30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - kdo

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 125
31
Moc toho není. Dohledal jsem pouze tyto rozsudky KS:
33 A 36/2017-44
33 A 7/2016-31
41 A 131/2014-31
73 A 30/2017-82 - není na webu, přikládám PDF.
+ jeden od NSS: 9 As 21/2012-39

32
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Turnov
« kdy: 15 Března 2022, 11:19:21 »
Asi Vás nepotěším, ale pro MUR-7 byl už snad před deseti lety vydán doplněk schválení ze strany ČMI, jímž byla zkrácena minimální délka měřeného úseku na 100 metrů. Čili jako jediný bod obhajoby to bude pravděpodobně velice slabé.

Jakákoli doporučení stran dalšího postupu jsou hodně závislá na tom, zda jste byl jako řidič ztotožněn, nebo se jedná o tzv. přestupek provozovatele. V prvním případě je vhodné jít po konkrétnějších argumentech, v tom druhém spíše po procesních chybách správního orgánu.

33
Fakt to nechápu, jak to, že se vám s MHMP daří :D Já tam teď mám jeden případ a jsou mega aktivní. Zbývá asi 79 dní a vypadá to, že to stihnou...

Vím o provozovateli, který musel prošťouchnout MHMP ve dvou řízeních za posledního půl roku žádostí o uplatnění opatření k odstranění nečinnosti - moc se jim nechtělo rozhodovat. Asi je ta aktivita selektivní.

34
V jedné kauze nabralo kočkování se správním orgánem zajímavý směr: po sérii různých námitek, stížností atp. jsme se ocitli cca měsíc před prekluzí, když SO1 - aniž by byla pravomocně vyřízena celkem solidně podložená námitka podjatosti OÚO - vydal prostřednictvím této OÚO rozhodnutí o vině. Nadto tak učinil v době, kdy nebyla žádným způsobem vyřízena ani žádost obviněného o nařízení konání ústního jednání, a tedy po mém soudu jednal SO1 zjevně nezákonně a pouze za účelem "restartu" lhůty pro zánik odpovědnosti za přestupek. Takové jednání je sice na hraně TČ zneužití pravomoci úřední osoby (obviněného na daném SO opravdu nemají rádi), ale podávat TO nejspíš nemá smysl, jistě by bylo odloženo.

Má smysl v dané situaci argumentovat tím, že z nálezu ÚS Pl. ÚS 15/19 zřetelně vyplývá, že ÚS považuje prekluzivní lhůtu za součást práva materiálního, nikoli procesního, a tedy účelovým vydáním rozhodnutí, jehož jediným smyslem bylo předejít uplynutí lhůty pro zánik odpovědnosti za přestupek (neboť OÚO si mohla a měla být vědoma, že napadené rozhodnutí je přinejmenším ze shora popsaných důvodů nezákonné, ergo bylo jeho vydání pouhým naschválem z její strany), bylo zásadním způsobem omezeno materiální právo odvolatele na obhajobu?

Nebo lze nějakým způsobem přimět SO2, aby uznal nicotnost takového zjevně nezákonného rozhodnutí? Případně jiné nápady?

35
Řízení neběží, čili se provozovatel může dostavit jako tzv. třetí osoba. A ta má nárok na náhrady:

1) náhrada ušlé mzdy podle vyhl. č. 520/2005 Sb., vypočtená podle § 1 téže vyhlášky;
2) stravné podle § 163 odst. 1 písm. a) zák. č. 262/2006 Sb.;
3) cestovné podle § 2 odst. 3 vyhl. č. 520/2005 Sb., sestávající z:
 a) náhrady nákladů na pohonné hmoty (cena jednoho litru nafty podle § 4 vyhl. č. 511/2021 Sb.;
 b) sazby náhrad podle § 1 písm. b) vyhl. č. 511/2021 Sb.

