30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Grutn

Stran: 1 2 [3]
31
Rychlost / Re:Neplatný příkaz?
« kdy: 19 Června 2021, 16:42:09 »
Byl ten podaný odpor nakonec včetně odůvodnění, nebo byl blanket?
blanket..

32
Rychlost / Re:Neplatný příkaz?
« kdy: 19 Června 2021, 13:10:45 »
Příkaz odeslán 19.5.
Uloženo na poště 21.5.
Odpor podán 9.6. na poště

Minimální zkusím tu žádost o prominutí. Když ji zamítnou, tak pak je jediná cesta podat správní žalobu?
Lhůta pro podání odporu je poměrně krátká, zřejmě právě z důvodu, že ho není potřeba nijak odůvodňovat. Proto mi přijde nepravdivá informace o tom, že ho musím odůvodňovat docela závažná.

Pokud by zavádějící informace v poučení, nebyly důvodem k neplatnosti příkazu, či ani prominutí zmeškání lhůty, pak by úředník ad absurdum mohl do poučení psát věci ve smyslu "Můžete podat odpor, ale budete muset uhradit poplatek 100 000,- Kč ". Přičemž to pak pochopitelně spoustu lidí od podávání odporu odradí, čili to poučení bude plnit opačnou funkci, než k čemu bylo zamýšleno..


33
Rychlost / [?] Neplatný příkaz?
« kdy: 19 Června 2021, 07:48:26 »
§ 150 odst. 4 SŘ uvádí náležitosti, které musí Příkaz mít. Předpokládám, že pokud tyto náležitosti nemá, tak je neplatný.
Co ale když obsahuje něco navíc, a to dokonce lživé informace?

Konkrétně v Poučení, které Příkaz musí obsahovat, mi orgán napsal, že mohu podat odpor, a že ten odpor MUSÍ obsahovat v jakém rozporu vydaný Příkaz napadám, a v čem spatřuji rozpor s právními předpisy vydaného příkazu.

Platí na úředníky to samé, co na policajty, tzn. že mohou činit jen to, co jim zákon explicitně povoluje?
Myslíte, že je to důvod k tomu, považovat příkaz za neplatný, tzn. k němu ani není nutné podávat odpor, vyčkat na promlčení, a pak podat nějakou žalobu?

Přijde mi absurdní, aby v sekci Poučení, která má sloužit jako pomoc pro práva neznalého občana, uváděl úřad nepravdivé informace, a tím ve skutečnosti člověka místo poučení mátl..

Pokud by to na platnosti Příkazu nic neměnilo, myslíte, že to bude alespoň kvalitní důvod pro prominutí zmeškání lhůty pro podání Odporu? (Na odporu jsem si dal záležet po vzoru p. Číkuse, který je po přečetní jeho "Kočkování s úřadem" mým hrdinou. Nicméně jsem Odpor zaslal jaksi o den po lhůtě..)

34
Rychlost / Re:Jihlava bez podpisu
« kdy: 08 Června 2021, 22:31:14 »
Váš koncept Schroederingova odporu se mi líbí. Napadlo mě k tomu, zda by se to ještě nedalo vylepšit tím, že by se to dole na papíře jméno tak nějak načmáralo hůlkovým písmem, aby nebylo zřejmé, jestli je to jenom hůlkovým písmem napsané jméno, a nebo jestli je to podpis..

35
Díky, to s tím soukromým pozemkem budu mít v paměti někdy pro příště :-).
V tomto případě bohužel pozemek vlastní obce.
Druh pozemku: ostatní plocha
Způsob využití: silnice

Neexistuje tedy žádný zákon, který by paušálně zakazoval na silnici klást nejrůznější překážky typu stativu?

36
Zdravím,
tak mě napadlo, zda je vůbec legální měřit ze stativu, který je umístěný na zeleni, potažmo přímo na silnici?
Vím, že dříve byla jakási kauza o tom, že si člověk nemůže dát stativ např. na Karlův most a fotit tam, jelikož by se jednalo o zábor veřejného prostranství, pro který by musel mít povolení.
Nikde jsem nenašel, že by policie nějaké takovéhle paušální povolení měla. Myslíte, že by v tom mohl být prostor pro obhajobu ve smyslu, že jelikož PaChové neměli povolení k záboru, tak měření proběhlo nelegálně?

Druhá věc je, když je stativ umístěn přímo na silnici. Určitě existuje nějaký zákon, který říká, že se na silnici nesmí jen tak pokládat nějaké předměty, jelikož to ohrožuje bezpečnost provozu. Čili by tam určitě neměl nic dělat ani stativ.

