30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - jkraus222

Stran: 1 ... 62 63 [64] 65
946
Napsal jsem jim:

Tímto oznamuji, že se v souladu s ust. § 74 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, s přihlédnutím k nálezu Ústavního soudu I. ÚS 1849/08 odmítám k ústnímu jednání dostavit a podávám k věci následující písemné vyjádření...

Následně jsem se k věci vyjádřil. Po udělení pokuty za nedostavení se, které mělo mít podle debila z magistrátu za následek "podstatné ztěžování objektivity zjištění skutkového stavu" jsem v odvolání napsal v kostce:

4. Podle ust. § 62 odst. 1 písm. a) s.ř. „správní orgán může rozhodnutím uložit pořádkovou pokutu až do výše 50 000 Kč tomu, kdo v řízení závažně ztěžuje jeho postup tím, že se bez omluvy nedostaví na předvolání ke správnímu orgánu.“
5. Z dikce zákona je patrné, že aby vůbec bylo možné uvažovat o udělení pořádkové pokuty, musí být obě podmínky – tedy nedostavení se bez omluvy a zároveň závažné ztížení postupu řízení – splněny zároveň, přičemž v daném případě nebyla splněna ani jedna.
6. Správnímu orgánu jsem totiž dne XY zaslal vyjádření, v němž jsem sdělil, že „se v souladu s ust. § 74 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, s přihlédnutím k nálezu Ústavního soudu I. ÚS 1849/08, odmítám k ústnímu jednání dostavit a podávám k věci následující písemné vyjádření“, v němž jsem se k projednávanému přestupku obsáhle vyjádřil na 7 stranách A4. Z neúčasti na jednání jsem se tedy zcela prokazatelně, jasně a srozumitelně omluvil, přičemž jsem omluvu řádně odůvodnil jak výše citovaným zákonným ustanovením a nálezem Ústavního soudu, tak skutečností, že se k přestupkovému řízení vyjadřuji písemně...
7. Ve svém písemném vyjádření jsem sdělil vše, co jsem k dané věci sdělit chtěl, dále nemám, co bych k věci dodal a i v případě, že bych se k ústnímu jednání dostavil, bych správnímu orgánu pouze přečetl obsah sdělení, které jsem mu zaslal písemně, aniž bych se k čemukoliv dále vyjadřoval, odpovídal na jakékoliv dotazy apod. Tudíž není zřejmé, jak jsem měl „podstatně ztížit objektivitu zjištění skutkového stavu“, když jsem se ke skutkovému stavu zcela vyčerpávajícím způsobem písemně vyjádřil. Za „podstatné ztěžování objektivity zjištění skutkového stavu“ navíc nemohu být nijak sankcionován, neboť takové jednání ust. § 62 odst. 1 písm. a) s.ř. nesankcionuje a žádný zákon obviněnému z přestupku nenařizuje jakkoliv přispívat ke zjištění skutkového stavu; správní řád sankcionuje pouze „závažné ztěžování postupu řízení“.
11. Podle ust. § 73 odst. 2 ZoP „obviněný z přestupku má právo vyjádřit se ke všem skutečnostem, které se mu kladou za vinu, a k důkazům o nich, uplatňovat skutečnosti a navrhovat důkazy na svou obhajobu, podávat návrhy a opravné prostředky.“ Z tohoto ani jiného zákonného ustanovení nevyplývá povinnost vyjadřovat se k věci ústně.
12. Podle ust. § 74 odst. 1 ZoP „v nepřítomnosti obviněného z přestupku lze věc projednat jen tehdy, jestliže odmítne, ač byl řádně předvolán, se k projednání dostavit nebo se nedostaví bez náležité omluvy nebo důležitého důvodu.“
13. Jelikož jsem se odmítl dostavit (a k věci se písemně vyjádřil), věc mohla a měla být projednána v mé nepřítomnosti...
14. Jestliže zákon stanoví, že pokud se obviněný z přestupku odmítne k projednání dostavit, lze věc projednat v jeho nepřítomnosti, je jasné, že s nedostavením se k projednání přestupku ZoP nejen že nespojuje žádnou sankci, ale naopak obviněnému výslovně garantuje právo se k projednání nedostavit.

A na závěr ocitovány výše uvedené pasáže z nálezu ÚS.

