30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - kdo

Stran: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 125
961
Udejte spolupracujícího řidiče, který bude s MHMP do výročí skutku komunikovat. Ten si 7.6. vzpomene, že vozidlo neřídil, a tím věc končí.

962
Smím se optat, z jakého důvodu si právě pan poslanec Stanjura vysloužil označení “svině”? Pokud je mi známo, v aktuální sněmovní sestavě není úplně snadné najít poslance, kteří by panu Stanjurovi mohli konkurovat, co se životopisu a morálních kvalit týče. Nicméně se velice rád nechám poučit.

963
Parkování, zastavení, stání / Re:Praha 5 - turbo model
« kdy: 04 Dubna 2019, 18:47:40 »
Mám u nich sedm sloučených přestupků. U každého budu namítat něco jiného + u všech nezákonnost výzvy (chybné poučení, “čestné prohlášení” atp.) a turbo model. Pokud něco zafunguje už na SO1, dám vědět.

964
Pokud SO1 řidiče správně obeslal, a ten na jeho (např.) výzvu k podání vysvětlení nereagoval včas, ale až po odložení věci, bylo by nejlepší, kdyby teď řidič zpochybnil doručení výzvy (určení neplatnosti doručení x určení data doručení).

965
Zajímavé články z internetu / Re:Borec ujel kontrole
« kdy: 04 Dubna 2019, 11:35:24 »
Je to kousíček od Gay Village. Božíčku...

966
Někde bylo video, kdyz řidič volal na hlídku další hlídku, protože měl podezření. Něco jako "Mám za to, že policista vykazuje známky požití alkoholu, nebo jiné omamné látky." nemůže být postihnutelné, nejsem přece odborník, jenom se mi něco zdá.

Když zavoláte na 158 a uvedete konkrétní podezření na protiprávní jednání hlídky PČR, přijede druhá hlídka, čímž se (nemáte-li spolujezdce) srovná součet IQ na obou stranách. Vyzkoušeno opakovaně v praxi.

967
Jiné / Re:Blondi a telefon
« kdy: 02 Dubna 2019, 22:37:31 »
Shrnu-li obsah: ošklivý a zlobivý Číkus obtěžuje správní orgán zbytečně, neboť JUDr. Zitová je sice neschopná, ale není neschopná. A takovým zlým, ošklivým pánům zdejší správní orgán neposkytuje oslovení, pozdrav ani poučení. Protože může. Heč!

Zbývá jen věřit v pravidelnost opakování dějin. 30. července tomu bude 600 let, v Praze už to bylo třikrát, v Brně doposud nikdy. Co to je?

968
Rychlost / Re:Překročení v obci o více než 40
« kdy: 02 Dubna 2019, 09:49:53 »
Musím uznat, že v daném případě se jedná i o moji vypatlanost.
Tak jsem to nemyslel, vy to na rozdíl od těch vymahačů nemáte povinnost ani důvod znát. Pokud si pacient za asistence wikipedie samodiagnostikuje exotickou chorobu, a jeho doktor místo uvedení na pravou míru to od něj přebere, je v tom příběhu též pouze jeden vypatlanec.

Já vím, že jste to tak nemyslel. Ale já se tak cítil.... ;)

969
1) V rozsudku NSS  č. j. 1 As 17/2017 ze dne 12. 4. 2017 je v bodě [17] uvedeno: „V nyní posuzované věci městský úřad specifikoval místo, kde měl být přestupek spáchán, následovně: neztotožněná osoba, která řídila dne 12. 7. 2014 v 19:21 hodin na ulici Vídeňská v Pohořelicích (zvýrazněno Nejvyšším správním soudem) motorové vozidlo registrační značky X [ ]. Stejným způsobem správní orgán vymezil místo spáchání deliktu i v oznámení o zahájení řízení a dalších procesních úkonech (vyjma uvedení směru jízdy). Nejvyšší správní soud nepovažuje takovéto vymezení za dostatečně specifické. Ulice Vídeňská prochází Pohořelicemi, přičemž se jedná o delší komunikaci, která zasahuje od centra obce až k hranici obce. Bez bližší specifikace je proto takto vymezené místo, kde mělo dojít ke spáchání přestupku, značně široké. Navíc nelze bez potřebných skutkových zjištění vyloučit, že na komunikaci Vídeňská v Pohořelicích je různá dopravní regulace nejvyšší povolené rychlosti.“. Jestliže označení místa ve výzvě nesplňuje požadavek na určení místa stanovený v § 125h odst. 4 ZPPK:  „Výzva podle odstavce 1 musí obsahovat popis skutku s označením místa a času jeho spáchání...“, pak výzva k úhradě určené částky, v níž správní orgán prvního stupně označení místa neuvedl, ačkoliv měl a mohl, byla vůči provozovateli neúčinná, a tedy správní orgán prvního stupně vůbec nemohl řízení s provozovatelem zahájit, neboť nebyly splněny podmínky ust. § 125f odst. 5 ZPPK.

