30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - enzym

Stran: 1 [2]
16
Zajímavé články z internetu / Zledovatělý chodník
« kdy: 21 Dubna 2016, 19:58:10 »
Nakonec i chůze po chodníku je doprava po komunikaci....
http://praha.idnes.cz/pad-na-zledovatelem-chodniku-ustavni-soud-fiz-/praha-zpravy.aspx?c=A160421_152558_praha-zpravy_nub
V diskuzi jsou zajímavé citace z nálezu ÚS od Josefa Jůzy.

17
    Katamarán se mezitím stal legálním plavidlem. Nejprve se posádka snažila loď zaregistrovat v Libérii. „Ta je všeobecně známá tím, že zaregistruje téměř cokoliv, ale ani tam to třem mladým odvážlivcům neprošlo,“ podotkla Freslová.

    Nakonec Brňané pochodili u Liberlandu, tedy samozvaného státu na údajném území nikoho mezi Srbskem a Chorvatskem u Dunaje. „Poprosili nás, abychom loď zaregistrovali, a my jsme rádi tuto výpravu podpořili,“ oznámil zakladatel a samozvaný prezident Liberlandu Vít Jedlička.

    Zdroj: http://brno.idnes.cz/moreplavci-na-pet-lahvich-pluji-s-registraci-liberlandu-pjt-/brno-zpravy.aspx?c=A160419_161812_brno-zpravy_krut

18
http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-seidl-dopravni-znaceni-dor-/domaci.aspx?c=A160301_114756_krimi_cen
Konečně celkem rozumné slovo, nicméně iBabiš si neodpustil titulek ve stylu Blesku. Líbí se mi jeho kritika MD na téma B4 Myslím, že ministerstvo k této věci připravuje vlastní a určitým způsobem oficiální a sjednocující stanovisko., přitom na významu B 4 není co vysvětlovat, je to jednoznačné.
Jiná perla: Jak vůbec vnímáte znalost značek veřejností? Obávám se, že obecně panuje neznalost. Dokonce i u institucí, kde bych očekával odbornost.
Jsem zvědav, kam se bude ubírat .... V předchozí verzi bylo napsáno, že platnost zákazové značky končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky. Když si ale vezmete jakoukoli značku zákaz vjezdu, pak nemůže ani náhodou platit ke vzdálenější hranici, protože nemůže zahrnout tu křižovatku. Ta zrovna platí k té přední hranici. Nyní se proto vychází z významu značky, když ta formulace je v nové vyhlášce obecnější....v praxi. Rychlost by tedy měla platit logicky za vzdálenější hranici, ale jak to bude PaChologicky?

19
http://www.cross.cz/cs/novinky/cross-pavis-predstaveni.html
Chystá se další automatizovaný prostředek pro obecní byznys?

20
Odborná literatura / Brzdné vzdálenosti
« kdy: 18 Února 2016, 09:47:38 »
Mohlo by se někomu ještě někdy hodit. Ve všech tabulkách je počítáno s reakční dobou 1 s.

Orientační tabulka brzdných drah s reakční dobou 1 s zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/, ze které výpočty vychází. Skutečné adhezní poměry mohou být zcela jiné.

A. Beton
sucho a=-6,9 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                               1,2
20                             7,8                               1,4
30                            13,4                              1,6
40                            20,1                              1,8
50                            27,9                              2,0
60                            36,8                              2,2
mokro a=-5,1 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,9                               1,6
30                            15,9                              1,9
40                            24,5                              2,2
50                            34,8                              2,5
60                            46,8                              2,8

B. Asfalt
sucho a=-5,31 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,5                               1,3
20                             8,5                               1,5
30                            14,9                              1,8
40                            22,7                              2,1
50                            32,1                              2,3
60                            42,8                              2,6
mokro a=-3,83 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,8                               1,4
20                             9,6                               1,7
30                            17,4                              2,1
40                            27,2                              2,5
50                            39,0                              2,8
60                            52,9                              3,2

C. Dlažba
sucho a=-4,93 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,7                               1,6
30                            15,4                              1,8
40                            23,6                              2,1
50                            33,5                              2,4
60                            44,8                              2,7
mokro a=-2,65 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             4,2                               1,5
20                            11,4                              2,1
30                            21,4                              2,6
40                            34,4                              3,1
50                            50,2                              3,6
60                            69,0                              4,4

C. Sníh
a=-2,09 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             4,6                               1,7
20                            12,9                              2,3
30                            25,0                              3,0
40                            40,7                              3,7
50                            60,0                              4,3
60                            83,2                              5,0

