30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Féna

Stran: 1 ... 5 6 [7] 8
91
Nedopravní tématika / Re:cim nahravate
« kdy: 05 Září 2019, 18:10:56 »
Od Xiaomi pouzijte 70MAI Pro, dle potreby i s GPS modulem. Stoji to prdlajs (1000-1500Kč), obraz je ve dne nejlepsi ze vseho, co jsem zatim videl (je pouzit Sony Starvis snimac, novejsi typ nez ma BlackVue za 20k), optika je taky jedna z tech lepsich. Drzak drzi, neklepe se, kamera jde snadno vycvaknout a zacvaknout, ma to wifi, relativne funkcni senzor otresu pro nahravani v zaparkovanem aute, nema tendenci zamrzat.

Nevyhody samozrejme ma, napriklad HW WDR dost zmrvi obraz pri rychlejsi jizde v noci, ma to Li-pol akumulator, ktery z podstaty veci pri teplotach v aute drive nebo pozdeji zdechne a obecne toho v kamere nejde moc nakonfigurovat

92
Pokud se nepletu, pri silnicni kontrole to nema poloopice co resit, proste reknes, ze je to original a hotovo. Ja mam na jednom aute originalni mlhovky s pridavnymi dalkovymi svetly a to pravidelne nekoho drazdi. Jestli tam nejake schvaleni je, tak je uvnitr narazniku a poslani do prdele zatim na vsechny fungovalo, in na TK.

Na TK se pak legalizace napriklad vyfuku resi tak, ze se najde vyrobce, ktery atest ma, udela se kopie stitku (napriklad vygravirovanim na kousek nerezoveho plechu), ten pak pripevnis a hotovo, nikdo vetsinou nic neresi.

Ale legalizovat laminat bude slozitejsi, ten material asi vetsina lidi pozna.

93
Mate nekdo info o tom, jak to cele pokracuje? Tento tyden jsem pojal podezreni, ze se mi zda znaceni nejake jine, pojel jsem to znovu a opravdu: Je tam snizeni z 80 rovnou na 50 v miste, kde drive byla 70.

94
Nedopravní tématika / Re:Ochrana majetku - použít fotopast ?
« kdy: 07 Srpna 2019, 12:35:19 »
Kamerky do auta vetsinou nemaji nocni rezim, tam tedy s IR pristivem neuspejete. Ale skoro jakekoliv bezpecnostni kamery to tak maji, i ty nejvetsi prasivky za 900Kc.

95
Nedopravní tématika / Re:Ochrana majetku - použít fotopast ?
« kdy: 07 Srpna 2019, 10:01:51 »
Tak ono reseni existovat bude, jen je otazka, jestli se vyplati. Tady je napriklad demonstrace technologie lightfinder od Axisu:
https://www.youtube.com/watch?v=LMch1UaYLxY
Podobne reseni ma i Sony a Hikvision, ale opravdu se nejedna o kamery za par desitek dolaru. Pak ale nebudete potrebovat ani IR ani viditelny prisvit, na 10m staci zvolit vhodny objektiv, auto se do zaberu vejde a oblicej bude videt take:
https://www.theia.us.com/TheiaCalculator.php

A jen par poznamek, aby se tu nesirily nepravdy: IR cut filtr ma 99% kamer motoricky ovladany, tedy ve dne cloni IR spektrum, v noci ne a obraz se prepne do cernobila. Tudiz IR prisvity s nimi funguji. Dale lze koupit IR reflektory, ktere pouzivaji vlnovou delku dale od viditelneho spektra a lidske oko nevidi ani naznak cervene.


96
Nedopravní tématika / Re:Ochrana majetku - použít fotopast ?
« kdy: 06 Srpna 2019, 16:19:05 »
PTZ od Axisu zacinaji nekde na 60k Kc plus nejaka bizuterie k tomu a stejne nic nezaruci, ze to zrovna zachyti oblicej. Pokud tedy neplanujes fotopast kvuli nemoznosti napajeni, nainstaluj dve levnejsi, fixni kamery tak, aby kazda snimala auto z jedne strany a sance na to, ze zachytis oblicej bude pomerne vysoka. Pokud to podminky umoznuji, je lepsi levnejsim kameram pomoci instalaci reflektoru s PIR cidlem, pak budes mit obraz barevny a snizuje se sance, ze bude video rozmazane kvuli tomu, ze si kamera automaticky prodlouzi cas expozice.

Primo s fotopastmi bohuzel zkusenost nemam.

97
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
« kdy: 20 Května 2019, 11:57:20 »
Pokud si pamatuju (je to uz dost dlouho), likvidator ma ve formulari kolonky na zaskrtnuti vybavy vozidla, takze pokud se jedna o vozidlo s vyssi vybavou, melo by to tam byt uvedeno a cena by se mela vypocitavat podle automobilu s podobnou vybavou.

