Pozděj anonymizuju a dám sem.Nicméně já zastávám názor, že vo NÁMITCE (námitkách) NEBYLO rozhodnuto. Celňák pouze vydal rozhodnutí VO ZASTAVENÍ ŘÍZENÍ, kde se vysral na to, zabývat se námitkama, protože prej doplnění odůvodnění proběhlo až po termínu. To ale přece není rozhodnutí vo námitkách, to je prostě zastavení samotnýho řízení. Je to asi jako kdyby v běžným správku při odvolání proti rozhodnutí SO1 potom SO2 prostě zastavil řízení vo odvolání. Taková věc se ale vůbec nemá dít, maximálně rozhodne třeba vo tom, že odvolání zamítá. Ale ne že zastavuje řízení! Takyže se běžně děje, pokud člověk podá blanketní odvolání a už ho nedoplní, tak že SO2 to bere jako „odvolání proti rozhodnutí jako celku“ (ale když tam nejsou konkrétní námitky, tak tam na hulváta napíše, že to cel přezkoumali a je to v pořádku
aniž by to možná vůbec celý četli
to přece známe). Rozhodně prostě nezastaví odvolací řízení jako celek bez dalšího.Celňák by na tento postup měl nárok, protože tady je specifikem to, že to tam napsaný mají, že zastaví, kdyby řízení zastavil zavčasu s ohledem na §112, odst. 3: Odstraní-li odvolatel vady, které brání řádnému projednání věci, platí, že odvolání bylo podáno řádně a včas, v opačném případě správce daně odvolací řízení zastaví. Tzn. kdyby to zastavili dřív, než doplnění námitek přišlo, bylo by to košer. Pokud ale v momentě, kdy se tím konečně ráčili zabývat, doplnění už (dávno! minimálně několik týdnů) měli (byť to přišlo po nejaké lhůtě), měli se s tím stejně napřed vypořádat a vydat rozhodnutí podle § 159 odst. 3. Obdobným způsobem už se, nemýlím-li se příliš, ustálila judikatura v běžným správním řízením. Zastavení podle §112, odst. 3 je obezlička, kterou zkusili, ale IMO nemůžou.
Další věc taky je, že dyž jsou tam zjevný boty, tak GŘC mělo věc taky posoudit i zcela mimo toto odvolací řízení, a podle § 121 nejspíš nařídit přezkumný řízení: Správce daně z moci úřední nařídí přezkoumání rozhodnutí, jestliže po předběžném posouzení věci dojde k závěru, že rozhodnutí bylo vydáno v rozporu s právním předpisem. K vadám řízení, o nichž nelze mít důvodně za to, že mohly mít vliv na soulad napadeného rozhodnutí s právními předpisy, se nepřihlíží. Meritem věci je, že zahájili samotnou exekuci dřív, než vydali exekuční příkaz, anžto tento je vydán až v momentě, kdy byl učiněn úkon k jeho doručení (tzn. vypravení počtou/zaslání do datofky), nikoli už v momentě, kdy ho sepsali. Povinnýmu ho totiž odesílali až druhej den, bance už v den sepsání. Tím je ale celej nezákonnej
) Takže si celou tu komediu můžou odpustit a v přezkumným řízení to rovnou zrušit… 

Ještě mě napadla varianta, že bych zareagoval na doplnění podpisu nejdříve mailem, aby dal SO1 prostor se opět kreativně projevit, který bych následně nepotvrzoval. SO1 by asi chvilku čekal na potvrzení, které by nedorazilo. V tuto chvíli nejsem schopen odhadnout, která varianta je pro mě výhodnější. Jen si tak říkám, jestli by SO1 nemohl do spisu podstrčit nějaký dokument, který bych nevědomky potvrdil. Nicméně v této fázi řízení to dozajista nemůže být odpor, jak se v usnesení píše. 