30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - unlimited

Stran: [1] 2 3 ... 13
1
200 Kč za malé překročení? Možná by šlo paradoxně použít zpřísnění platného od 01.01.2024:

§ 125h(2) ZPPK:
Obecní úřad obce s rozšířenou působností určenou částku stanoví ve výši jedné poloviny dolní hranice sazby pokuty, kterou lze uložit příkazem na místě za přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje. ...

Spodní hranice pro pokutu příkazem na místě za tento přestupek je 1500 Kč (§ 125c(7)(b) ZPPK).

Dalo by se tedy argumentovat, že výzva k uhrazení určené částky byla vydána v rozporu se zákonem, je tedy neplatná. A až se pokusí úřední parazit okrást provozovatele ve správním řízení, dalo by se argumentovat, že se vůbec nepokoušeli zjistit totožnost řidiče. To už kdysi také jednou zafungovalo.

Z konzervativnějších postupů lze zkusit:
- zaplatit určenou částku pozdě, následně si ji nechat vrátit
- nahodit návnadu na šach-mat
- udat řidče (spolupracujícího, nebo Helmuta), který navíc nebude na první výzvu k podání vysvětlení reagovat
- a samozřejmě namítat absenci materiálního znaku přestupku
Bohužel nemáte pravdu. Od 1. 1. 2024 se změnily skutkové podstaty přestupků:
Ust. § 125c odst. 1 písm. f) dle
bodu 2: překročí nejvyšší dovolenou rychlost v obci o 40 km.h-1 a více nebo mimo obec o 50 km.h-1 a více,
bodu 3: překročí nejvyšší dovolenou rychlost v obci o 20 km.h-1 a více nebo mimo obec o 30 km.h-1 a více,
bodu 4: překročí nejvyšší dovolenou rychlost o 10 km.h-1 a více,

Zbytková podstata přestupku překročení o 9 km.h-1 a méně, tedy jak správně napsali spadá pod ust. § 125c odst. 1 písm. k):
Citace
jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až j), nesplní nebo poruší povinnost stanovenou v hlavě II tohoto zákona.

V takovém přípradě na to dopadá ust. § 125h odst. 2:
Citace
Obecní úřad obce s rozšířenou působností určenou částku stanoví ve výši jedné poloviny dolní hranice sazby pokuty, kterou lze uložit příkazem na místě za přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje. Vykazuje-li porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích znaky přestupku podle § 125c odst. 1 písm. k), obecní úřad obce s rozšířenou působností stanoví určenou částku do 750 Kč; při stanovení výše určené částky přihlédne k závažnosti porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích.
- tedy mohou v klidu poslat i výzvu k úhradě určené částky na 200,- Kč.

Účinný by v takovym případě mohlo být napráskání řidiče a ten by se hájil materiálním aspektem - v případě překročení o jednotky km.h-1 to není vyloučený. Doporučuju mj. prostudovat nejznámější rozsudek NSS č.j. 5 As 104/2008 - 45 ze dne 14. 12. 2009, pozor akorát na následující:

