30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - 3rl

Stran: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15
166
Bohužel jsem zde nenašel přesný popis, tak se raději zeptám
po uplynutí roční lhůty a prekluzi údajného přestupku, bude mi tato skutečně úřadem oznámena? nebo si to prostě musím hlídat sám?
díky

Prekluze sama nastává prostě ze zákona. Nejde o žádné její oznamování, takže ani její neoznámení nemá na nic vliv.
Úřad má řízení zastavit, jelikož odpovědnost za přestupek zanikla, a o tom má obviněného vhodně vyrozumět.

Pokud již běželo řízení o správním deliktu, prekluze není 1 rok, záleží nicméně na tom, jestli váš úřad poslouchá rady z ministerstva.

167
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Kdo může zastavovat vozidla?
« kdy: 11 Listopadu 2014, 19:27:12 »
Tak na vojne jsme to musely nosit na hlave,proto se ptam jak to je a ne jen lodicky.
A k banánům jste měl co? Nebo to už jste večer na pryčně nebyl vojcl?

Fízlové v autě a v kanclech taky určitě nemají čepice na hlavě, takže všechny jejich úkony jsou neplatné, to dám rozum, že jo. Jen je divné, že na to ještě nikdo nepřišel...

168
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Kdo může zastavovat vozidla?
« kdy: 10 Listopadu 2014, 20:50:42 »
Má ji na rameni, ne?

169
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Kdo může zastavovat vozidla?
« kdy: 10 Listopadu 2014, 20:26:43 »
A co má chybět?

170
Platit parkovné zákon o silničním provozu nenařizuje. Řidič má dodržovat značky, značka ale nezakazuje zastavit/stát, jen říká, že jiným předpisem je stanovena nějaká cena parkování. Cenu ani podmínky zaplacení ale zákon o silničním provozu neřeší, takže pokud to soud na třikrát nezlomí s odkazem na účel zákona, měl by dojít k závěru, že aplikovat výzvu.

171
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Fikce doručení u datové schránky?
« kdy: 02 Listopadu 2014, 21:56:29 »
Nemusíte dělat nic, pokud úřad doručoval rozhodnutí špatně, pak je to výlučně jejich chyba.
Ale pokud si chcete hrát, můžete si chvíli po prekluzi náhodně zajít si udělat výpis z bodů/přestupků a z něho překvapeně zjistit, že tam je zaznamenán jakýsi přestupek, jít se zeptat, jak to, když žádné řízení neproběhlo a potom oznámit, jestli to nebude proto, že v dané době jste měl dávno datovou schránku, jelikož se často doma nezdržujete, tak aby vác tak úřad mohl snadno zastihnout. Takže ať si to laskavě hodí do cajku, nazdar.

172
Potřebuji poradit - alkohol, drogy / Re:Drager 0.22 a 0.19 promile
« kdy: 21 Října 2014, 17:26:21 »
Zkouška je platná, ale výsledek je pod rozlišovací hranicí. Zůstaňte v klidu, i v případě, že Vám rovnou z úřadu neposlali vyrozumění o odložení věci a skutečně by chtěli řízení zahájit, není dohromady co řešit. Nejhorší smrt je z vyplašení.

173
Jiné / Re:Vjezd do zákazu
« kdy: 06 Října 2014, 21:08:45 »
Podotkl bych, že po otevření odkazu na Google Maps...

Tak argumentovat tou fotkou nebude mít moc smysl, pokud má datum Aug 2011, jde o to, jaký stav je Oct 2014.

174
No, to je další věc - já samozřejmě tvrdím, že jsem žádnou svou právní povinnost neporušil.

Nicméně stále tvrdím, že pokud žádné náklady řízení nevznikly, nelze žádat jejich úhradu.

Navíc to už je nepřípustně extenzivní výklad nákladů řízení (podle § 79 odst. 1 Náklady řízení jsou zejména hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku, ušlý výdělek účastníků a jejich zákonných zástupců, náklady důkazů, tlumočné a odměna za zastupování). Podle § 79 odst. 3 SprŘ "Nestanoví-li zákon jinak, nese správní orgán nebo dotčený orgán (§ 136) a účastník své náklady."

A odeslání datovou schránkou je zadarmo  ;)

Zákon výslovně říká, že náklady řízení lze uložit i samostatně, takže to úřad může udělat až po nabytí právní moci meritorního rozhodnutí, ale to na podstatu nemá vliv, když je ta povinnost stejně vždycky závislá na tom, že musí nabýt právní moci výrok, který říká, že účastník něco porušil, spáchal atd.

