30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Urban.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 31
17
Zákon obsahuje výjimku pouze pro probíhající trestní řízení, čili neposkytnutí informace může být bráno jako potvrzení, že trestní oznámení bylo podáno a že nebylo odloženo.

§ 11  (4) Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
a) probíhajícím trestním řízení, nebo týkající se trestního řízení, pokud by její poskytnutí ohrozilo či zmařilo účel trestního řízení, zejména zajištění práva na spravedlivý proces,


18
Smysl přestupkové agendy je opačný než si myslíte, vybrat maximum pokut s minimem práce. Nikoliv napařit co největší sankci jednomu pirátovi, který nechce platit.
Nejspíš hledáte komplikace tam, kde žádné nejsou. Případy týkající se parkování bývají relativně banální. NSS se případnými komplikacemi vypořádal tím, že prohlásil dopravní značky za správní akt, kterému svědčí presumpce správnosti, bez ohledu na jakékoliv další okolnosti, např. to jestli jsou v souladu s dalšími předpisy a nařízeními.

19
Tož za špinavou SPZ vás popotahovat nemůžou. Pouze když by byla nečitelná, viz § 5 (2) l) ZPPK. Pro posouzení jestli SPZ byla fakt nečitelná by to chtělo vidět fotku. Ale na 99% se vás jenom snaží zastrašit. Totiž pokud by SPZ byla opravdu nečitelná, tak by správní řízení kvůli tomuto přestupku bylo zahájeno rovnou.

20
Bude to chtít nějaký jiný argument, viz výše odkazovaný 1 As 264/2015 - 72

> Účastník provozu na pozemních komunikacích je povinen řídit se dopravní značkou [§ 4 písm. c) zákona
> č. 361/2000 Sb., o silničním provozu], i když má za to, že není správně technicky provedena. Takový názor
> není rozhodný pro posouzení, zda byl nerespektováním značky spáchán dopravní přestupek.“


21
Před použítím právních termínů je vhodné se podívat na jejich význam. "Presumpce správnosti" znamená pravý opak toho co máte na mysli. Pokud někde značka je, předpokládá se, že je platná, dokud není prokázán opak. V tomto případě si myslím, že malůvka na silnici není značkou, protože není v souladu jak s vyhláškou tak s technickými předpisy.

Viz § 62 Zákona o provozu na pozemních komunikacích
(5) Prováděcí právní předpis stanoví význam, užití, provedení a tvary dopravních značek a jejich symbolů.
(6) Dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace musí svými rozměry, barvami a technickými požadavky odpovídat zvláštním technickým předpisům.


22
Argument o podomácku vyrobené značce může uplatnit jak řidič, tak i provozovatel, čili je čistě na vás, jestli se rozhodnete udat řidiče nebo ne. Žádné nestandardní procesní postupy nepotřebujete používat, proto si myslím, že není třeba řešit neveřejně.

23
To že značka je podomácku vyrobená je vidět na první pohled, pokud víte na co se zaměřit.
1. značka neodpovídá vyobrazení ve vyhlášce. V12a nemá podélnou čáru u kraje. Soused zřejmě nejprve namaloval V12c zákaz zastavení. Pak si řekl, že se mu víc líbí V12a, proto domaloval klikatý čáry. To se mu ale moc nepovedlo, protože ...
2. značka neodpovídá zásadám pro vodorovné dopravní značení na pozemních komunikacích.
   Klikaté čáry ve V12a mají být na sebe kolmé, což podle fotky ve výzvě zřejmě nejsou viz. https://pjpk.rsd.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_133.pdf
   Klikaté čáry ve V12a mají být stejně široké, 125mm, což podle fotky ve výzvě také nejsou.


24
Pošlete 106ku správci komunikace, což by v tomto případě měl být TSK Praha, aby vám poskytli pasport dané komunikace včetně dopravního značení. Tím si ověříte, jestli opravdu byly žlutý čáry domalovány svépomocí. Pokud ano, udejte se jako řidič a ve správním řízení namítněte neplatnost dopravního značení.

25
Ve článku ohledně pojištění autonomně řízených vozidel zástupce jedné z pojišťoven tvrdí, že už nebude stoprocentně platit jednoznačná objektivní odpovědnost provozovatele vozidla, jak ji známe dnes. Tak uvidíme, možná se tato změna promítne i odpovědnosti za přestupky.

https://www.opojisteni.cz/technologie/lucie-zulavska-autonomni-vozidla-zmeni-pravidla-pojisteni/c:29130/

26
Je to trochu komplikovanější než si myslíte. Diplomek na téma doktríny plodů z otráveného ovoce je celá řada, takže si z nich můžete tuto problematiku nastudovat.

