Po nezaviněné nehodě čeká vůz mého známého v autorizovaném servisu Škoda na opravu (čekací doba cca 2-3 týdny, investorem bude pojišťovna viníka) a zaujalo mě několik detailů:
- při převzetí bouraného vozu do opravy si technik sebral klíče a řekl, ať se stavíme druhý den pro Potvrzení o převzetí do opravy, že by se s tím musel vypisovat a to se mu nechce…
- rozbitý vůz je odstaven na venkovním parkovišti, nejdou zavřít 5. dveře a zmačkané plechy vytvořily žlábek, kterým se dešťová voda ze svodů kolem zadních dveří vlévá dovnitř. Auto není nijak chráněno. Bohužel zjištěno až dnes po včerejších masivních deštích :-/
- to jsme zjistili, když jsme se na bouranýho mazlíka původně ze srandy jeli podívat. Mysleli jsme, že se k němu nedostanem, ale otevřenými vraty jsme drze přijeli jiným autem až na pozemek servisu přímo mezi odstavené vozy a kolem dotyčného odemčeného vozu jsme se motali cca 20 minut bez povšimnutí. Samozřejmě po bouračce v autě nezůstaly žádné osobní věci, ale i tak je tam povinná výbava, která není vůbec levná.
Jsem zvyklý obhlížet totálky, kde je majitelem pojišťovna, takže mi na místě nedošlo, že voda v autě je problém náš a ne pojišťovny. A hned jak to půjde to budu řešit. Zajímá jen problém s vodou v autě. Tuším, že servis vyklepe plechy, vymění pár dílů kolem, ale pokud bude zkurvená výbava a potahy uvnitř v důsledku zapršení, tak se budou kroutit, protože budou vědět, že to jim pojišťovna nezaplatí.
Jakou strategii teď zvolit, abych byl krytej (rspt. majitel vozu) a servis nás nemohl podělat? Jde mi samozřejmě o to, aby servis musel na vlastní náklady vyřešit škodu vzniklou napršením do kufru. Chci být opatrný při jednání, aby si někdo neuvědomil průsel a nezametal stopy…