Náklady vzniknou v důsledku účasti tzv. jiné osoby, která není podezřelá ani nebyla obviněna ze spáchání žádného protiprávního skutku, a to pod hrozbou pořádkové pokuty do výše až 5.000 Kč. Hodně záleží na tom, z jaké dálky a jakým vozidlem řidič dorazí. V Praze to Brňákům vychází kolem 4.000 Kč. Ale ono je to jedno, protože pohled na oprávněnou úřední osobu poté, co ji provozovatel požádá o sepsání žádosti o náhradu nákladů, je k nezaplacení, i kdyby šlo o čtyři padesát. Správnímu orgánu pak za jeho peníze na místě provozovatel sdělí totožnost spolupracujícího řidiče, on se jistě někdo najde.

36
Výroky a citáty / Re:57 bez tri je 69 a muzes jen 66
« kdy: 28 Ledna 2022, 08:53:59 »
Obviněný se proti usnesení odvolal přibližně následovně:

I.
Dle výrokové části napadeného usnesení „v obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 66 km/h“, přičemž „byla naměřena rychlost ve výši 69 km/h (t.j. 57 km/h po odečtu tolerance 3 km/h)“. Byla-li vozidlu odvolatele naměřena rychlost 57 km/h po odečtu tolerance v úseku, kde smí řidič jet rychlostí 66 km/h, pak nemohlo dojít ke spáchání žádného přestupku proti ZPPK, a povinností správního orgánu prvního stupně tak bylo zastavit řízení dle ust. § 86 odst. 1 písm. a) zák. č. 250/2016 Sb., zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich (dále jen „ZoOP“).

Odůvodnění: Pro jakákoli dvě reálná čísla X a Y platí, že X je větší než Y (zapisujeme: X>Y) právě tehdy, když rozdíl menšence X a menšitele Y je kladné číslo. Zároveň pro jakákoli dvě reálná čísla X a Y platí, že X je menší než Y (zapisujeme: X<Y) právě tehdy, když rozdíl menšence X a menšitele Y je záporné číslo. Pokud dosadíme naměřenou rychlost X=57 km/h a povolenou rychlost Y=66 km/h, pak zjištěný rozdíl je dle laického názoru odvolatele X-Y=-9 km/h (minus devět kilometrů za hodinu, a tedy záporné číslo). Je tedy zjevné, že za použití vozidla odvolatele nemohlo dojít ke spáchání žádného přestupku, neboť se pohybovalo rychlostí o 9 km/h nižší, než je dle výroku správního orgánu prvního stupně nejvyšší dovolená rychlost. Odvolatel nicméně není znalcem v oboru matematika, algebra či aritmetika, a je tedy možné, že jeho názor je nesprávný.

Odvolatel žádá, aby správní orgán prvního stupně ověřil výpočet shora provedený odvolatelem pomocí znaleckého posudku a v případě, že shledá výpočet odvolatele správným, napadené usnesení zrušil a vydal usnesení o zastavení řízení dle ust. § 86 odst. 1 písm. a) ZoOP.

II.
Ve výroku usnesení je uvedeno, že „byla naměřena rychlost ve výši 69 km/h (t.j. 57 km/h po odečtu tolerance 3 km/h).“ Tato část výroku napadeného usnesení je nepřezkoumatelná.

Odůvodnění: Z výroku ani odůvodnění napadeného usnesení není patrno, na základě jaké algebraické operace dospěl správní orgán k nepřezkoumatelnému závěru, že 69 km/h minus 3 km/h se rovná 57 km/h. Podle laického názoru odvolatele činí rozdíl menšence 69 a menšitele 3 rozdíl 66. A jelikož dle výrokové části napadeného usnesení „v obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 66 km/h“, pak vozidlo odvolatele jelo (za předpokladu, že pro jakákoli dvě reálná čísla X a Y platí, že X je rovno Y (zapisujeme: X=Y) právě tehdy, když rozdíl menšence X a menšitele Y je nula) přesně povolenou rychlostí 66 km/h, ergo nemohlo dojít ke spáchání žádného přestupku a povinností správního orgánu prvního stupně bylo zastavit řízení dle ust. § 86 odst. 1 písm. a).

