D-FENS napsal článek o přejezdech
http://dfens-cz.com/zabezpecovaci-zarizeni-fungovalo-bez-zavad/, rozhodně stojí za přečtení.
Nechce se mi diskutovat u článku, většinou tam bývají bláboly o ničem. Co mě však zarazilo, že autor některé myšlenky nedotáhl do konce.
Tohle je přece koncentrovaná idiocie. Ten pán je tak zaslepený, že ho vůbec ani nenapadlo, že se nějaké vozidlo nebo jeho náklad může ocitnout na přejezdu i mimo vůli nebo dokonce proti vůli jeho řidiče. Nakonec právě přejezd ve Studénce je důkaz toho, že kamery jako zabezpečovací zařízení nejsou s to žádné nehodě zabránit, protože při té nehodě tam již byly instalovány a úspěšně se používaly pro pokutování. Jinak byly úplně k ničemu.
“Experti” dokonce tak omezení, že je ani nenapadlo prověřit, zda by se náhodou ty kamery nedaly použít k něčemu jinému než skenování espézetek pro rozdávání pokut provozovatelům, kteří navíc ještě ani nemuseli být řidiči. Ona by ta kamera totiž mohla to vozidlo detekovat a spustit nějakou akci,...Dobře, bude se detekovat "něco" na přejezdu tak, aby vlak zastavil, technicky to jde a ani to zas tak moc nestojí. To znamená buď snížit rychlost vlaků (cca 60 km/h), nebo prodloužit dobu výstrahy (asi tak 2 až 3x).
....To je i případ přejezdu ve Studénce, kde projede denně 240 vlaků. Pokud jedna výstraha včetně spuštění a zvednutí trvala 3 minuty, vychází z toho, že půl dne jsou ty závory dole. Asi se proto nikdo nediví, že tam lidi jezdí na červenou.Konkrétně zde by při zachování rychlosti 160 km/h pro vlaky byla výstraha u nákladního vlaku či pracovního stroje okolo 10 minut.
Ten úrovňový přejezd tam vůbec neměl být a jakákoli jiná argumentace je alibismus.Alibismus ano, ale nikoli SŽDC či MD či ČD/RJ/LEO, ale obce, která za žádnou cenu nechtěla přejezd zrušit, i když je 1,5 km vzdálený nadjezd.
Jinak v zásadě souhlas, drážní myšlení je velmi těžkopádné a spíše jde o nemyšlení a tupé aplikování norem. Občas jsem od projektantů železnice slyšel jako odpověď "tak je to podle normy", i když to byla technická - byť funkční - ptákovina. Na druhé straně tento přístup brání nedomyšleným kreativním technicko-ekonomickým zvěrstům ve stylu "hlavně, ať je to levný". Má to i třetí stranu - nereakce na technický vývoj, např. v článku zmíněný přechod z čelisťových brzd v kombinaci s nadměrným pískováním způsobil "zmizení" vlaku.