Je idealni do toho likvidatorovi rovnou kecat, casto na neco "zapomenou". Takze se vyplati dobra priprava, ohledat to sam, zjistit ceny a s likvidatorem chodit kolem auta a ukazovat praskle plastove uchyty, kryty, spojovaci material, poruseni antikorozni ochrany, upozornovat na dily, ktere lze koupit pouze jako original, upozornovat na dily, ktere jsou zanovni a pokud je to mozne, pred jeho navstevou auto poradne umyt. Samozrejme bude zalezet na danem likvidatorovi, dal se pak postupuje podle jiz zminenych rad, dle toho, co nabidnou.

98
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Jaké obutí je legální
« kdy: 06 Května 2019, 14:30:23 »
Dle mě vzadu širší. V TP je jasně uvedeno, že první rozměr je pro nápravu č. 1 a druhý rozměr pro nápravu č. 2. U osobního auta to může působit zmatečně, ale u náklaďáků se tohle používá běžně, takže si i troufám očekávat, že v tom nebude panovat nějaký extra zmatek.

Edit: Vycházím z toho, že u aut se stejnými pneu vpředu i vzadu jsou v obou řádcích stejné rozměry, alternativy se píšou do poznámek (jak je vidno, platí to i zde)

99
Rychlost / Re:D11 - polapen a ztotožněn
« kdy: 01 Května 2019, 19:32:36 »
Loni jsem je na stejném místě taky potkal, za to, že jsem nedostal pokutu děkuji nějaké dobré duši, která to nahásila na waze.

A k věci: Pokud se od té doby něco nezměnilo, omezení rychlosti je tam napevno, alespoň v mém případě ale orgáni měli v bezprostřední blízkosti svodidla, před trojnožkou kovovou značku a několik plastových, přenosných odrazek.

100
To samozřejmě chápu, nejsme vepři.

101
Jen taková poznámka, ve vynášní soudů bych byl v podobných případech velmi opatrný. Ano, na videu je vidět prasárna a pokud tomu předcházelo vybržďování, asi nemám nic proti potrestání viníka. Z vlastní zkušenosti ale vím, že podobný uvědomělý bonzák je většinou minimálně pasivně agresivní a jen se třese, až někoho k nečemu vyprovokuje. Bez pohledu druhé strany mám tedy tendence být neutrální.

Vzpomeňte si například na nedávné, zmedializované video, kde kamioňák předjížděl přes odbočovací pruh. Ve videu byly dva případy porušení předpisů a v obou případech stejný kamion předjížděl stejné osobní vozidlo, rozdíl v časech byl cca 4 minuty a v obou případech jel osobák evidentně tak 70km/h a před ním nic nebylo. Tam bych to tipoval na solidního brzdiče, který se těšil na svůj úlovek. Kdoví jak to bylo nyní.


102
Ano, s metodikou jako takovou problém nemám (tedy samozřejmě až na Vámi zminěnou nemožnost půjčování vozidel mezi fyzickými osobami). Při požadování potvrzení zaplacení argumentují tím, že si chtějí ověřit, že vozidlo je půčováno právnickou osobou/že je užíváno k podnikání. To proto, že v ORV je vlastníkem fyzická osoba.

103
Tak ja zivnost mam, jen jsem si tam nechal pripsat jeden radek navic, v tomhle ohledu o nic zasadniho neslo. Je mi jasne, ze prepis auta by cely problem vyresil, ale uz by to asi bylo za hranici toho, co muzu od daneho cloveka zadat.

Metodika je dostupna zde, neni to nic svetoborneho a tohoto pripadu se vlastne tyka jediny odstavec:
http://www.parkujvklidu.cz/wp-content/uploads/2016/12/Metodika_pro_vydavani_parkovacich_karet-opravneni.pdf

Citace
II. c. Žadatel má vozidlo dlouhodobě pronajato nejméně na dobu platnosti
parkovacího oprávnění/karty od právnické osoby nebo od fyzické osoby
podnikající, která má oprávnění k půjčování věcí movitých (autopůjčovny):
předkládá originál ORV a nájemní smlouvy.
Pokud nelze půjčovatele dohledat v registru, předkládá kopii výpisu z rejstříku
autopůjčovny (z důvodu ověření činnosti).

O potvrzení o zaplaceni silnicni dane tam nic neni, samozrejme chapu, ze z logiky veci je to jeden ze zpusobu overeni, ze je vozidlo pouzito k podnikani.

Co jsem zatim dohledal, tak metodika obecne neni pravne zavazna, narazil jsem ale na judikat, ktery pojednava o tom, ze pokud urad po nekom pozaduje dodani cehokoliv nad ramec toho, co je uvedeno v metodice, je tim porusena zasada rovnosti. Pokud by byl zajem, naskenuju ty pindy, co mi poslali z MČ a magistratu (ani pri tom nedodrzeli termin).

