30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - ViktorN

Stran: [1] 2 3 ... 128
1
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Prekroceni v obci o 1 km/h
« kdy: 18 Dubna 2024, 18:58:27 »
No, ohledně toho nepatrného překročení rychlosti pan Kraus měl zřejmě na myslí hodně fousatý rozsudek z roku 2009 pod č.j. 5 As 104/2008 – 45:
„Krajský soud přihlédl zejména k tomu, že žalobce překročil hranici nejvyšší povolené rychlosti pro motorová vozidla v obci toliko o 2 km/h, což vyhodnotil jako bagatelní překročení rychlosti, které je v běžném provozu řidičem jen stěží seznatelné a ohlídatelné. Navíc k překročení nejvyšší povolené rychlosti nedošlo podle krajského soudu přímo v městské aglomeraci, nikoliv v blízkosti škol, či přechodů, nýbrž na rovném a přehledném úseku komunikace v místech těsně před koncem obce Chomutov…
…Lze tedy obecně vycházet z toho, že jednání, jehož formální znaky jsou označeny zákonem za přestupek, naplňuje v běžně se vyskytujících případech materiální znak přestupku, neboť porušuje či ohrožuje určitý zájem společnosti. Z tohoto závěru však nelze dovodit, že by k naplnění materiálního znaku skutkové podstaty přestupku došlo vždy, když je naplněn formální znak přestupku zaviněným jednáním fyzické osoby. Pokud se k okolnostem jednání, jež naplní formální znaky skutkové podstaty přestupku, přidruží takové další významné okolnosti, které vylučují, aby takovým jednáním byl porušen nebo ohrožen právem chráněný zájem společnosti, nedojde k naplnění materiálního znaku přestupku a takové jednání potom nemůže být označeno za přestupek. Nelze tedy souhlasit s argumentem stěžovatele, že překročení nejvyšší povolené rychlosti, byť o jediný kilometr, naplňuje vždy a bez dalšího materiální znak přestupku…“

2
V pohodě. Stejně jsem si tu problematiku musel nastudovat a na předžalobní výzvu (ohledně nároku na škody vzniklé nesprávným úředním postupem) také dojde.

Dnes jsem to byl podat na podatelnu a a paní z podatelny mi povídala, že se tento týden doslova roztrhl pytel s podobnými žádostmi/výzvami. A že všichni jsou rozčileni, že nedostali vůbec nic a rovnou exekuce! Takže na brněnském magorsátu obecně pracuje opravdu hodnotný matroš!


Jinak našel jsem od ombudsmana zajímavé vyjádření ohledně nutnosti obci opakovaně každý rok podávat informace o nároku na osvobození od poplatku: Povinnost podat informace o nároku na osvobození od poplatku není nutné podávat v okamžiku, kdy si je obec může zjistit sama z dostupných evidencí. Například není třeba upozorňovat na osvobození vázané na věk.
Ten, koho od poplatku osvobozuje zákon nebo obecně závazná vyhláška obce.
Zákon osvobozuje od poplatku
— děti umístěné do dětského domova pro děti do 3 let věku, školského zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy nebo školského zařízení pro preventivně výchovnou péči nebo do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, a
— lidi v domově pro osoby se zdravotním postižením, domově pro seniory, domově se zvláštním režimem nebo chráněném bydlení.
Obecně závazné vyhlášky obcí obsahují různá osvobození. Osvobození ze zákona přitom platí, i když není uvedeno ve vyhlášce. Obce osvobozují od poplatku například děti do určitého věku, případně seniory, někdy i obyvatele, kteří se v obci dlouhodobě nezdržují.
Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno [leden 2021]

3
Takže pokud úřad nedoručil nic (zejména pokud nebylo nic řádně doručeno v souladu se Spr. Řádem § 19-26), dopustil se rozporu s odst. 2 §186 daňového řádu.
Pak je nutné na úřad, který exekuci vydal, podat žádost o zastavení exekuce dle § 181 Ďaňového Řádu.
Teprve pokud dotyčný úřad tuto žádost zamítne, je možné podat žalobu.
Toť zřejmě jediný správný a možný postup.

4
A pošta dává písemné vyjádření? Ještě nikdy jsem nic takového od pošty nedostal, ačkoliv jsem mnohokrát žádal. Že by se něco změnilo?