Odvolatel žádá, aby správní orgán prvního stupně zadal znalci z oblasti elementární aritmetiky vypracování posudku stran otázky rozdílu mezi čísly 69 a 57 a aby umožnil odvolateli v souladu s ust. § 82 odst. 3 ZoOP klást znalci otázky.

III.
   
Odvolatel dále konstatuje, že část výroku, v níž správní orgán prvního stupně uvádí, že „k dopravní nehodě nedošlo, protože odpovědnost za přestupek zanikla,“ je zcela nepřezkoumatelná.

Odůvodnění: Tímto závěrem správní orgán prvního stupně dalece překročil svoji diskreční pravomoc, neboť tvrzení, že nedošlo k dopravní nehodě v důsledku dlouholeté pasivity správního orgánu prvního stupně, není možno nikterak prokázat a ani v odůvodnění se o toto správní orgán prvního stupně nepokusil. Je navíc stěží představitelné, že by mohla být existence jevu A (dopravní nehoda), který nastal v čase ta ovlivněna jevem B (zánik odpovědnosti za přestupek), který nastal v čase tb (přičemž tb=ta+několik let implikuje tb>ta), a tedy mnohem později. Dle laického názoru odvolatele je existence časové smyčky, v níž by zánik odpovědnosti za přestupek implikoval, že se v minulosti nestala nehoda, krajně nepravděpodobná.

Odvolatel žádá, aby shora uvedené tvrzení, že k dopravní nehodě nedošlo, protože odpovědnost za přestupek zanikla, správní orgán prvního stupně přezkoumatelně odůvodnil, případně aby správní orgán ověřil znaleckým posudkem z oblasti fyziky možnost, zda zánik odpovědnosti za přestupek mohl ovlivnit skutečnost, že v minulosti došlo k dopravní nehodě.

IV.
   
S odvoláním na shora uvedené odvolatel navrhuje, aby Krajský úřad Středočeského kraje jako odvolací správní orgán napadené usnesení správního orgánu prvního stupně zrušil.

Odvolatel žádá v souladu s § 36 odst. 2 zák. č. 500/2004 Sb., správní řád, o zaslání informace o stavu řízení v rozsahu kopie stanoviska správního orgánu prvního stupně předaného nadřízenému správnímu orgánu společně s odvoláním podle ust. § 88 správního řádu, a dále navrhuje, aby odvolací správní orgán rozhodl o nepřezkoumatelnosti napadeného usnesení, napadené usnesení zrušil a věc vrátil správnímu orgánu prvního stupně.
 
Odvolatel dále navrhuje, aby nadřízený správní orgán provedl u správního orgánu prvního stupně kontrolu výkonu přenesené působnosti, případně k zahájení takové kontroly podal podnět k věcně příslušnému orgánu státní správy, neboť správní orgán dle názoru odvolatele vykonává přenesenou působnost ledabyle, zcela ignoruje zákonné lhůty a nedisponuje zaměstnanci dostatečně kvalifikovanými pro výkon přenesené působnosti v oblasti dopravy.

V.
   
Odvolatel dále s odkazem na zák. č. 106/1999 Sb., zákon o svobodném přístupu k informacím, žádá správní orgán prvního stupně o poskytnutí informace v rozsahu:
1) dokument prokazující dokončení základního vzdělání oprávněné úřední osoby ŠimZuz, DiS, pokud takový dokument existuje;
2) dokument osvědčující specifické poruchy učení (zejm. dyskalkulii) oprávněné úřední osoby ŠimZuz, DiS, pokud takový dokument existuje;
3) zda 69 minus 57 je 3, nebo 69 minus 57 jsou 3;
4) počet prstů oprávněné úřední osoby ŠimZuz, DiS, na levé ruce;
5) počet prstů oprávněné úřední osoby ŠimZuz, DiS, na pravé ruce;
6) počet prstů oprávněné úřední osoby ŠimZuz, DiS, na obou rukou dohromady, ( (c) Číkus )
a to do 14 dnů od doručení této žádosti správnímu orgánu prvního stupně.



