30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - kdo

Stran: 1 [2] 3 4 ... 6
16
Námitky proti provedení záznamu v bodovém hodnocení řidičů

Z výpisu z bodového hodnocení řidiče jsem zjistil, že mi byly dne XXXXXX připsány 2 body. Dle aktuálního výpisu z bodového hodnocení řidiče připsal tyto body do hodnocení Městský úřad Kocourkov.

Žádného relevantního podezření z přestupku si nejsem vědom, a proto podávám tyto
 
námitky

proti shora zmíněnému záznamu v mém bodovém hodnocení řidiče a žádám v souladu s § 123f zákona č. 361/2000 Sb., zákon o provozu na pozemních komunikacích, o odstranění záznamu z bodového hodnocení řidiče, a to nejpozději do 10 dnů.

17
Podařilo se mi získat kompletní spis ve věci žádosti Spolkového úřadu pro justici (SRN) o vymáhání peněžité pokuty. Pokud bych měl jednoduše shrnout celou kauzu, pak:
1) Cizozemské (nehraje roli to, že zde jde o SRN) orgány musí prokázat, že obviněnému v jazyce, kterému rozumí, skutečně něco doručily.
2) Teoreticky by se dalo říci, že datová schránka v kombinaci s nepřebíráním pošty a tvrzením, že se obviněný nezdržuje na adrese trvalého bydliště, je v podstatě zárukou úspěchu.



Vše začalo údajným překročením rychlosti na dálnici v Německu v prosinci 2017. Německé úřady vydaly v únoru 2018 rozhodnutí, kterým byla uložena pokuta několik set EUR. Rozhodnutí nabylo právní moci v dubnu 2018 a český okresní soud obdržel od Spolkového úřadu pro justici osvědčení dle čl. 4 rámcového rozhodnutí Rady 2005/214/SVV o uplatňování zásady vzájemného uznávání peněžitých trestů a pokut (dále jen „Osvědčení“), se žádostí o vymáhání peněžité pokuty po státním občanu ČR.

Okresní soud se v prosinci 2018 usnesl, že podle § 268 odst. 1 zák. č. 104/2013 se nárok uznává a v ČR se vykoná rozhodnutí německého orgánu. Dle § 265 zák. č. 101/2013 soud nezjišťoval, zda skutek naplňuje znaky skutkové podstaty trestného činu podle práva České republiky, jelikož v Osvědčení byl skutek označen a popsán jako „jednání, které porušuje pravidla silničního provozu, včetně porušení pravidel, kterými se řídí doba řízení a odpočinku, a pravidel o nebezpečném zboží“. V Osvědčení se uvádí, že dotčená osoba byla v souladu s právem vydávajícího státu vyrozuměna o svém právu na podání opravného prostředku v dané věci a o lhůtách, v nichž může tento opravný prostředek podat v souladu s vnitrostátním právem.

Okresní státní zástupce udělil souhlas k uznání a výkonu pokuty dle § 264 odst. 2 zák. č. 104/2013 Sb. Dle § 268 odst. 1 zák. č. 104/2013, není-li dán důvod pro neuznání rozhodnutí jiného členského státu, samosoudce uzná takové rozhodnutí na území České republiky a současně rozhodne, že se takové rozhodnutí vykoná v ČR. Podklady, které obdržel okresní soud, byly podle názoru soudu dostatečné pro uznání cizozemského rozhodnutí a byly kompletní; nebyl dán žádný z důvodů pro neuznání rozhodnutí (§ 267 odst. 1 zák. č. 104/2013 Sb.). Bylo proto rozhodnuto o uznání a výkonu rozhodnutí, uvedeného ve výroku tohoto rozhodnutí. Na závěr soud poučil, že proti usnesení lze podat stížnost do tří (!!!!!) dnů od jeho oznámení k nadřízenému soudu.

Adresát proti usnesení podal ve stanovené lhůtě velice stručnou stížnost, v níž prakticky uvedl pouze to, že mu nebylo umožněno podávat jakékoliv opravné prostředky proti rozhodnutí příslušného orgánu v SRN. Již o měsíc později nadřízený soud usnesení okresního soudu zrušil a vrátil s tím, že z doložených materiálů německých orgánů zjistil, že trestní věc byla projednána v písemném řízení, tj. bez soudního jednání, v nepřítomnosti obviněného.

Volná citace z usnesení nadřízeného soudu:

Citace
Rozhodnutí vydané v písemném řízení přitom lze na území České republiky uznat a peněžitou sankci nebo jiné peněžité plnění vykonat pouze, je-li dána některá z výjimek z důvodů pro neuznání podle § 267 odst. 1 z. m. j. s. stanovených v § 267 odst. 3 z. m. j. s., přičemž v úvahu s ohledem na povahu písemného řízení přichází pouze výjimka stanovená v § 267 odst. 3 písm. c) z. m. j. s. (srovnej rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 11 Tz 3/2018). Tato úprava vyplývá i z čl. 7 písm. j) Rámcového rozhodnutí Rady 2005/214/SVV o uplatňování zásady vzájemného uznávání peněžitých trestů a pokut. Nicméně je třeba brát v potaz i směrnici Evropského parlamentu a Rady EU 2010/64/EU ze dne 20. 10. 2010 o právu na tlumočení a překlad v trestním řízení, konkrétně čl. 3 - právo na překlad podstatných dokumentů. Cílem této směrnice je zajištění práva podezřelého nebo obviněného na tlumočení a na překlad v trestním řízení v zájmu zajištění jejich práva na spravedlivý proces. Pro zajištění spravedlivého řízení je třeba, aby v souladu s touto směrnicí byly podezřelému nebo obviněnému přeloženy podstatné dokumenty nebo alespoň jejich důležité části. Mezi takové dokumenty lze jednoznačně řadit rozhodnutí o správním trestu, neboť jím je rozhodováno o vině a sankci.