5
Takže ačkoliv soudržka úřednice na telefonu tvrdila, až se jí od huby prášilo, že údajně mi odesílali 4. dubna oznámení o zahájení exekuce, tak jsem včera na poště byl (neb jsem ve schránce nenašel ždnou výzvu) a na poště mi řekli, že nic takového mi nebylo z magorsrátu doručováno a že ani nic mi tam u nich neleží.
Takže nezbývá než soud a žádost o předběžné opatření…

6
Já bych se o přestupku ani nezmiňoval. Tím byste naznačil, že dopisu jste rozuměl. Když už se chcete rozepisovat, tak jim napište, že jste si od nich nic neobjednal a že nic od nich nechcete a proto jim nic nezaplatíte.

7
Taky si myslím, že je zapotřebí to dát paralelně, to znamená soud (předběžné opatření ve smyslu okamžité zrušení exekuce a odblokování účtu) a k tomu návrh na zastavení exekuce.

8
Podle telefonického dotazu se jedná údajně o dlužnou částku (včetně navýšení pokutičky, které si k tomu jen tak navyšovali) ve výši něco málo přes 6000 kč, exekuce je na částku přes 10000 kč. Dluh údajně vznikl někdy hodně před rokem 2020 že prý nebyla úřadu doručena žádost o osvobození poplatku na nezletilé děti. Jenže to jsem dával vždy na podatelnu a naštěstí mám potvrzené kopie snad za posledních 10 let a evidentně podatelna to nepředala (asi v tom mají bordel).
Mně osobně se nezdá ani ta výše exekuce, protože kdyby to vymáhali podle daňového zákona, tak to poněkud přestřelili. A vymáhají to přímo, tzn. magistrát, nejde to přes exekutorské kamarády.
Nebyl doručen platební rozkaz a ani předžalobní výzva, úřednice na telefonu sdělila, že úřad to doručil tím, že si to vyvěsil někde na své nástěnce a tím má za doručené dle zákona (nechtěla ale říci podle kterého, což by bylo stejně nepodstatné, neb to bylo na telefonu).

9
Ne, před exekucí nebyla doručená žádná výzva (dokonce ani nedoporučeně). Nyní leží na poště doporučený dopis (sic) s oznámením o exekuci, která již byla zahájena obstavením účtu. Zítra vyzvednu a podám návrh na zastavení exekuce a zároveň budu muset asi napadnout exekuci soudně zároveň s žádostí o předběžné opatření, protože je mi jasné, že s návrhem na zastavení exekuce si paraziti vytřou své rectum…
Ano, součástí návrhu na zastavení exekuce může být dotaz dle §106 InfZ, podle jakého zákona konkrétně ráčí úřad doručovat.

10
Mám následující dotaz. Platí správní řád i pro magistrát — Oddělení správy poplatku za komunální odpad?
Podle úřadu totiž doručování platí i když úřad zaslal nedoporučeně obyčejným dopisem.
Stejně tak úřad usoudil, že může rovnou vyvěsit na úřední vývěsce a doručení je tak platné.
Za celkou dobu úřad neposlal žádný doporučený dopis a tvrdí, že není povinen ze zákona.
A tak si sám po celou dobu stanovoval a zvyšoval pokutičky za údajný nedoplatek, což nakonec začal exekučně vymáhat obstavením účtu. Podle telefonického ověření poslal úřad až nyní doporučený dopis s oznámením o zahájení exekuce, nicméně tento dopis ještě nebyl poštou doručen.


Podle mého názoru je to samozřejmě nesmysl. Nenašel jsem žádnou výjimku. Ale přece jen — vi někdo o existenci takové případné výjimky, kdy úřad není vázán povinností cokoliv doručovat a může rozhodovat tím, že založí si to do spisu a pak případně vyvěsí na své nástěnce někde ve sklepě úřadu a má za doručené?
Přece jen je SO stále orgánem, byť se v jednom případě jedná o „dopravní odděleneí“ a v jiném případě „odpadkové oddělení“, výjimky snad nejsou a nebo se mýlím?
Děkuji

11
Nedopravní tématika / Re:OP bez otisků
« kdy: 11 Dubna 2024, 08:29:14 »
Takové sekundové lepidlo na prstech dokáže zajímavé věci a že není vůbec obtížné se u lepení zapatlat. To pak s těmi otisky prstů je už trošku horší, no…  ;)

12
ladin: „…pokud je založen spis na základě udání…“

13
Ano, i to udání musí být bezpodmínečně součástí spisu. Co není součástí spisu, neexistuje.

14
Nedopravní tématika / Re:Dvě prasátka
« kdy: 30 Března 2024, 09:24:08 »
Žalobu lze i stáhnout.

15
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 17 Března 2024, 09:55:04 »
Ladislave, musíte oddělit dvě zásadní věci od sebe.
První věcí jest rovina principiální. A v této rovině s Vámi zcela souhlasím. Ano, je to tak jak píšete a o tom snad není sporu.
Ale druhou věcí je to, jak rozhodují správní orgány a jak jim to drží kraje, ministerstvo a soudy. A v této rovině hořké reality už bohužel pravdu nemáte.