Následovalo (vzhledem k zaměření této sekce dokumenty netřeba citovat) vrácení od SO2 na SO1, ještě jedno vadné rozhodnutí, ještě jedno odvolání a stížnost na nevyřízení žádosti o informace, k níž dorazila lakonická odpověď:
1) nemáme
2) neexistuje
3) 12
4) 5
5) 5
6) 10



Spolupráce s Milevskem před vydáním usnesení o zastavení řízení nicméně přinesla několik dalších světlých chvilek:
1) Provozovatel řádně udal řidiče, řidič se kajícně doznal. SO1 řidiči napsal, že osoba na fotografii je ženského pohlaví, a tudíž řidiči jeho doznání neuvěřil. Řidič se přiznal znovu a žádal SO1 o upřesnění, kde se na fotografii z radaru nachází ženské pohlaví. SO1 mu nedopověděl a ani nikdy v budoucnu už s ním žádnou korespondenci nevedl. Typický genderismus a šovinismus...
2) SO1 vydal rozhodnutí o vině a v něm výslovně uvedl, že se má provozovatel odvolat u Městského úřadu Pohořelice. Provozovatel tak poslušně učinil, čímž se u pohořelické intelektuální elity dočasně vystavil v posměch. Přestože se následně poměrně rychle ukázalo, že skutečným adresátem posměchu by měl být někdo, komu se úplně nepovedl výkon přenesené působnosti, odvolání doposud (po cca 5 letech) nebylo vyřízeno.
3) Provozovatel se objednal na 13.6.2017 k nahlédnutí do spisu. Večer před jeho příjezdem do Milevska se nechala OÚO přeřadit kamsi na odbor kultury. Náhradní OÚO nezvládla tíhu okamžiku a v průběhu nahlížení do spisu podala výpověď řkouc, že toto nemá zapotřebí.
4) Den po návštěvě provozovatele přijel pod nějakou nedůstojnou záminkou vyřešit situaci osobně nejvyšší Miloš ozbrojených složek (včetně lukostřelectva, policie a práčat).

A přátelé, tento příběh je pravdivý. Ten provozovatel se totiž jmenoval frantisek.

37
S Černošicemi mám poměrně čerstvou zkušenost u přestupku z první poloviny května 2021. Výzva přišla ani ne po měsíci, zlotřilý řidič byl řádně udán a koncem července obdržel výzvu k podání písemného vysvětlení, aby „jakožto provozovatel (provozovatel vozidla – dle ust. § 2 písm. b) zákona silničním provozu. – je vlastník vozidla nebo jiná fyzická nebo právnická osoba zmocněná vlastníkem k provozování vozidla vlastním jménem) motorového vozidla evidovaného v centrálním registru vozidel ke dni dopravního přestupku, podal nezbytné vysvětlení k prověření došlého oznámení.

Řidič po pár dnech odpověděl. Zdůraznil, že neodpírá podání vysvětlení a je připraven dostavit se na řádnou výzvu správního orgánu k ústnímu podání nezbytného vysvětlení (nejspíš chtěl zkasírovat úřad o náklady jako třetí osoba), před nímž bude mít možnost seznámit se s obsahem spisového materiálu, a tak považuje podání vysvětlení ústní formou ve spojení s nahlédnutím do spisového materiálu za nezbytné, a to i proto, aby byly vyjasněny pochybnosti o tom, zda je provozovatelem vozidla.

Od té doby uplynulo bezmála pět měsíců, nic dalšího se nestalo a do zániku odpovědnosti zbývají méně než čtyři měsíce.