Za okolností výše uvedených je nezbytné, aby rozhodnutí bylo obviněnému zasláno osobně a v jazyce, kterému rozumí. V osvědčení však absentují informace, v jakém jazyce bylo rozhodnutí obviněnému doručeno, tedy zda v němčině nebo češtině, a pokud tak německý orgán učinil ve svém úředním jazyce, chybí informace, zda tomuto jazyku obviněný rozumí. V případě, že by rozhodnutí ukládající peněžitou sankci a povinnost zaplatit náklady řízení, včetně poučení o opravných prostředcích, nebylo přeloženo do českého jazyka a současně by obviněný skutečně nerozuměl němčině, znamenalo by to, že obviněný nebyl řádně poučen o opravném prostředku proti vydanému rozhodnutí. Tyto skutečnosti by měly za následek, že by nebylo možné učinit závěr o poučení v souladu s § 267 odst. 3 písm. c) z. m. j. s. Ke shodnému závěru dospěl i Nejvyšší soud České republiky v rozsudcích sp. zn. 11 Tz 54/2016 a 11 Tz 3/2018. Účelem justiční spolupráce v trestních věcech mezi členskými státy je jednoznačně zrychlení trestního řízení, které je žádoucí pro všechny osoby na řízení zúčastněné. Rychlost zřízení ale nesmí být vykoupena snížením práv osob, jichž se toto řízení týká, tedy nesmí být dotčena práva těchto osob a jejich práva na spravedlivý proces. Řízení o uznání a výkonu rozhodnutí jiného členského státu ukládajícího peněžitou sankci nebo jiné peněžité plnění musí dosahovat stejné kvality spravedlivého procesu, ne-li vyšší, jako každé běžné vnitrostátní řízení.

Na základě výše uvedených skutečností dospěl stížnostní soud k závěru, že napadené usnesení je předčasné, neboť nebyly zjištěny všechny rozhodné skutečnosti potřebné k tomu, aby mohlo být cizozemské rozhodnutí ukládající peněžitou sankci a povinnosti k náhradě nákladů řízení (§ 261 odst. 1 písm. a), c) z. m. j. s.) uznáno na území České republiky a uznaná peněžitá sankce a náklady řízení na tomto území též vykonány.

Stížnostní soud proto napadené usnesení podle § 149 odst. 1 písm. b) tr. ř. zrušil a soudu prvního stupně uložil, aby o věci znovu jednal a rozhodl. Okresní soud nařídí veřejné zasedání, ve kterém vyslechne obviněného za účelem zjištění chybějící skutečnosti týkající se jazykové stránky tohoto řízení, zejména v jakém jazyce mu bylo cizozemské rozhodnutí doručeno a pokud mu bylo doručeno v německém jazyce (či jiném), zda stěžovatel tomuto jazyku rozumí. Pokud okresní soud výslechem stěžovatele zjistí, že mu bylo cit. rozhodnutí německého správního orgánu doručeno v německém jazyce (či jiném), kterému nerozumí, vyžádá si od německého orgánu uvedeného v písm. c) osvědčení, Spolkového úřadu pro justici, za účelem ověření uvedených skutečností podle § 266 odst. 1 z. m. j. s. dodatkové informace. Okresní soud pro zaslání dodatkových informací uvedenému orgánu stanoví lhůtu a poučí jej, že nebudou-li dodatkové informace ve stanovené lhůtě zaslány, aniž by byly uvedeny podstatné důvody, pro které tak nebylo učiněno, bude řízení ukončeno.

Následovalo veřejné slyšení, kde obviněný uvedl, že si není vědom toho, že by mu kdy byla v SRN udělena pokuta, a dále konstatoval, že skutečnost, že je vozidlo registrováno na jeho osobu, není důkazem o tom, že je řídil v době spáchání údajného přestupku. Uvedl, že se dlouhodobě nezdržuje na adrese trvalého pobytu, a právě proto má zřízenu datovou schránku, přičemž oprávněně očekává, že veškeré úkony veřejné moci vůči jeho osobě budou činěny právě jejím prostřednictvím.

Soud si následně dožádal informace u soudu v SRN, konkrétně jakým způsobem byla ověřována totožnost řidiče vozidla, zda předmětné rozhodnutí o uložení pokuty bylo doručováno přímo obviněnému, v jakém jazyce to bylo, na jakou adresu a zda mají doklad o převzetí rozhodnutí obviněným. Zároveň byl německý úřad upozorněn na to, že pokud okresní soud neobdrží požadované informace v určené lhůtě, bude řízení ukončeno.