Citace
    • K překročení nejvyšší povolené rychlost nedošlo podle krajského soudu přímo v městské aglomeraci, nikoliv v blízkosti škol, či přechodů, nýbrž na rovném a přehledném úseku
      komunikace v místech těsně před koncem obce Chomutov.
    • Přestupce překročil rychlost po odečtení odchylky o 2 km.h-1
    • Dleargumentace krajského soudu by mohla být za bagatelní považována např. jízda mimo obec rychlostí 100 km/h na přehledném úseku za malého provozu nebo noční jízda v obci rychlostí 70 km/h v situaci, kdy by nebyli na ulici žádní chodci.
    • Pokud se k okolnostem jednání, jež naplní formální znaky skutkové podstaty přestupku, přidruží
      takové další významné okolnosti, které vylučují, aby takovým jednáním byl porušen nebo
      ohrožen právem chráněný zájem společnosti, nedojde k naplnění materiálního znaku
      přestupku a takové jednání potom nemůže být označeno za přestupek. Nelze tedy
      souhlasit s argumentem stěžovatele, že překročení nejvyšší povolené rychlosti, byť o jediný
      kilometr, naplňuje vždy a bez dalšího materiální znak přestupku.
    • Zákon o přestupcích ani jiný právní předpis nestanoví přesnou hranici rychlosti
      jízdy motorovým vozidlem, jejíž překročení způsobí naplnění materiálního znaku
      přestupku. Správní orgány jsou povinny zkoumat vždy, když rozhodují, zda určité jednání
      je přestupkem či nikoliv, také otázku, jestli došlo k naplnění obou znaků přestupku, tj.
      znaku formálního i znaku materiálního (srov. např. rozsudek Nejvyššího správního soudu
      ze dne 17. 2. 2005, č. j. 7 As 18/2004 - 48, dostupný na www.nssoud.cz). Okolnostmi, jež
      snižují nebezpečnost jednání pro chráněný zájem společnosti pod míru, která je typická
      pro běžně se vyskytující případy přestupků, mohou být zejména, avšak nikoliv výlučně,
      význam právem chráněného zájmu, který byl přestupkovým jednáním dotčen, způsob jeho
      provedení a jeho následky, okolnosti, za kterých byl přestupek spáchán, osoba pachatele,
      míra jeho zavinění a jeho pohnutka. Okolnosti, jež vylučují porušení nebo ohrožení zájmu
      společnosti, musí být ovšem posuzovány vždy v každém konkrétním případě a nelze, jak
      to naznačuje stěžovatel (a z opačného hlediska vlastně i žalobce), vyslovovat žádné paušální
      závěry o tom, že např. míra společenské nebezpečnosti překročení nejvyšší povolené
      rychlosti o 2 km/h je natolik mizivá, že nedosahuje intenzity přestupku, zatímco u
      překročení nejvyšší povolené rychlosti o 10 km/h již tomu tak je. Opačný přístup ze
      strany správních orgánů či soudů by vedl k nahrazování role zákonodárce jejich
      rozhodovací činností, což by odporovalo principu dělby moci v demokratickém právním
      státě (viz čl. 2 odst. 1 Ústavy). Teprve poté, co je zjištěno naplnění materiálního znaku
      přestupku, může správní orgán dojít k závěru, že konkrétním jednáním obviněného byl
      spáchán přestupek. Pokud naopak správní orgán na základě zjištěného skutkového stavu
      dospěje k závěru, že z okolností případu je zřejmé, že jednáním osoby obviněné z
      přestupku, jež sice nese formální znaky skutkové podstaty přestupku, nedošlo k porušení
      ani k ohrožení právem chráněného zájmu, má povinnost (nikoliv pouze možnost) řízení
      zastavit podle § 76 odst. 1 písm. a) zákona o přestupcích.
    [/list]

    2
    To máte 125c f) 17)? Tam je sazba příkazem 2.500-3.500kč.
    Neměla být nabídka na 1.250?
    Tam bude nutné prokázat nade vší pochybnost, že tím zastavením nebo stáním vytvořilo vozidlo na zákazu překážku v provozu na pozemních komunikacích. Skoro bych si vsadil, že to nebude časté, mnohem častější bude podle ust. 125c odst. 1 písm. k) - jiným porušením [...] - tam se zlevnila horní sazba o 500,- - jedná se o jediné pravdivé zmírnění systému, které tam vidím - kromě úpravy 7bodových přestupků pod 6bodové a nějaké menší další drobnosti - jako třeba netřeba ŘP mít u sebe - to už dávno mělo platit.

    Úřady jsou obecně neochotné řešit abnormality, vystupovat z konfortní zóny, riskovat zrušovací rozsudky soudů a tvořit tak pro ně negativní judikaturu, všeobecně řešit věci nad rámec nutnosti pro co nejrychlejší a nejméně pracné oholení poddaných (být kreativní a zákonný v odůvodňování).

