Tak nakonec jsem dostal opravený vůz až k dnešnímu dni. Pojišťovna to nehodlala vzdát a stále se snažila škodu na voze označit za totální.
Třenice trvali 3 měsíce.
Na autě se ze strany pojišťovny vystřídali 4 technici a 2 likvidátoři.
Každý technik našel na voze škodu, díky které "to přesáhne hranici opravy", přesto se vždy jednalo o stav, který byl znám již od prvního rozebrání v servise (a doložitelný dokumenty), kdy se stav vyhodnotil: Je to opravitelné, opravu proplatíme.
Oba likvidátoři první 2 měsíce nebyli schopni určit a) cenu vozu, b) cenu opravy. Přesto neustále tvrdili, že b > a.
První kolečko s prvním likvidátorem skončilo na začátku dubna, kdy bylo uznáno, že se bude opravovat. Servis na základě toho objenal nové nové díly (například zadní dveře z Německa). V den, kdy díly již byli na skladě servisu se změnil likvidátor na straně pojišťovny a vůz šel do totální školy a rovnou do aukce. Opět jsem úspěšně rozporoval.
Po několika dnech likvidátor určil hodnotu vozu na cca 95000, ale nebyl schopen předložit inzeráty na základě kterých rozhodoval a porovnal, že se jedná o adekvátní vozy. Stejně tak nebyl schopen vysvětlit rozdíl, když cena vozu podle interních tabulek pojišťovny, podle kterých jsem nastavoval havarijní pojištění bylo půl roku nazpátek 145000+.
Stejně tak nebyl schopen vysvětlit, jak je možné, že auto, které by podle doložené listiny od STK prošlo technickou kontrolou patří do totální škody.
Ani jeden likvidátor (oba se oháněli, že jednají dle zákona), nebyli schopni říci na základě kterého zákona.
I přesto, že již bylo teoreticky známo a) cena vozu, stále nevěděli b).
Předložil jsem jim kalkulaci, kterou již museli mít dávno i od servisu. S tím, že oprava je ve výši cca 70000, tudíž nepřesáhne ani jejich 100% hodnoty.
Lživě tvrdili, že kalkulace neobsahuje některé položky k opravě, což jsem jim vyvrátil pouhým upřesněním, na kterém řádku dokumentu od servisu to najdou.
Následně jsem jim nechal vypracovat i maximální možnou hodnotu opravy (kdy by se zjistilo ještě nějaké další problémy, jako přeštípnuté kabely, jiné drobnosti a více práce a maximální cena byla stanovena na 85000.
Až po urgenci u generálního ředitele (je jednoduché si odvodit u nich mailové adresy) byla oprava schválena a provedena.
Perlička na závěr. Servis mi vracel opravené auto (nabourán byl zadek) bez fungujících světel. Jejich technik tvrdil, že je to tak v pořádku a že jsem to tak přece předával. Předávací protokol, ale hovořil jinak. Stejně tak dobře vím, co fungovalo a co ne - světla ano, i parkovací čidla.
Od všeho chtít potvrzené doklady a ideálně veškerou komunikaci nahrávat již od začátku.