Německý úřad následně sdělil, že podle německých právních předpisů lze ve správním řízení doručovat prostřednictvím veřejného oznámení, pokud je místo pobytu příjemce neznámé a pokud nelze doručovat písemnosti jeho zástupci nebo zmocněnci. Veřejné doručení lze vykonat vyrozuměním místa, které je k tomuto účelu všeobecně určeno. Po uplynutí dvou týdnů od zveřejnění vyrozumění, se pokládá za doručené dotčenému. Příslušné rozhodnutí v německém a českém jazyce bylo vyvěšeno po dobu dvou týdnů v březnu 2018. Identita řidiče vozidla byla zjištěna porovnáním osobních dat držitele vozidla a fotografie měření.

Nakonec v lednu 2020 okresní soud rozhodl, že podle § 267 odst. 1 písm. e) zák. č. 104/2013 Sb., žádost o výkon vymožení pokuty se neuznává a v ČR se nevykoná, což odůvodnil přibližně následovně:

Citace
Dle § 267 odst. 3 zák. č. 104/2013 Sb., lze uznat rozhodnutí jiného členského státu, i když je dán důvod dle § 267 odst. 1 písm. e) zák. č. 104/2013 Sb., pokud osoba, vůči níž rozhodnutí směřuje:

a/ byla osobně včas předvolána o datu a místu konání nařízeného jednání a bylo jednoznačně zjištěno, že o plánovaném jednání věděla a byla též informována o tom, že jednání může být konáno i v její nepřítomnosti,
b/věděla o nařízeném jednání a pověřila obhájce, kterého si sama zvolila nebo který jí byl ustanoven,
c/poté, co jí bylo osobně doručeno rozhodnutí, byla výslovně poučena o svém právu na nové projednání věci nebo právu podat opravný prostředek, se takového práva výslovně vzdala nebo je v příslušné lhůtě neuplatnila nebo vzala opravný prostředek zpět.

Obviněný u veřejného zasedání uvedl, že neobdržel žádné rozhodnutí německého úřadu o tom, že se mu ukládá pořádková pokuta. Jeho výpověď byla prakticky potvrzena sdělením německého úřadu o tom, že rozhodnutí o pokutě bylo v SRN vyvěšeno po dobu dvou týdnů na úřední desce. Obviněný tedy o řízení v SRN nevěděl, a nemohl si tedy ani zvolit právního zástupce, který by jej zastupoval. Nebyl tedy ani informován o datu a místu konání řízení v SRN, ani o možnosti, že řízení v SRN může proběhnout v jeho nepřítomnosti, ani o možnosti podat opravný prostředek proti rozhodnutí německého úřadu. Nebyla zjištěna žádná ze skutečností dle § 267 odst. 3 písm. a), písm. b) a písm. c) zák. 104/2013 Sb., která by umožňovala uznání německého úřadu.

Byly tedy splněny podmínky pro neuznání rozhodnutí dle § 267 odst. 1 písm. e) zák. 104/2013 Sb.



Domnívám se, že tato kauza odpověděla na nemalé množství otázek, které v této sekci fóra padají stále a stále dokola. Proto si dovoluji připíchnout ji nahoru.

18
Vzory podání / Žádost o náhradu nákladů
« kdy: 27 Února 2020, 14:03:18 »
Žádost o náhradu nákladů

Žádám tímto v souladu s ust. § 79 odst. 4 zák. č. 500/2004 Sb., správní řád, o náhradu nákladů, které mi vznikly v souvislosti s [popis úkonu] dne XXXXXX, a to na základě [např. předvolání k podání vysvětlení, svědecké výpovědi atp.]. Přikládám kopii svého daňového přiznání za rok 20XX pro účely stanovení výše náhrady ušlé mzdy a kopii technického průkazu vozidla XXXXXX, které jsem použil pro dopravu do sídla správního orgánu, pro účely stanovení průměrně spotřeby. [Pozn.: maximální výše mzdy, z níž se vypočte náhrada, činí 486.000 Kč.]

Vyúčtování náhrad:
1) náhrada ušlé mzdy podle vyhl. č. 520/2005 Sb., vypočtená podle § 1 odst. 2 vyhl. č. 520/2005 Sb., za X hodin jako X/8xMZDA/365 = XXXX Kč;
2) cestovné za X kilometrů (vzdálenost určena podle mapy.google.cz) podle § 2 odst. 3 vyhl. č. 520/2005 Sb., sestávající z:   
  a) náhrady nákladů na pohonné hmoty (cena jednoho litru nafty podle § 4 písm. c) vyhl. č. 333/2018 Sb. činí 33,60 Kč) vypočtené podle průměrné spotřeby vozidla Y l/100 km: (Y x 33,60 x X)/100= XXXX Kč;
  b) sazby náhrad podle § 1 písm. b) vyhl. č. 333/2018 Sb., vypočtené jakou součin sazby 4,10 Kč x X = XXXX Kč;
3) [pokud čas na cestě a čas na úřadu > 4 hod.] stravné podle § 163 odst. 1 písm. a) zák. č. 262/2006 Sb. ve výši 82,- Kč,

celkem tedy XXXX Kč.

Žádám tedy tímto o úhradu částky v celkové výši XXXX Kč, a to do 10 dnů od doručení této žádosti na účet č. XXXXXX pod variabilním symbolem 119105110.


