Skutečně je připravena novela zákona o přestupcích (a pravděpodobně bude v tomto nebo velmi podobném znění schválena):
https://apps.odok.cz/kpl-detail?p_p_id=material_WAR_odokkpl&p_p_lifecycle=2&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_resource_id=downloadAttachment&p_p_cacheability=cacheLevelPage&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=3&_material_WAR_odokkpl_attachmentPid=KORN9LSJAG19§ 20
Zánik odpovědnosti za přestupek
(1) Přestupek nelze projednat, uplynul-li od jeho spáchání jeden rok; nelze jej též projednat, popřípadě uloženou sankci nebo její zbytek vykonat, vztahuje-li se na přestupek amnestie.
(2)
Běh lhůty pro projednání přestupku podle odstavce 1 se přerušuje zahájením řízení o přestupku a vydáním rozhodnutí o přestupku, jímž je obviněný z přestupku uznán vinným; přerušením běhu promlčecí lhůty začíná běh nové lhůty pro projednání přestupku; přestupek však nelze projednat, uplynuly-li od jeho spáchání tři roky.(3) Do běhu lhůty podle odstavce 1 a 2 se nezapočítává doba, po kterou se pro tentýž skutek vedlo trestní řízení podle zvláštního právního předpisu (Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů.)
Pokud to tedy správně chápu, tak:
1) Úřad bude mít na zahájení řízení rok. Pokud řízení během roku nezahájí, nastává prekluze;
2) Pokud řízení během roku zahájí, nastává nová roční prekluzivní lhůta, během níž musí vydat rozhodnutí. Pokud rozhodnutí do roku nevydá, nastává prekluze;
3) Pokud rozhodnutí vydá, začíná běžet nová roční lhůta, během níž musí být podáno odvolání a odvolací orgán musí rozhodnout.Zajímavé bude, jak se budou počítat lhůty při opakovaném vydávání a následném rušení rozhodnutí.
Holt se bude muset ještě víc kličkovat a využívat možnosti, což povede k ještě většímu zahlcení úřadů. Mně to až tak moc netrápí, protože já jdu cestou argumentačního rozdrcení zprasených rozhodnutí a obstrukce využívám jen podpůrně.
Vzhledem k tomu, že u nejnižší sazbou trestaných přečinů je promlčecí lhůta také 3 roky, ačkoliv jde o typově nebezpečnější jednání než u přestupků (což je definiční rozdíl mezi přestupkem a přečinem, resp. trestným činem), tak se tady možná časem pomalu dostaneme do stádia, kdy v rámci dojení řidičů do městských pokladen budou přestupky v mnoha ohledech hodnoceny a postihovány přísněji než trestné činy.
Ale aby nebylo jen smutno: od 1.1.2015 bude platit také novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, podle níž
bude možné v registru vozidel zapsat provozovatele vozidla odlišného od vlastníka, přičemž tento zápis bude mít konstitutivní charatker, ne pouze evidenční, jak je tomu dnes. Osoba provozovatele bude omezena tím, že "provozovatel má na území České republiky a) trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo, jedná-li se o občana jiného členského státu, přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, nebo jí byl udělen azyl, b) nebo sídlo, jedná-li se o právnickou osobu." A protože SprDel jde za provozovatelem vozidla, mohou mu klidně posílat výzvy k uhrazení, jak je libo

Patrně na to využiju spolek (dřívější občanské sdružení) jako právnickou osobu nebo nějakou vhodnou fyzickou
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=sb13239&cd=76&typ=r§ 9
Žádost o zápis změny provozovatele silničního vozidla
(1) Zápis změny provozovatele silničního vozidla v registru silničních vozidel provádí obecní úřad obce s rozšířenou působností na základěa) společné žádosti vlastníka silničního vozidla a nového provozovatele silničního vozidla, nebo
b) žádosti provozovatele silničního vozidla, má-li být novým provozovatelem silničního vozidla jeho vlastník.
(2) Žádost o zápis změny provozovatele silničního vozidla obsahuje vedle obecných náležitostí podání údaje o novém provozovateli silničního vozidla podle § 4 odst. 2 písm. a). Ustanovení § 8 odst. 3 věty druhé, § 8 odst. 4 písm. a) a § 8 odst. 6 se použijí obdobně.
(3) Je-li podána žádost podle odstavce 1 písm. b) a technický průkaz má v držení vlastník silničního vozidla, vyzve jej obecní úřad obce s rozšířenou působností k jeho předložení.
(4) Vzor žádosti o zápis změny vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla stanoví prováděcí právní předpis.