948
Co vse se musi uvest pri oznameni osoby mrtve?
Co vše musí tedy obsahovat "totožnost řidiče"? Klíče od vozidla jsem dne xx.xx.xxxx předal panu Josefu Novákovi, bytem Nemanice. Co kdyz osoba nikdy nevlastnila RP? Nemel by to byt problem ze? Pan Novak mi predlozil RP ktery jsem videl...

Musíte sdělit totožnost tak, aby byl dotyčný jednoznačně identifikovatelný/kontaktovatelný, tzn. jméno, příjmení a adresu trvalého bydliště. Účelné může být i sdělení data nebo alespoň ročníku narození, pokud ho znáte (pro případ, že by na stejné adrese bydleli např. otec a syn stejného jména). Problematické by naopak mohlo být sdělení pouze doručovací adresy rozdílné od trvalého bydliště - pokud by si dotyčný poštu nepřebíral a daná kombinace jméno/adresa neexistovala v registru obyvatel, mohl by se úřad domnívat, že jste si daného člověka prostě vymyslel. Naopak pokud dotyčný nebude přebírat poštu na trvalém bydlišti, není to váš problém... V případě mrtvého mu navíc ani správně nemají nic posílat, ale podívat se do registru obyvatel, zjistit, že dne XY zemřel a věc odložit.

Že osoba nevlastnila ŘP by problém teoreticky být mohl, ale opět ne neřešitelný. Cituji http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Jak_se_vyhnout_placeni_pokut.pdf Podle § 10 odst. 1 ZoSP totiž „provozovatel vozidla nesmí svěřit řízení motorového vozidla osobě, která nesplňuje podmínky podle § 3 odst. 3“, jenž pod písmenem a) zní: „Řídit motorové vozidlo může pouze osoba, která je držitelem řidičského oprávnění pro příslušnou skupinu motorových vozidel (dále jen „skupina vozidel“) uděleného Českou republikou, státem, který je členským státem Evropské unie nebo smluvní stranou Dohody o Evropském hospodářském prostoru (dále jen „jiný členský stát“), nebo jiným státem podle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána a která upravuje oblast silničního provozu.“ ... Správní orgán v takovém případě bude těžko dokazovat, že dotyčný řidičský průkaz dané země nevlastnil – raději bych se vyhýbal EU, kde by to s vynaložením jistého úsilí prokázat snad ještě šlo, ale mezinárodní smlouvou, kterou je ČR vázána, je např. Úmluva o silničním provozu (Vídeň 1968) nebo Úmluva o silničním provozu (Ženeva 1949) a použitelnými signatáři např. Austrálie, Kanada, Švýcarsko, Ukrajina, Rusko apod.

K tomu bych dodal, že správní orgán musí dokázat, že dotyčný ŘP nevlastnil, a to nejen ŘP český, což dokáže snadno, ale i jakékoliv jiné země spadající do výše uvedených kategorií. Pokud si navíc seženete dva svědky, kteří potvrdí, že byli předávání auta přítomni a viděli ukrajinský ŘP dotyčného, tak pokládám situaci správního orgánu za neřešitelnou. Že je ale samozřejmě lepší trefit se do řidiče, je jasné.

PS: Formulacím typu "Klíče od vozidla jsem dne xx.xx.xxxx předal panu XY" bych se zásadně vyhýbal. Dáváte tím správnímu orgánu úplně zbytečně hypotetickou možnost se šťourat v tom, jestli jste vy a pan XY dne toho a toho mohli být společně tam a tam atd. Nesdělujte nadbytečné informace, na které se vás ani nikdo neptá. Stejně tak se vás správní orgán neptá, komu jste předal klíče od auta, ale kdo řídil v době spáchání přestupku. Prostě napište: Tímto Vám v souladu s ust. § 125h odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, v zákonné lhůtě sděluji následující údaje o totožnosti řidiče vozidla v době spáchání přestupku: vozidlo řídil pan XY, nar. XY, bytem XY. Tečka. Nic víc, nic míň.

949
Ano, spatne zaparkovane auto a nezjisteny prestupce je SprDel jak vysity.

A jak ted ztohoven? :) Nejaky osvedceny recept? Udat ridice pana Umumbu Membe z Uzbekistánu?

Postup je stejný jako zde http://30kmh.cz/index.php?topic=250.0

950
Pokud nemají totožnost řidiče, lze sankcionovat za špatné parkování provozovatele vozidla?

Konkrétně § 125f odst. 2 písm. a) Zákona o silničním provozu: Právnická nebo fyzická osoba za správní delikt odpovídá, pokud porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání.

