30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - bmp1

Stran: 1 [2] 3 4 5
16
Behemot: ukažte mi auto, které bude mít alespoň 190k (abych si výkonově nepohoršil) a bude i na LPG jezdit za korunu na kilometr.
A pokud možno s manuální převodovkou, a taky aby otočilo aspoň trasu Praha - Bratislava a zpět bez tankování.

EDIT: koukám, že upravujete příspěvky jako o závod, že to ani nestíhám sledovat.

ADD// a taky nám platí zákon zachování energie, což všichni u těchto teoretických konstruktů rádi zapomínají, není tak? Tzn. pokud odeberu tlak z výfukového potrubí, navíc před katalyzátorem, projeví se mi to tím, že spaliny neodchází tak dobře (a kór při horším spalování se katík rychlej ucpe) a musí na ně motor tlačit při výfuku. A jelikož celý proces má ztráty, tak jako vždy platí, že abych ty spaliny odtlačil, musím vynaložit víc energie, než kolik ušetřím tím, že mi ty spaliny pomůžou tlačit něco do válce. Inženýři v 80. a 90. letech nebyli blbí a dokázali si promyslet, co má smysl dělat, však se podíval, kolik skvělejch věcí tehdá vzniklo! To jen dneska je to samej ekologickej ekspert, kteří tvoří takovýhle paskvily, který sice jsou na papíře výborný, ale v reálu to jenom škodí. (Je taky otázka, zda se jich tam navíc nepošle moc, v takovém případě naopak může v sání vzniknout přetlak a zejména u turbomotoru se pak turbo vlastně přetlačuje se spalinama a opět klesá účinnost!)

Je vidět, že jste stejný teoretik jako kolega opas a téměr každá (:o) věta v tomto dlouhém odstavci obsahuje nějaký fyzikální nebo logický nesmysl pramenící z neznalosti naprosto základních principů fungování motoru.
Škoda vám něco vysvětlovat.

17
Mně je do cizích lidí ho*no. Jsou to jejich prachy a můžou si je strkat to čeho je ctěná libost.

Implikoval jste, že se provozem sazometu (téměř) nedá ušetřit, tak jsem si dovolil na vlastním příkladu oponovat. Toť vše :)

18
Najezdím víc než 30k a proti srovnatelnému benzíňáku ušetřím jen na palivu přes 50% nákladů, což při mém nájezdu dělá 50k+ za rok, takže i kdybych měl dělat velký servis každý rok, stále budu v plusu.

A vzhledem k tomu, že se v motorech maličko vyznám a nejsem ovce, která se spokojí s čímkoli, co jí někdo jiný naservíruje, tak díky vlastnoruční komplexní "opravě" kalibrace motormanagementu můžu téměř s jistotou říct, že mě nejbližších 100,000km nečeká žádná velká oprava periferie motoru, byť jsou všechny původní z fabriky a auto má najeto přes 200,000km.

Mně se prostě sazomet těžce vyplatí, ať si o tom myslíte co chcete :)

Nate, důkaz místo slipů:

19
Behemot": nafta je super, kilometr mě stojí okolo koruny, na nádrž ujedu 1300 km a nemusím si prasit auto přestavbou na LPG vysoce dubiózní kvality.

A proč si pouštět u benzínu do motoru zpět sračky? Zvýšíte tím tlak v sání při částečně zavřené škrtící klapce, takže se zvýší účinnost sání, zmenšíte tedy množství energie potřebné na otáčení motoru v daném režimu a tím i spotřebu paliva.

20
Jó, Éčko je THE SHIT, 500 Nm ze sériového 2.0 TSI s ním vytáhnu jako nic ;D

Jinak samozřejmě souhlas, je vidět, že jste se narozdíl od předřečníka někdy viděl motor i zblízka :)

Behemot: protože škrcením vzduchu byste negoval jednou z hlavních výhod dieselu - téměř bezztrátové sání.
EGR je u dieselu kromě emisí zcela k ničemu, na druhou stranu u benzínu je externí EGR systém přivedený za klapku poměrně velmi účinný způsob jak snížit spotřebu a zvýšit výkon v částečném zatížení právě díky částečné eliminaci negativního efektu škrcení.

21
Jako že když do chudé směsi přidáte benzín, tak se prostor ochladí? Hahaha
Přesně tak to je.
Podívejte se na řízení směsi jakéhokoli moderního motoru.
I při plném zatížení jede na lambda=1, dokud teplota výfukových plynů nepřekročí určitou hranici. Po překročení této hranice se řízení lambdy přepne do režimu ochrany komponent a směs výrazně obhacuje klidně až na lambda=0,65, protože u zážehového motoru platí čím více paliva, tím nižší teplota. Nepleťte si to s dieselem, tam to funguje naopak.

22
Doplnění - benzínový motor už z principu nemůže pracovat s přebytkem vzduchu, mimo stechiometrický poměr, směs se nezapálí, nebo jen lokálně, válec se přehřeje až se třeba roztaví píst.

Tohle taky není pravda.

