30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Ladislav Laker

Stran: 1 [2] 3 4 ... 8
16
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 17 Března 2024, 04:56:39 »
Pane ViktorN a pk202,


oba poukazujete na praxi správních orgánů. Ta mne však nezajímá, a neměla by zajímat ani vás dva. Ouředníci se mohou mýlit. Mne zajímá pouze obsah právního předpisu. V tomto případě je rozhodující obsah zákona č. 361/2000 Sb. o silničním provozu.


Podle § 10 odst. 1 písm. d) zákona platí, že provozovatel vozidla nesmí přikázat nebo svěřit samostatné řízení vozidla osobě, o které nezná údaje potřebné k určení její totožnosti.


Podle § 10 odst. 4 zákona platí, že provozovatel vozidla je povinnen na výzvu policie, krajského úřadu nebo obecního úřadu obce s rozšířenou působností sdělit skutečnosti potřebné k určení totožnosti řidiče vozidla podezřelého z porušení ustanovení tohoto zákona.

Z uvedeného plyne, že zákon nepředpokládá, že by provozovatel byl jasnovidcem. Provozovateli zákon ukládá pouze obecnou povinnost “sdělit skutečnosti”. Neukládá mu však výslovně povinnost vědět a sdělit kdo ve kterém okamžiku řídil vozidlo.

Dále podle § 10 odst. 4 zákona platí, že naprosto stejnou povinnost jakou má provozovatel ukládá zákon i osobě které provozovatel svěřil/přikázal vozidlo: i tato osoba je povinna na výzvu policie, krajského úřadu nebo obecního úřadu obce s rozšířenou působností sdělit skutečnosti potřebné k určení totožnosti řidiče vozidla podezřelého z porušení ustanovení tohoto zákona.

Typickým případem v souladu se zákonem tedy bude tento postup:

1. Úřední výzva č. 1 adresovaná provozovateli ke sdělení skutečností - provozovatel pak správnímu orgánu povinně sdělí údaje o totožnosti osoby které svěřil/přikázal řízení vozidla. Žádnou další zákonnou povinnost provozovatel nemá.

2. Úřední výzva č. 2 adresovaná osobě které provozovatel svěřil/přikázal řízení vozidla - tato osoba pak správnímu orgánu povinně sdělí ty skutečnosti o totožnosti řidiče, které jsou známy jí samotné.

V obou případech je možno využít právo odepřít výpověď nebo podat vysvětlení. Pak ovšem totožnost řidiče nebude možné zjistit a SO se zaměří už výhradně na osobu provozovatele.

Obiter dictum k tomu podotýkám, že provozovatel si musí pamatovat údaje (či uchovávat záznamy) o totožnosti osoby, které přikázal/svěřil řízení vozidla, a to po dobu nejméně tří let (počítáno od konce doby svěření vozidla). Viz judikát 10 As 173/2022 Sb..

17
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 14 Března 2024, 14:12:40 »
Obecně se nepřu v tom, jak přesně to tam je uvedeno, ani netvrdím, že povinnost je zákonem daná.
V tom případě potvrzujete, že snaha “napasovat” na tento případ § 1207 je slepou uličkou. Vlastník jednotky o nic nepožádal. Nikdo mu neodepřel nahlížení do podkladů. Nic takového není schopen prokázat. Takže nemůže argumentovat tím, že by mu svolavatel nějaký podklad zatajil.

Citace
První nejistota je, jestli to nepřipojení se týká programu jako celku, kdy nedostanu vůbec nic k ničemu, nebo jde o jednotlivé body programu.

Neexistuje žádná nejistota a neexistuje žádný program.
Zákon zná pouze “pořad zasedání”. Je to seznam jednotlivých bodů/témat, které mají být na shromáždění postupně projednány. Pořad zasedání si sestavuje ten, kdo svolává shromáždění. Je to součást pozvánky.

Citace
Dále k tomu "umožní včas seznámit se". Jak dojde k vyhovění požadavku? Říká to, že jsem povinen si o něco říct?
Ne, nejste povinen říci si o nic. Můžete hlasovat i bez znalosti podkladů. Už jsem to zde napsal třikrát. Toto je po čtvrté.