951
Mimochodem, je někde vlastně dané, kdy úřad může přestupek odložit?
Může se úřad na řešení přestupku vykašlat úplně, jen poslat dopis "napráskej řidiče", po 60 dnech formálně začít řešit přestupek a rovnou ho odložit a začít řešit správní delikt?
Přestupek můžou odložit kdykoliv v průběhu řízení z poměrně široké škály důvodů, viz § 66 Zákona o přestupcích.
Pokud řidič do 15 dnů od obdržení výzvy k zaplacení nereaguje, začnou formálně řešit přestupek (v 99 % případů to opravdu bude čistě formální) a pak to odloží podle § 66 odst. 3 písm. g (Správní orgán věc dále odloží, jestliže nezjistí do šedesáti dnů ode dne, kdy se o přestupku dozvěděl, skutečnosti odůvodňující zahájení řízení proti určité osobě.), načež se to překlopí do SprDel. Ale pozor, ta lhůta 60 dní je pouze pořádková a z jejího nedodržení pro ně nic nevyplývá.

Úřad by těžko obhájil, že "nezjistil skutečnosti odůvodňující zahájení řízení proti určité osobě", když v jiných řízeních na přiznání staví celé rozhodnutí o vině.
Ano, v praxi to je poměrně nereálné. Narážel jsem jen na povinnost nesporně prokázat vinu i dalšími důkazy mimo přiznání (analogicky odvozeno od trestního řízení)

Tři argumenty proti "osobě mrtvé":
1. Ne každý na to má žaludek.
2. Když se na to náhodou úředník nevykašle (což se může snadno stát, když tohle začne používat víc lidí), může Vámi prudit příbuzné osoby zemřelé a poštvat je proti Vám. Může se s nimi v rámci pomsty domluvit na společném postupu a pěkně Vám zavařit.
3. Ztrácíte pak morální převahu. Budiž, proč jednat fér když oni taky nejednají fér. Přesto vítězství, při kterém se Vy sám nemusíte uchýlit k nějakým levárnám, považuji za cennější.
1. Kdo na to nemá žaludek, ať to nedělá. Může se domluvit s cizincem či Čechem žijícím v zahraničí, uvést osobu pohřešovanou nebo hledanou, vymyslet si fiktivního cizince na reálné adrese někde v paneláku atd. Není to ale tak bezproblémové jako mrtvý řidič, viz dále.
2. Tohle mi připadá naprosto nereálné. To by na tom úředník musel mít osobní zájem, ale pro něj je to jen práce. I v případě příbuzných by to bylo jejich tvrzení proti mému (případně mých svědků, kteří byli předání vozidla přítomni 8)), takže by to pro správní orgán nic neřešilo. A hlavně: podle § 66 odst. 1 písm. c) správní orgán, aniž řízení zahájí, věc odloží, jestliže osoba podezřelá z přestupku zemřela před zahájením řízení. Pro nějaké kontaktování příbuzných atd. tedy zákon nedává žádný prostor - jakmile nahlásíte mrtvého, tak to prostě musí odložit a hra končí. Jakýkoliv jiný postup by byl nezákonný a tudíž napadnutelný. (Mohli by se samozřejmě pokusit obejít to třeba tak, že i navzdory sdělení totožnosti řidiče obviní z přestupku jako podezřelého vás, takže přestupkové řízení zahájí, čímž se ale stejně nikam nedostanou a skončí na tom, že budete i jako obviněný tvrdit, že řídil XY, kterého jste uvedl, což nebudou schopni vyvrátit. Nemluvě o tom, že si takový postup neobhájí a úspěšně ho napadnete jako zjevně účelový a nezákonný.)
3. Oproti morální převaze dávám přednost procesně nejčistšímu řešení (viz výše citovaná povinnost orgánu věc bez jakéhokoliv řízení odložit, což je - spolu s faktickou nemožností rozporovat vaše tvrzení - výhoda, kterou žádná jiná osoba než mrtvá nenabízí), ale neberu nikomu, pokud na to má jiný pohled.

Mnou uvedený postup má výhodu v tom, že nic z toho není žádným způsobem nelegální a obvykle to není dokonce ani lež.
Například pokud jste přesvědčený, že jste daným chováním nikoho neohrozil (a tedy není splněn materiální aspekt přestupku), odpovědět úřadu  "Za tento správní delikt neodpovídám, protože nejsou splněny podmínky podle §125f odst. 2) zákona o silničním provozu." je naprostá pravda.
Nicméně riskujete, že Vás tato pravda bude stát roky vláčení u soudů s nejistým výsledkem.