Pokud nekde melu blbosti, klidne me upozornete, takhle daleko jsem se zatim v boji s urednim simlem nikdy nedostal.

104
Reseni s nalezenim cloveka s trvalym bydlistem fungovalo prvni dva roky (clovek si zaridil zivnost na pujcovani veci movitych a sepsal s danou osobou smlouvu a pronajmu), momentalne uz Vam na zaklade toho ale parkovaci kartu nevydaji, zacnou vyzadovat, aby auto bylo bud psane na IČO, nebo "doklad o zaplaceni silnicni dane". Vubec je nezajima, ze je to v rozporu s metodikou vydavani parkovacich opravneni, ani ze nic jako potvrzeni o zaplaceni silnicni dane neexistuje.

Pruzkum terenu za pomoci paragrafu 106 ukazal, ze si tam vsichni krejou zada i na magistratu a evidentne i v copy/paste odpovedi magistrat s mestskou casti spolupracoval. V ten okamzik jsem zatim dalsi postup odlozil, evidentne by to bylo na dlouho.

Jak jsem tu kdysi psal, podarilo se mi je tam akorat opravdu festovne nasrat, ale parkovani jsem si prozatim musel vyresit jinak. Zaroven je evidentni, jak jsou urednici presvedceni o sve absolutni nadrazenosti :-/

105
Nedopravní tématika / Re:On board kamera
« kdy: 18 Března 2019, 18:42:03 »
Vida, o tomhle tématu jsem tu nevěděl, přidám tedy svoje info.

Dříve jsem používal Mio Mivue 568 touch, jedna z prvních kamer se Sony snímačem, rozumnou optikou a celkově použitelná. Jednou za pár měsíců se dokázala kousnout, obraz ale krásně použitelný. Kamera používala jakousi verzi SW doostřování, které obrazu na kráse nepřidalo, ale čitelnost značek a RZ to výrazně zlepšilo. Po několika letech odešel akumulátor, takže se po zastavení poškodil poslední segment videa (1-5 min podle nastavení). Jednou jsem akumulátor vyměnil (klasický modelářský 3,7V 180mAh), podruhé už se mi do výměny nechtělo.

Pořídil jsem tedy novější model od Mio, i když nesliboval žádné závratné zlepšení kvality obrazu. Mio MiVue 788 CONNECT. Bohužel ta kamera byla téměř ve všem horší, než předchozí model. Horší nastavení, nepoužitelné audio kvůli rachtání, absolutní nefunkčnost mobilní appky, nefunkčí "assistenty" (s tím jsem počítal) a především daleko hoší držák. Celý obraz se klepe a ve videu není nic vidět. Tak jsem tu kameru vrátil, zároveň to vypadá, že všechny dostupné recenze jsou psané na objednávku, nebo lidmi bez jakýchkoliv technických znalostí.

Váhal jsem pak tedy mezi DOD (dlouhodobě leader na poli kvality obrazu), tam mi ale kromě ceny vadila velikost a také nekvalitní uchycení. Blackvue měla zase nekvalitní objektiv, takže rohy (kde typicky potřebujete vidět dobře pro přečtení RZ protijedoucího/predjíždějícího/předjížděného vozidla) no a cena taky nic moc.

Nakonec jsem vzal Xiaomi 70mai pro, která nakonec vyšla i s GPS modulem asi na 1400Kč. Snímač Sony IMX307 (Starvis) je nejlepší, co je momentálně na trhu dashkamer k dostání, uchycení je super, objektiv v pohodě (jak kvalita, tak světelnost i úhel záběru). Kupodivu zde funguje sledování jízdního pruhu i vzdálenosti od auta předemnou, funguje hlasové ovládání.

Obraz je fajn, ale bohužel tady soudruzi z číny šetřili na možnostech nastavení a na dalších drobnostech. Například objektiv není ze stran vůbec krytý, ani nemá volitelný polarizační filtr, tak chytá odlesky od všeho okolo a nastavení je velmi omezené. To bohužel vede k tomu, že v noci mimo osvětlené cesty nevidíte nic moc. Ale ne kvůli HW, ale kvůli tomu, že kamera nastaví ISO tak vysoko, že sice v "naprosté" tmě vidíte obrysy mraků, ale šumu je v obraze dost na to, aby za jízdy nebyly čitelné RZ aut dále než pár jednotek metrů. Pak je tu napevno zapnuté HW WDR, které ale v noci způsobje problémy se skládáním jednotlivých snímků, takže namísto pěkně viditelných světlých i tmavých ploch vidíte světlou plochu presvícenou a za ní tmavý stín. Toto se zhoršuje se snižujícím množstvím světla a zvyšující se rychlostí. GPS modul je tu navíc jen k jízdním asistentům a rychlost vozidla nelze dostat do videa.

Na druhou stranu to asi za tu cenu toleruji, tak u Xiaomi zatím zůstávám.

Stran: 1 ... 5 6 [7] 8