Tato žádost je použitelná pro refundaci nákladů tzv. jiné osoby, tj. osoby, proti níž není vedeno řízení - typicky svědek nebo i provozovatel vyzvaný k podání vysvětlení před zahájením řízení. Analogicky lze použít  postup výpočtu při podání žádosti o náhradu majetkové újmy - v podstatě stačí odstranit začátek úvodní věty a namísto náhrady nákladů požadovat náhradu újmy.

TODO: zahájit testování z pozice obviněného - požadovat náhradu nákladů po úplně každém jednání a po úspěšném ukončení řízení zasílat upomínky.

19
Zajímavé články z internetu / Trumpův názor na KÚ JmK
« kdy: 25 Února 2020, 08:13:51 »
Zcela jasným způsobem vyjádřil prezident Trump své pohrdání činností Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Je nicméně zarážející, že se ještě větším obloukem nevyhnul Jihlavě.

20
Zajímavé články z internetu / Zvýšení soudních poplatků
« kdy: 17 Února 2020, 11:07:56 »
S neustále se zvyšující kvalitou a rychlostí našich soudů logicky přichází i navýšení soudních poplatků. Podle návrhu novely zák. č. 549/1991 Sb. má dojít ke zvýšení SOP u správní žaloby ze 3.000 na 6.000 Kč (položka 18) a rovněž soudní poplatek za kasační stížnost vzroste na dvojnásobek (z 5.000 na 10.000 Kč - viz položka 19).

Novela by mohla nabýt účinnosti k 1.7.2020.

21
Zajímavé články z internetu / Všude chleba o dvou kůrkách...
« kdy: 12 Února 2020, 16:15:37 »
Kriminálka na Maltě zadržela více než polovinu dopravních policistů

... a na Maltě teď budou navíc příkopy plné mrtvých kočárků a rozbitých maminek.

22
Potřebuji poradit - rychlost / Prohraný soud - KS Brno
« kdy: 07 Února 2020, 09:46:23 »
Tento případ proběhl zcela mimo fórum, proto jej nedávám jako LOST do ukončených (usoudí-li někdo z moderátorů, že tam patří, nechť vlákno přesune). Šlo o měření lidarem a zastavení PČR na místě údajného přestupku. V řízení byl obviněný vysoce aktivní, což vedlo ke značnému rozsahu spisového materiálu. Nemá tedy smysl zveřejňovat celý spis - průběh řízení je poměrně zjevný ze žaloby a rozsudku.

Bez zajímavosti není ani skutečnost, že KÚ JmK se ve vyjádření žalovaného vyjádřil k úplně jinému skutku (jiné vozidlo, jiné datum, jiný čas, opačný směr jízdy, místo měření o necelá kilometr jinde...).

Velice mne mrzí, že se ke mně tento rozsudek dostal až dlouho po uplynutí lhůty pro podání kasační stížnosti. Zveřejňuji alespoň žalobu a rozsudek pro představu o kvalitě správního soudnictví v podání KS JmK.

23
Před položením dotazu stran podezření z přestupku spáchaného v zahraničí (na území členských států EU) si nejprve pozorně přečtěte článek 6 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod a Protokolů na tuto Úmluvu navazujících a odpovězte si na otázku, zda skutečně byla respektována alespoň minimální práva obviněného.



Článek 6 - Právo na spravedlivý proces

1. Každý má právo na to, aby jeho záležitost byla spravedlivě, veřejně a v přiměřené lhůtě projednána nezávislým a nestranným soudem, zřízeným zákonem, který rozhodne o jeho občanských právech nebo závazcích nebo o oprávněnosti jakéhokoli trestního obvinění proti němu. Rozsudek musí být vyhlášen veřejně, avšak tisk a veřejnost mohou být vyloučeny buď po dobu celého nebo části procesu v zájmu mravnosti, veřejného pořádku nebo národní bezpečnosti v demokratické společnosti, nebo když to vyžadují zájmy nezletilých nebo ochrana soukromého života účastníků anebo, v rozsahu považovaném soudem za zcela nezbytný, pokud by, vzhledem ke zvláštním okolnostem, veřejnost řízení mohla být na újmu zájmům spravedlnosti.

2. Každý, kdo je obviněn z trestného činu, se považuje za nevinného, dokud jeho vina nebyla prokázána zákonným způsobem.

3. Každý, kdo je obviněn z trestného činu, má tato minimální práva:
a) být neprodleně a v jazyce, jemuž rozumí, podrobně seznámen s povahou a důvodem obvinění proti němu;
b) mít přiměřený čas a možnosti k přípravě své obhajoby;
c) obhajovat se osobně nebo za pomoci obhájce podle vlastního výběru nebo, pokud nemá prostředky na zaplacení obhájce, aby mu byl poskytnut bezplatně, jestliže to zájmy spravedlnosti vyžadují;
d) vyslýchat nebo dát vyslýchat svědky proti sobě a dosáhnout předvolání a výslech svědků ve svůj prospěch za stejných podmínek, jako svědků proti sobě;
e) mít bezplatnou pomoc tlumočníka, jestliže nerozumí jazyku používanému před soudem nebo tímto jazykem nemluví.