Je to stejné jako seznámení s obsahem spisu, který je veden u správního orgánu. Ouředníci správního orgánu nenapochodují před dveře Vašeho bytu s kapelou a s mažoretkami, aby Vám slavnostně předložili spis k nahlížení. Musíte se snažit sám: dostavíte se do sídla SO, samozřejmě v úředních hodinách, a požádáte o nahlédnutí.

Pro nahlížení do podkladů pro shromáždění SVJ platí přiměřeně stejný postup: Vlastník jednotky ať se snaží sám. SVJ nemá zákonnou povinnost mu to usnadnit.

Citace
Dále mám za to, že pro statutární orgán (resp. svolávající) je naopak, pokud jednají, jak se od nich očekává a i v souladu s povinnostmi, vhodné (ano, ne povinné), prostě toto dělat automaticky …

Ne, statutáři nemají povinnost jednat ”jak se od nich očekává”. Znám vlastníky jednotek, kteří očekávají, že statutáři budou pracovat zadarmo. Taky znám jednoho, který očekává, že předseda SVJ mu bude odvzdušňovat topení a vyřeší jeho hádky se sousedkou. Co Vy očekáváte a na co máte právo - to jsou dva zcela odlišné nároky.

Statutáři jistě mají jednat “v souladu s povinnostmi” Ale to byste jim ty povinnosti měli napřed uložit ve stanovách SVJ, nebo v rozhodnutí shromáždění! Tak je to jednoduché …

18
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 14 Března 2024, 06:01:15 »
Pane pk202, napsal jste prve tento nesmysl:
Citace
... dle platných zákonů ovšem vy jako provozovatel musíte vědět kdo kdy vozidlo řídil ...

Jen jsem Vás vyvedl z omylu, protože co jste napsal je nesmysl, který je v rozporu s účinnou právní úpravou. Na Vaši chybu Vás nezávisle upozornili také solaris a Fogyn. Teď mi píšete:

Citace
... praxe je taková a správní orgány jednají v tom smyslu, že jako provozovatel jste povinen "přikázat nebo svěřit" - a to i zprostředkovaně - osobě o které znáte údajo o její totožnosti ...
Toto jsem Vám už dříve ocitoval z § 10 odst. 1 písm. d zákona. Nemusíte mi to opakovat.

Citace
... a na výzvu jste povinen jim ty skutečnosti sdělit ...
Toto jsem Vám také už dříve přesně ocitoval z § 10 odst. 4 zákona.  Nemusíte mi to opakovat.

Nejste však schopen obhájit a právně podložit Vaše původní tvrzení "... vy jako provozovatel musíte vědět kdo kdy vozidlo řídil". Z toho soudím, že od tohoto tvrzení ustupujete.

19
Potřebuji poradit - rychlost / Re:63 km obec, PČR
« kdy: 12 Března 2024, 12:36:39 »
A i zde je podmínka, že účastník "prokazatelně věděl". To samozřejmě u námitek ohledně procesních pochybení správního orgánu není prokazatelné nikdy ...
Na to nelze spoléhat v případě, kdy účastník již (v jiném řízení) uplatnil námitku podjatosti vůči téže osobě.
Z toho je správnímu orgánu zřejmé, že účastník  "prokazatelně věděl".

20
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 12 Března 2024, 08:32:42 »
... dle platných zákonů ovšem vy jako provozovatel musíte vědět kdo kdy vozidlo řídil byť se Vám to zdá nelogické.

Pane pk202, nemáte pravdu. Zákon o silničním provozu neukládá provozovateli povinnost "vědět kdo kdy vozidlo řídil". To by musel být jasnovidcem. Cituji:
Citace
§ 10 Povinnosti provozovatele vozidla
(1) Provozovatel vozidla nesmí ... d) přikázat nebo svěřit samostatné řízení vozidla osobě, o které nezná údaje potřebné k určení její totožnosti.

Vámi tvrzená povinnost "vědět kdo kdy vozidlo řídil" není zakotvena ani v § 10 odst. 4 ZoSP. Toto ustanovení totiž ukládá provozovateli jinou povinnost: "na výzvu ... sdělit skutečnosti potřebné k určení totožnosti řidiče vozidla".

Z uvedeného plyne, že po provozovateli není možné oprávněně požadovat, aby označil řidiče vozidla k určitému okamžiku. To znamená: nelze mu přičíst k tíži, že nezná/nesdělí skutečnost, kterou podle zákona vůbec znát nemusí (a v některých  případech ani znát nemůže).

