Výzvu bych v tom spatřoval jak v té veřejnoprávní, tak v té soukromoprávní rovině.
Ve veřejnoprávní rovině, tj. přestupku provozovatele vozidla, bych spatřoval výzvu v tom, že podle judikatury Ústavního soudu jsou možnosti zproštění odpovědnosti provozovatele pouze dvě, buďto prásknout řidiče (který bude následně usvědčen) nebo liberace podle
§ 125f odst. 6 ZPPK. Podle tohoto výkladu by neměly být přípustné možnosti liberace dle klasického přestupkového zákona, zkusit to prorazit skrz nařízenou karanténu by mohlo být zajímavé.
V soukromoprávní rovině pátrejte v již zde existujících vláknech, například
tomto (a dál použijte vyhledávání). Bohužel zkoumat to po té veřejnoprávní stránce (tj. rozhodnutí strážníka a jeho postup) úplně nejde, vzniká zde obligace ze
zákona a jediná ulička ven z toho vede přes nenaplnění podmínek pro vznik této obligace (kde rozhodnutí strážníka není, proto to nejde přezkoumat; je tam umístění značky nejméně 7 dní před platností zákazu a provedení odstranění vozidla) nebo závažné důvody dle § 19b odst. 2 ZPK - na ty to můžete zkusit hrát, nicméně pochybuji, že by obec tu pohledávku pustila, takže byste to musel nejspíš uplatnit i u soudu.