Pozn.:
1) Za trestný čin ve smyslu Úmluvy je považováno jakékoli porušení zákona, tzn. i skutky, jež jsme zvyklí označovat jako "přestupky". Viz Engel vs. Holandsko a konkrétně v kauze pokuty za dopravní přestupek Oztürk vs. Německo. V naší judikatuře např. rozsudek NSS č. j. 4 As 2/2005 - 62.
2) Zejména respektování práv obviněných dle bodu 3(a) činí mnoha zahraničním úřadům značné potíže. Dokud není obviněný prokazatelně informován o povaze a důvodech obvinění v jazyce, jemuž rozumí, je nutno veškeré kroky zahraničních úřadů považovat za protiprávní.

24
Potřebuji poradit - ostatní / Dopis ČKP
« kdy: 07 Ledna 2020, 11:19:51 »
Popis děje:
Fyzická osoba (kupující) koupila vozidlo z bazaru, faktura uhrazena v červnu 2019.
Prodávající se zavázal zajistit všechny formality, včetně převodu (na základě plné moci).
Kupující poslal úřadu (vzdálenému cca 200 km od místa jeho trvalého bydliště) plnou moc datovou schránkou.
Prodávající se dostavil na úřad provést převod (a pravděpodobně zároveň zrušil POV).
Úřad převod provést odmítl s tím, že plná moc doručená prostřednictvím ISDS je nedostatečná.
V srpnu 2019 nakonec došlo k převodu vozidla na základě písemné plné moci, kupující vozidlo neprodleně pojistil.
Nyní dorazil dopis z ČKP, podle nějž nebylo vozidlo po dobu 52 dnů pojištěno. Na to konto ČKP požaduje úhradu příspěvku do garančního fondu po kupujícím.

Nemám s ČKP naprosto žádnou zkušenost, ale připadá mi, že z logiky věci vymáhá na nesprávné adrese, neboť kupující vozidlo jako nepojištěné nikdy nevlastnil. Zdržení mezi úhradou kupní ceny a změnou vlastníka (reálnou i v CRV) bylo vyvoláno pravděpodobně nesprávným úředním postupem úřadu, který neakceptoval plnou moc přes ISDS. Jaké možnosti má nyní kupující?

 

25
Potřebuji poradit - vedení správního řízení / Nová taktika SO?
« kdy: 20 Prosince 2019, 11:48:52 »
Obviněný byl předvolán k ústnímu jednání ke správnímu orgánu, který jej nechová zrovna v lásce, a to na konkrétní čas, konkrétní adresu a konkrétní číslo dveří. Přijel na nedaleké parkoviště cca 13 minut předem (uschoval si parkovací kartu s RZ). Do budovy vstoupil a zapsal se na vrátnici (pouze jméno, příjmení a číslo dveří, kam má namířeno) cca 10 minut před termínem ústního jednání. K ústnímu jednání (konkrétním dveřím dle výzvy) se dostavil s cca osmiminutovým předstihem, dveře byly zamčené. Vyčkal po dobu akademické čtvrthodinky po plánovaném čase zahájení řízení, ještě jednou zaklepal, zkontroloval, zda lze dveře otevřít (nešlo - natočeno na telefon), a odešel. Na vrátnici zapsán odchod (asi) 18 minut po termínu ÚJ.

Obviněný oprávněně očekával, že SO pošle nějakou omluvu stran neuskutečněného ústního jednání a navrhne nový termín. Namísto toho vydal SO "po projednání věci v ústním jednání v nepřítomnosti obviněného z přestupku" rozhodnutí o vině. V rozhodnutí je uvedeno, že "K ústnímu jednání se obviněný nedostavil, a proto byla vyhotovena písemnost „Protokol o ústním jednání o přestupku provozovatele vozidla“, kdy jednání a dokazování bylo uskutečněno v jeho nepřítomnosti."

Jak by teď měl obviněný optimálně postupovat, aby se mu podařilo prokázat, že se k ÚJ v nařízeném čase a místě dostavil?

26
Rychlost / [WIN] Slovní úloha
« kdy: 03 Prosince 2019, 14:21:55 »
Provozovatel obdržel tři výzvy od dvou SO (SO1-A a SO1-B), všechny k silničním úsekům, kde je rychlost stanovena na 80 km/hod., a všechny k údajným přestupkům z jednoho a téhož dne spáchaných jedním a týmž vozidlem na stále stejné pozemní komunikaci:

1) Od SO1-A: 93 km/hod., čas: 09:47 místo: x. km (směr východ)
2) Od SO1-B: 94 km/hod. čas: 10:09. místo: (x+32). km (směr východ)
3) Od SO1-A: 90 km/hod., čas: 14:51, místo: (x-8). km (směr západ)

SO1-A neumí napsat výzvu, chybí v ní povinné poučení podle § 125h(5) ZPPK, takže provozovatel na výzvy ad 1 a 3, doručené před necelými třemi týdny, nijak nereagoval. Dnes dorazila - sice také poněkud amatérská, ale v podstatě v souladu se zákonem vyrobená - výzva od SO1-B a provozovateli se otevřely doposud zcela netušené možnosti, např. stran tvrzení o pokračujícím přestupku, s tím související požadování sloučení všech věcí u SO1-A, či SO1-B atd. Navíc lze ještě stále teoreticky udat řidiče i u výzev č. 1 a 3. Řidičů ochotných spolupracovat (a klidně se i přiznat) má provozovatel dost. Každý z SO1 spadá pod jiný SO2; SO2-A je vyhlášený pasivitou, SO2-B debilitou.