Zcela jiná záležitost je, že provozovatel může - a to ZCELA DOBROVOLNĚ - písemně sdělit obecnímu úřadu údaje o totožnosti řidiče vozidla v době spáchání přestupku (§ 125h odst. 6 ZoSP).

21
Dobrý den chystám se do CZ z Anglickým autem
Potřebuji poradit jak dlouho mužů řídit v CZ Anglické auto nejsem si jistý jestli 3-6 měsíců ?

Jeiibrn, nenapsal jste to hlavní: kde máte domicil? V ČR, nebo ve Spojeném království? Podle toho se řídí pojištění a registrace Vašeho vozidla.

Vaše obvyklé bydliště je místo, kde obvykle bydlíte, pracujete nebo máte rodinu (více než 185 dní v kalendářním roce).

Pokud nepracujete, považuje se za "obvyklé bydliště" místo, kde máte osobní vazby, které vypovídají o těsném vztahu mezi vámi a daným  místem.

Pracujete-li na určitém místě, ale vaše osobní vazby se nacházejí v jiném státě, má se obvykle za to, že vaše obvyklé bydliště se nachází v té zemi, kde máte osobní vazby, za předpokladu, že se tam pravidelně vracíte.

Pokud vás v ČR, kde pobýváte pouze dočasně, zastaví policie, bude je zajímat zda máte český občanský průkaz a místo trvalého pobytu v ČR. V tom případě byste musel tvrdit a prokazovat, že Vaše "obvyklé bydliště" je v GB.

Vozidlo registrované v zahraničí musí při provozu v ČR mít "zelenou" kartu platnou pro ČR, nebo sjednané hraniční pojištění s českou pojišťovnou.

22
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 29 Února 2024, 11:29:02 »
No, ale právnícká osoba nějaké podoklady třeba přiložila a neuvedla, že nejsou kompletní.
No a? SVJ nemá zákonem uloženu povinnost oznamovat zda přiložené podklady jsou či nejsou "kompletní". Pokud máte jiný názor, prokažte jej.

Vlastník je považován za osobu s rozumem průměrného člověka (§ 4 obč. zák.) a sám se umí rozhodnout, zda přiložené podklady jsou pro něj kompletní či dostačující, a zda jej vůbec zajímají nějaké podklady.

Citace
... resp. že jsou další k předložení na vyzvání.

SVJ nemá zákonem uloženu povinnost oznamovat zda existují další podklady k předložení na vyzvání. Pokud máte jiný názor, prokažte jej.

Citace
z pozvánky nebylo zřejmé, že nějaké (podklady) jsou, nebo, že by nějaké mohly být alespoň z kontextu programu. .

SVJ nemá zákonem uloženu povinnost uvést v pozvánce zda nějaké podklady jsou, nebo že by nějaké mohly být. Pokud máte jiný názor, prokažte jej.

Citace
Z Vašeho výkladu by to značilo, že se každý člen má po obdržení pozvánky vždy dožádat statutárního orgánu, jestli a jaké podklady bude předkládat na shromáždění (případně nad rámec přiloženého) a tyto případně poskytnout k seznámení.

Nic takového jsem nenapsal, ani to z mých vyjádření nelze odvodit výkladem. Prosím odpousťte si nepravdivá tvrzení.

Citace
Bez řádné pozvánky a podkladů (byť dodatečně dodaných po vyžádání) se nelze řádně rozhodovat o účasti a její formě/hlasování v zastoupení..

V tom se shodneme. Vlastník jednotky má vždy možnost hlasovat proti, pokud se domnívá že pro kvalifikované rozhodnutí nemá dostatečné podklady. Vlastník není nemyslící schvalovací automat. Ani mu nikdo nedrží pistoli u hlavy při hlasování. Proč se tedy o něj chcete starat, jako by to bylo děcko?
 
Citace
Např. konkrétní případ. Pozvánka (více bodů, k některým i podklady) obsahovala závěrečný bod "Různé".


Bod "Různé" neumožňuje rozhodovat ani hlasovat o ničem. Vyřešeno. Pokud se bude hlasovat o záležitosti neuvedené v pozvánce, existuje možnost takové rozhodnutí napadnout soudně. Judikát uvedl výše pan hh.