2) S odvoláním na zásadu předvídatelnosti práva, odrážející se mj. v ustanovení § 2 odst. 4 a rovněž ust. § 8 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, jež stanoví, že „[ s ]právní orgány dbají vzájemného souladu všech postupů, které probíhají současně a souvisejí s týmiž právy nebo povinnostmi dotčené osoby. Na to, že současně probíhá více takových postupů u různých správních orgánů nebo u jiných orgánů veřejné moci, je dotčená osoba povinna správní orgány bezodkladně upozornit.“, upozorňuje provozovatel správní orgán na rozhodnutí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje č. j. MSK 164584/2017, spis. zn. DSH/754/2018/Bla, jímž bylo v době po zahájení řízení proti provozovateli z důvodu nedostatečného vymezení totožnosti skutku (konkrétně místa jeho spáchání) ve výzvě k úhradě určené částky zastaveno řízení vedené Statutárním městem Ostrava pod spis. zn. S-SMO/140634/17/DSČ ve věci přestupku provozovatele vozidla dle ustanovení § 125f odst. 1 zák. č. 361/2000 Sb., zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Co se týče kopie spisu, zkuste požádat jinak:

Žádost o informaci o stavu řízení a stanovisko k řízení

V souladu s § 36 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „SprŘ“):
1) vyjadřuji níže své stanovisko k řízení vedenému pod shora uvedenou spisovou značkou Městským úřadem Kocourkov (dále jen „správní orgán“) a
2) žádám, aby mi správní orgán poskytl informaci o stavu řízení spočívající v pořízení kompletní kopie spisu (dle § 38 odst. 2 SprŘ) vedeného pod spisovou značkou XXXXXX do datové schránky, a to nejpozději do 10 dnů před vydáním rozhodnutí.

Správní orgán bude muset žádost řešit v režimu SprŘ.

970
Rychlost / Re:Překročení v obci o více než 40
« kdy: 02 Dubna 2019, 09:06:52 »
Musím uznat, že v daném případě se jedná i o moji vypatlanost. Nicméně repo sazba poslední dobou jen roste, takže jsem nejspíše ve všech případech (neúmyslně) vymohl vyšší úroky, než jaké měly být ve skutečnosti vyplaceny.

V každém případě velice děkuji za detailní vysvětlení.

971
Je to jedno, ale pro klid v duši jim to odepření klidně pošlete. Zkazit tím nic nemůžete. A oni pak už třeba dají pokoj.

972
Rychlost / Re:Překročení v obci o více než 40
« kdy: 01 Dubna 2019, 16:43:59 »
Přeplatek vznikl, když jsem dne 27.3.2019 omylem uhradil...

Obávám se, že přeplatek na daňovém účtu vzniklý omylem se neúročí.

Zřejmě není úplně jasné, který standard výpočtu použít (ACT/365, ACT/360, 30E/360 ...) - přímo z nařízení stanovícího úrokovou míru to nijak neplyne, a pochybuji, že by to šlo dovodit z dalších primárních pramenů (např. z DŘ). Možná to je autoritativně vyřešené; zatím jsem po tom nemusel pátrat a na dobrovolný ponor do smrdutých hlubin finančního práva z čisté zvídavosti nejsem dost velký masochista. Není-li to nijak normováno, použil bych ACT/365 z důvodu, že pak to za rok dělá opravdu tolik, kolik určuje dané procento.

Podle metodiky používané FS je to ACT/365 vůči dlužníkům, z čehož kdosi kdesi dovodil, že má být stejné pravidlo používáno i vůči FS, byla-li daň či sankce vyměřena neoprávněně. Zajímal jsem se o to před několika lety; tohle mi tehdy vyšlo jako zcela jasný závěr. Z čeho všeho jsem to tehdy vyčetl, už si nepamatuji, ale kávová sedlina to nebyla... Máte samozřejmě pravdu, že to není zcela jednoznačné, ale zatím jsem nenarazil na to, že by nějaký MÚ výši úroků zkusil rozporovat.

Jiná otázka je, jak započítat, pokud se v průběhu prodlení mění sazba. Současná verze nařízení vlády se vykládá tak, že se vezme 8 + 2T repo sazba k prvnímu dni pololetí, v němž začalo prodlení (v případě pokuty zaplacené na základě později zrušeného rozhodnutí začíná prodlení již zaplacením), a tato sazba platí až do uhrazení - pozdější vývoj 2T repo sazby nemá vliv a případná novelizace samotného nařízení by měla vliv jen pokud by to bylo explicitně stanoveno v přechodných ustanoveních. Nebylo to tak ale vždy, cca do roku 2010 se to opravdu počítalo po pololetích dle aktuální sazby.