    3
    Zaslal jsem jako provozovatel borcovi z osmičky podání vysvětlení na Helmuta s reálnou doručovací adresou v ČR, kde je schránka s jeho jménem. A co nespadlo Helmutovi do schránky? Aby jako provozovatel napráskal řidiče nebo bude odpovědný za přestupek provozovatele vozidla.  ;D :o Chvíli jsem na to nevěřícně koukal, ale pobavilo. Je pravda, že mé podání vysvětlení podle ust. § 137 na obyč výzvu k úhradě určené částky, nikoli na výzvu k podání vysvětlení, je taky slušně netypický...

    4
    zdravy rozum
    anebo napriklad strana 3 metodiky MDČR k měření obsahu alkoholu v dechu
    https://www.osbid.cz/wp-content/uploads/metodika3.pdf

    Na Zdravý rozum se odkazovat je zbytečné.
    V metodice je napsáno doslova: "Aby bylo možné výsledek brát jako akceptovatelný, nesmí mezi výsledky obou měření být rozdíl vetší než 10 %."

    Podle mě to, že pak v příkladech je napsáno, že 0,2 a 0,18 se vejdou do limitu 10%, nemusí nutně znamenat, že by nešlo použít jako argument, že to je víc, záleží na tom, z čeho ta procenta počítáme.
    A není to klasické in dubio pro reo? Tedy pokud je pochybnost o tom, která hodnota z dvou naměřených se povyšuje/ponižuje, tak se ony početní operace uplatní pro hodnotu, která je příznivější pro obviněného?

    5
    Potřebuji poradit - ostatní / Re:Novela bodového systému 2024
    « kdy: 11 Září 2023, 00:23:04 »
    Díky moc za názor.

    Jak bude pyrátovi doručeno oznámení o odebrání "virtuálního" ŘP na místě?
    Dobrá otázka. Sám jsem byl tak znechucenej, že se mi stáhnul žaludek, a po přečtení jsem to zavřel a už dál nic nechtěl vidět.  :x

    Přidávám odkaz, kdybyste byl odolnější a bystřejší: https://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=9&CT=366&CT1=0

