loni jsem bouračku řešil, takže to mám ještě v čerstvé paměti:
1. náhradní vozidlo - pojištovna vinníka ho proplatí po dobu opravy toho vašeho. vzhledem k tomu, že vaše bude nejspíš totálka, tak na něj máte nárok v podstatě jen do doby než likvidátor pojišťovny vyřídí papíry a vynese verdikt totálka
2. určení škody - podle vašeho popisu to bude na 99% totálka. Oni totiž berou ceny dílů + práce primárně na základě autorizovaných servisů, takže u těchto 10+ let starých aut je totálka prakticky na úrovni dvou zničených xenonů + chladiče... Je samozřejmě možnost si to opravit přes neautorizovaný z aftermarket ND + použitých plechů např., ale to si musíte zvážit sám jestli se to technicky vyplatí (poškozené nosníky, drahé díly typu xenony, airbag, komplet motor)
3. vyčíslení škody - tady začíná hra. pojišťovna určí cenu vozidla před nehodou podle aktuálních cen podobných vozů. tady zdůrazním
podobných - oni se s tím mazat nebudou, a nejsou charita. Takže mě vyčíslili první odhad na 100tis Kč. Nakonec jsme skončili na 180tis Kč
Důležité je neakceptovat první odhad, ale argumentovat a dožadovat se nápravy. Líná huba prázdná peněženka
Použít všechno pro podporu vašeho tvrzení o vyšší ceně vozidla (ale buďte zároveň realisti!) - kupní smlouva, servisní historie, výbava, protokoly z STK, fotky, citová vazba, nástroj pro podnikání atd. atd.
4. vrak - jak už psali výše, případě totálky pojištovna hodí vůz do pojišťovácké aukce a ta jim vygeneruje nabídku. Dejme tomu že někdo nabídne 30tis Kč. Pojišťovna vám pak řekne - hodnota vozu před nehodou byla 100tis Kč, vrak odkoupíme za 30tis Kč, takže dostanete rozdíl = 70tis Kč. Nabídka je časově omezená (10-14dní). Další možnost je že vrak si necháte a prodáte sám, ale stejně pojišťovna dá jen 70tis Kč, protože jste nevyužil jejich odkup za 30tis Kč. Tady opět zvažte, jestli je reálné prodat vrak za víc než kolik nabízí pojišťovna. Pro představu, já měl odhad na cca 30tis a prodal jsem za 45tis Kč.
5. Zdravotní záležitosti jsem bohudík neřešil, s tím vám neporadím