30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Ladislav Laker

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Vím, že obecně se považuje nahlédnutí do spisu za skutečnost, která doručí případně nedoručené písemnosti (pokud se ve spisu samozřejmě nacházejí).

Toto tvrzení není pravdivé.

Naopak platí, že z pouhého nahlédnutí do spisu nelze nijak dovodit že by tím došlo k doručení jedné konkrétní písemnosti ve spisu obsažené.

Nahlédnutí do spisu není totéž jako seznámení s (celým) spisem. Nahlížení je právem, nikoliv povinností. Nahlížet je možné selektivně pouze některou písemnost nebo některé písemnosti ve spisu obsažené.

Nelze nařídit nahlížející osobě, aby procházela celý spis a cíleně v něm vyhledávala dosud nedoručené písemnosti.

Správní orgán by musel tvrdit a prokazovat, že nahlížející osoba se s danou konkrétní písemností při nahlížení do spisu skutečně seznámila.

32
V zemi kde fízl funguje pro blaho občanů (Utopie) to funguje tak, že vás fízl zastaví, na světlo upozorní a jde si po svých.

Fogyne, děláte tu chybičku, že policistovi přisuzujete motivaci dbát na bezpečnost silničního provozu. Takovou motivaci však policista nemá.

Policistovou motivací je vystavovat pokutové bloky. Nikoliv pouze upozorňovat a napomínat. Za pouhé upozorňování by žádné prémie ani odměny nedostal. To jste napsal i Vy.

Je pouze chyba tazatele, že se zhroutil a podepsal pokutový blok v situaci, kdy nejspíše nespáchal žádný přestupek. Je pouze chybou tazatele, že se zachoval jako ovce. Proto s ním stát bude jako s ovcí zacházet.

Jak plyne z výroků tazatele, nebyl připravený čelit drsnému životu tam venku, mimo bezpečné teplo svého obývacího pokoje. Svědčí o tom jeho vlastní slova:
Citace
na nic dalšího se neptaj a pak strčej do okýnka bloček s informací, že to tady teď podepíšu. Z pozice autority. Aniž bych věděl co to znamená v tu chvíli. Unavenej, rozespalej, v časovém presu.

Kdyby žil jako traper na Klondike, pak s tímto nastavením mysli by nepřežil ani jednu sezónu. Vlci by jej roztrhali, sotva by se ráno vybatolil ze srubu. A dostali by ho dřív, než by si protřel oči.

33
Jedu si takhle po práci, unavený a najednou diskotéka za mnou. "Pane řidiči, nesvítí vám pravé světlo". ... Když mi vrazili bloček, tak jsem to podepsal.

Podepsal jste, tím je to uzavřeno. Řidičova odpověď v těchto případech má být pouze jedna jediná: "PŘED JÍZDOU TO BYLO V POŘÁDKU."

34
Mé vozidlo nerespektovalo dopravní značku IP 13b s dodatkovou tabulkou: Max. doba parkování 2 hod. Pracovní dny 7-20hod. (...) Pokud jsem zaparkoval mimo platnost značky, což je mimo pracovní dny od 20-7 hodin, tak se na mě nevztahuje povinnost umístit kotouč ve vozidle. A žádný zákon mi nenařizuje umístit ho tam později.

Váš případ by si zasloužil dotáhnout až k NSS, případně k ÚS. Protože jde o záležitost, která v judikatuře českých soudů nebyla dosud řešena.

Jde v tomto případě o rozpor mezi platností a účinností dopravní značky. Jde o toto:
- V oblasti právních předpisů se striktně rozlišuje okamžik platnosti a okamžik účinnosti.
- U dopravního značení však zákonodárce zcela zapomněl na rozlišení těchto dvou okamžiků.

Pokud přijmeme tvrzení, že značka IP 13b byla v době Vašeho vjezdu na parkoviště NEPLATNÁ, pak to vede k jedinému závěru: že jste ji mohl ignorovat nejen při vjezdu, ale i po celou dobu parkování vozidla. Jako by tam nebyla.

Ouřady a policisté však zastávají (nikde neuzákoněný) názor, že značka je PLATNÁ jaksi do budoucna i v době kdy je NEPLATNÁ. Požadují po řidiči, aby bral do úvahy i značku, která je sice neplatná, ale stane se platnou později (v časovém úseku uvedeném na dodatkové tabulce). 

Takto to však v právu nefunguje.

I pro dopravní značky je nepochybně třeba uplatnit konstantní judikaturu o pravé a nepravé retroaktivitě právního předpisu. Totéž musí platit i pro retroaktivitu místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. V tom případě by Váš pohled na situaci byl zcela správný:

Neplatná značka nebyla způsobilá vyvolat žádné právní účinky. Vaše povinnosti vzniklé před okamžikem platnosti značky IP 13b je třeba posoudit podle místní úpravy účinné v okamžiku vjezdu na parkoviště. A víme, že v době vjezdu tam žádné omezení nebylo.

