30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - foxinus

Stran: [1] 2 3
1
Výborný postřeh s IZ 4a/b! Podle výkresu k přechodné úpravě pro instalaci radaru to bude hodně natěsno i na druhém konci obce. Jinačovice jsem zatím moc nezkoumal, ale probíhá to zatím ve standartních kuřimských intencích. Třeba, že měření chtěli spustit už koncem roku a zas problém…

2
Ještě noticka k Lelekovicím (krom mé předchozí hrubky): ve veřejnoprávní smlouvě si původně starostové namalovali, že budou posílat 800+ odpustků měsíčně. Tak to moc to neklaplo...

3
to Kokrhel123: Lelekovice navíc hradili projekt na radar. Bohatá to obec... ;)
to mhepp: intenzity přesně nevím, ale mělo by to odpovídat. Zámecká měla myslím 6500 motorových denně.

4
Konkrétně v Kuřimi sedí průměr na měšťáky – čtyři kusy po cca 70tis./měsíc. Prostý ouředník má zhruba  40-50k hrubého. Základní info k radaru na I/43 bude teprve k dispozici, pro zajímavost přikládám statistiku k ostatním radarům. V odpovědi ho vynechali a ještě zcenzurovali zveřejněné informace na ÚD. Asi nepříjemné dotazy a bude z toho námět pro kontrolu... Ale je klidně možné, že jim ještě pořádně nefunguje. Příští týden se tam zase budou dělat úpravy, včetně přechodného zúžení na I/43. Super pro ten slavný BESIP…

5
Doplním sem krátké info, kdyby měl náhodou někdo štěstí, projel novým úsekáčem  nadlimitně, a chtěl by si trochu zašpásovat v řízení s kuřimským SO. Radar se instaloval loni koncem roku a na silnici I/43 se kvůli tomu mimo jiné nově osazovaly a posunovaly značky B20a 70km/h. K nim vydal JMK už v říjnu 2022 místní úpravu provozu (ke stažení v archivu krajské úřední desky pod čj. JMK 143635/2022), v které stanovil, že se musí úprava provést do jednoho roku od nabytí účinnosti opatření. Takže to o pár týdnů nestihli a minimálně značky nejvyšší dovolené rychlosti jsou tam zatím v režimu nelegál.

6
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 25 Ledna 2024, 08:09:02 »
Je to tak. Nesmí být bez souhlasu zveřejněny osobní údaje umožňující identifikaci žadatele - fyzické osoby. Tzn. i třeba zveřejnění jen příjmení na malé obci je špatně. Anonymizace se týká i textu odpovědi, ale tam je pár výjimek.

7
Potřebuji poradit - ostatní / Re:opatření obecné povahy (OOP)
« kdy: 24 Ledna 2024, 21:25:24 »
Jen doplňuji, že postup, kdy opakovaně zveřejní aktualizovaný a lépe odůvodněný návrh opatření by měl být OK. Ale musí přesně dodržet výše popsaný postup – zveřejnění  ve všech dotčených obcích, nové kolečko připomínek a námitek atd.. Včera jsem to trochu přehlédl, ale jestli ještě ke všemu vyzvali jen Vás, abyste došel nahlédnout do spisu a třeba navíc ústně řešit vaše připomínky, tak je to taky slušný exces. Řízení je písemné. SO může nařídit veřejné projednání návrhu OOP, ale musí řádně zveřejnit, aby se mohly zúčastnit všechny potencionálně dotčené osoby. Pozvat si sólo na masáž jednoho kverulanta zavání porušením rovnosti „účastníků“ s následky v případném přezkumu. Podle hrubého popisu vývoje asi ve Varech sedí kvalitní materiál…

8
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 24 Ledna 2024, 20:56:46 »
Výklad věty první § 5 odst.3 InfZ je vcelku konzistentní. Povinný subjekt musí krom osobních údajů zveřejnit poskytnutou odpověď na žádost o informace ve stejné podobě (elektronické), jakou poskytl žadateli. Tedy v plném rozsahu. Netýká se informací poskytnutých jiným způsobem nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých, kdy stačí zveřejnění doprovodné informace, vyjadřující její obsah. To je přímo souhrn závěrů z kontroly, kterou provedlo MV u jedné obce kvůli cenzurování  „nepohodlných“ informací a zveřejnění holých odpovědí bez kontextu dotazu. Bylo konstatováno porušení výše zmíněného ustanovení. Je to podrobněji uvedeno v jednom manuálu pro obce od MV, ale nemohu narychlo dohledat…

Ještě ze stanoviska ODK MV 1/2012, zveřejňování poskytnuté informace podle § 5 odst. 3:
Tam, kde by ze zveřejněné poskytnuté informace nebylo zřejmé, o jaké informace se jedná, jinak řečeno tam, kde by scházel „kontext“ zveřejněných údajů, je nutné jako doprovodnou informaci zveřejnit též obsah podané žádosti, tedy specifikovat, kterých otázek se poskytnuté a následně zveřejněné informace týkají. Tento kontext lze naplnit i tím, že spolu s odpovědí žadateli bude zveřejněna i jím podaná žádost.

