30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - IZS

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 90
31
@Fogyn: jste v poradně, ne v gaychatu; pokud si potřebujete jen vylít zlost, vylepte si na zeď fotku fízla a trefujte do ní šipky, tady se ale chovejte slušně.

32
Vzkazy uživatelů administrátorům / Dark theme
« kdy: 07 Února 2023, 10:13:06 »
Pěkný den,
byl by prosím problém umožnit volbu grafického vzhledu a přidat nějaký tmavý režim? Tento by za mě měl fungovat: https://custom.simplemachines.org/index.php?theme=2929
Instalace je úplně banální, stačí jen stáhnout a "rozbalit" v příslušné sekci administrace.

Jen doplním, že jako defaultní by zůstal stávající grafický motiv, ale každý uživatel by si mohl přepnout na ten tmavý (tedy alespoň by to tak mělo fungovat, pokud jsem tu funkci pochopil správně).

33
jak je možné, že je to kvalifikováno jako usmrcení z nedbalosti a ne jako vražda?
TČ vraždy dle § 140 odst. 1 TZ (zbývající skutkové podstaty, tj. dle odst. 2, případně kvalifikované dle odst. 3 jsou okolnostmi vyloučeny, ale týkalo by se jich to taktéž) vyžaduje jako obligatorní znak skutkové podstaty naplnění subjektivní stránky ve formě úmyslu.
Úmysl může být přímý (dolus directus), kdy pachatel cílí na následek (tj. v tomto případě chtěl zabít a konal s tímto úmyslem), nebo nepřímý(dolus eventualis), kdy pachatel o následku ví a je s ním srozuměn, ale nutně na něj necílí (tj. v tomto případě vystřelil, aby ho odradil, zároveň věděl, že pravděpodobně zabije a bylo mu to jedno).
Úmysl zde nebyl prokázán, protože obhajoba stavěla na tom, že strážník nevěděl, že s tímto typem zbraně může dojít k usmrcení. To nás dostává do nedbalostního zavinění (a zároveň zcela vylučuje vraždu, kde zavinění může být pouze úmyslné).

Nedbalost je hrubá(culpa lata), kdy pachatel sice věděl, že následek může nastat, ale spoléhal na to, že nenastane (tj. tušil, že ta zbraň může být dost nebezpečná na to, aby mohla i usmrtit, ale spoléhá na to, že neusmrtí*), nebo ta "pravá", "lehká" (culpa levis), kdy pachatel o tom, že následek může nastat nevěděl, ale přiměřeně k povaze skutku či svému postavení to vědět měl a mohl (tj. nevěděl, že může usmrtit, ale byl na to proškolen, takže to vědět mohl a měl). Na poslední variantu nedbalosti to evidentně hraje/hrála obhajoba, tj. že strážník sice měl a mohl vědět, že tím může usmrtit, ale nevěděl to.


* Podobností hrubé nedbalosti s nepřímým úmyslem se nenechte zaskočit, neboť "culpa lata dolo proxima est." a rozdíl je v tomto případě primárně v míře srozumění s tím, že následek nastane, resp. může nastat.

34
Hm, čekal jsem větší míru kreativity. Aniž bych to podrobněji zkoumal, tak mě napadá argumentace, že nejde o žádost dle § 8b InfZ, nýbrž dle § 8a InfZ a SO nijak neodůvodnil, proč by se nález měl vztahovat na osobní údaje obecně. Nadto tam zapomněli reflektovat novelou přilepený § 8c InfZ, který se týká příjmů fyzických osob (pokud se nic nezměnilo, tak akademický výklad se stále neustálil na tom, zda byl touto novelou nález ÚS překonán nebo zda obstojí vedle sebe).

35
Nahrajte kompletní spis.

Fascinující je za mě věta v odůvodnění rozhodnutí: "
  • dhlédne-li správni orgán od toho, že takováto důsledná kontrola motorového vozidla by

obviněnému pokaždé zabrala minjmálně několik desítek minut,
" to už je za mě naprostý vrchol - úkony neprovedete, tak vám to jde k tíži a když je znáte a provedete, tak vám to SO nevěří. To je zcela nová úroveň absurdity.

