30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - enzym

Stran: 1 ... 119 120 [121] 122
1801
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 23 Července 2015, 07:26:48 »
Mně tam trochu chybí ještě jeden argument, který jsem již uvedl dříve v tomto vláknu, a to neexistence formálního znaku přestupku (jednání není označeno jako přestupek v zákoně). Obsahově asi nějak takto:
I kdyby se hypoteticky dokázalo, že jsem vozidlo na krajnici míjel v okamžiku, kdy bylo v pohybu (což dokázáno není), tak se nemohlo ani formálně jednat o předjíždění. Vodorovná dopravní značka "Vodicí čára" V 4 znamená okraj vozovky (§ 18 písm. e) Vyhl. 30/2001) a jezdí se vpravo při pravém okraji vozovky (§ 11 odst (1) Zákona 361/2000). Předjíždí se vlevo (§ 17 odst. (1) Zákona 361/2000) a já jsem jel vpravo při pravém okraji vozovky, z čehož vyplývá, že jsem nemohl jet zároveň vlevo a tedy předjíždět ve smyslu Zákona 361/2000. Míjení vozidla vyskytujícího se mimo vozovku lze možná charakterizovat obecným pojmem "předjíždění" ve smyslu pohybovat se rychleji než někdo jiný, ale nelze jej nazvat předjížděním ve smyslu § 17 odst. (1) Zákona 361/2000. Nebyl by tedy naplněn ani formální znak mně za vinu kladeného přestupku.

V textech okolo obrázků z videa (i všude jinde) doporučuji změnit slovo "pohybovat" pro BMW v odstavném pruhu za "vyskytovat". Např: I snímek z nulté vteřiny prokazatelně dokazuje, že vozidlo Škoda Octavia je zřetelně ve svém jízdním pruhu a před vozidlem BMW, které se prokazatelně pohybuje vyskytuje v odstavném pruhu mimo hlavní komunikaci dálnice D3. Jednoduše ve svých textech nepřipusť, že by se BMW pohybovalo, pouze se tam vyskytovalo. Samozřejmě netvrď, že stálo, to by snížilo tvoji věrohodnost (rozpor s tvým vyjádřením pro PaChy). Správní orgán nese důkazní břímě, že se BMW pohybovalo.

1803
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 15 Července 2015, 22:10:18 »
Poněkud OT, když tak to přesuňte jinam, v rychlosti jsem nenašel vhodné vlákno.
Je i opačný právní názor.. i asi něčím podložený.. že přestupek udělal jen řidič který jel nesprávně uprostřed, ale ne ten kdo kolem něj jel pravým pruhem.
Argumentaci znám pro situaci, kdy ten vpravo jede ve svém jízdním pruhu a nemění jej. Pak nejde o předjíždění je smyslu § 17 ZPPK, případně nejde o zakázané předjíždění podle odst. (5). Moc bych to nezkoušel, přijde mi to hodně nejisté. Muselo by se to podle mého názoru vyfutrovat o stav podle věty druhé odstavce (1) § 17 ZPPK, tj. ten v levém pruhu měnil směr jízdy vlevo a nebyly pochybnosti o dalším směru jeho jízdy.
Ale jak známo, když se sejdou dva právníci, mají na stejnou věc nejméně tři právní názory (právník nejsem).

1804
Rychlost / Re:169 km/h na dalnici, bez platného ŘP
« kdy: 15 Července 2015, 19:50:09 »
Na fotkách je vidět Vaše RZ. Záznam z jednání je též anonymizován neúplně (RZ, různá čj...).

1805
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 14 Července 2015, 16:25:21 »
Tohle je stejné, jako když pojedete po silnici o třech a více pruzích, pojedete dle vyhlášky v pravém jízdním pruhu a dojedte auto, které jede uprostřed. Co uděláte? Budete-li pokračovat v jízdě svým pruhem, dopustíte se přestupku...
Domnívám se, že jde o zcela jinou situaci. Zde se vše odehrává na vozovce mezi čarami V 4. Plaziči uprostřed porušují § 12 odst. (1) ZPPK, předjížděči vpravo porušují § 17 odst. (1) - pokud nejde o souběžnou jízdu. Postih za předjíždění vpravo (= předjíždění tam, kde to není dovoleno, anžto se až na vyjmenované výjimky předjíždí vlevo) je podstatně tvrdší, než za jízdu v nesprávném jízdním pruhu a navíc svůj přestupek nelze omluvit/zdůvodnit/tolerovat přestupkem jiného řidiče.
Zde by se dalo rozsáhle teoretizovat, kdy jde a kdy nejde o souběžnou jízdu, ale to už by bylo OT.

