Prostě pokud jedete vlevo, máte uhejbat. To jste napsal hned v úvodu sám, že to tam drncá není omluva a už vůbec ne starost toho kdo vás dojíždí v levém. Vaše starost zase není hodnotit, jestli jede rychle nebo nebo ne ho nějak školit stylem "když chce jet rychle ať si po tom drncavým jede sám".
Pokud jedete stejně rychle a jde to, tak zrychlete (nebo zpomalte) a zařaďte se jako člověk za sebe. Ostatně už na začátku ZZPK se jasně píše "Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak."
Celou tu pasáž o jízdě ve městě by to za mne zasloužilo přepsat. Protože ta současná formulace přesně vede na situace, kdy jedou vedle sebe dva stejně rychle, protože můžou a překážej...a přijde mi, že si často lidi zvyknou a jezděj tak pak i tam kde nemaj. Prostě kdyby se každej držel toho, že se jezdí vpravo(krom předjíždění, odbočování, souběžný jízdy etc.), tak by se jezdilo mnohem líp. Jak ve městě, tak na dálnicích.
Neobhajuju ježdění 120 po městě, sám tak rychle nejezdim. Každej má ale tu "svojí hranici" nějak nastavenou a co přijde mě dostatečně rychle(nebo podle předpisů) nemusí bejt pro někoho jinýho stejná rychlost. Nechci aby všichni jezdili kilo na padesátce, ale od toho trestání a hodnocení (a měření) tady nejsem já (a ani vy), ale úřady. Navíc situace který tímhle jevem vznikaj jsou mnohdy nebezpečnější, než samotná rychlost a jako bonus k tomu můžou zvyšovat agresi v lidech, která zas vede na další, zbytečný, nebezpečný situace.