30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - pivko

Stran: 1 2 [3]
31
Rozsudky NSS a ÚS / Re:Správní delikt provozovatele vozidla
« kdy: 09 Března 2016, 17:56:34 »
Podle mě zrovna ohledně materiálního znaku tento judikát nic nového nepřináší. Je to plně v intencích předchozí judikatury. Holt materiální znak není všespasitelný a úspěšně jej lze uplatnit jen ve skutečně extrémních případech.

32
Rozsudky NSS a ÚS / Re:Správní delikt provozovatele vozidla
« kdy: 08 Března 2016, 15:54:23 »
Z toho odfláknutého odůvodnění rozhodnutí ÚS ovšem není moc jasné, čím se přesně v ústavní stížnosti argumentovalo. Je docela možné, že tam ty základní argumenty zmíněny byly.

EDIT: Tak jsem si to pročetl podrobněji, a ta ústavní stížnost byla proti 3 As 7/2014, tedy tomu prvnímu judikátu NSS ohledně Sprdele. A tam ty základní námitky proti Sprdeli uvedeny byly (byť se s nimi NSS vypořádal způsobem "odpovídá za znásilnění, neboť nástroj má"). Takže se obávám, že to na nepropracovanost ústavní stížnosti hodit asi nepůjde. Spíš bohužel už nemáme odvážný ÚS, jako jsme měli v 90. letech a na hrábnutí do Sprdele není v současnosti společenský zájem. Rád bych se mýlil, protože se mi konstrukce Sprdele z čistě právního hlediska opravdu nelíbí (navíc tohle házení objektivní odpovědnosti na osobu, kterou lze nejsnadněji dohledat, může mít velmi neblahé důsledky v celé řadě jiných oblastí, za všechny viz třeba Internet), nicméně opravdu se bojím, že tohleto je game over, pravděpodobnost, že se na NSS nebo ÚS najde senát, který se bude chtít odchýlit a začne to řešit je podle mě za současné situace mizivá.

33
Rozsudky NSS a ÚS / Re:Správní delikt provozovatele vozidla
« kdy: 08 Března 2016, 14:50:52 »
Inu proto, že jsem si nebyl zcela jist, do které ze sekcí to patří. Klidně přebytečný příspěvek smázněte.

EDIT: duplicita odstraněna, nechme to zde u judikatury

34
Rozsudky NSS a ÚS / Re:Správní delikt provozovatele vozidla
« kdy: 08 Března 2016, 12:07:49 »
Radost z toho nemám, ale:

http://kraken.slv.cz/I.US508/15

ÚS si úplně stejně jako NSS nedal s odůvodněním toho, proč je ten Humlův zprasek v souladu s ústavními principy, vůbec žádnou práci.

Obávám se, že kolem konstrukce SPRDELE je v ČR dobojováno. Cesta nevede ani přes ESLP, protože ten dal ve věci Francis a O' Halloran jasně najevo, že podobnou právní úpravu podrží. Určitou možnost lze ještě spatřovat ohledně toho liberačního důvodu "vyvine veškeré úsilí", který přes NSS ani před ÚS ještě nikdo pořádně nerozjel, ale po tomto citovaném rozhodnutí tomu už moc nevěřím.

Plus jako "bonus" ještě toto:

http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2015/0237_1As__1500031_20160225101141_prevedeno.pdf


35
Rozsudky NSS a ÚS / Re:NSS, SprDel 2015
« kdy: 20 Prosince 2015, 19:29:23 »
Tak to se pánové obávám, že u NSS je dobojováno. Jak už s tím souhlasí 2 různé senáty, tak pravděpodobnost, že sám NSS se někdy od tohoto názoru odchýlí, je velmi malá. Šance je tedy již jedině u ÚS.

36
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 24 Listopadu 2015, 10:19:06 »
Je nějaký posun v tomto případu?

37
Jiné / Re:prijit o papiry snadno a rychle
« kdy: 05 Srpna 2015, 16:41:20 »
Tak tohle je snad nejhorší případ, který jsem doposud u nás viděl a to judikaturu k těmto věcem sleduji celkem pravidelně. Co jako měl ten řidič podle policie a správního orgánu prvního stupně dělat? Zaflekovat to tam na místě a nechat se nabořit zezadu? Tady zcela evidentně chybí materiální znak přestupku a o naplnění formálního znaku si také nejsem jist - popsaná situace podle mě vůbec není předjížděním. To s tím mrtvým úhlem je samozřejmě volovina - při změně pruhů odpovídá vždy ten, kdo pruhy mění a mrtvým úhlem nemůže v případě kolize vůbec argumentovat.

Pokud jde o ten citovaný judikát 9 As 95/2011, tak tam šlo přece jen o kapku jinou situaci, protože řidič zřejmě navíc nedodržel bezpečnou vzdálenost, což mu evidentně přitížilo a podle toho, jak to tam popisují, tak ten manévr byl asi poměrně divoký (i když to video jsme nikdo neviděli, že). Tady ale není vůbec nic, co klást řidiči za vinu, ani teoreticky.

Přeju pevné nervy v boji s úředním šimlem a myslím, že tohle je případ, kdy by mělo dojít k vyvození osobní odpovědnosti všech těch, kteří se na tom podíleli. Od zasahujících policistů, kteří v tomto případě evidentně zneužili svou pravomoc až po toho pitomce na prvním stupni, který to samozřejmě mohl přes nedostatek materiálního znaku odložit už sám a nemusel čekat na kraj, atd. atd.

Jo a myslím, že u tohohle měl být od začátku advokát.

38
Potřebuji poradit - rychlost / Tolerance v Praze
« kdy: 25 Ledna 2015, 09:21:45 »
Zdravím,

několik posledních let jsem žil v domnění, že v Praze posílají výzvy až od plus 10 km/h plus tolerance radaru. Tedy, třeba na 50ce musí člověk je alespoň 64 km/h, aby něco přišlo. V poslední době jsem ale na několika místech (naposledy včera na ČT 1, kde bylo poměrně rozsáhlé pojednání na toto téma (včetně krátkého výstupu pana D-fense k této problematice) :) viděl, že přišlo i třeba za 58 km/h. Zajímalo by mě tedy, zda došlo ke změně v tomto směru a kolik je tedy ta tolerance nyní.

Pivko

Stran: 1 2 [3]