952
Mám tedy za to že pokud správní orgán může na základě vlastní úvahy takové pátrání provést musí jej provést vždy když k tomu bude mít dostatečný důvod kterým dle mého písemná smlouva je.
Ta smlouva ale nemění provozovatele. Je to totéž, jako když půjčíte auto na den kamarádovi - také se z něj na základě toho nestává provozovatel. A nestává se z něj, ani když mu ho půjčíte na týden, na měsíc nebo na rok, ani když si k tomu napíšete smlouvu  :)

To, co citujete, se vztahuje na jinou situaci, tj. zjišťování provozovatele, který jezdí s Vaší ukradenou RZ (jiným autem) nebo Vaším autem, které ovšem v případě krádeže v tu chvíli de facto nevlastníte (a tudíž ani "neprovozujete"), případně na situaci, kdy již byly učiněny kroky k přeregistrování provozovatele na někoho jiného, ale v tom registru se to ještě neprojevilo a pokuta přišla Vám.

953
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 04 Září 2013, 15:32:48 »
A v čem podle vás spočívá jeho materiální aspekt?

Například v požadavku identifikace vozidla za ztížených světelných podmínek.
1) To neobstojí, neboť i kdybych uznal, že to je jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti, je zde míra škodlivosti zcela zanedbatelná. Ve prospěch řidiče budou hrát také okolnosti snižující "nebezpečnost" skutku (význam právem chráněného zájmu, který byl přestupkovým jednáním dotčen, způsob jeho provedení a jeho následky, okolnosti, za kterých byl přestupek spáchán, (většinou) osoba pachatele, míra jeho zavinění a jeho pohnutka... - viz např. rozsudek NSS č. 5 As 104/2008 - 45).
2) Světelné podmínky, za kterých bude RZ těžko čitelná nebo nečitelná prokazatelně kvůli absenci osvětlení, v praxi nastanou zcela výjimečně, pokud vůbec (např. za hustého deště nebo sněžení to ty dvě bludičky nad RZ rozhodně nezachrání, ani když budou fungovat). Přitom aby byl naplněn materiální aspekt, mezi skutkem a jeho škodlivostí musí být příčinná souvislost (RZ je nečitelná proto, že nefunguje osvětlení).
3) Za takových světelných podmínek ovšem bude vždy stejně ztížená či znemožněná také čitelnost přední RZ, která žádné osvětlení nemá. Trestat řidiče za neosvětlenou zadní RZ, když přední je (v souladu se zákonem) neosvětlená vždy a za všech podmínek, je docela zásadní porušení principu spravedlnosti a zásady přiměřenosti.

Zkrátka je to tak nepatrná závada, že svou intenzitou materiální aspekt nenaplňuje. Můj názor, můžete mít jiný  :)

954
Tady moc velký manévrovací prostor nevidím: § 2 odst. b) Zákona o silničním provozu: "Provozovatel vozidla je vlastník vozidla nebo jiná fyzická nebo právnická osoba zmocněná vlastníkem k provozování vozidla vlastním jménem," přičemž klíčovým je to, že manželé XY by museli provozovat vozidlo vlastním jménem, tzn. museli by být jako provozovatelé zaevidováni. To, že někomu svoříte vozidlo do užívání, z něj ještě nedělá provozovatele ve smyslu zákona. Nic jako "skutečný nebo formální provozovatel" neexistuje - provozovatel je prostě ten, kdo je jako takový zaevidován v registru. Šanci uspět s tím u úřadu, potažmo u soudu, pokládám za nulovou.

955
V popsané situaci by šlo kontrovat tím, že řidič jednoduše přizná, že řídil. Přičemž ideálně současně s tím zpochybní materiální aspekt přestupku a navrhne svoje důkazy. To vše v den, kdy úřad ještě nerozhodl o správním deliktu, ale zároveň zbývá maximálně 15 dní do promlčení přestupku (což by neměl být problém, pokud úřad začne správní delikt řešit až těsně před promlčením).