Například v https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nsscr/10-as-173-2022-40 se řešilo, že autopůjčovna sice znala totožnost řidiče v okamžiku předání vozidla, ale neznala totožnost řidiče vozidla v okamžiku přestupku. „Pro úplnost (NSS) dodává, že provozovatel musí znát totožnost řidiče podezřelého ze spáchání přestupku. Totožnost osoby, které provozovatel vozidlo půjčil, ale která neřídila, není pro splnění povinnosti podstatná.“
Podrobněji NSS rozvádí:
[28] Na povinnost znát údaje potřebné k určení totožnosti osoby řidiče navazuje také povinnost sdělit tyto údaje policii nebo správním orgánům (§ 10 odst. 4 zákona o silničním provozu). Bez ní by byla povinnost znát totožnost řidiče jen samoúčelným shromažďováním informací o řidiči. Provozovatel vozidla je tedy povinen – na výzvu policie, krajského úřadu nebo obecního úřadu obce s rozšířenou působností – uvést údaje potřebné k určení totožnosti osoby řidiče. Pokud je neuvede, mohou nastat v zásadě tyto situace:

a) Provozovatel údaje neuvede, protože je nezná. Tím se dopustí přestupku podle § 125d odst. 1 písm. e). Pro naplnění skutkové podstaty přestupku je nepodstatné, zda provozovatel nezná totožnost řidiče od začátku, tj. od prvního dne svěření vozidla, nebo zda totožnost řidiče přestal znát až později. Neznalost provozovatele totiž vždy vyvolá nežádoucí stav, při kterém policie či jiné správní orgány nemohou ztotožnit řidiče podezřelého ze spáchání přestupku.

b) Provozovatel údaje neuvede, i když je zná, protože by tím způsobil sobě nebo osobám jemu blízkým nebezpečí postihu za přestupek či trestný čin, porušil by tím státní nebo služební tajemství anebo povinnost mlčenlivosti. V takovém případě provozovatel požadované údaje o řidiči sdělit nemusí (čl. 37 odst. 1 Listiny a § 55 odst. 4 správního řádu). Pokud ale provozovatel sdělí, že (už) neví, komu vozidlo svěřil, nemůže později věrohodně tvrdit, že tímto řidičem byla osoba jemu blízká (rozsudek NSS ze dne 30. 3. 2011, čj. 1 As 21/2011‑52, č. 2414/2011 Sb. NSS, bod 14).

c) Provozovatel údaje neuvede, i když je zná, a naopak se rozhodne je bezdůvodně zamlčet. V takovém případě nepůjde o přestupek podle zákona o silničním provozu, neboť žádná ze skutkových podstat na tuto situaci nedopadá.[2] Takový provozovatel – jde‑li o právnickou nebo podnikající fyzickou osobu – se však může dopustit přestupků podle § 2 odst. 3 písm. e) nebo písm. f) zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, za které mu hrozí pokuta až 20 000 Kč. Případně mu lze uložit pořádkovou pokutu podle správního řádu (§ 62 nebo § 137 odst. 2).


Neméně „zajímavé“ je i rozhodnutí č. j. 44 A 40/2018-25 ve kterém NSS zamítl žalobu, kde se žalující domáhal nápravy, když byl uznán vinným, přestože sdělil, že vozidlo řídila jedna ze čtyř označených osob, jejichž údaje SO sdělil a ten nepřekvapivě nemeškal a překlopil chtivě a úspěšně na SPRDEL. A tak dále, těch podobných rozsudků je bohužel nemálo.  :(

Takže dokud tohle nerozbijete a nedotáhnete úspěšně k Ústavnímu soudu (a zde musíte zcela vyhrát, ovšem), tak bohužel bude stále platit ta druhá rovina hořké reality, která jde proti morálce a zdravému rozumu, nicméně je silově prosazována úřednicko-soudcovskou mafií v ČR!

Stran: [1] 2 3 ... 128