    Odpověď asi naleznete v §§ 118a - 118c (pozor v citacích nejsou vyznačené změny, ty najdete až po rozkliknutí sekce s názvem "Celý sněmovní tisk.pdf"):
    Citace
    43
    (5) Policista zajistí zabránění v jízdě vozidla na náklady řidiče nebo provozovatele
    vozidla.
    (6) Policie zajistí uvolnění vozidla, jestliže pominuly důvody pro zabránění v jízdě
    vozidla. Pokud důvody pro zabránění v jízdě byly na straně řidiče, může s vozidlem pokračovat
    v jízdě jiný způsobilý řidič. Došlo-li k zabránění v jízdě podle odstavce 2 písm. c), policie
    uvolní vozidlo nejpozději po 48 hodinách. Došlo-li k zabránění v jízdě podle odstavce 2 písm.
    d), policie uvolní vozidlo teprve v okamžiku, kdy odpadne nebezpečí jeho dalšího užití v
    rozporu s § 47a, nejpozději však po uplynutí 48 hodin od zabránění v jízdě.
    (7) Technický prostředek k zabránění v jízdě nelze použít, pokud by vozidlo tvořilo
    překážku provozu na pozemních komunikacích.
    (8) Při nesprávném postupu policisty může poškozený postupovat podle zákona
    č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím
    nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich
    činnosti (notářský řád).
    Zadržení řidičského průkazu
    § 118b
    (1) Policista je oprávněn z důvodů uvedených v § 118a odst. 1 písm. a) až h) zadržet
    řidičský průkaz. Po zadržení řidičského průkazu oznámí policista bez zbytečného odkladu
    zadržení řidičského průkazu registru řidičů, u zahraničních řidičů příslušnému obecnímu úřadu
    obce s rozšířenou působností.
    (1) Policista může zadržet řidičský průkaz, je-li řidič podezřelý z přestupku nebo
    trestného činu spáchaného tím, že
    a) řídil vozidlo bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo po užití jiné návykové
    látky nebo v takové době po požití alkoholického nápoje nebo užití jiné návykové látky,
    po kterou byl ještě pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky,
    b) se přes výzvu podle § 5 odst. 1 písm. f) nebo g) odmítl podrobit vyšetření, zda při řízení
    vozidla nebyl ovlivněn alkoholem nebo jinou návykovou látkou,
    c) řídil motorové vozidlo, aniž by byl držitelem řidičského oprávnění pro příslušnou
    skupinu vozidel,
    d) při řízení vozidla překročil nejvyšší dovolenou rychlost v obci o 40 km.h-1 a více nebo
    mimo obec o 50 km.h-1 a více, nebo
    e) způsobil dopravní nehodu, při které došlo k usmrcení nebo těžké újmě na zdraví jiné
    osoby.
    (2) Po dobu zadržení řidičského průkazu nesmí držitel řidičského oprávnění řídit
    motorové vozidlo.
    (3) Policista, který zadržel řidičský průkaz, poučí držitele řidičského průkazu o důsledku
    zadržení řidičského průkazu a vydá držiteli řidičského průkazu písemné potvrzení o zadržení
    řidičského průkazu.
    (4) Policie písemně oznámí zadržení řidičského průkazu obecnímu úřadu obce s
    rozšířenou působností, v jehož územním obvodu k zadržení řidičského průkazu došlo
    44
    příslušnému podle místa spáchání skutku; oznámení odešle spolu se zadrženým řidičským
    průkazem bez zbytečného odkladu, nejpozději následující pracovní den po dni zadržení
    řidičského průkazu. U řidiče, který nemá na území České republiky bydliště, trvalý pobyt nebo
    přechodný pobyt, zašle policie zadržený řidičský průkaz obecnímu úřadu obce s rozšířenou
    působností příslušnému podle místa spáchání přestupku skutku, který jej neprodleně zašle
    příslušnému orgánu státu, který řidičský průkaz vydal. Zadržení řidičského průkazu oznámí
    policie bez zbytečného odkladu rovněž obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností
    příslušnému k vedení údajů o řidiči v registru řidičů, který o tom provede v registru
    řidičů záznam.
