STK je služba poskytovaná soukromou firmou. Podle občanského zákoníku máte nárok na to službu reklamovat, pokud došlo k vadnému plnění.
viz § 1914 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku
„(1) Kdo plní za úplatu jinému, je zavázán plnit bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými tak, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu smlouvy.
(2) Je-li splněno vadně, má příjemce práva z vadného plnění.“
Práva z vadného plnění jsou (taktéž obecně) upravena v občanském zákoníku § 1923: „Je-li vada odstranitelná, může se nabyvatel domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět řádně užívat, může nabyvatel buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.“
Lhůtu pro reklamaci služeb zákon blíže nespecifikuje, znovu se tedy vrátíme k obecným ustanovením. Podle občanského zákoníku § 1921 odst. 1 je nutné vadu nejprve vytknout, aby později bylo možné se práv z vadného plnění domáhat soudní cestou.
Přitom platí, že vadu je nutné vytknout „bez zbytečného odkladu poté, kdy měl [nabyvatel] možnost věc prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jak se projevuje“, nejpozději potom do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění.
https://www.pravopropodnikatele.cz/proc-kdy-a-jak-lze-reklamovat-sluzbuJestli někdo úspěšně vyreklamoval STK to netuším. Jinak je třeba nahrávat nejenom úředníky a policajty, nýbrž i techniky na STK. Se záznamem toho, jak technik blbě testuje pásy, by reklamace byla jednodušší.