Možnost úspěšně napadnout platnost rozhodnutí z důvodu neuvedení bodu v pozvánce je však limitovaná. Může se jednat pouze o nevýznamnou procesní vadu, ke které soud nepřihlédne. Viz usnesení Ústavního soudu I.ÚS 1529/19 ze dne 19. 1. 2021:
Citace
Namítají-li stěžovatelé, že rozhodnutí shromáždění SVJ bylo přijato procesním postupem rozporným s platnými stanovami, lze jim dát zapravdu. (...) je otazné, zda procesní vada při přijímání rozhodnutí SVJ byla natolik zásadní, aby neposkytnutím ochrany ze strany obecných soudů došlo k zásahu do základních práv a svobod stěžovatelů. Ústavní soud je toho názoru, že nikoliv. (...) I v případě, že by Ústavní soud napadená rozhodnutí zrušil, nelze mít za to, že by vzhledem k okolnostem případu došlo ke změně právního postavení stěžovatelů. Jediným faktickým důsledkem takového rozhodnutí pro stěžovatele by bylo navyšování nákladů řízení. Z toho důvodu rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku usnesení.

23
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 29 Února 2024, 09:57:55 »
V podstatě tvrdíte, že toto ustanovení je tzv. imperfektní normou, protože jakmile se usnášeníschopné shromáždění řádně sejde, mohou si tam schválit cokoliv a na obsahu pozvánky nezáleží.

Ne, nic takového netvrdím ! Je třeba číst co jsem napsal.

Nenapsal jsem nic o pořadu jednání uvedeném v pozvánce. Vyjadřoval jsem se výhradně k situaci, kdy příloha pozvánky neobsahuje podklady k jednání.

Tato skutečnost je sama o sobě nevýznamná a nemohla by založit úspěšnou žalobu. Ustanovení § 1207 totiž neukládá právnické osobě SVJ, aby vlastníkovi předložila s pozvánkou nějaký neomezený seznam dokladů a dokumentů, které by jej případně mohly zajímat. SVJ má pouze uloženo umožnit vlastníkovi seznámení s podklady - rozumí se teprve na jeho výzvu.

Jestliže podklady nebyly v příloze pozvánky, bylo pouze na vlastníkovi jednotky, aby se podle toho zařídil: měl přece možnost seznámit se s podklady jinak. Pokud nevyzve SVJ a s podklady se neseznámí, je to jeho volba. Nelze to přičítat právnické osobě SVJ k tíži.

24
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 29 Února 2024, 08:51:24 »
Ad smlouva: Dle § 1207, odstavec (2) Nejsou-li k pozvánce připojeny podklady týkající se pořadu zasedání, umožní svolavatel každému vlastníku jednotky včas se s nimi seznámit.

Zmínka o § 1207 je slepou uličkou, která tazatele nikam nezavede.

(1) Pokud "schůze" byla stižena takovými vadami, že se vůbec nejednalo o zasedání shromáždění, pak je bezvýznamné zda existovaly nějaké podklady, zda byly zmíněny v pozvánce, nebo přiloženy k pozvánce.

(2) Pokud se konalo zasedání shromáždění a rozhodnutí bylo řádně přijato, pak je již  bezvýznamné zda existovaly nějaké podklady, zda byly zmíněny v pozvánce, nebo přiloženy k pozvánce. Je totiž zřejmé, že vlastníci jednotek ke svému rozhodování nepotřebovali žádné podklady.

(3) Pokud se konalo zasedání shromáždění a návrh nebyl přijat, pak je již bezvýznamné zda existovaly nějaké podklady, zda byly zmíněny v pozvánce, nebo přiloženy k pozvánce.

Žádná další možnost neexistuje.

25
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 29 Února 2024, 06:52:44 »
Citace
Členové SVJ nebyli informováni, zda bude investiční akcí "zateplení" změněn byť jen minimálně společný prostory ...
Bezvýznamné a nesprávné. Nebylo povinností SVJ informovat o případné změně společných prostor v souvislosti se zateplením. To bude zřejmé teprve z projektu. Námitka je tedy předčasná.

Citace
a tím by k souhlasu bylo potřeba 100% hlasů nikoliv pouze 75% hlasů.
Není mi jasné jak jste dospěl k tvrzení, že by ke změně společných prostor bylo potřeba 75% nebo dokonce 100% hlasů. Toto má SVJ ve stanovách?