Tak tento výklad je pro mne úplně nový. Naprosto běžně při požadavku na vrácení pokuty posílám tabulku, kde repo sazbu měním přesně ke dni, ke kterému je uvedena na stránkách ČNB, a to i několikrát. Např. takto:

Jistina:   3 500,00 Kč            
OdDoPočet dnůRepo sazbaNavýšení sazbyÚrok
15.7.20152.11.20178410,05%8%649,18 Kč
3.11.20171.2.2018900,50%8%73,36 Kč
2.2.201827.6.20181450,75%8%121,66 Kč
28.6.20182.8.2018351%8%30,21 Kč
3.8.201826.9.2018541,25%8%47,90 Kč
27.9.201818.10.2018211,50%8%19,13 Kč
Celkem941,43 Kč

Ale ono je logické, že to obce nerozporují a platí. Když něco nevíte Vy, dost pravděpodobně to neví nikdo na tomto fóru. Pokud něco neví nikdo z tohoto fóra, jaká je asi šance, že to ví nějaký subalterní úředník?

973
Rychlost / Re:Překročení v obci o více než 40
« kdy: 01 Dubna 2019, 14:13:33 »
Není zač. Vytvořil jsem vzor (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=7932.0). Myslíte, že je nutné tam rozepisovat poměrně triviální postup výpočtu úroku, nebo je to jasné? Ony správní orgány stejně vždy zaplatí přesně tolik, kolik je požadováno (domnívám se, že úředníci to spočítat nedokážou), takže i když "věřitel" udělal chybu ve výpočtu, obdržel od jedné nejmenované severočeské obce na úrocích asi o 200 Kč víc, než měl...

OT: Je mi jasné, že tohle jsem Vám, pane Číkusi, neměl ani naznačovat, neboť tato informace nevyhnutelně povede k pokusům na lidech. ;)

974
Vzory podání / Žádost o vrácení pokuty (přeplatku na dani)
« kdy: 01 Dubna 2019, 14:04:24 »
Žádost o vrácení přeplatku na dani

S odkazem na ustanovení § 254 odst. 1 a násl. zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, tímto žádám o vrácení přeplatku, který mám u vašeho úřadu evidován a který činí xxxxx Kč plus zákonný úrok ode dne dd. mm. yyyy do zaplacení. Ke dnešnímu dni zákonný úrok činí xxx,xx Kč.
Přeplatek vznikl, když jsem dne dd. mm. yyyy uhradil Městskému úřadu Kocourkov pod variabilním symbolem 12345678 pokutu za údajné spáchání přestupku a úhradu nákladů řízení (celkem x.xxx Kč), jež bylo vedeno proti mně Městským úřadem Kocourkov pod č. j. RYCHL/OST/NIDAN001, a v němž jsem byl protiprávně shledán vinným ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.
Rozhodnutí MÚ Kocourkov bylo stejně jako rozhodnutí odvolacího orgánu o zamítnutí mého odvolání jako nepřezkoumatelné pro nedostatek důvodů zrušeno rozsudkem Krajského soudu (viz příloha), na základě čehož vznikla Městskému úřadu Kocourkov povinnost vrátit přeplatek.
Žádám s odkazem na shora uvedené důvody o bezhotovostní převedení shora uvedené částky a zákonného úroku v zákonné lhůtě 30 dnů na můj účet č. 12345678/0123.

Pozn.:
1) Uhrazená pokuta je daňovým příjmem obce, proto se o její vrácení žádá jako o vrácení přeplatku na dani.
2) § 254 odst. 1 daňového řádu: "Dojde-li ke zrušení, změně nebo prohlášení nicotnosti rozhodnutí o stanovení daně z důvodu nezákonnosti nebo z důvodu nesprávného úředního postupu správce daně, náleží daňovému subjektu úrok z částky, která byla daňovým subjektem uhrazena na základě tohoto rozhodnutí nebo v souvislosti s tímto rozhodnutím, který odpovídá ročně výši repo sazby stanovené Českou národní bankou, zvýšené o 14 procentních bodů, platné pro první den příslušného kalendářního pololetí, a to ode dne následujícího po dni splatnosti nesprávně stanovené daně, nebo došlo-li k úhradě nesprávně stanovené daně později, ode dne její úhrady. Tento úrok nevzniká v případě peněžitého plnění v rámci dělené správy."
3) Repo sazba se v průběhu času mění, její historii lze nalézt zde.

Stran: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 125