38
Čtvrtá možnost (ta nejjednodušší): výzvu ignorovat. Děláme to tak běžně i s výzvami doručenými právnické osobě do datové schránky. Jen ve velice výjimečných případech dorazí nějaký další dopis.

K přesunu do neveřejné části, o nějž žádal zakladatel vlákna, nevidím důvod. Jde o bagatelní a zcela anonymní věc.

39
Rychlost / Re:Výzva k uhrazení určené částky - Brandýs
« kdy: 01 Prosince 2021, 00:13:38 »
Podle úvodního příspěvku nikoli později než 11.12.2020, takže do zániku odpovědnosti za přestupek zbývá maximálně teoreticky 11 a prakticky (12.12. je neděle) 9 dní.

40
ad b) Ještě na počátku roku 2020 ÚMČP7 turbo neaplikoval.
ad c) U mne vždy (cca 20 výzev) jednotně 500 Kč. Ale finanční toky tam fungují i obráceně.
ad d) Doporučuji výzvu ignorovat. Pokud se nic nezměnilo, přijde případně ještě druhá. Nebo se taky nestane nic, což je dokonce o dost pravděpodobnější.

41
Dostal jsem otázku, na kterou neznám jednoznačnou odpověď:
Obviněný se dostavil k ústnímu jednání společně se zmocněncem. Oba dva mají DS jako FO. Zmocněnec byl zmocněn do protokolu, jako adresu pro doručování uvedl konkrétní adresu DS zmocnitele (je v protokolu zapsána). Záměr byl jednoduchý: aby obviněný neztratil kontrolu nad řízením, mělo být zmocněnci doručováno do DS obviněného a ponecháno na rozhodnutí zmocnitele, zda bude či nebude se zmocněncem něco konzultovat. SO1 nyní nicméně doručuje do DS zmocněnce. Mám za to, že pokud uvedl zmocněnec jakýkoli relevantní kontakt, na který si přeje doručování realizovat, musí to SO1 respektovat, pokud se nejedná o zjevnou obstrukci typu mailová adresa s diakritikou. Lze doručování do DS zmocněnce, ač požádal o doručování do DS zmocnitele, považovat za správné, nebo by se na tom dalo případně i vyhrát (tzn. nechat případ vyhnít do prekluze a pak podat žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti)?

42
Případ pokračoval tím, že neumožnění/nezohlednění písemného vyjádření obviněného podržel SO2, a tak v současné době běží soudní řízení.

43
Jiné / Re:[WIN] Břeclav a JMK: Infožádost a odvolání
« kdy: 30 Srpna 2021, 15:35:47 »
Exekuce...?

44
Rozsudky NSS a ÚS / Re:[LOST] Prodala auto pirátovi
« kdy: 30 Srpna 2021, 14:35:48 »
Možná máte na mysli rozsudek NSS č. j. 9 As 260/2018-21, konkrétně zejm. jeho bod [24].

45
Parkování, zastavení, stání / Re:Brno - zeleň
« kdy: 12 Srpna 2021, 12:56:20 »
Standardně používám v těchto případech následující text:

Citace
Sděluji nadepsanému správnímu orgánu, že s poukazem na čl. 37 odst. 1 Usnesení předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky, odpírám výpověď ve věci vedené pod spisovou značkou XXXXXX.

Dovoluji si dále z procesní opatrnosti nadepsaný správní orgán upozornit na skutečnost, že jím definovaný skutek není podřaditelný pod tzv. objektivní odpovědnost provozovatele, neboť není splněna podmínka dle ust. § 125f odst. 2 písm. b) zák. č. 361/2000 Sb., zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Pokud by zahájili s provozovatelem řízení o přestupku fyzické osoby stavějíce na fikci, že provozovatel je řidičem, jak vyhrožují, měl by jim to shodit snad i KÚ JmK.

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 125