Krátká citace z jedné z nich:
Ne každá nezákonnost se totiž rovná nespravedlivosti a neústavnosti, a tudíž ne každá nezákonnost v rámci dokazování musí automaticky vyloučit získaný důkaz z následného rozhodování (v teorii se tento přístup označuje jako formálně-materiální povaha důkazu). Tím se kontinentální přístup značně odlišuje od amerického common law přístupu zastoupeného tzv. Exclusionary rule, vylučovacím pravidlem , které vytváří poměrně rigidní překážku pro všechny nezákonné důkazy bez ohledu na jejich individuální povahu a vliv na řízení.

Bez ohledu na výše uvedené můžete argument o nezákonnosti ve správním řízení použít a bude pak na úředníkovi, aby se s ním nějak vypořádal.

Protože argument o nezákonnosti měření ze zastávky není zcela neprůstřelný, bylo by vhodné ho podpořit znevěrohodněním fízlů, kteří měření prováděli. Tzn. podrobně s nimi při výslechu na ústním jednání s nimi probrat co je vedlo k porušení zákona, jestli k tomu došlo z neznalosti nebo z arogance, prozkoušet je ovládání radaru atd. Pokud výslech při ústním jednání protáhnete na dostatečně dlouho dobu, je velká šance, že vám do toho bude úředník kecat a tím vám dá další argument do případného odvolání - porušení práva na spravedlivý proces.

27
Z jakého právního principu plyne, že když řidič fízl auta zaparkoval v rozporu se ZPPK, tak potom měření, které prováděl jeho kolega jsou také v rozporu se zákonem?

Já bych v této situaci argumentoval nevěrohodností svědectví policajtů. Pokud nejsou schopný v souladu se zákonem provést jednoduchý úkon jako je zaparkování vozidla, je vysoce nepravděpodobné, že by byli schopni správně obsloužit komplikovaný přístroj jako je RAMER 10C.

28
Potřebuji poradit - ostatní / Re:vodorovne znaceni
« kdy: 19 Dubna 2025, 13:20:34 »
80% je IMHO hodnota, kterou používají technické služby při obnově dopravního značení.

Podrobný rozbor najdete na https://www.dopravniznaceni.com/platnost-dopravnich-znacek . Prostudujte si tedy podorobně zákon č.361/2000 Sb., vyhlášku č. 294/2015 Sb. a technickou norma ČSN 01-8020. Nicméně si myslím, že z kolika % musi byt znaceni viditelne nikde v zákoně nenajdete, protože značky jsou správním aktem, kterému svědčí presumpce správnosti, „to znamená, že se na dopravní značku musí nahlížet jako na zákonnou, dokud není prokázán opak. viz. rozsudek NSS 52 A 8/2024 - 40

Normy se často dají dohledat na internetu. 80% zřejmě pochází právě ze zmíněné ČSN EN 1436 (73 7010).

4.3.6 Index opotřebení
Index opotřebení vyjadřuje míru opotřebení aplikovaného materiálu, musí být roven 1. Tato hodnota představuje
minimálně 80 % plochy zbývajícího materiálu pro vodorovné dopravní značení. Index opotřebení se stanovuje
podle 5.2.6.

5.2.6 Index opotřebení
Index opotřebení se stanovuje v souladu s ČSN EN 1824, příloha G. Index opotřebení se posuzuje pro každou
oblast zvlášť. Měřící mřížka se umístí na oblast a vyfotí se. Z fotografie se pro každý čtverec mřížky vizuálně
stanoví opotřebení. Následně se pomocí váženého faktoru vypočte index opotřebení.

29
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Viditelnost chodců
« kdy: 19 Dubna 2025, 13:01:48 »
No nevim jestli to dobrej nápad posílat toto na DI, protože aktuální trendy řešení podobných problémů spočívají ve zůžení vozovky prostřednictvím betonových bariér.

30
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Viditelnost chodců
« kdy: 18 Dubna 2025, 19:00:27 »
Je to divný, ale nejspíš to je výuková pomůcka pro chodce, tak aby se naučili brát vážně svou povinnost se před vstupem do vozovky rozhlédnout a přesvědčit, zdali můžou vozovku přejít, aniž by ohrozili sebe nebo ostatní účastníky silničního provozu. I na přechodech.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 31