Jestli se informace týkaly samostatné působnosti, tak poslat podnět ke kontrole podle § 129 zákona o obcích rovnou na MV. Nápad s kolečkem je super!

9
Potřebuji poradit - ostatní / Re:opatření obecné povahy (OOP)
« kdy: 23 Ledna 2024, 21:55:32 »
Řízení o vydání OOP, místních nebo přechodných úprav provozu, probíhá obecně docela živelně. Co orgán, to odlišná forma, někdy i postup. Přitom je postup jasně dán § 77 ZPPK a § 172 SprŘ. Návrh OOP musí být vyvěšen na „stanovujícím“ SO (ORP -magistrát KV) a na ÚD obecních úřadů, kterých se týká. Po 15 dnech je zveřejněn a začíná běžet 30 denní lhůta pro podání připomínek a námitek. Jestli jste vlastník nemovitosti v Nové Roli, podáváte námitky, které musí SO vypořádat rozhodnutím ve vlastním OOP. Pokud někde nevyvěsili nebo k tomu nemají potvrzující „doložku“, tak je to podstatná vada návrhového řízení. Pak by měli řízení zastavit a opakovat. Nemyslím, že by stačilo vydat jen opravný patch (nebo jak to myslí), který ještě navíc patřičně nezveřejní, nebo dokonce rovnou OOP, ale sám se na to musím podívat.

Při přezkumu odůvodnění místních úprav většinou nestačí jen obecné plácání o BESIPu. V krátkosti mantry z judikatury: „musí existovat racionální, opodstatněný a legitimní důvod pro vydání OOP“ a oblíbená „…i v odůvodnění opatření obecné povahy je tak nutno uvést důvody výroku, podklady pro jeho vydání a úvahy, kterými se správní orgán řídil při jejich hodnocení a při výkladu právních předpisů. Nedostatek rozhodovacích důvodů způsobuje jeho nepřezkoumatelnost“ (rozsudek NSS ze dne 16. 12. 2008, č. j. 1 Ao 3/2008-136).

10
Potřebuji poradit - ostatní / Re:opatření obecné povahy (OOP)
« kdy: 22 Ledna 2024, 21:52:34 »
Náhodně jsem si všiml tématu až teď a podíval jsem se na návrh OOP. V Karlovarech jedou bomby, takhle vykostěný návrh jsem už dlouho neviděl. Pominu-li nedostatky ve „výroku“ (řízení se vede zásadně podle § 77 (5) ZPPK ve spojení s § 172 SprŘ), není jasná specifikace míst a to ani ze situačních screenů a chybí  rozdělovník (bylo zveřejněno v Nové Roli?), tak hlavně není žádné odůvodnění. Aspoň ve stručné formě musí i v návrhu uvést (srov. § 172 (1) SprŘ), proč se dopravní značení umisťuje nebo přemisťuje v případě IZ 4a/b.
K návrhu OOP se mohou podat připomínky (téměř kdokoli) nebo námitky (dotčený vlastník nemovitostí). S námitkami se SO musí vypořádat rozhodnutím v odůvodnění  „ostrého“ OOP. Pokud jste podal námitky a SO nekoná, nepřistoupil k vydání vlastního OOP, nevidím důvod, proč by jste nemohl dát kraji podnět k opatření proti nečinnosti. Řízení  je z moci úřední a SO řádně nepokračuje. Pokud je naopak cílem shození navrhované místní úpravy, tak nejjednodušší je podat nadřízenému orgánu podnět k přezkumnému řízení (až vydaného OOP, na zahájení není právní nárok) a případně správní žaloba – návrh na zrušení OOP. Tady to pohnojili hodně, takže by neměl být problém… Lhůta je jeden rok od nabytí právní moci opatření. Informace většinou stačí z ÚD nebo žádám přes 106ku. Jen v případě, že jde o detaily, tak nahlížení do spisu – žádost, stanovisko...

11
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Silnice I/43 - Kuřim - nový radar
« kdy: 20 Listopadu 2023, 21:39:04 »
Drobné zpřesnění: na I/43 se jedná o holport ŘSD a Kuřimi. Místo vybudování MÚK, na kterou schází finance a je zpackané povolovací řízení, se tam v rámci BESIP dá radar. Super. ŘSD koupí hardware a Kuřim bude kasírovat.  V Kuřimi se výrazně snížil výběr z už provozovaných radarů (Zámecká, Pod Vinohrady a nesmyslnost Lelekovic jsme probírali loni) a k udržení pochybných příjmů, místních Keystone Cops a  nabraných přestupkářů se starosta snaží rozšířit výběrčí síť. Další na řadě jsou Jinačovice…

12
Nedopravní tématika / Re:Je to odpověď dle InfZ nebo ne?
« kdy: 17 Listopadu 2023, 12:27:44 »
Jestli jste jako účastník řízení nedostal rozhodnutí nadřízeného orgánu, tak přetrvává nečinnost ve věci Vašeho odvolání. Posunul bych to na UOOU s tím, že Vás povinný subjekt v mezidobí obtěžuje nevyžádanými a nesmyslnými informacemi. Použil bych:
§ 4a (1) InfZ "Je-li informace poskytována na základě žádosti, poskytuje se za podmínek, které jsou objektivní, přiměřené, nediskriminační, nevýhradní …  a ve formátech a jazycích podle obsahu žádosti" a oblíbené znění  § 4 (1) SŘ k tomu… 

Podívejte se taky na metadata souboru – autor, čas, datum. V rámci kontroly splnění objektivní podmínky poskytování informací dát žádost o info, jestli má povinný subjekt metodiku na namátkovou kontrolu alkoholu na pracovištích, a jestli v té době byla testována vyřizující ÚO.