1806
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 14 Července 2015, 13:57:42 »
Nenym - přesně tak. Ale prý je ten zákon tak debilně postaven, že i škarpa je součástí komunikace. Takže sousední pole ne, ale pokud traktor pojede v pangejtu a bude ho sekat, tak to tak opravdu je.
O tomto není sporu, součástí komunikace je kde co. Podle mého podstata tkví v tom, že pro provoz vozidel je určena vozovka. Co se děje mimo vozovku je sice na pováženou a je nutné tomu věnovat pozornost, ale rozhodně to není "provoz" ve smyslu ZPPK, protože se jezdí vpravo při pravém okraji vozovky.
§ 11 odst. (1) ZPPK: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak. Vy jste jel vpravo, vedle SDZ V4. Jinak stanoveno (např. dočasným značením, kterým by z odstavného pruhu udělali jízdní pruh) nebylo.
§ 17 odst. (1) ZPPK:Předjíždí se vlevo. Abyste předjížděl, musel byste jel vlevo, ale to dost dobře nejde, protože jste jel vpravo. Takže o předjíždění, tak jak jej definuje § 17, nešlo. Jinou definici předjíždění, než § 17, ZPPK nenabízí.

EDIT: Ad absurdum § 5 odst (1) písm. b) ZPPK: věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích Vy jste se plně věnoval řízení a sledování provozu na pozemní komunikaci, který se podle definice v § 11 odst. (1) ZPPK odehrává na vozovce. Co se dělo mimo vozovku jste sledoval pouze do té míry, aby to neznemožňovalo plniti Vám udělenou povinnost - tedy zda odtud nehrozí nějaké přímé nebezpečí či ohrožení (chodci, zvěř, zvířata, vozidlo vjíždějící do vozovky, překážka zasahující do vozovky......). Zda dotyčné vozidlo mimo vozovku stálo či se pomalu pohybovalo nevíte a ani nesmíte vědět, protože byste nedostál své hlavní a podstatné povinnosti.

V úvahách můžeme i nadále pokračovat: § 11 odst. (2) ZPPK: Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení; přitom musí dbát zvýšené opatrnosti. Vy jste si okrajovým viděním vozidla na krajnici nepochybně musel všimnout (jinak byste se nevěnoval provozu); v souladu s přiměřeným očekáváním, že i ostatní dodržují pravidla o provozu jste předpokládal, že vozidlo na krajnici řidič zastavil či došlo k zastavení vozidla. Tato úvaha mi přijde vzhledem k rozsudku NSS dost nebezpečná či přinejmenším dvojsečná, takže bych ji v argumentaci raději nepoužil. Navíc jest otázkou, zde je odstavný pruh krajnice - podle § 36 odst. (1) písm. a) věta druhá asi ano.

Neodvažuji se tvrdit, že mnou navržená argumentace je neprůstřelná, ale určitě je do odvolání dobře použitelná v součinnosti s ostatními zde navrženými postupy a argumenty.

1807
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 14 Července 2015, 13:13:32 »
Pokud byla dálnice opravdu pouze zúžena o levý jízdní pruh a pravý + odstavný zůstal ve standardním provedení, tak je pravý jízdní pruh od odstavného pruhu oddělen VDZ V 4 "Vodicí čára". Tato podle § 18 písm. e) Vyhlášky 30/2001 vyznačuje okraj vozovky. Takže vy jste vozidlo v odstavném pruhu "předjížděl" ve smyslu, že jste projel okolo něj rychleji, ale to vozidlo podle platných zákonných ustanovení nebylo na vozovce.
Totéž by pak mohli napasovat na traktor, orající sousední pole. Existence nějakých svodidel, rygolů, mezí, svahů a podobných záležitostí mezi okrajem vozovky a hypotetickým traktorem na poli je nepodstatná, podstatná je definice vozovky jako prostor mezi čarami V 4. Zbytek je mimo vozovku.

1808
On je i ten buzerplac obvykle součástí PK (viz odst. (4) téhož paragrafu) => pozor při odjíždění vlevo přes plnou čáru V 1a, není to tak, jak to bývalo (z parkoviště kamkoli, pouze přes dvojitou plnou nikoli).
EDIT:
Při čtení §13 mi něco docvaklo: Jak to, že zastavení/stání na silniční vegetaci je možno překlopit do sprdele, když tato není součástí PK, nýbrž pouze jejím příslušenstvím? ZPPK upravuje podle §1 provoz na PK, nikoli provoz na jejím příslušenství. Je na to nějaký judikát?

