Nebude to tim, ze pokud jedete 200 on 100, rozdil je 100[km.h-1], tedy vy ho vidite 18s, on vas v zrcatku nema sanci videt(v zrcatku je vozido podstatne mensi) a neni duvod hledat driv nez na vzdalenost nejakych 200m, tedy vas vidi od ~7s pri vasich 200 (coz pri jeho ocekavani vasi rychlosi i 150[km.h-1] mu dava 18s casu).
Tedy potrebuje cca 1s na odhad vasi rychlosti, to uz ma na predjeti cca 6s(165m).
Pokud byste se pohyboval beznou rychlosti, kterou mmuze ocekavat tedy berme 150 [km.h-1], tak ziej v domeni ze na to ma 12s.
Tedy pokud je za nim 15m, TIR ma 15m o n se poslusne zaradi pred nej 15m, tak to vsechno stihne pri tom, ze zrychli ze 100 na 105[km.h-1].
Neni jeho povinnosti podle ustalene judikatury(cestovni rychlost 200 jednoznacne spada rychlosti, ktere ridic nemusi predpokladat), ani bezneho provozu a moznosti ridice/vozidla - a tedy vam prujezd(predjeti) umoznit. Dle meho skromneho odhadu se ani nikdo nesnazi Vas umyslne vychovavat, duvody viz vyse.
Osobne me spis zajima, jak to delate s predjizdenim TIR, ze Vas jeste neseskrabovali z narazniku.
Uz se mi nekolikrat stalo, ze mi to kamion narval do meho pruhu naprosto necekane ~25m co bych ho mijel ve ~135, protoze se rozhodl predjizdet v 93 kolegu co jel 88.