C. Náledí, jedno na jakém povrchu
-20 stupňů Celsia a=-1,23 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             5,9                               2,2
20                            18,1                              3,2
30                            36,5                              4,3
40                            61,2                              5,5
50                            92,2                              6,6
60                          129,4                              7,8
-10 stupňů Celsia a=-0,91 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             7,0                               2,5
20                            22,5                              4,1
30                            46,6                              5,6
40                            79,1                              7,1
50                           120,1                              8,7
60                           169,6                             10,2
0 stupňů Celsia a=-0,67 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             8,5                               3,1
20                            28,6                              5,2
30                            60,2                              7,2
40                           103,3                              9,3
50                           157,9                             11,4
60                           224,0                             13,4
Jak jest vidno, tak
- za náledí okolo nuly se blížit k přejezdu či semaforu rychleji, než 10 km/h je blbost. Ono vůbec vyjíždět za náledí není nejlepší nápad,
- na mokré dlažbě se blížit k přejezdu či semaforu rychleji, než 40 km/h je kriticky nebezpečné,
- na sněhu se blížit k přejezdu či semaforu rychleji, než 30 km/h je kriticky nebezpečné.

Rozhodovací vzdálenost: pokud je vozidlo blíže - projíždí; pokud dále - brzdí. Jde o vztah k okamžiku zahájení výstrahy/žluté.
Průjezd výstrahou: za jak dlouho po začátku výstrahy/žluté na semaforu projede vozidlo, které přesně od rozhodovací vzdálenosti nebrzdí ani nezrychluje.

21
Odborná literatura / novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« kdy: 09 Prosince 2015, 01:08:39 »
1. ZPPK
Novela ZPPK 361/2000, která platí od 20.2.2016, nám přinesla především další utažení šroubů. Drobnosti, upřesňující formulace a speciality jsem vynechal

§ 2. Pojmy
- nemotorové vozidlo je též přípojné vozidlo (není mi jasný praktický dopad, že by přívěsný vozík bez platného ORV => přestupek? Nebo je zaměřeno na vozíky za kolo?

§ 4-6 Povinnosti řidiče
Nesmí
- ohrozit cyklistu přejíždějícího pozemní komunikaci na přejezdu pro cyklisty,
Pan Beran si ve svém článku plete neohrozit a dát přednost/neomezit. Stejně si ale nedovedu představit, jak lze tuto povinnost splnit - snad jedině před přejezdem zastavit.
- řídit vozidlo, na němž jsou nečistoty, námraza nebo sníh, které zabraňují výhledu z místa řidiče vpřed, vzad a do stran,
- řídit vozidlo, na němž nebo na jehož nákladu je led, který by při uvolnění mohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Musí
- již nemusí mít u sebe zelenou kartu, vyplývá z jiného zákona (§ 17 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb.)
Doplněn § 6b, který opravňuje opicii k zadržení ORV. Pokud ORV není předložen, musí být do 5 dnů odevzdán na úřad. Definitivní znění zde.

Pravidla
- v levém krajním jízdním pruhu nově nesmí jet moped a cyklista, (§ 12 odst. (2), nebudu vypisovat, která bije)
- monocie, opicie a městapo může zastavit a stát, kde chce (§ 14 odst. (1) pro ně neplatí)
- reflexní prvky pro chodce mimo obec za tmy
- cyklista nesmí podjet vpravo odbočující vozidlo, pokud toto blinkruje
- cyklista na přejezdu pro cyklisty nesmí donutit řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti (doplněno náhlé)
- doplněna pravidla pro segwaye, v podstatě z jezdce na tom stroji udělali chodce

Buzerace
- rozšířen rozsah osob která mohou zastavovat vozidla (celkem logicky o ty, kteří pořádají či přepravují úředně povolený bordel na silnici)
- doplněna pravidla pro dopravní psychologické vyšetření (asi na základě zajímavých zkušeností)
- zabránění v jízdě: z § 118a odst (1) vypadl bod i), je nahrazen ještě horší buzerací v § 124a Vybírání kauce