Zbývá jen přesvědčit o této triviální pravdě SO1, SO2, NSS, případně Ústavní soud.

Ve skutečnosti jde tedy o chybu zákonodárce v textu zákona i v prováděcí vyhlášce. Bylo by třeba striktně rozlišit:
- Značka je PLATNÁ nepřetržitě od okamžiku kdy byla umístěna/osazena.
- Značka je ÚČINNÁ pouze v době vyznačené na dodatkové tabulce. (Což by vedlo k závěru, že jste již při vjezdu měl a mohl předvídat budoucí počátek účinnosti.)

35
Je nějaká šance vymoct peníze za odtah + ušlou mzdu ze ztracených 3h řešením a přejížděním na odtahové parkoviště?

Vyjdu z předpokladu, že jde o veřejné prostranství, případně z předpokladu, že vlastník pozemku nevyloučil stání  vozidel na svém pozemku v době mimo otevírací dobu obchodů. Pokud je tomu tak, potom by platilo:

Celá záležitost má trestněprávní rovinu, a měl/mohl jste to ihned nahlásit Policii ČR jako krádež. Zdá se, že PČR zná pachatele, který se jim sám udal. Takže se při vyšetřování nemusejí příliš namáhat.

Dále jste se stal obětí trestného činu vydírání, případně minimálně tr. činu útisku. TČ byl spáchán tím, že Vaše vozidlo bylo odcizeno a za jeho vrácení pak pachatel požadoval  neoprávněně výpalné. Pachatel tedy využil Vaší tísně, přičemž tento stav sám navodil svým protiprávním jednáním.

To je na trestní oznámení. Nejde o  (pouhou) soukromoprávní záležitost, jak zde bylo zmíněno jiným diskutujícím.

Pokud však jde o neveřejnou (uzavřenou) komunikaci za závorou, pak by se muselo pečlivě posoudit jaká omezení v užívání pozemku nastavil jeho vlastník a zda řidič měl a mohl tato omezení znát.

Je vidět svislá dopravní značka - ta omezuje dobu stání na 2 hodiny, ovšem omezení platí pouze v denní době. Navíc je nesprávně umístěna. Žlutá cedule by mohla mít informační hodnotu jen pro vozidla, která za závorou pokračují v přímém směru. Vozidlo které za závorou odbočilo doprava neprojelo okolo žluté cedule (a tedy řidič se vůbec nemusel zabývat luštěním významu nápisu a symbolů).

36
To Ladislav Laker:
Souhlasím s vámi ve výkladu platnosti značky IP 13b, ale v době mého parkování značka platná nebyla, jelikož jí zneplatnila dodatková tabulka, takže jsem nebyl povinen nikde nic umisťovat.

Ano, svislá dopravní značka platná nebyla v době mezi 20:00 a 07:00. Ale ušlo vám, že parkoviště má dva odlišné parkovací režimy. Jde tedy o dvě různá stání, která se řídí odlišnými ustanoveními zákona.

- Stání od 20:00 do 07:00 je stáním na parkovišti, které není označeno svislou dopravní značkou.
- Stání od 07:00 je jiné stání: jde o stání na parkovišti označeném značkou IP 13b.

Úderem 7:00 hodin bylo zahájeno stání spojené se vznikem povinnosti mít ve vozidle viditelně umístěný parkovací kotouč. Při tom je bezvýznamné, že vozidlo v okamžiku změny parkovacího režimu již stálo na parkovišti zamčené a neujelo ani centimetr.

Bylo pouze na řidiči, aby se postaral o splnění své povinnosti, a bylo pouze na něm, jakým způsobem tuto povinnost splní.

- Například mohl zajít k autu těsně před 07:00 a umístit kotouč.
- Nebo mohl někoho poslat.
- Mohl mít ve vozidle elektricky ovládanou robotickou ruku, která by v 07:00 vytáhla parkovací kotouč z přihrádky a umístila jej viditelně ve vozidle.
- Mohl přijet v 19:00, umístit parkovací kotouč s časem nastaveným na 19:00 == 07:00, a mohl klidně parkovat až do 09:00 následujícího dne.

37
Pokud už to teda budeme řešit, mělo by se jednat o Parkovací průkaz označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, zkráceně průkaz O1.

Hugo, máte bujnou fantazii a vymýšlíte si. Parkovací průkaz (modrá kartička) není potřebný. Rozhodující je pouze zda jde o přepravu osoby která je těžce zdravotně postižená a je držitelem průkazky ZTP nebo ZTP/P.