Otázka: Jak zamotat oběma SO co nejvíce hlavy a připravit je o co největší množství času? Odpovězte celou větou, prosím. ;)



Toto není modelová, ale reálná situace. Samozřejmě ji dokážu vyřešit sám, ale tak široký prostor pro pobavení jsem si nemohl nechat egoisticky pouze pro sebe. Je zajímavé, kam vede situace se zvyšováním pokrytí území ČR automatizovanými technickými prostředky pro měření rychlosti - prakticky jejich hustota vzrostla na úroveň, jež konsistentním pirátům, kteří se nechají změřit při každém průjezdu kolem každého ATP, rozšiřuje možnosti obrany.

27
Opakovaně se mi do rukou dostává módní novinka (ve fázi "činění nezbytných kroků") - výzvy řidičům k podání písemného vysvětlení podle § 137(1) SprŘ. Domnívám se správně, že takovéto výzvy jsou nezákonné, nebo se mýlím?

Podle všeho bych řekl, že institut podání vysvětlení slouží pouze k objasnění skutečností, bez kterých nemá SO dostatek informací k zahájení SŘ, a pouze za tímto účelem je možné jej aplikovat. V § 137(1) SprŘ je jasně uvedeno, že SO „vysvětlení může požadovat jen tehdy, nelze-li rozhodné skutečnosti zjistit jiným úředním postupem“. Z obsahu výzev osobám, které provozovatel označil za řidiče, přitom obvykle zřetelně vyplývá, že SO již informace potřebné pro zahájení SŘ zjistil, neboť disponuje:
1) informacemi o spáchání údajného přestupku;
2) informací o totožnosti řidiče, kterou poskytl provozovatel vozidla.
SŘ je navíc ovládáno zásadou ústnosti, což nepřímo odráží i § 137(3) SprŘ, podle kterého se o podání vysvětlení pořizuje záznam, což mi připadá při distančním podání vysvětlení jaksi problematické.

Bylo by možné považovat za odmítnutí podání vysvětlení, pokud by řidič na takovouto výzvu odpověděl, že je nezákonná a že takto se s SO nebude bavit?

28
Společnost s ručením omezeným (dále jen “SRO”) nemá žádného zaměstnance. Vlastní několik desítek vozidel, která dlouhodobě pronajímá (spojeným osobám), žádnou jinou aktivitu nevyvíjí, má dva jednatele, oba s oprávněním zastupovat SRO ve všech věcech samostatně. Sídlo SRO i místo trvalého bydliště obou jednatelů (ve všech třech případech je to táž obec) je vzdáleno několik set kilometrů od místa X.

SRO byla předvolána k podání vysvětlení do místa X ve věci přestupku, jehož projednání jaksi brání skutečnost, že odpovědnost za přestupek již zanikla. Jeden z jednatelů (pan J) se dostaví - musí, neboť v opačném případě by vystavil SRO riziku pořádkové pokuty. Pan J pojede do místa X a zpět služebním vozidlem, jehož vlastníkem a provozovatelem je SRO. V rámci podání vysvětlení pravdivě odpoví na veškeré otázky SO.

Pan J nepobírá od SRO žádnou mzdu. Částka základu daně dle jeho poslední známé daňové povinnosti převyšuje částku maximálního základu 486 tis. Kč, stanovenou v § 1(2) vyhl. č. 520/2005 Sb.; nad touto částkou se pohybuje i SRO.

Vznikne někomu (SRO nebo panu J) nárok na náhradu nákladů podle vyhl. č. 520/2005 Sb.?

Pokud vznikne nárok na náhradu cestovních nákladů, bude to nárok SRO, jehož výše bude vypočtena podle zák. 119/1992 Sb.?

Pokud vznikne nárok na náhradu ušlého výdělku, komu, v jaké výši a podle čeho bude stanovena tato náhrada?

29
Komerční služby, advokáti / Řešení přestupků 2019
« kdy: 22 Října 2019, 16:12:28 »
Trh s nabídkou komerčních služeb v oblasti řešení přestupků se (nejen) pro mne stal značně nepřehledným, a tak jsem se rozhodl stvořit tuto rešerši. Předesílám, že ani provozovatel tohoto fóra (OSBID) ani já nejsme jakkoli spojeni s žádným ze subjektů poskytujících tento druh služeb. Legenda (viz např. zde, zde nebo zde) o úzkém (či snad i majetkovém) propojení 30kmh.cz a nezaplatim.cz je nepravdivá; jediným průnikem je osoba uživatele registrovaného na tomto fóru pod nickem jkraus222. Jak velice pregnantně vyjádřil předseda OSBID: "Fórum patří uživatelům, my jsme pouze provozovatelem." Tyto skutečnosti uvádím zejména proto, že text níže je poměrně jednoznačným racionálním zdůvodněním toho, proč je nezaplatim.cz místním osazenstvem nejdoporučovanější (ne-li jedinou doporučovanou) službou tohoto druhu. Jak se zdá, reálná situace na trhu je taková, že vlastně ani není z čeho vybírat.

Pozn.: U každého projektu jsem ověřoval datum registrace domény - a podle něj jsou služby v každé jednotlivé tabulce řazeny.


