hh: Co se týče rameru, tak sem byl kolegou ubezpečen, že šance, že by ten radar za sklem fungoval je prakticky mizivá. Co se týče literatury, např.: Radar Handbook, Merrill I Skolnik, kapitola 14, zde se pojednává o prostupnosti vln přes překážku jejíž tloušťka je v poměru k délce vlny, nejzajímavější jsou pak sendvičové konstrukce, což je sklo u auta. V závislosti na úhlu překážky a rel. permitivity je prostupnost od asi 95% při 0° do 5% při 80°, co neprojde to se odrazí, čili část vyslané vlny projde, část se odrazí dolů k palubní desce, odtud zpět na sklo, kde dojde k interferenci, což má za následek naprosto náhodné ovlivnění anténní charakteristiky (směru paprsku). Tento jev je dále závislý na tloušťkách jednotlivých vrstev skla, jejích rel. permitivitě, sklonu skla, vzdálenosti antény od skla a palubní desky. Nejdůležitější je, že takové podmínky měření jsou defakto náhodné a měření není opakovatelné. Výrobce si je toho moc dobře vědom, proto se chrání v návodu:
"Obsluha je povinna se tímto
návodem řídit a nesmí používat jiný způsob obsluhy než je zde uvedeno !"
Kolega mi slíbil knihu speciálně o této problematice, jak ju budu mět hodím odkaz do odborné literatury.