Když už bych volil tuto variantu, tak bych příliš neotálel - spoléhat na to, že úřad rozhodne v nějakém termínu, je hodně vachrlaté. Šel bych do toho třeba 2 měsíce před prekluzí. Když úředníka zavalíte 10 stranami argumentů, návrhů, stížnostmi na procesní vady atd., třeba mu dojde, že to z časových důvodů nedá a nechá vás plavat, nebo v časové tísni vyprodukuje zmetek, který se v odvolání bez problému rozstřelí. Navíc musí vypracovat rozhodnutí, to poslat, máte 10 dní na to si ho vyzvednout, pak 15 dní na podání odvolání a pokud opět použijete argumentační tsunami, tak to žádná odvolačka za měsíc nerozhodne - a ani nebude mít zájem, radši to sami nechají promlčet.

A umím si představit i účelovou prasárnu, že kdyby úřad vytušil zradu, klidně by byl schopen i navzdory vašemu přiznání vydat rozhodnutí, že obviněnému (vám) nebylo spáchání skutku prokázáno, aby mohl provozovatele vozidla (vás) zkoušet ugrilovat na správním deliktu. Zavedení odpovědnosti provozovatele by tak mohlo vést k tomu, že by se řidiči v přestupkovém řízení přiznávali a úřady by je přesto odmítaly uznat vinnými  ;D

Nic proti akademickým diskusím a intelektuálním cvičením, ale v praxi každopádně raději oznamuji mrtvého řidiče, čímž je to jednou provždy vyřízené, bez papírování a kličkování. Proč si to dělat složité, když to jde jednoduše  8)

956
Podle mě to tak víceméně funguje už teď. Oni musejí být natolik zavalení už jen agendou kolem rozesílání výzev plus řešením těch, kteří se brání zjevně neúčinně, že sofistikovanou obranu ani neřeší, protože když ze 100 lidí 90 volů zaplatí, 8 to svede na osobu blízkou nebo jim napíše jinou - po novelizaci ZoSP už neúčinnou - kravinu a 2 nasadí paragrafy a judikáty, tak ti 2 jim prostě nestojí za námahu, protože si to bohatě vyberou na ostatních.

Každopádně čekám, že jak bude klesat ochota lidí platit a stoupat obecné povědomí o účinné obraně (což ale může trvat roky), tak do toho teprve úřady začnou šlapat, aby penězovody nevysychaly...

957
V tématických článcích jsem v podstatě nikde nenašel jeden významný nález Ústavního soudu, který říká, že se ve správním (přestupkovém) řízení nemusíte na výzvu správního orgánu dostavit - a můžete si s ním veškerou komunikaci odbýt například písemně. To se nesmírně hodí třeba za situace, kdy má správní orgán vaší fotku jako řidiče, ale nemůže dokázat, že jste to vy, jinak než tím, že se osobně dostavíte. Případně si tak můžete ušetřit cestu, pokud bydlíte v Plzni a předvolá si vás úřad v Karviné (náklady na cestu, volno v práci a obdobné náklady v takovém případě mohou převyšovat částku případné pokuty - a nikdo vám je neuhradí ani v případě, že se úspěšně obhájíte a nic vám nebude prokázáno).

Úspěšně jsem se na základě tohoto judikátu odvolal i proti pořádkové pokutě správního orgánu za to, že jsem se údajně "bez omluvy nedostavil" (§ 62 odst. 1 písm. a) správního řádu: "Správní orgán může rozhodnutím uložit pořádkovou pokutu až do výše 50 000 Kč tomu, kdo v řízení závažně ztěžuje jeho postup tím, že se bez omluvy nedostaví na předvolání ke správnímu orgánu.") Samozřejmě jsem argumentaci podpořil i tím, že správní orgán nijak nedokázal, že (a jak) jsem svým nedostavením se "závažně ztížil jeho postup", plus to nebylo bez omluvy - podal jsem písemné vyjádření a výslovně uvedl, že trvám na projednání v nepřítomnosti a že se nyní ani nikdy v budoucnu dostavit nehodlám a nedostavím.

A nyní k podstatným bodům onoho nálezu ÚS ze dne 18. 2. 2010, sp. zn. I. ÚS 1849/08 http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=1-1849-08_1:

22. Orgán veřejné moci proto vykonává určitou pravomoc a kompetenci ultra vires nejen tehdy, jedná-li mimo formálně zákonem stanovený rámec pravomocí a kompetencí, ale materiálně též tehdy, pokud svým jednáním nesleduje určitý předvídatelný a racionálně zdůvodnitelný účel, pro který mu byla určitá pravomoc a kompetence svěřena, resp. tehdy, narušuje-li svým, byť o zákon se opírajícím, postupem základní práva dotčených osob více, než je nezbytně nutné k tomu, aby byl ještě dosažen zákonem stanovený účel. Ukládá-li na základě zákona orgán veřejné moci soukromým osobám povinnosti, a tím omezuje jejich základní práva, musí přesto dbát na to, aby zcela nepopřel samotnou podstatu toho kterého základního práva nebo jeho smysl. Omezení nelze užít k jiným než zákonem předvídaným účelům (čl. 4 odst. 4 Listiny). Tak základní práva zpětně omezují svá, formálním zákonem předvídaná, omezení.