    (5) Je-li zadržen řidičský průkaz příslušníku zpravodajské služby, policie písemně
    oznámí zadržení řidičského průkazu příslušnému orgánu; oznámení odešle spolu se zadrženým
    řidičským průkazem bez zbytečného odkladu, nejpozději následující pracovní den ode dne
    zadržení řidičského průkazu.
    (6) Je-li dán důvod pro zadržení řidičského průkazu podle odstavce 1 a řidič jej
    policistovi nepředložil, může policista tento řidičský průkaz prohlásit za zadržený.
    Odstavce 2 až 5 se použijí obdobně s tím, že řidičský průkaz se k oznámení nepřikládá a
    jeho držitel má povinnost jej do 5 pracovních dnů ode dne jeho prohlášení za zadržený
    odevzdat obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa spáchání
    skutku.
    (6) (7) Vzor a náležitosti potvrzení o zadržení řidičského průkazu stanoví prováděcí
    právní předpis.
    § 118c
    (1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností do 5 pracovních dnů ode dne doručení
    oznámení o zadržení řidičského průkazu podle § 118b zahájí řízení, na základě něhož lze
    rozhodnout o zadržení řidičského průkazu do doby pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo
    o trestném činu; jde-li o podezření ze spáchání trestného činu, zahájí řízení po předchozím
    souhlasu státního zástupce. Rozhodl-li obecní úřad obce s rozšířenou působností o zadržení
    řidičského průkazu, oznámí to bez zbytečného odkladu obecnímu úřadu obce s rozšířenou
    působností příslušnému k vedení registru řidičů držitele řidičského oprávnění a postoupí mu
    zadržený řidičský průkaz k úschově.
    (1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností příslušný podle místa spáchání
    skutku do 5 pracovních dnů ode dne doručení oznámení o zadržení řidičského průkazu
    podle § 118b učiní úkon k zahájení řízení o zadržení řidičského průkazu do doby
    pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo o trestném činu; tímto úkonem může být
    vydání rozhodnutí. Jde-li o podezření ze spáchání trestného činu, zahájí řízení po
    předchozím souhlasu státního zástupce. Obecní úřad obce s rozšířenou působností řízení
    podle věty první nezahájí nebo zastaví, pokud by zadržení řidičského průkazu bylo
    nepřiměřené vzhledem k okolnostem, za nichž byl zadržen podle § 118b.
    (2) Rozhodl-li obecní úřad obce s rozšířenou působností o zadržení řidičského
    průkazu, oznámí to bez zbytečného odkladu obecnímu úřadu obce s rozšířenou
    působností příslušnému k vedení údajů o řidiči v registru řidičů a postoupí mu zadržený
    řidičský průkaz k úschově.
    45
    (2) (3) Obecní úřad obce s rozšířenou působností vrátí zadržený řidičský průkaz bez
    zbytečného odkladu jeho držiteli, jestliže
    a) nerozhodne o zadržení řidičského průkazu podle odstavce 1,
    a) řízení podle odstavce 1 nebylo zahájeno nebo bylo zastaveno,
    b) v pravomocně skončeném řízení o skutku, pro který byl řidičský průkaz zadržen, nebyl
    uložen trest nebo správní trest zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel,
    nebo
    c) nebylo pravomocně skončeno řízení o skutku, pro který byl řidičský průkaz zadržen, a ode
    dne zadržení řidičského průkazu uplynula doba, na kterou
    1. byl rozhodnutím vydaným v prvním stupni řízení o tomto skutku uložen trest nebo správní
    trest zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel, nebo
    2. lze uložit trest nebo správní trest zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových
    vozidel za tento skutek.
    (3) (4) Doba zadržení řidičského průkazu se započítává do doby výkonu správního trestu
    nebo trestu zákazu činnosti spočívajícího v zákazu řízení motorových vozidel, pokud byl tento
    správní trest nebo trest řidiči uložen za skutek, za který mu byl zadržen řidičský průkaz