Kauce § 124a - 124c
- rozmezí 3 500 až 50 000 který od řidiče, který je podezřelý ze spáchání přestupku podle tohoto zákona, je-li důvodné podezření, že se bude vyhýbat řízení o přestupku nebo že by případné vymáhání uložené pokuty bylo spojeno s nepřiměřenými náklady, popřípadě nebylo vůbec možné. (předpoklad: v momentě, kdy zapne zločinec audio/video záznam a odmítne podepsat protokol, bude PaChovi jasno)
- nesmí být uložena, nedosahuje-li nejvyšší výměra pokuty za tento přestupek alespoň 5 000
Kauce propadne, jestliže nelze
a) řízení ukončit rozhodnutím ve věci proto, že podezřelý z přestupku je nedosažitelný nebo nečinný, nebo
b) rozhodnutí ve věci, kterým byl řidič shledán vinným, nelze doručit z důvodů uvedených v písmeni a).
- a další možnosti buzerace, pokud není kauce složena

Přestupky - buzeračními složkami státu milovaný § 125c

Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
- řídí vozidlo, jehož osvědčení o registraci bylo zadrženo (že by sem směřovala definice přípojného vozidla jako vozidla?)
- řídí motorové vozidlo a řidičské oprávnění jí bylo pozastaveno podle § 95 (pozastavené ŘO) nebo exekučním příkazem podle exekučního řádu,
- při řízení vozidla nezastaví vozidlo na signál, který jí přikazuje zastavit vozidlo nebo na pokyn „Stůj“ daný při řízení nebo usměrňování provozu na pozemních komunikacích anebo při dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích osobou k tomu oprávněnou (na stejnou úroveň postaveno vjetí na přejezd ve výstraze a nezastavení buzerujícímu PaChovi na dálnici či "osobě pověřené" podle § 79 - úplný výčet zde)

Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
- neodevzdá ŘP, pokud byla uložena sankce ŘP do čistírny či se vybodoval

Pokuty a sankce
- nové sazby pokut
- i za první úmyslnou jízdu na červenou/nezastavení vozidla na pokyn stůj ŘP do čistírny 1 až 6 měsíců (nezastavíš pověřené zyklobuzně => ŘP do čistírny; zde bude zajímavé sledovat, jak se správní orgány vypořádají s úmyslem)
- ŘP nelze z čistírny předčasně vydat před zaplacením celé pokuty

Zatím první nástřel, budu doplňovat a upravovat. Nelze vyloučit, že jsem něco nepochopil či přehlédl.

2. Vyhláška
Nahrazuje od 1.1.2016 vyhlášku 30/2001. Zatím nejpřehlednější znění jsem našel na http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294.
Narazil jsem na změny, které by mohly mít vliv na zde probíranou problematiku a nejsou tak úplně zřejmé na první žduch.
B 4 - "Zákaz vjezdu nákladních automobilů", bez omezení hmotnosti zdola. Past na řidiče osobních vozidel kategorie N1.
B21a/B22a - již neukončují navzájem svoji platnost. Zatím nechápu proč, ale třeba mně to dojde či mě někdo nakopne.
B28/B29 - již neukončují navzájem svoji platnost. Řidič je povinen si v hlavě udělal FILO stack. Zejména v kombinaci s IP 11/12 obzvláště vhodné pro výrobu pastí na řidiče, kteří již nebudou tušit, kde mohou, nemohou či nesmí zastavit a stát. Ideálně následně zkombinovat se zónami s omezeným stáním rozlohy jedné pražské MČ.
C 15a Zimní výbava - "Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti." Značka bez dodatkové tabulky platí celoročně.
IZ 4a (dříve IS 12a) - "Obec. Značka označuje začátek území, kde platí pravidla pro provoz v obci a informuje o názvu obce." Já to chápu jako utažení šroubu ve směru ztížení až nemožnosti argumentace "zastavěným územím" při napadání materiálního znaku zločinu překročení rychlosti.
IP 11/12 - značka již neukončuje B28/B29. Já to chápu tak, že kde zjevně/značkou skončí parkovací místa, nadále platí předchozí B28/B29 bez nutnosti je opakovat.
E Xx Dodatková tabulka - Symboly, označující druhy vozidel a skupiny chodců na dodatkových tabulkách se nepoužívají z jiných značek, ale jsou jednoznačně definovány.

V 7b Místo pro přecházení - nová DZ, konečně je upraveno, co znamená z hlediska ZPPK § 2 písm. dd). V technických předpisech MPP je mnoho let a běžně se zřizuje v rámci stavebních úprav, doposud se nijak nevyznačovalo. Na první pohled shodná s V 8a - přejezd pro cyklisty, liší se tloušťkou čáry - 0,125 x 0,25 m. Vzájemná práva a povinnosti obdobná - cyklista na PPC a chodec na MPP nesmí ohrozit a omezit a musí čumět na provoz, řidič nesmí ohrozit. Uvidíme, kam to dopravní fašismus posune, doufám, že z toho nebude light verze PPP. U PPC se to nestalo, tak snad se nezvrhne ani MPP

Pokud někdo narazil na jinou zajímavost či zákeřnost, postněte sem do vlákna, budu příspěvek udržovat o nové poznatky. Novým DZ se věnovat nehodlám, nicméně pokud vás nějaká zaujme, proč ji nezdůraznit.

