Tak trochu nastíním workflow hygieny:
1) váš dobrý kamarád vás oznámí na hygieně včetně kontaktu (případně se proaktivně přihlásítě eRouškou, je vám zle a máte symptomy-> praktik vás pošle na test, těžký stavy jdou rovnou do nemocnice)
2) hygiena se s vámi spojí, pošle na test (správně by měla 5. - 7. den od kontaktu), při pozitivitě nařídí izolaci. Izolace se dá na vědomí vašemu lékaři (posílají e-mailem rozhodnutí pacientovi + lékaři) V e-mailu se dožadují potvrzení přijetí rozhodnutí tím, že odpovíte na e-mail s rozhodnutím.

V rozhodnutí je stanoveno, že od provedení testu se ukončuje karanténa po 10 dnech od testu, pokud alespoň 3 poslední dny nemáte příznaky nemoci. Rozhodnutí je vydáno podle zákona o ochraně veřejného zdraví. Podle správního řádu lze podat odvolání prostřednictvím KHS k MZ ČR do 15 dnů, odvolání nemá odkladný účinek.
3) trochu tápu, jak rozhoduje hygiena při negativním testu, tam lékaři neposílají rozhodnutí
Disclaimer: Jedna se o postup jedná KHS, je možné, že každý kraj má "istá špecifiká"
Od 25.9. platí nové mimořádné opatření MZ Č.j.:MZDR40555/2020-1/MIN/KAN
Asi se začínají ovečky bouřit, tak pokud se neprovede test, nechají vás doma vyhnít na 14 dní místo 10. Ono je možné, že se na vás stejně nedostane, takže si těch 14 odsedíte tak či tak.
Momentální problém je padání systému žádanek, ignorace komunikace směrem k přetíženým KHS, posílání na test několik dní po skončení karantény, protože se to dřív ze strany KHS nestihlo.