36
Nechcete sem postnout to anonymizovné odmítnutí, nebo alespoň tu úvahu s nálezem?

37
Pokud chodí výzvy k zaplacení určené částky / naprášení řidiče, nabízí se dvě varianty:
1) zaplatit na jednu výzvu a zbytek nechat překlopit do SprDele a hádat se o to, že to byl jeden přestupek, tj. jedna pokuta (kde budete v právu),
2) neplatit nic a čekat, co se bude dít - teoreticky by SO měl všechny ty přestupky sloučit do jednoho řízení. Pokud se tak nestane, tak to může být celkem zábava.

Volbu bych na vašem místě zakládal především na časochuti se s SO handrkovat a dále na samotné legalitě stání (pokud jste tam stát neměla a nechcete riskovat prohru, může být pragmatičtější jeden ten odpustek zaplatit).

38
Vzkazy uživatelů administrátorům / Re:Návrhy funkcí
« kdy: 04 Února 2023, 21:47:43 »
A propos, jako hezčí varianta (kromě plnotučného § 1 odst. 8 ZPPK) mi přijde formát s lomítkem, např. § 1/8/a = § 1 odst. 8 písm. a)

39
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Údajný průjezd zákazem vjezdu
« kdy: 31 Října 2022, 00:32:04 »
Jde o předvolání podle § 137 SprŘ, tedy žádné správní řízení dosud neběží. Za mě bych to s klidem ignoroval a čekal, co přijde dál.

40
Vzory podání / Re:ÚMČ Praha - smíšené zóny
« kdy: 31 Října 2022, 00:26:40 »
>sennheiser: V prvé řadě je nutné si uvědomit, že je to Topol a přímo FLEET Control, tj. Kocourkovina. Dále by bylo vhodné číst to rozhodnutí celé a nevytrhávat z něj pasáže, které pak (nikoliv překvapivě) nedávají smysl - NSS to v odstavcích pod vaší citací rozvádí:
Citace: NSS č. j. 3 As 114/2016-46 ze dne 24. 5. 2017
Zákonem předpokládané procesní schéma je tedy (s jistým zjednodušením) založeno na této souslednosti: 1) přestupkové řízení proti od počátku známému řidiči; 2) včasné zaplacení určené částky na základě výzvy adresované provozovateli vozidla; 3) přestupkové řízení proti řidiči identifikovanému na základě informací od provozovatele vozidla; 4) řízení o správním deliktu provozovatele vozidla.

V tomto procesním rámci se tak zmínka o pokračování v šetření přestupku po neuhrazení ve výzvě určené částky ve větě druhé § 125h odst. 5 zákona o silničním provozu vztahuje k návaznosti mezi druhou a třetí variantou nastíněných procesních postupů, není-li však naplněn ani vstupní předpoklad třetí varianty v podobě identifikace řidiče sdělením provozovatele vozidla, je zcela v pořádku, přistoupí-li správní orgán bez dalšího k zahájení řízení o správním deliktu provozovatele vozidla. Stejně tak nelze ustanovení § 10 odst. 4 zákona o silničním provozu, zakotvující povinnost sdělit údaje nezbytné k identifikaci řidiče na základě výzvy správního orgánu, ani na základě poznámky pod čarou, směřující k ustanovení § 60 přestupkového zákona, které upravuje podávání vysvětlení, chápat tak, že správní orgán je povinen v souvislosti se zjišťováním totožnosti řidiče předvolávat provozovatele vozidla k podání vysvětlení na služebnu policie či do prostor správního orgánu, a to pod sankcí uložení pořádkové pokuty v případě nedostavení se.

Ad přitěžující okolnost - buďte rád, tady to KS vyložil ještě mírně. Existuje judikát NSS - teď ho nebudu dohledávat - dle kterého je zastoupení pojišťovnou na pokuty "přitěžující okolností". K tíži zde nebylo kladeno zastoupení advokátem. K tíži zde bylo kladeno to, že zástupcem byla FLEET CONTROL, která stejnou taktiku aplikovala opakovaně, a jelikož došlo k překryvu s dřívějšími kauzami, tak to krajský soud odmítl jako účelové. Ono když si zakládáte marketing na tom, že umíte dělat obstrukce, tak se pak nesmíte divit, že vám soudy 3/4 věcí shodí na tom, že jsou to účelová tvrzení.