    6
    Potřebuji poradit - ostatní / Re:Novela bodového systému 2024
    « kdy: 10 Září 2023, 16:45:27 »
    Za mě 100% ano. Stejně tak jako se uplatní když 31.12.2023 někdo spáchá hrdelní zločin a pojede třeba 50 po odečtu na 30 a potom si dá 1.1.2024 70 na 50 třeba na magistrále (oboje podmínková podstata § 125c odst. 1 písm. f) bod 3), tak už nespadne do pekla na 1-6 měsíců jako teď, ale bude mít "jen" odmazatelných 7 (3+4 dle nové bodové tabulky) bodů školou smyku.

    Jinak je ta novela samej sajrajt. Snad největší prasárna je, že a teď se posaďte a něčeho pevnýho se držte:

    Za hrdelní zločin 40+ v obci, 50+ mimo obec, takže například Nuseláček ve 3 v noci devadesátečkou - měření civilním Supem nebo Baworem - šup, nejenom, že PČR bude mít možnost vzít papíry při podezření na spáchání podle § 125c odst. 1 písm. f) bodu 2, ale vy jim ukážete prostředníček, že jste papíry nechali na píchačce u mladý - vezmou vám je stejně "virtuálně" na dálku

    Takže říkám to už dlouho, ale po betonovejch kvádrech uprostřed silnic na předchodech, bus/zyklo pruzích, balisetech, zužováním pruhů např. tram zastávkama, dokurvování už dokurvenejch silnic retardérama a další havětí jako buzersemafory, zákazama odpornejch motorovejch vozidel, fikcí doručení, odpovědností provozovatele, velkym bráchovi v podobě úsekovek, indukček, radarů s kamerou, jízdy na červenou, vážení, Eltodo a TSK autíčkách Velkýho Bráchy, povinností umožnit nerušený přechod chodcům, policajtů v civilních autech co nepochopili účel dohledu, služeb PČR a hrajou si na schovku, EURO 7 2025 a zákazu "neekologickejch" spalováků od 2035 a spoustě dalších moderních obohacení - tu máme další promyšlený ukrojení salámu a testnutí, co ještě ok a co už ne. S tím rozdílem, že už to nebude za parkovačku dvě stovečky, ale minimálně za Palačáka a Boženku (sedmsetpadínko výzvou), takže by už ovečky mohli z bečení přejít na štěkání...

    7
    https://mppraha.cz/doprava/ct-menu-item-49

    Tady taky ticho po pěšině, ale je to zřejmě neaktualizovaný stav k roku 2015. Třeba Holešovičky do centra tam nejsou. Na odkazovaném linku https://dopravniinfo.cz/ po odfajfknutí v sekci přestupkových systémů se žádné měření taky neobjeví a tan stav tam celkem odpovídá současné realitě.

    Takže 100% to budeme vědět až za rok nebo na základě infožádosti, na 90 % je to ale zřejmě bodový dopravní detektor.

    8
    No rozhodně je to jediná funkční a jistá metoda, hned po tom, to vyzkoušet, ale musí se přes měsíc čekat na výsledek. Každopádně Jojoba už to vyzkoušel a myslím, že teď už je čas, kdy by mu to mělo přijít. Sice se sněhová koule od počátku platnosti SprDele/PřesProv, prodloužení promlčecí doby z roky na dva a potom až do režimu 1/3, resp. jednu dobu 2/4 u SprDele, ale zase se pracovalo na automatizaci a armáda úředníků se rozrůstá, tak uvidíme.

    Pro jistotu sem dodám ještě fotku z tohoto pdfka. https://dopravnikonference.com/wp-content/uploads/2023/05/CAMEA_2023_DK_05.pdf


    9
    Rozdil vidim, a co jsou pole podle vas pod kamerama, ktere jste neoznacil?
    Neni to ta zablesova jednotka?  A pokud ano, co je na tom sloupu?

    Do prahe kvuli tomu nepojedu...abych to videl na vlastni oko.

    Nevim proc bych mel byt s tim ES.7 vedle, ja samozrejme vim, ze to je brana, ale ta obraz neporizuje, vime? Obraz bere kamera viz obr.2 certifikatu.

    Autovelox mi ted nic nerika, visualne to je podobne ze by prismahli delali neco sveho se mi nezda, spis to od nekouho koupili a je to preprodej, aby z toho IT mafie mela chechtaky.
    Navic se zda, ze nebyly schvaleny https://www.researchgate.net/publication/318362386_Autovelox_e_Speed_Check_un_po'_di_normativa
    Vše je označeno, kromě kamer a přisvětlovacích jednotek s vysokou frekvencí. Ty jsou jen na nasvícení RZ, ale zbytek nasvítí blesk, pokud to naměří. Blesk se někdy rozsvítí i tak, protože to někdy bere všechny auta co projedou, snad kvůli odcizeným vozidlům. Zábleskovou jednotku jsem označil fialově.

    Jde o to, že ES7.0 je trojnožka u silnice a dokonce si myslím, že stacionární měření ani není. Vždy je s oblushou. Musí k němu být i mobilní kamery, které nastaví PČR. A dokonce ani nevím o použití v ČR. Je to schválený měřit, ale nepoužívaný.