Postižená osoba dokonce nemusí být ve vozidle přítomna - v tom případě se řidič při kontrole prokazuje potvrzením o tom, že právě přepravil zdravotně postiženou osobu (např. z jejího bydliště do zařízení poskytovatele zdravotních služeb) nebo že jede tuto osobu vyzvednout a přepravit (např cesta z lázní do místa jejího bydliště v den ukončení lázeňského pobytu).

38
dne xx.xx.xxxx v době nejméně od xx:xx do xx:xx hod., na ul. xxxxxx xxxxxxx (nákladní rampy, zadní část NC ) ..

Stálo by za to zkoumat, zda se objektivně jednalo o nakládací rampu. Podle nařízení vlády č. 101/2005 Sb. musí nakládací rampa splňovat tyto podmínky:

Nakládací a vykládací rampy
6.1 Manipulační prostory rampy musí vyhovovat rozměrům manipulačních jednotek, kterými má být při nakládání a vykládání manipulováno, a rozměrům po nich pojíždějících dopravních prostředků. Volné okraje rampy musí být trvale označeny značkami označujícími nebezpečnou hranu a upozorňující na nebezpečí pádu osob nebo rizika střetu osob s překážkami13). Rampa instalovaná po nabytí účinnosti tohoto nařízení musí mít alespoň jeden bezpečný výstup nebo výjezd.
6.2 Rampa převyšující okolní plochu o více než 0,5 m, která slouží také pro pěší, musí být podél volného okraje vybavena vhodným ochranným zařízením proti pádu, například snímatelným ochranným zábradlím5).


U nakládací rampy tedy musí být (kumulativně?) splněny dvě podmínky: trvalé značení okrajů (nebezpečných hran) a vybavení okrajů vhodným ochranným zařízením.

Subjektivní stránka:
Nebyla-li ona část stavby řádně označena a vybavena ochranným zábradlím podle § 6 n.v. č. 101/2005 Sb., pak řidič neměl možnost rozpoznat, že se jedná o nakládací rampu.

39
Nedopravní tématika / Re:Práca a odstupné
« kdy: 02 Února 2024, 14:27:09 »
Ale to už tady padlo a je to každému jasné. To je jako byste tvrdil, že prodej zboží nařizuje zákazník obchodu, protože od smlouvy může v zákonné lhůtě odstoupit..

Váš příměr je naprosto nepřípadný.

Obchod NEMÁ PRÁVO nařídit zákazníkovi, aby zakoupené zboží vrátil zpět do obchodu.
Zaměstnavatel MÁ PRÁVO nařídit zaměstnanci, aby se vrátil na původně sjednané místo výkonu práce.

Právě na tuto základní povinnost zaměstnance se tazatel zeptal; cituji:
Citace
Je možné, aby mi zamestnávateľ dal výpoveď za hrubé porušenie pracovnej zmluvy, ak (...) by som nechodil do kanclu?
Môžem počítať s tým, že zamestnávateľ mi nemôže bez predošlej dohody nariadiť opätovnú fyzickú prítomnosť v kancli pre výkon mojej práce?



Sent from my Pixel 6 Pro using Tapatalk

40
Nedopravní tématika / Re:Práca a odstupné
« kdy: 02 Února 2024, 11:48:35 »
Ladislav Laker: Nechytejte mne laskavě za slovo, víte moc dobře, jak to bylo myšleno - dodatek říká, že práce z domova se nyní vykonává na adrese ABC. Slovo může je na místě, práce z domova je nyní věcí dohody.

Nemáte pravdu. Zde se vůbec nebavíme o tom, že práce na dálku byla sjednána dohodou. O tom není sporu!

Bavíme se pouze o tom, že zaměstnavatel může kdykoli JEDNOSTRANNĚ změnit zaměstnanci místo práce na původní adresu. K tomu byste si musel přečíst § 317 odst. 2  ZP, namísto povídání na webu mpsv.cz.

[quote
§ 317
(2) Závazek z dohody o práci na dálku (...) lze vypovědět z jakéhokoliv důvodu nebo bez uvedení důvodu s patnáctidenní výpovědní dobou, která začíná dnem, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně; (...) výpověď musí být písemná.
[/quote]

Z uvedeného plyne, že zaměstnavatel je povinen umožnit zaměstnanci práci z "domova" jen do doby, než mu nařídí práci z dalšího místa, uvedeného v pracovní smlouvě.

Sent from my Pixel 6 Pro using Tapatalk

41
Nedopravní tématika / Re:Práca a odstupné
« kdy: 02 Února 2024, 10:15:07 »
Citovaná formulace obvykle určuje, že zaměstnanec může práci z domova vykonávat na dohodnutém místě, které je rozdílné od místa bydliště uvedeného ve smlouvě.

Nikoliv. Zaměstnanec NEMŮŽE (nemá právo) volit si místo výkonu práce. To mu určuje zaměstnavatel v rámci toho co je obsaženo v pracovní smlouvě (včetně dodatků). A je zřejmé že tazatelův dodatek pracovní smlouvy neruší ani nenahrazuje původně sjednané místo výkonu práce.