V zásadě se dá nabídka služeb rozdělit na "pojištění", které je hrazeno na bázi paušálu, a na řešení ad hoc problémů. Většina firem nabízejících "pojištění" je ovšem schopna nabídnout i ad hoc řešení. Z nabídky rozhodně nelze doporučit projekty navázané na komickou dvojici Kocour-Mikeš, které lze rozpoznat mj. podle toho, že jsou provozovány družstvem Motoristická vzájemná pojišťovna. Jedná se o tyto služby:

Registrace doményNázev projektuWebová adresa
18.06.2012Nechcipokutu.czhttp://www.nechcipokutu.cz
19.10.2012Jaknapokuty.czhttps://jaknapokuty.cz
27.11.2013Motoristická vzájemná pojišťovnahttp://www.motopoj.cz
26.02.2016Pojištění na pokutyhttps://www.pojisteninapokuty.cz
20.12.2018Virtuální provozovatelhttps://virtualniprovozovatel.cz/

Myslím, že není třeba dodávat naprosto nic nad rámec veřejně dostupných informací, snad jen odkaz na toto vlákno.

Za sebe si dovoluji spíše nedoporučit projekty společnosti KLUB ŘIDIĆŮ, s.r.o. Jedná se o tyto služby:

Registrace doményNázev projektuWebová adresa
29.04.2013Řešení-pokut.czhttp://www.reseni-pokut.cz
15.12.2014zakazrizeni.czhttps://www.zakazrizeni.cz
13.06.2018Obhajoba řidičehttps://www.obhajobaridice.cz

Důvody, proč tyto služby nedoporučuji:
1) K reseni-pokut.cz se objevilo několik negativních referencí, o žádné pozitivní nevím.
2) Subjektivně na mne působí nedůvěryhodně potřeba nabízet zdánlivě konkurenční službu prostřednictvím tří různých webů.
3) Domnívám se, že registrací domény obhajobaridice.cz (doména registrována 13.6.2018) se tento subjekt snaží parazitovat na webu obhajobaridicu.cz (doména registrována 29.9.2015), což se pravděpodobně odrazilo i v diskusi v tomto vlákně.

Dále subjektivně nevnímám dobře služby Legal Assistance, s.r.o.:

Registrace doményNázev projektuWebová adresa
05.05.2013ROK BEZ POKUThttp://rokbezpokut.cz
21.03.2014POKUTOVÁ IMUNITA.CZhttp://www.pokutovaimunita.cz/

Důvody:
1) Stejně jako u předchozího poskytovatele považuji za nedůvěryhodné poskytování totožné služby na odlišných webech (k tomu za rozdílné ceny), v tomto případě navíc výhradně webech nezabezpečených SSL/TLS.
2) Slovní spojení "prevence proti odebrání bodů" na webu pokutovaimunita.cz skutečně nevyvolává dojem, že by poskytovatel služby věděl, co dělá. Otřesně rovněž působí "kolo štěstí", které mi při procházení webu opakovaně vnucuje, abych si vytočil slevu.
3) Podle tohoto vlákna není jejich obchodní politika úplně v pořádku.

Krom shora zmíněných existují ještě tyto projekty, kde je možno sjednat předplatné:

Registrace doményNázevWebová adresaProvozovatelCena (řidič/rok)
02.03.1998Právní ochrana pro řidičehttps://www.das.cz/D.A.S. Rechtsschutz AG1.800 Kč
30.01.2015NEZAPLATIM.CZhttps://www.nezaplatim.cz/nezaplatim.cz s.r.o.2.990-3.990 Kč
26.09.2018PRÁVNÍ OCHRANA ŘIDIČŮhttps://www.pravniochranaridicu.cz/Právní ochrana řidičů s.r.o.2.500-8.000 Kč

O D.A.S. jsem slyšel i četl mnoho, a to nejen na tomto fóru. Jejich služby jsou pro běžného řidiče v podstatě nepoužitelné (a za sebe je rozhodně nedoporučuji), což mj. celkem jasně demonstruje i obsah tohoto vlákna. Nelze očekávat, že by se tato situace měla změnit, neboť D.A.S. z principu svého fungování nabízí právní služby v sice velice širokém rozsahu, ovšem o to mělčeji, přičemž efektivní vedení správních řízení vyžaduje znalosti sice úzké, ale hluboké.

K žádné službě není na tomto fóru tolik kladných referencí jako k nezaplatim.cz. Jako by nic jiného ani neexistovalo. Lze předpokládat, že žádný projekt, jehož cílem bude primárně komerční úspěch, nedokáže kvality nezaplatim.cz překonat. A to zejména proto, že personální obsazení tohoto projektu je garancí toho nejostřejšího vymezení vůči stávajícímu establishmentu bez valného ohledu na vlastní ekonomický prospěch - byť z nemalé části pravděpodobně z pohnutek, s nimiž se osobně skutečně ztotožnit nedokážu.