1809
Nedopravní tématika / Re:Pro pobavení
« kdy: 10 Července 2015, 14:29:17 »
Já si naopak myslím, že kdyby dopravní fašismus moc chtěl, tak by dokázal obhájit, že to SDZ je.
- vyobrazení je podle ZPPK,
- umístění samotné značky je v souladu s podzákonními předpisy (výška, vzdálenost od obrubníku, velikost),
- okolí značky sice není podle podzákonního předpisu (vyobrazení lidského mláděte, grafika jakéhosi ústavu, doplňkové čáranice potrhlého kreativce), ale značka sama o sobě je zřejmá, bezvadně viditelná a není zneplatněna podle zákona,
- materiál podkladu a samotné značky sice patrně neodpovídá podzákonnímu předpisu, ale to samo o sobě neznamená automaticky její neplatnost.
Samozřejmě to všechno by šlo rozporovat ve správním řízení, ale výsledkem si nejsem jist.

Nakonec i asfaltobetonový/betonový povrch dálnice má nějaké parametry, určené podzákonními předpisy (ZKP ŘSD), ale to oraniště kombinované s tankodromem mezi Prahou a Břeclaví/Vyškovem ještě samo o sobě neznamená, že
- nejde o povrch,
- nejde o dálnici,
- nejde o povrch dálnice.

Nebo se opět ve své přízemnosti pletu?

1810
Nedopravní tématika / Re:Pro pobavení
« kdy: 10 Července 2015, 03:26:29 »
Jest toto vůbec dopravní značka, nebo nesrozumitelná reklama?
Zde
https://www.google.cz/maps/@49.29833,16.542453,3a,75y,314.67h,81.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1somkctJSWIKokjivhsyQUmw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
ale lze to vidět v mnoha DYI provedeních.
V tomto konkrétním případě je to stejně jedno, i kdyby to SDZ byla, platila by pár metrů.

1811
Nedopravní tématika / Re:Pro pobavení
« kdy: 10 Července 2015, 03:10:20 »
Dotaz, nad kterým se matadoři pobaví, ale já jsem východisko nenašel.

 § 31
Zástupce
Zástupcem účastníka je zákonný zástupce, opatrovník nebo zmocněnec;
 § 33
Zastoupení na základě plné moci
(1) Účastník si může zvolit zmocněnce.
(4) Jestliže se nedaří doručovat písemnosti zmocněnci, postupuje se podle § 32 odst. 2 písm. d) nebo § 32 odst. 3 a účastník se o tomto postupu, jakož i o obsahu písemnosti vyrozumí.
 § 55
Důkaz svědeckou výpovědí
(1) Každý, kdo není účastníkem, je povinen vypovídat jako svědek; musí vypovídat pravdivě a nesmí nic zamlčet.

Dotaz
Z § 33 odst. (4) lze jednoznačně dovodit, že zmocněnec účastníkem řízení není. Pokud by poťouchlý ouřada předvolal zástupce obviněného jako svědka, vztahuje se na něj povinnost § 55 odst. (1)? Logicky by měl mít zástupce vůči správnímu orgánu stejné postavení, jako účastník, kterého zastupuje. Z čeho to vyplývá?
Poddotazy: jaké postavení má podpůrce účastníka? Může být zmocněnec zároveň podpůrcem?

1812
Jiné / Re:Prekroceni rychlosti o 40km/h v obci
« kdy: 29 Června 2015, 15:31:21 »
To snad ještě nemusí nutně znamenat, že na ty majáky nejel. Pokud jel na majáky, tak se možná dopustil nějakého přestupku či porušení pracovně právních náležitostí, ale už by nemělo jít o body a přestupek za nedodržení rychlosti. Že by někoho ohrozil, se nepíše. Netuším, jaký možný postih hrozí za "neoprávněnou" jízdu pod majáky.

1813
Asi by bylo účelné si dopředu zjistit, zda je daný pozemek na katastru veden jako komunikace. Blíže http://30kmh.cz/index.php?topic=245.0.

1814
Nějak tomu nerozumím, pan Fuči Mi Nakule nerespektoval DZ (místní úpravu), 5m (obecnou úpravu - povinnosti řidiče), či snad dokonce obojí? Asi je to jedno, obojí se schová pod SprDelní paragrafy.
Spíše dotaz: pokud by tam příslušná DZ (patrně B28/B29) nebyla a proběhlo správní řízení na § 125c odst. 1 písm. k) s rozhodnutím vinen-zastřelit s odůvodněním porušení místní úpravy, dalo by se to využít jako střelivo při odvolání?

1815
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Zbytková marihuana
« kdy: 24 Června 2015, 18:52:25 »
ano dopis byl poslán na dobírku :D ....
Na dobírku nebo doručenku? Pokud doručenku, tak modrý či červený pruh? Pokud na dobírku, proč jsi ji platil - objednal jsi si něco s tímto způsobem doručení?

Stran: 1 ... 119 120 [121] 122