§ 21 Odbočování (1) zák. 369/2000 Sb.: Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
Zvýšená opatrnost skutečně v interpretaci soudů znamená, že musím počítat s porušením předpisů ostatními účastníky. Pouze pokud je to porušení tak intezivní, že s tím nemůžu nic dělat (zabraňuje mi splnit moje povinnosti), pak se můžu vyvinit. Článek je tedy kupodivu v pořádku.
Správná odpověď při sražení motocyklisty při odbočování vlevo (ať přijíždí zazadu či v protisměru) je, že těsně před zahájením odbočování vlevo jsem si ověřil, že v protisměru ani za mnou není žádné vozidlo, takže dotyčný se mi tam objevil zcela neočekávaně, neboť jel patrně nepřiměřenou rychlostí. Pokud jsou velmi dobré rozhledové podmínky, tak byl motocyklista skrytý za jinym vozidlem, při nejhorším, pokud už jsem ho prokazatelně musel vidět, byl v dostatečné a poměrně přesně definovatelné vzdálenosti (na horizontu, ještě před přechozí křižovatkou) a patrně náhle zrychlil. Pokud připustím něco jiného, jsem v hajzlu.