Na stránky pravniochranaridicu.cz směřuje i doména obhajobaridicu.cz, na níž (pravděpodobně kvůli konkurenčnímu projektu obhajobaridice.cz) samostatný web provozován není - nejde tedy o vytváření iluze konkurence jako u některých shora uvedených služeb. Popis na webu je věcný, neohání se přehnanými proklamacemi. Pokud bych chtěl mít klid od úřadů a z nějakého důvodu nechtěl spolupracovat s nezaplatim.cz, nejspíše bych se obrátil sem - zejména však proto, že by mi de facto nic jiného nezbývalo. Žádnou reálnou zkušenost s touto službou, ba ani žádnou referenci na ni totiž bohužel nemám.
EDIT: Právní ochrana řidičů s.r.o. sice byla dle OR založena 26.6.2013, ovšem jako MERMAREX s.r.o., a teprve ke 30.1.2019 má zapsán aktuální název a rovněž zcela novou vlastnickou strukturu, přičemž majoritním společníkem je podle výpisu z OR osoba, která je dle profilu na LinkedIn propojena se shora uvedenými službami spol. KLUB ŘIDIČŮ (viz i toto vlákno). Čili se i v tomto případě přikláním k závěru službu spíše nedoporučit.
EDIT2: Z tvrzení pana Blechy níže vyplývá, že se spol. KLUB ŘIDIČŮ tato služba (již) propojena není. Prošel jsem dne 24. 11. 2020 detailně FB profil spol. Právní ochrana řidičů s.r.o., na který níže odkazuje pan Blecha. Ačkoliv jsem žádnou ukázku práce nenašel (ukázkou práce mám na mysli konkrétní zástupcem vytvořené dokumenty), zdá se, že tato služba v podstatě odpovídá původnímu (mnou shora vyslovenému) názoru, že se jedná o asi jedinou možnou alternativu k nezaplatim.cz 


Vedle služeb s předplatným jsem objevil několik možností, jak řešit přestupky na ad hoc bázi (a ještě jednou opakuji, že tuto možnost nabízí "neklientům" i většina služeb pracujících na bázi předplatného):

Registrace doményNázevWebová adresaProvozovatel
09.06.2006Přestupky v dopravěhttp://www.prestupkyvdoprave.cz/IČ: 702 64 511
12.02.2010DOPRAVNI-PRAVO.CZhttp://www.dopravni-pravo.czDOPRAVNÍ PŘESTUPKY s.r.o.
17.05.2010neplattepokuty.czhttp://www.neplattepokuty.czBRUNA AGENCY s.r.o.
10.01.2013Mám 12 bodůhttps://mam12bodu.cz/MARWEST CZ s.r.o.
12.11.2013Dopravní poradcehttp://www.dopravniporadce.czN/A
03.12.2014Advokátní kancelář Horáznýhttp://www.akhorazny.czJUDr. Ing. Ondřej Horázný
19.12.2017Zelená řidičůmhttps://www.zelenaridicum.czMgr. et Mgr. Petr Jebas, advokát

Pozn.: Prosím uživatele fóra o informace o dalších službách a advokátech z této oblasti, budu se snažit téma průběžně doplňovat.

30
Přišla mi "výzva" - co mám dělat? / Poučení ve výzvě
« kdy: 15 Října 2019, 14:58:21 »
Správní orgány jsou ve výzvách k úhradě určených částek čím dál vynalézavější. Je tohle poučení ještě v mezích zákona?

Citace
Zaplacením určené částky podle této výzvy správní orgán v souladu s § 125h odst. 5 zákona o silničním provozu věc odloží. U takto vyřešeného přestupku není provozovatel vozidla bodově postižen. Bude-li určená částka uhrazena po dni splatnosti, bude Vám částka vrácena. Neuhradíte-li určenou částku ve stanovené lhůtě, můžete ve stejné lhůtě, tj. do 15 dnů ode dne doručení výzvy, správnímu orgánu písemně sdělit údaje o totožnosti řidiče vozidla a to jméno, příjmení, datum narození a bydliště, adresu pro doručování v době spáchání přestupku - viz přiložený formulář. Správní orgán v souladu s § 125 odst.5 zákona o silničním provozu tímto činí nezbytné kroky ke zjištění pachatele uvedeného přestupku. Toto písemné sdělení se pak považuje za podání vysvětlení dle § 125h odst.6 zákona o silničním provozu.

1) Věta "Zaplacením určené částky podle této výzvy správní orgán v souladu s § 125h odst. 5 zákona o silničním provozu věc odloží." je pro mne nesrozumitelná. Má SO na mysli, že mi hodlá něco zaplatit a na základě úhrady provedené v můj prospěch věc odložit?
2) Věta "U takto vyřešeného přestupku není provozovatel vozidla bodově postižen." je jednoznačně nesmyslná/nadbytečná (adresátem výzvy je právnická osoba).
3) Větu "Správní orgán v souladu s § 125 odst.5 zákona o silničním provozu tímto činí nezbytné kroky ke zjištění pachatele uvedeného přestupku." kvituji s povděkem - SO předem upozorňuje na turbomodel. Zvláštní je, že ve výzvě zcela absentuje poučení ve smyslu § 125h(5) ZPPK ("V opačném případě obecní úřad s rozšířenou působností pokračuje v šetření přestupku.")
4) Jak si ale mám vyložit větu "Toto písemné sdělení se pak považuje za podání vysvětlení dle § 125h odst.6 zákona o silničním provozu."? Copak podle § 125h ZPPK lze podávat vysvětlení? Jakékoli poučení stran podání vysvětlení samozřejmě chybí.

Co si mám o takové výzvě myslet?


Stran: 1 [2] 3 4 ... 6