Příloha: úplný seznam změn, které přinesla vyhláška 294/2015 v dopravním značení - prezentace pps.

22
Nedopravní tématika / Železničí přejezdy
« kdy: 03 Listopadu 2015, 22:36:39 »
Jakožto platonický fanda železnice - mám ji rád, líbí se mi, ale přepravuji se téměř výlučně něčím jiným - se pokusím vyvolat diskuzi na toto téma. Zajímají mě názory místní komunity, kterou chovám v úctě. Anžto se signalizované přejezdy (v hantýrce železniční terminologie zabezpečené) okrajově dotýkají mé profese, mám o nich lepší, než obecné znalosti.

SŽDC - Správa železniční dopravní cesty, odpovídá za koleje a vše, co s tím souvisí, občas budu používat pojem dráha coby synonymum
traťová rychlost - nejvyšší povolená rychlost vlaků v daném úseku

Úvod do problematiky - obecný.
Přejezd je sice ve správě SŽDC, ale je to nejvíce nenáviděný prvek železniční infrastruktury. Dráha by nejraději všechny zrušila, tomu se však brání všichni ostatní - obce, majitelé továren, továrniček, manufaktur, lesů, polí a rekreačních chalup. Nedej bože, aby si museli 2 km zajet. Náklady na údržbu přejezdu však nese celé dráha, a to jak na povrch, tak na zabezpečovací zařízení.

Úvod do problematiky - technický. Zjednodušeně a ve zkratce vývoj zabezpečení.
1. ručně spouštěné závory - velmi dlouhá doba čekání, nechce se mi vysvětlovat proč přesně, ale asi to každý alespoň pocitově chápe
2. světelná výstraha - technicky nejkratší možná doba čekání (opuštění přejezdu chodcem, jízda vlaku traťovou rychlostí), pouze půlmozci vjíždí na přejezdy i při výstraze
3. světelná výstraha + asymetricky spouštěné závory/polozávory - delší doba čekání kvůli vyklizení přejezdu před spuštěním závor později spouštěných, darwinisté jezdí tzv. Sepešiho fintou
4. světelná výstraha + symetricky spouštěné závory - ještě delší doba čekání kvůli vyklizení přejezdu před spuštěním závor; čekací doba je již psychologicky neúnosná, do červených světel začíná vjíždět mnohem více vynervovaných řidičů, darwinisté z řad chodců a cyklistů podlézají závory
A nyní hrozí další nesmysl, viz Laser vzor AŽD
5. světelná výstraha + symetricky spouštěné závory + dohled nad prázdným přejezdem - výstraha začíná na zábrzdnou vzdálenost nejtěžšího vlaku, jedoucího traťovou rychlostí; naprostá většina přejezdů na frekventovaných tratích je celý den a většinu noci neprůjezdných, protože jsou neustále ve výstraze.
To by jako úvod snad stačilo. Já osobně považuji za optimální a zcela postačující zabezpečení podle bodu 2, jsem však za černou ovci. Pokud je zde odborník přes přejezdy, tak o většině (namlouvám si, že o všech) zjednodušeních a nepřesnostech vím, nechce se mi to zesložiťovat, vedlo by to pouze k zatemnění.
Pár raritek - přejezdy v řízených křižovatkách https://goo.gl/ALB8tg, https://goo.gl/V5mTTM, https://goo.gl/I9Bo6u.

Pokud vlak jede co čtvrt hodiny, musí být most, nebo podjezd - to je ten Komenský - a jenom blbec nebo politik to nepochopí - a zde je potřeba ten Frištěnský.  :)
A než se to postaví, tak ať vlak jezdí jen takovou rychlostí aby mohl zastavit před přejezdem s přihlédnutím k rozhledovým podmínkám. Když můžou zastavovat tisíce soukromníků svoje auta, tak může přibrzdit i státní nebo soukromý vlak. A jak říkají naši ideoví odpůrci: "I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život!"
To by znamenalo, že vlaky se budou přes přejezdy pohybovat rychlostí do 10 km/h. To asi nemyslíte moc vážně, že ne?

Stran: 1 [2]