To ustanovení má určitou systematiku, nelze ho zúžit jen na odstavec 1, navíc už výčet nákladů je demonstrativní. Náklady podle odst. 1 zahrnují i jiné náklady, než jen náklady podle odst. 5. První jsou odvislé od toho, co se v řízení skutečně stalo (a co to koho stálo) a jsou fakultativní, náklady podle odst. 5 jsou zvláštní případ paušálních nákladů a v sankčním řízení jsou obligatorní. Je tedy v zásadě jedno, jestli správní orgán poslal 1 nebo 20 datových zpráv, nebo rozhodnutí má 1 nebo 10 stran, částka bude v takovém případě pořád stejná. Porušení povinnosti přitom nemusí být trestáno pokutou, může to být třeba odstranění nějakého stavu atd.

Ukázka obojího: Nejvyšší správní soud čj. 5 As 70/2013 - 24
Citace
Rozhodnutím ze dne 15. 7. 2013, č. j. CPR-4665-2/ČJ-2013-930310-V238, žalovaný zamítl odvolání žalobce (dále také jen „stěžovatel“) a potvrdil rozhodnutí Policie České republiky, Krajského ředitelství policie Pardubického kraje, odboru cizinecké policie, oddělení pobytové kontroly, pátrání a eskort Pardubice (dále jen „správní orgán I. stupně“) ze dne 26. 2. 2013, č. j. KRPE-14744-26/ČJ-2013-170022-SV, kterým bylo stěžovateli podle ust. § 119 odst. 1 písm. b) bod 3 zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o pobytu cizinců“), uloženo správní vyhoštění a byla stanovena doba, po kterou nelze cizinci umožnit vstup na území členských států Evropské unie v délce 6 měsíců, neboť stěžovatel byl na území České republiky zaměstnán bez povolení k zaměstnání, ačkoliv je toto povolení podmínkou výkonu zaměstnání. Současně byla stěžovateli stanovena doba k vycestování z území České republiky.

Dále žalovaný rozhodnutím vydaným pod č. j. CPR-4665-3/ČJ-2013-930310-V238 rozhodl o odvolání stěžovatele proti rozhodnutí správního orgánu I. stupně, jímž mu byla uložena povinnost zaplatit náklady řízení o správním vyhoštění. V tomto rozhodnutí se žalovaný se závěry správního orgánu I. stupně ztotožnil, neboť tím, že stěžovatel pracoval bez povolení k zaměstnání, naplnil skutkovou podstatu § 119 odst. 1 písm. b) bod 3 zákona o pobytu cizinců, proto je povinen dle § 79 odst. 5 správního řádu nahradit náklady řízení paušální částkou 1000 Kč (§ 6 odst. 1 vyhl. č. 520/2005 Sb.), neboť porušením své právní povinnosti vyvolal řízení o vyhoštění.

Rozhodnutí žalovaného, kterým stěžovateli uložil podle § 79 odst. 5 správního řádu zaplatit náklady řízení paušální částkou 1000 Kč (§ 6 odst. 1 vyhl. č. 520/2005 Sb.), je závislé na rozhodnutí o vyhoštění stěžovatele, neboť jen v případě jeho správnosti lze dovodit, že stěžovatel porušením své právní povinnosti řízení o vyhoštění vyvolal. Vzhledem k tomu, že žaloba ani kasační stížnost ve vztahu k rozhodnutí o vyhoštění důvodnou shledána nebyla, jiné námitky k tomuto rozhodnutí stěžovatel neuplatnil, nelze ani v této části kasační stížnosti přiznat opodstatnění.

Datová schránka je pochopitelně "zadarmo" pro účastníka, ne pro úřad.

175
Co mě ale zaujalo, tak v příkazu vynucovat uhrazení 1 000,-, to si dělaj úplnou prdel ne? :D To je podle mě na tuty na trestní oznámení. To je zneužití pravomoci úřední osoby a podvod, byť jde jen o 1000,-, ale je zde důvodný podezření, že částka je mnohem vyšší vzhledem k množství takto "vyřízených" příkazů.

Já tvrdím, že je vybírat nemůžou, protože § 79 odst. 1 stanoví, že "Náklady řízení jsou zejména hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku, ušlý výdělek účastníků a jejich zákonných zástupců, náklady důkazů, tlumočné a odměna za zastupování" - v příkazním řízení ale žádný z uvedených nákladů nevznikl a pokud žádný náklad nevznikl, tak logicky nemohou požadovat ani jeho uhrazení.

Možná to bude tím, že povinnost náhrady je ve správním řádu až v § 79 odst. 5 - náklady řízení paušální částkou uloží správní orgán účastníkovi, který řízení vyvolal porušením své právní povinnosti.