Citace
Nebyla členům předložena smlouva s poradenskou společností Barevné Domy.
Bezvýznamné. Neexistuje povinnost SVJ předložit takovou smlouvu shromáždění. Vy jako člen máte ze zákona individuální právo nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy (§ 1179 občanského zákoníku), ale tohoto práva jste nevyužil. To tedy není problém SVJ, ale Váš !

26
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 28 Února 2024, 21:16:55 »
Nadpoloviční většina členů SVJ je starší 75 let, ti chtějí zateplovat. Moji rodiče 60+ a pár mladých rodin nechce.
Věk a motivace jsou v SVJ bezvýznamné. K rozhodnutí zpravidla postačí nadpoloviční většina hlasů na usnášeníschopném shromáždění, případně nadpoloviční většina všech hlasů při rozhodování mimo zasedání.

Citace
Rozhodně to pro většinu členů SVJ není ekonomicky výhodné, jelikož se návratnosti investice nedožijí.
K těmto čistě subjektivním argumentům by žádný soud nepřihlížel. Rozhodující je co bylo řádně rozhodnuto, bez ohledu na motivaci, osobní preference či ekonomické očekávání spoluvlastníků. Jedinou výjimku připustil ústavní soud: Schválená částka příspěvku nesmí mít na vlastníka jednotky rdousící, resp. likvidační účinek. Viz usnesení Ústavního soudu ze dne 19. 3. 2019, sp. zn. II. ÚS 1484/18, ze kterého cituji: „Ústavní soud rovněž neshledal, že by uložená platební povinnost měla na stěžovatele rdousící, resp. likvidační účinek, který by případně mohl vést k závěru o porušení práva na ochranu vlastnictví.“

Citace
V případě, že by rodiče na důchod změnili bydliště. Nedostanou na nájmu více ani stejně než je ona měsíční investice.
Pak ovšem by měli prodat byt co nejdříve. Tím se ihned zbaví jakéhokoliv závazku spojeného s dvacetiletým přispíváním na úhradu dluhů, které bude SVJ mít u banky.

Spoluvlastníka nelze nutit, aby setrval ve spoluvlastnictví. Setrvá-li však, musí nést všechny následky s tím spojené.

27
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 28 Února 2024, 11:12:23 »
Jak postupovat?
1) Podat hned žalobu, že zápis má vady?
2) Nejdříve upozornit výbor, družstvo a poradenskou firmu?

Pokud chcete namítat, že usnesení nebyla platně přijata  (že zdánlivá usnesení nemají právní následky), uvádím k tomu podrobnosti.

SVJ je povinno tvrdit a prokazovat, že shromáždění bylo usnášeníschopné v okamžiku každého hlasování (t.j. že byli přítomni vlastníci s nadpolovičním počtem hlasů) a že rozhodnutí bylo přijato nadpoloviční většinou hlasů přítomných vlastníků jednotek. Zápis ze shromáždění proto vždy musí obsahovat počet hlasů přítomných v okamžiku hlasování a počet hlasů pro usnesení. Pokud toto není v zápisu obsaženo, pak SVJ není schopno prokázat ani to, že shromáždění bylo schopné usnášení, a už vůbec se nedá určit zda usnesení bylo či nebylo přijato.

Nejvyšší soud judikoval opakovaně, že počet přítomných hlasů má být zjišťován (tedy nikoliv dodatečně dopočítáván) před každým hlasováním a má být uveden v zápisu o hlasování (viz např. judikáty 26 Cdo 3777/2019, 27 Cdo 1951/2018).

Cituji z usnesení NS č.j. 26 Cdo 2728/2022 ze dne 22.11.2022:
"Nicméně, při tomto způsobu hlasování (a počítání potřebné většiny) je o to více nezbytné, aby před každým hlasováním bylo ověřeno (a následně uvedeno v zápisu ze shromáždění), kolik členů společenství je aktuálně přítomných na zasedání shromáždění (srov. mutatis mutandis usnesení Nejvyššího soudu z 20. listopadu 2019, sp. zn. 27 Cdo 1951/2018)."

Podotýkám, že soudci NS se v citovaném judikátu spletli: pouhý počet členů společenství není dostatečným údajem. Členové společenství mohou totiž mít hlasy o různé váze, podle jejich spoluvlastnických podílů. Vždy je třeba sledovat počty hlasů, nikoliv počty osob!