23. Správní řízení nemůže být v demokratickém právním státě ovládáno zásadou "součinnosti správních orgánů s účastníky řízení" (kontaktování účastníků řízení ze strany správního orgánu vyloučit nelze, jeho odmítnutí však nelze sankcionovat), neboť žádnou spolupráci v obecném smyslu tohoto slova nelze vynucovat ukládáním sankcí. Svobodný jednotlivec, jako součást občanské společnosti, nemůže být v právním státě partnerem správního orgánu vykonávajícího vrchnostenská oprávnění. Má naopak povinnost se takovým opatřením podrobit, jsou-li vykonávána řádně, tj. nejde-li o exces. Tak také nelze pokutovat osobu, která odmítne podat správnímu orgánu vysvětlení v případě, kdy je zřejmé, že by jím, byť i jen teoreticky, mohla přispět ke svému postihu za přestupek [k zákazu sebeobvinění viz rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva Marttinen v. Finsko (stížnost č. 19235/03)]. V této věci soud uvedl, že stěžovatel se může dovolávat čl. 6 odst. 1 Úmluvy ohledně uložení správní pokuty, přičemž jediným účelem účasti stěžovatele před orgánem bylo poskytnutí informací a žádný jiný účel jeho vymáhaná účast neměla.

26. Uložení pořádkového opatření (pořádkové pokuty) jen z důvodu nedostavení se k podání vysvětlení (tj. k podání informací) je v oblasti správního trestání vyloučeno, neboť je zapotřebí přísně respektovat i princip zákazu sebeobviňování či sebeusvědčování, který plyne z interpretace čl. 6 odst. 1 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod.

28. Vyplývá-li z dosud již zjištěných skutečností závěr, že předvolaný je pravděpodobným pachatelem přestupku, je vynucování jeho přítomnosti za účelem poskytnutí výpovědi, a to pomocí sankcí, problematické z důvodů porušení jeho práva garantovaného mu čl. 6 odst. 1 Úmluvy.

Pro doplnění článek z Právních rozhledů - autorce se tento nález ani trochu nelíbí  8) http://prestupky.blogspot.cz/2011/03/sporny-vyklad-zakazu-sebeobvinovani.html

958
Výzvu městapa ignorujte, máte jistou šanci, že už jen tím bude údajný přestupek vyřešen  ;)
Na vašem místě bych do správního řízení šel. Nevím, jak je celá situace zdokumentovaná (zda např. máte umístění značky vyfocené), ale máte dost velkou šanci to rozstřelit na paragrafu, který jste sám citoval.

959
S tímhle jediným bohužel nesouhlasím. Tento postup bude běžnou funkcí software pro evidenci přestupků, nejméně u jednoho "produktu" to tak již funguje  :(
Tak potom je realita ještě mnohem horší, než jsem si myslel...

960
Ano, za podmínek, o kterých píšete, by to mělo být tak, jak píšete.
Já jsem ale reagoval na to, když jim "DonNight" něco odpoví... Tzn. když oni v této fázi SprDel vůbec řešit nezačnou, ale budou dál pokračovat v šetření přestupku podle Zákona o přestupcích, protože provozovatel neuhradil určenou částku ani nesdělil údaje o totožnosti řidiče (§ 125h odst. 5: "Je-li určená částka uhrazena nejpozději v den splatnosti, obecní úřad obce s rozšířenou působností věc odloží. V opačném případě obecní úřad s rozšířenou působností pokračuje v šetření přestupku.), povedou celé řízení jako klasické přestupkové a až těsně před promlčením to hodí na provozovatele jako správní delikt podle § 125f odst. 4 písm. b) (obviněnému přestupek neprokázali).

Samozřejmě by takový postup byl účelový jak prase a pro běžného úředníka příliš komplikovaný, to by nejspíš použili cíleně jen na někoho, komu by vyloženě šli po krku.

Stran: 1 ... 62 63 [64] 65