13
7/23 – SO2 zamítl odvolání proti usnesení o zastavení řízení. Bylo namítáno, že SO vydal usnesení o zastavení ve stejný den + 1 rok, kdy došlo k přerušení promlčecí doby. Podle SO2 je nutno přestupek projednat do jednoho roku, tedy D -1den, jinak promlčecí doba marně uplynula… :)

TÉMA MOŽNO PŘESUNOUT DO WIN. DĚKUJI.

14
Pokračování  řízení a dokončená:
10/2022 – usnesení kraje o zamítnutí námitky podjatosti hlavně z důvodu, že byla uplatněna zmocněncem, který do řízení vstoupil až po zahájení řízení s provozovatelem. Bullshit. A odvolání.

1/2023 – rozhodnutí MD, že se námitka zamítá i z důvodu „podání námitky podjatosti vůči starostovi města a dalším uvedeným osobám bylo pouze v osobní rovině odvolatele jako zmocněnce, což však nedopadá na řízení o přestupku provozovatele vozidla. Double bullshit.

4/2023 – protože se ze strany SO nic nedělo, ale byl zájem na pokračování a hlavně proklepnutí systému měření na Zámecké, byla uplatněna ochrana před nečinností. Na tu výjimečně kraj zareagoval promptně příkazem, ale jelikož to nebylo podle návrhu požadovaného v OPN, tak hnedle další stížnost na jeho nesprávný postup. A pro jistotu ještě stížnost na SO za nezákonné překlopení na provozovatele ze začátku řízení.

6/2023 – v první vteřině po půlnoci, kdy podle nich došlo k prekluzi, sepsali a poslali usnesení o zastavení řízení. Pravděpodobně to ale zkopali o jeden den, takže odvolání (podalo by se tak jako tak). A řeší se dál škoda z „neproběhlého“ ÚJ a podána žádost na MD k přešetření stížnosti postupu kraje při vydání OPN.

15
Vsuvka – náhrada škody v řízení podle InfZ. Netýká se konkrétně této žádosti, byla to starší žádost o info, ale taky u MÚ Kuřim. Stručný vývoj: v červnu 22 podána žádost, PS poslal mimoprocesně „sdělení“, že požaduje zálohu 3000,-Kč za poskytnutí. Úhrada byla naschvál provedena a ve stížnosti byla označena za půjčku peněz povinnému subjektu s žádostí o úroky z prodlení při jejich vrácení. Pak nastaly tahanice s vyřizováním vlastní žádosti a neustálým odvoláváním. Nicméně vklad 3000,- byl vrácen někdy začátkem prosince a obratem byl uplatněn nárok na náhradu škody u ministerstva financí. Bylo žádáno zadostiučinění  za nemajetkovou újmu kvůli formě požadavku na zálohu, obstrukcím PS a  době řízení a znovu nárokovány úroky z prodlení.

MF nárok za nemajetkovou újmu uznalo:  Ministerstvo konstatuje, že v projednávaném případě existuje nesprávný úřední postup, jak byl namítán v žádosti. Uvedené řízení trvalo od 8. 6. 2022 do 4. 1. 2023 tedy šest měsíců a 15 dnů a Vám nebyla poskytnuta informace v zákonné lhůtě stanovené ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) InfZ z důvodu dílčích průtahů v řízení a vadně stanovené zálohy na náklady poskytnutí informace.

A zamítlo nárok na úroky:  Úhrada, kterou je povinný subjekt oprávněn požadovat v souvislosti s poskytováním informací, tak nemá charakter správního poplatku, nýbrž soukromoprávního plnění mezi povinným subjektem a žadatelem o informaci. Nejedná se tedy o výkon veřejné moci a není naplněna základní podmínka pro vznik nároku. Žadatel se před nezákonnou výší úhrady může bránit tak, že nezaplatí částku, kterou správní orgán podmínil poskytnutí informace, a proti následnému odložení žádosti pro nezaplacení úhrady (§ 17 odst. 5 InfZ) podá žalobu ve správním soudnictví. Jestliže však žadatel požadovanou částku zaplatil, není pro něj dalším možným prostředkem obrany správní žaloba, nýbrž žaloba z titulu bezdůvodného obohacení podle části třetí občanského soudního řádu.

Byl to jen průzkum bojem, ale závěr -  za průtahy při vyřizování žádostí spolu s nesprávným úředním postupem se nemajetková újma zkusit uplatnit může...

Stran: [1] 2 3