Citace
Teď jsem obdržel informaci, že z družstva přišel předpis plateb na březen, již navýšený o 1000kč. Jak je zmíněno v zápisu.

Nikoliv. V zápisu je zmíněna pouze celková částka navýšení příspěvků na správu domu (nesprávně označeno "fond oprav"). Při 16 bytech připadá na vlastníka jednotky zvýšení o 62,50 Kč měsíčně. (To platí za předpokladu, že spoluvlastnické podíly všech vlastníků jednotek mají shodnou velikost.)

Podle § 1208 zákona č. 89/2012 Sb. platí, že "do působnosti shromáždění patří (...) schválení (...) celkové výše příspěvků na správu domu a pozemku pro příští období (...)". Výbor následně tuto celkovou částku rozdělí na vlastníky jednotek v poměru jejich spoluvlastnických podílů a oznámí každému z nich výši jeho plateb.

28
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 27 Února 2024, 22:10:22 »
Ve Vašem případě to přežijeme, chováte se neustále jako nabubřelý ... pokud ale Vaše velikost nepřežije ...

Swenaku, proč se pokoušíte zahájit flame war? Proč kritizujete mou osobu, namísto abyste poradil tazateli? Napsal zřejmý nesmysl a já jsem jej na to v jednoduché větė upozornil.
Možná máte špatnej den, možná Vám někdo šlápl na kuří oko. Vaši útočnou reakci považuji za zbytečnou. Příště mi raději napište soukromou zprávu. Děkuji.

29
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 27 Února 2024, 21:15:06 »
[V]ýbor SVJ většinou schválil zateplení domu (2x vchod, celkem 16 partají).
Napsal jste zřejmý nesmysl. O zateplení nerozhoduje výbor. Rozhoduje shromáždění.

Ze zápisu neplyne že by bylo něco schvàleno. Nebylo řádně schváleno ani zateplení, ani zvýšení plateb. Přesněji řečeno: z přiloženého zápisu nic takového neplyne, protože v něm chybí u každého hlasování návrh usnesení, počet přítomných hlasů a počet hlasů pro usnesení.

Na další Vaše dotazy nemá tedy smysl odpovídat.

Edit:
Napadá mne zda výbor snad nemá v držení hlasovací listiny k oběma hlasováním. To by znamenalo, že jsou schopni u obou usnesení prokázat zda byla řádně přijata. Zjistěte si to, než začnete podnikat nějaké kroky.

Podle § 158a občanského zákoníku platí, že právnická osoba uchovává po celou dobu své existence zápisy z jednání nejvyššího orgánu i s přílohami. Nejvyšším orgánem právnické osoby SVJ je shromáždění.

30
Podle mě neexistuje možnost obrany proti tvrzení úřadu a jeho nadřízený úřad to samozřejmě posvětí.

Ericu, jste pesimista. Ono je třeba znát svá práva. Pak i soudy (občas) rozhodnou v souladu s právem. Cituji z judikátu:

Citace
Materiální funkce doručení, tj. seznámení se s obsahem písemnosti i přes její vadné (v rozporu se zákonem učiněné) doručení, může být z povahy věci naplněna pouze v případě, že soud k doručení písemnosti vůbec přistoupí, tj. o doručení písemnosti (některým ze způsobů uvedených v § 45 o. s. ř.) se alespoň pokusí. Nahlížení do spisu je realizací práva (nikoli povinnosti), jež nelze bez dalšího považovat za okamžik, kdy byla účastníku řízení doručena soudní písemnost, neboť při něm není vyvíjena žádná aktivita soudu směřující k doručení písemnosti.
Soudní písemnost (rozhodnutí soudu) tak nelze považovat za doručenou účastníkovi tím, že se s ní seznámí (může seznámit) při nahlížení do spisu, aniž soud předtím učinil pokus o její doručení některým ze způsobů uvedených v § 45 o. s. ř.
Podle usnesení Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 27 Cdo 348/2021, ze dne 11. 4. 2022

Je ovšem třeba mít na paměti, že Ústavní soud klade důraz na materiální stránku doručení. Pokud byste projevil znalost nedoručené písemnosti (její citací, uvedením spisové značky v replice, předložením její kopie úřadu, nebo stížností směřovanou vůči jejímu obsahu), pak se má za to, že k doručení došlo, i kdyby nebyly naplněny formální znaky doručení.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 8