Zároveň pokud se nepletu, tak PaChové můžou dělat jenom to, co je zákonem výslovně povoleno, tzn. i pokud by pokládání stativů a jiných předmětů do silnice nebylo výslovně zakázáno, tak pokud někde jinde není výslovně uvedeno, že to takto mohou dělat, tak by to dělat neměli.

Myslíte, že je něco z toho použitelné?

37
2. Píše se tam, že úřad bude pokračovat v šetření přestupku. Ve chvíli, kdy ale v žádném šetření nepokračoval, a jenom čekal, aby to mohl hodikt na sprdel, tak to znamená, že mě úřad úmyslně uvedl v omyl.

SO pokračuje v šetření přestupku.. až do konce lhůty 60 dnů usilovně čeká jestli se někdo nepřijde k němu přiznat..

To mi právě přijde absurdní. Jako asi z toho nic nebude, ale zkusím to a uvidíme..

38
A jak by to mělo v tom vašem modelu fungovat pro řidiče, co jede 48 km/h na 50? Taky by se mu mělo započíst 53, tedy naplnění formální stránky přestupku?
No já bych si myslel, že pokud existuje nějaká nepřesnost měření, tak úřad musí vždy použít tu, která je pro podezřelého výhodnější. Tedy v řízení proti řidiči, použít hranici nižší (48). Ale naopak v řízení s provozovatelem vozidla použít tu vyšší (pokud by to znamenalo pro provozovatele výhodu).

39
Odečítání podezřelému neškodí, za 71 je vyšší pokuta i více bodů. Abyste mohl uplatnit tento argument, musel by provozovatel i podezřelý být ta samá osoba, tzn. přiznat se k tomu, že řídil.
Může to být ale přeci další dílek skládačky k prokázání, že úřad jedná účelově ne?
71 =  vyšší porušení = vyšší nebezpečnost = vyšší potřeba zjistit opravdového pachatele
Pokud úřad účelově překročení rychlosti snižuje, aby se mu snáze vybrala pokuta, tak se mi to nejeví jako úplně OK.

40
Žádný rychlostní limit pro odpovědnost za přestupek provozovatele podle https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p125f-2 není.

Je limit pro výzvu k uhrazení určené částky podle https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p125h-1, což je v obci 90 na 50, protože podle https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p125c-6-b je za https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p125c-1-f-2 zákaz řízení, a tedy dle https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p125c-8 není možno projednat příkazem na místě, a proto ani vyzvat k úhradě určené částky.
Ok, nicméně ten princip je pořád stejný. Může si úřad libovolně určovat kam nepřesnost posune? Nebo automaticky musí vždy posouvat dolů?

41
Zdravím,
u radarů uvádí, že měření je s přesností +- 3kmh, a automaticky ty 3kmh odečítají. Nicméně co když na padesátce jedete 68, a +-3 tolerance znamená, že možná jste jel 65 (což automaticky předpokládá úřad), ale taky ste možná jel 71, což už by bylo přes limit sprdelu.
Má úřad nějaké oprávnění automaticky svévolně tu toleranci odečítat, místo přičítat? Podle mého názoru, by to mělo být tak, že tolerance by nikdy neměla být uplatňována tak, aby ve výsledku podezřelému uškodila.

42
Aktuálně na mě jeden úřad taky zkouší aplikovat ten turbomodel. Co se týče jeho rozporování, tak mě ještě napadá, že v té výzvě se píše
"V případě, že v dané lhůtě ani neuhradíte určenou částku, ani nevyužijete svého práva písemně sdělit údaje o totožnosti
řidiče
či podat jiné vysvětlení, bude MÚ pokračovat v šetření přestupku.

Co tedy napsat něco ve smyslu:
1. Uvést údaje řidiče je uváděno jako "právo", a že přeci mit nemůže být přičítáno k tíži (ve smyslu ospravedlnění turbomodelu), to že jsem nějakého svého práva nevyužil.
2. Píše se tam, že úřad bude pokračovat v šetření přestupku. Ve chvíli, kdy ale v žádném šetření nepokračoval, a jenom čekal, aby to mohl hodikt na sprdel, tak to znamená, že mě úřad úmyslně uvedl v omyl. Co tedy napsat něco ve smyslu, že "Ve výzvě bylo uvedeno, že úřad bude pokračovat v šetření přestupku. Žádám tedy o zdokladování úkonů, které úřad v šetření přestupku provedl. Pokud v rozporu s údaji na výzvě úřad úřad žádné další kroky v šetření přestupku neprovedl, považuji to za nepřípustné uvádění mylných a zavádějících informací, s cílem vlastního obohacení.
+ k tomu případně doplnit námitky na podjatost..

Co myslíte?

Stran: 1 2 [3]