Možná by mohla vzniknout nějaká polemika stran jiného správního deliktu fyzických osob, ale řekněme, že na příkladu právnických osob je evidentní, že řízení o jiném správním deliktu nemlže probíhat jinak, než celé podle správního řádu, takže náklady řízení se ukládají podle § 79 odst. 5, kde dikce jasně říká, že (úřad) uloží, nikoliv lze nebo může uložit. Příkazní řízení podle § 150 správního řádu pak nezavádí žádnou výjimku, jako je tomu v zákoně o přestupcích, takže o oporu v zákoně takový postup má.

176
Čekal bych lhůtu 10 let. Takže pokud to pošlou, tak v této lhůtě kdykoliv. Anonymizovat záznam budou těžko. Ale kdyby moc chtěli vyhovět,tak to můžou nechat udělat u nějaké firmy a pak to žadateli naúčtovat. A to se určitě vyplatí, než aby si tam kolega sám, když je věc vyřízená a nic se mu nemůže stát...

177
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Autonehoda
« kdy: 31 Srpna 2014, 08:48:27 »
Ublížení na zdraví je obecně jeden definovaný stav, kvalifikované formy teď vynechme. Aby mohl ublížení na zdraví "v dopravě" projednávat soud, tak zkoumá porušení důležité povinnosti (př. nedání přednosti v jízdě, jízda v protisměru, rychlost jízdy), popřípadě neexistenci spoluzavinění (př. poškozený nebyl připoután), potažmo určitý vztah/poměr mezi porušením zájmu chráněného zákonem, z čehož soud může dovodit, že intenzita konkrétního ublížení na zdraví nevyžaduje postihnout v trestním řízení. Výjimkou je tzv. drobné ublížení na zdraví, které se ale nevztahuje na dopravní přestupky.

Zdaleka ne každé zranění, ke kterému při dopravní nehodě dojde, pak naplňuje definici ublížení na zdraví. Takže policie klidně nehodu "se zraněním" oznámí, ale řidič není za ublížení na zdraví potrestán vůbec, nebo je potrestán soudem (př. nedal přednost), ale také správním orgánem (př. nedal přednost, náraz byl minimální, ale poškozený nebyl připoután, takže jeho přispěním došlo ke zranění vážnějšímu).

Že bude nezanedbatelná část přestupků ublížení na zdraví projednaná špatně (k ublížení nedošlo, nebo naopak mělo být projednáno soudem), je jiná věc.

178
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Autonehoda
« kdy: 30 Srpna 2014, 18:31:18 »
Citace
opicie pak napsala že šlo o nehodu se zraněním, dala mu na místě 1000 Kč pokutu.
No a pak se divil, že na půl roku musel odevzdat ŘP a dostal ještě 15KKč ve správním.

1. pokud mu policie dala pokutu na místě, nemohl už dostat znovu pokutu ve správním
2. zavázání ruky není ublížení na zdraví
3. i pokud by bylo, tak spodní hranice pokuty je 25k a 1 rok

Zvláštností případu je tedy poněkud hodně, ale pokud se to stalo před koncem roku a je tomu skutečně tak, ještě by s tím šlo něco smysluplně dělat.

179
Pozbytí řidičského oprávnění nastává ze zákona - př. pravomocným uložením zákazu, dosažením 12 bodů (přesněji uplynutím lhůty po oznámení o dosažení, nebo pravomocným zamítnutím námitek).
O odnětí řidičského oprávnění úřad rozhoduje - př. při ztrátě zdravotní nebo odborné způsobilosti.
Existuje ještě pozastavení řidičského oprávnění, což je předběžné opatření v řízení o odnětí (úřad rozhoduje), podmínění řidičského oprávnění v případě způsobilosti se zdravotní podmínkou (úřad rozhoduje) a také omezení řidičského oprávnění (úřad rozhoduje). Vedle toho existuje známé zadržení řidičského průkazu (úřad rozhoduje).

Právě proto jsem tady ten dotaz položil. Kolega mi totiž říkal, že když měl zákaz řízení na 4 měsíce (recidiva za rychlosti), tak ŘP neodevzdal...po vypršení zákaz opět jezdí, kontroly PČR bez problémů, vše OK. Ptal jsem se ho jak to, že ho neodevzdal a že jim říkal školitel bezpečné jízdy v Mostě (když umazával nějaké body), že to není to samé jako 12 bodů (pozbytí řidičského oprávnění), ale zákaz řízení a při tom nemusí odevzdat ŘP.
Školitel tomu houby rozumí, co taky čekat. Pokud měl skutečně pravomocně zákaz a nepožádal o vrácení, tak jezdí bez řidičského oprávnění a byl jen náhoda, že ho prozatím neprověřovali v registru. Jestli je to od právní moci méně než rok, tak ať si to urychleně vyřeší, jinak si zbytečně sám vyrobí problém s přezkoušením.

180
Příslušná ustanovení o počítání času jsou v § 40 správního řádu...

Stran: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15