Téma výzvy a proč jsme je (už na začátku roku) ukončili (resp. řešíme je z nějakého důvodu už jen hrstce lidí). V současné době jsou podmínky tak utažené, že z našeho hlediska dává smysl pouze přepis provozovatele na jiný subjekt (virtuální provozovatel), ale tam jsme vyhodnotili taková rizika jak pro subjekt provozovatele, tak pro majitele vozidel, že jsme se rozhodli touto cestou nejít, nehledě na to, že pro řadu klientů toto ani není řešení (firemní auta, operativní leasingy apod.).
Jít dneska cestou nějakého udávání zahraničních řidičů apod. už není v masovém měřítku smysluplné, protože např. klient dostane 4 výzvy za 500, 3 se obhájí, ale v jednom dostane pokutu 1500 + 1000 náklady řízení a je v tom za 2500, takže se dělala spousta zbytečné práce a sice se vlastně 75 % případů obhájilo, ale klient je nakonec v mínusu a všichni jsou akorát nasraní.
Další věc je, že systém výši určených částek nastavil tak šikovně, že pokud to řešení a práce na něm má dávat ekonomický smysl, tak by muselo být v ceně, kdy se klientovi vyplatí spíš hradit určené částky než platit nám, a nebo to naopak musíme dělat tak levně, že to pro nás je v zásadě práce zadarmo (řekněme, že to bylo nastavené v paušálu tak, že to vycházelo na 300,- Kč za výzvu, kdy třeba z 10 se u 5 rozjede správní řízení a dělá se X úkonů a je na tom strávených X hodin).
Pak je tu samozřejmě administrativa, kdy řešení stovek těchto věcí ročně vyčerpává naši kapacitu a v podstatě ty výzvy vzhledem ke všemu výše uvedenému nikoho nebaví dělat a prostě jsme v tom znechucení dospěli až do bodu, kdy jsme se rozhodli, že to už dělat nechceme a nebudeme.
Jsou asi nějaké individuální možnosti, o kterých není dobré psát veřejně, aby systém tu díru urychleně nezalepil
, zkusili jsme to a je to asi funkční, ale zase – administrativa kolem je tak šílená, že nám prostě nestojí za to se s tím patlat za ty peníze, které z toho ve výsledku jsou.
Pokud někdo vymyslí nějaký jiný model než virtuální provozovatel, nebo z nějakého důvodu chce tento model praktikovat - a on je na individuální bázi určitě funkční, jen když je to zjevně účelové a jedou v tom stovky aut a vzniknou u provozovatele dluhy za statisíce nebo miliony, tak už to třeba může mít znaky podvodu a finančně to půjde za jednatelem provozovatele, pokud to je s.r.o. např. – tak fajn, ale my jsme prostě nic lepšího nevymysleli (resp. ne na této jednoduché bázi).
V zásadě ani principiálně nechceme nabízet službu, kde nejsme schopni nějak rozumně garantovat, že to pro klienta nebude ve výsledku prodělečné a hrát ruskou ruletu, že tenhle má 100 výzev ročně a vyplatí se mu to a druhý má jednu, která se zrovna prohrála a tím pádem to pro něj celé nedávalo smysl.