Benzínový motor může normálně pracovat s přebytkem vzduchu, jen se to v praxi nepoužívá kvůli složitému řízení a nutnosti drahého aftertreatmentu výfukových plynů při současné úrovni emisní buzerace.
V minulosti používaly chudou směs při částečném zatížení zejména motory Honda - ať už karburátorové CVCC, motory v Civicu HX, nebo tříválec v 1. generaci Insightu, kde poměr vzduchu a paliva dosahoval v určitých režimech až 25:1.

Chudá směs je problém pouze při plném zatížení, kde hrozí riziko detonačního hoření se vším, co s tím souvisí, případně poškození výfukových ventilů, katalyzátoru nebo turba kvůli vysoké teplotě výfukových plynů.

23
u nepřímého se benzín mohl dokonce i srážet na stěnách

dělá to turbo, anebo tedy správně, přebytek vzduchu, čili věc, kterou benzín vlastně nikdy neznal
ačkoli to hlídá lambda-lambdy
jenže ty uměly dosud jen ubrat palivo, se vzduchem toho moc nedokázaly

kdežto turbo ho tam natlačí skoro libovolné množství
Při vší úctě - tohle je taková blbost, až to tříská dveřma :)
Žádný současný motor nepracuje s přebytkem vzduchu a i kdyby, v takovém režimu by saze šly dolů a NOx nahoru, ne naopak jak tvrdíte vy.

Vysoké množství PM u zážehových motorů má na svědomí jen a pouze přímý vstřik bez ohledu na to, jestli má motor atmosférické nebo nucené plnění.
Problém je v tom, že i v homogenním režimu nemůžeme otevřít vstřikovač dřív než v horní úvrati sacího zdvihu, takže ve srovnání s nepřímým vstřikem má přímý vstřik jen zlomek času na dopravu a hlavně odpaření paliva.

U nepřímého vstřiku můžete otevřít vstřikovač hned po uzavření sacího ventilu při kompresním zdvihu, takže máte více než 360 stupňů rotace klikové hřídele na dopravu a odpaření paliva, zatímce přímý vstřik má na to samé méně než poloviční čas.
Ne všechno palivo se tedy stihne včas odpařit a projde oxidací v kapalném skupenství = zuhelnatí = saze.
Nejvíc se to projevuje, když jednotka potřebuje rychle a silně obohatit směs, např. při akceleračním obohacení, proto lze třeba u starých a opotřebovaných TSI pozorovat viditelná oblaka sazí zejména při prudkém přidání plynu v nízkých otáčkách.

24
Problém je, že prekluze je jasně daná a musí se k ní přihlížet z úřední povinnosti, zatímco jakoukoli faktickou argumentaci má úředník zcela v rukou v rámci "správního uvážení" a může si s ní tedy libovolně vytírat prdel :(
Jedinou nadějí je, že se díky delší prekluzní lhůtě případy na úřadech nakupí a o to déle jim bude trvat vydávání příkazů a rozhodnutí, jinak to příliš růžově nevidím.

25
Hele, Brandejs, zpracovava to porad referent B******c? :D
Vypada to, ze uz se aspon poucili a v prikazu neuctuji nahradu nakladu rizeni.

26
Děkuji za upozornění, dám si na to příště pozor.
Ve věci se po podání odvolání nestalo už nic, jen mi z městského úřadu poslali usnesení, kterým si prodlužují lhůtu pro poskytnutí informace, protože spis společně s odvoláním poslali na kraj, takže k němu momentálně nemají přístup a nemohou tedy žádosti vyhovět ani kdyby chtěli :)
Od té doby je ticho po pěsině a celé to spadlo do prekluze.

27
A má §4 vůbec normativní charakter?
Zavazuje k něčemu, nebo jen uvozuje následující ustanovení zákona, které upravují konkrétní povinností účastníků silničního provozu a sám osobě žádnou konkrétní povinnost neukládá, zvlašť, když překonávání zábran účastníky silničního provozu je výslovně upraveno až dále v zákoně?


28
To je síla, že se úřady v "boji proti pirátům" nestydí takhle nepokrytě porušovat/ignorovat zákony i judikaturu.

Když na to koukám, co jim brání v tom, aby ve věcech známých kverulantů expresně vydávali meritorní rozhodnutí bez ohledu na jakákoli pravidla, na kraji to budou automaticky potvrzovat a sprostý obviněný ať se potom brání správní žalobou bez odkladného účinku?

Každopádně líbí se mi poslední odstavec, doufám, že úřednici po jeho přečtení pořádně naběhla žilka na čele :)

29
Rychlost / Re:Soudruh v Jablonci - konkurent Jordánka :-)
« kdy: 26 Listopadu 2014, 16:49:01 »
Takhle si představuju hrubě urážlivé podání. Well done! :D

30
Dnes z kraje dorazilo rozhodnuti, kterym se rusi rozhodnuti spravniho organu o neposkytnuti informace :)

Duvodem bylo nedostatecne oduvodneni a vratili ho zpet k novemu projednani, tak jsem zvedav, jesti spis konecne poslou, nebo jen vypoti nove oduvodneni k puvodnimu rozhodnuti.
Kazdopadne dekuji jkrausovi za vypracovani odvolani i vsem ostatnim za dobre rady.
Odvolani k neprominuti zmeskani lhuty a rohodnuti o SPRDELi porad lezi na kraji.

Stran: 1 [2] 3 4 5