A k tomu pěkně na formlulářovou žalobu města potvrdí v rozporu z nálezem US ohledně neúčelnosti zatupování města AK , nejen to zastupování ,ale i plnou sazbu ( nikoliv sníženou pro formulářové žaloby)--- ale bagatelní spor a nemožnost odvolání..
Existuje odvolání proti rozhodnutí nákladech řízení, které je přípustné nezávisle na výši částky.

Třešnička k tomu, že i když bylo prokázáno, že město nemělo na ten konkrétní den uzavřenu platnu smlouvu na odtah, tak soudkyně prohlásila, že nám po vztahu mezi městem a odtahovkou nic není.
Do toho vám ale opravdu nic není. To, zda smlouva mezi správcem/vlastníkem PK a odtahovou službou trpěla nějakými vadami hraje roli zejména inter partes, nikoli erga omnes. Kromě toho pokud správce/vlastník PK vyzval k plnění a odtahovka plnila, tak by se dalo hovořit o nějakém konkludentním "dojednání" nebo prodloužení smlouvy na daný den. Případné konotace nemají žádný vliv na oprávněnost odtahu - správce/vlastník PK nechal odstranit, odstranění proběhlo a to je v zásadě vše, co dané ustanovení (§ 19b ZPK) ke vzniku obligace ze zákona vyžaduje.

ČR není právní stát.
ČR je právní stát, ale musíte právo hledat tam, kde se skutečně nachází - to, že se to nutně nepřekrývá s tím, kde ho chcete, ještě neznamená, že ČR není právní stát.

41
Přijde mi to jako užitečné shrnutí, včetně odkazů na prejudikaturu, které jsem doplnil tak, aby směřovaly na veřejně dostupné zdroje.

Z rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 17. 10. 2022, č. j. 8 Afs 214/2020-93:


[14] [...] Jestliže krajský soud odmítl žalobu proti rozhodnutí správního orgánu ve smyslu § 65 odst. 1 s. ř. s., aniž se zabýval tím, zda s ohledem na podstatu žalobních tvrzení není možné využít jiného žalobního (návrhového) typu, odepřel stěžovateli přístup k soudu (viz body 53 až 63 nálezu Ústavního soudu ze dne 14. 8. 2019, sp. zn. II. ÚS 2398/18). O tom, že je na místě využít jiného žalobního typu, měl totiž stěžovatele poučit a vyzvat jej podle § 36 odst. 1 s. ř. s. k podání návrhu na připuštění změny návrhu ve smyslu § 95 o. s. ř. Protože nedodržení soudem stanoveného postupu (nesplnění této výzvy) může mít za následek odmítnutí návrhu, o čemž musí být účastník poučen, musí mít taková výzva formu usnesení (viz rozsudek NSS soudu ze dne 19. 11. 2020, čj. 8 As 34/2020-100, bod 58). Žalobu by krajský soud mohl odmítnout až v situaci, kdy by stěžovatel na tuto výzvu nereagoval.

[15] Protože krajský soud tímto způsoben nepostupoval, zatížil řízení vadou, která mohla mít za následek nezákonné rozhodnutí o věci samé [§ 103 odst. 1 písm. d) s. ř. s.]. K této vadě byl Nejvyšší správní soud povinen přihlédnout z moci úřední (§109 odst. 4 s. ř. s.).

42
Odborná literatura / Re:ČSN 73 6056
« kdy: 20 Října 2022, 22:09:43 »
To mi bohatě stačí. Moc děkuji!

43
Opravdu stanovisko z 3.9.2021?
Mám za to, že to bude dokument, kterým PČR stanoví MP místa, kde mohou provádět měření rychlosti. Můžete ho chtít vidět, dle mého názoru to nemusí mít nutně nějaké časové omezení.

44
Dost záleží na konkrétních okolnostech. Takto paušálně to dle mého názoru nejde říct.

45
Odborná literatura / ČSN 73 6056
« kdy: 20 Října 2022, 19:55:34 »
Pěkný den,
je tu prosím někdo s přístupem k technickým normám, kdo by sem nebo aspoň mě k osobnímu užití poskytl poskytl normu ČSN 73 6056?

předem děkuji.

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 90