Zaměstnavatel tedy může dát tazateli příkaz k výkonu práce v kterémkoli místě z těch míst, která jsou ve smlouvě taxativně vyjmenována. V tomto se mýlí jak tazatel, tak i swenak.

Základy právní gramotnosti mezi prostým lidem citelně chybí.

Citace
Aby se věc dala korektně rozebrat, je třeba vědět, jak byla práce z domova dohodnuta ...

Nikoliv. Vy už jste to napsal předtím správně. V tomto případě jsou v pracovní smlouvě taxativně vyjmenována dvě možná místa výkonu práce: 1) obec A, nebo 2) konkrétní adresa v obci B, kde zaměstnanec má "domov".

Kde (na které konkrétní adrese) bude zaměstnanec vykonávat práci - to dnes záleží pouze na pokynu zaměstnavatele. Není to věcí úvahy zaměstnance a není to předmětem žádné "dohody"!!! Taková dohoda by mohla být platně sjednána jedině jako dodatek pracovní smlouvy.




Sent from my Pixel 6 Pro using Tapatalk

42


Když jsem doložil “nájemní smlouvu” s majitelem vozidla, byla mi zadost zamítnuta s tím, že majitel vozidla nemá oprávněni pronajímat movité věci ... prosím zkušenější o radu ...

Brno si koleduje o to, aby jim jejich systém někdo shodil.

Inspirací může být případ Prahy. Snažili se zvýhodnit elektroauta s určitými parametry. Zasáhl Úřad pro hospodářskou soutěž (ÚHOS).  Případ je popsán zde:
https://auto-mania.cz/praha-bude-muset-zaplatit-tri-ctvrte-milionu-dostala-pokutu-za-diskriminaci-pri-parkovani-hybridu/

V Brně nejde o svévolné omezování uživatelů vozidel podle technických parametrů, nýbrž jde o omezování (bezdůvodné zúžení) okruhu osob, od kterých si podnikatel smí vypůjčit vozidlo k výkonu své podnikatelské činnosti. Jde tedy také o diskriminaci, stejně jako v pražském případě.

Sent from my Pixel 6 Pro using Tapatalk


43
Tedy je pravdou minimálně to, že v modře vyznačeném úseku je možno jet rychlostí 90 km v hodině nebo ne ?

To nemohu posoudit. Platí to určitě  pro jeden jízdní pruh hlavní silnice (na zákresu směr jízdy zprava doleva od bližší hranice křižovatky po dopravní značku).  O opačném jízdním pruhu hlavní silnice (v opačném směru jízdy) nic nevím, neznám místní úpravu, takže se nevyjadřuji.

K druhému Vašemu odstavci se nevyjadřuji, neb vůbec netuším co řešíte a proč to řešíte. Napsal jste '"tak si ani nedokážu představit začátek zakřivení vzdálenější hranice křižovatky". Máte asi nějaký individuální problém. Na Vašem prostředním obrázku ( Snímek obrazovky 2024-01-31 095746.png) je vzdálenější hranice křižovatky definovaná bodem, na který ukazuje Vaše červená šipka. Ale stále netuším o čem mudrujete a proč to potřebujete.

44
Rozporuju, že měřený úsek je měřen v rozporu se zákony, a že minimálně v bodě /hranicích/ křižovatky není omezení na 70, ale je povoleno jet 90.
Ano, v tom máte pravdu. A toto se už diskutovalo v jiné diskusi, pokud si pamatuju. Cituji: "Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou." Viz 294/2015 Sb.. Z uvedeného plyne, že platnost zákazové značky omezení rychlosti končí na **bližší hranici** nejbližší křižovatky.

Podotýkám, že vyhláška 30/2001 Sb, která pozbyla platnosti ke dni 1. 1. 2016, definovala platnost značek odlišně: "Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky končí na **vzdálenější hranici** nejbližší křižovatky, pokud není dříve ukončen jinak;".

Citace
Navíc - hranicí křižovatky se ruší jak první dz B20a - omezení na 70, tak se hranicí ruší i značka na foto ...
V tom se naprosto mýlíte. Nejste schopen podpořit Vaši domněnku citací celostátně účinného právního předpisu. O nepodložených fantaziích nemá smysl diskutovat.

45
Potvrzujete, co bylo zřejmé z fotografie: že DZ je umístěna v křižovatce. Netuším ale co z toho chcete vyvodit.

Také netuśím proč mudrujete o omezení/neomezení  rychlosti v protisměru nebo na vedlejších silnicích ústících do křižovatky. Co to má s čím společného? 

Tvrdíte, že toto je "jedna z posledních otázek k tématu". K jakému tématu? Proč nepokračujete v psaní tam, kde jste to téma začal?


Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 8