    10
    fu - Podívejte se na porovnání té Dobrušky a Mladé Boleslavy a této jednotky. Jediné v čem je rozdíl je černý čtvereček (v Dobrušce umístěný přímo pod kamerou, v MB umístěný na sloupu vlevo od kamery). Rozdíl může být i v přehledové kameře, která je větši a hranatější než u klasických měření nebo strategických dopravní detektorů. Zkusím přidat rychlý ilustrační obrázek - červená je ona radarová jednotka, zelená nějaká snad GST přesná časová jednotka komunikující na dálku, modrá odlišné přehledové kamery, fialová stará vs. nová záblesková jednotka.

    Jinak s tím ES7.0 jste s prominutím úplně vedle. Jednak toto jsou kamery ve vzduchu, zatímco toto je měřák na zemi. Přijde mi to jako Autovelox v Itálii. Je to série optických bran, které se přejetím přeruší. Jinak je jasné, že každé měření rychlosti, je vlastně z principu měřením úsekovým, protože rychlost není nic jiného než dráha za čas, ale tak nějak se měření v délce jednotek metrů začalo říkat okamžité - radary, lasery, miniúsekovky (UnicamSPEED - indukční smyčky), UnicamSPEED-R - radar a kamery.

    Jojoba - nevím jakou má nyní MHMP průměrnou dobu na zaslání výzvy, ale myslím, že měsíc ještě nemusí být výhra. Ale alespoň to někdo otestoval. Jsem chtěl i napsat, že pokud má někdo u vozu vhodně zvoleného provozovatele, tak by to mohl otestovat.  ;D 8)

    11
    Zdravím vespolek,

    omlouvám se, pokud zakládám topic v nevhodné sekci. Ale vždy když místem na Strakonické z centra (https://www.google.com/maps/@50.0359611,14.4031925,3a,90y,198.29h,76.33t/data=!3m7!1e1!3m5!1syK-Svkw-sghhFR3tSZofbQ!2e0!5s20230501T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu) projíždim, tak mi jako pojízdnou encyklopedii hlavně pražských měření vrtá v hlavě, co může být toto, protože je to jediná jednotka ve městě, u které nevím, na čem jsem.

    Waze ukazuje měření jako okamžité, ale indukční smyčky (řezy) ve vozovce nejsou. Pak už mě tedy napadá maximálně Camea UnicamSPEED-R (https://www.camea.cz/data/files/UnicamSPEED-R.pdf), které jako první bylo použito oficiálně na okraji, ale já říkám za okrajem Mladé Boleslavy - Bezděčíně, konkrétně zde https://www.google.com/maps/@50.3886575,14.8995051,3a,26.9y,170.86h,99.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOK8BqBm3mmISxaJJ-sPPFw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu nebo v Dobrušce zde https://www.google.com/maps/@50.2835506,16.1528018,3a,21.3y,22.84h,100.33t/data=!3m7!1e1!3m5!1sFypyRkFu4iBRLV1CraOF-g!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DFypyRkFu4iBRLV1CraOF-g%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D260.8836%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu  https://www.mestodobruska.cz/e_download.php?file=data/povinne_informace/poskytnuteinformace_204.pdf&original=radar%20106.pdf - ale něco mi tu nesedí, schválně, jestli poznáte rozdíl? No, není tam černá radarová jednotka, která by mohla měřit i bez indukčních smyček v silnici, ani bílé kalibrační čáry. A nějaké to malé info dle 106ky - https://www.mestobystrice.cz/e_download.php?file=data/povinne_informace/poskytnuteinformace_115.pdf&original=Zve%C5%99ejn%C4%9Bn%C3%AD%20informace_kamerov%C3%BD%20syst%C3%A9ma%20m%C4%9B%C5%99en%C3%AD%20rychlosti_29942022MUBY_Redigov%C3%A1no.pdf.

    Ročenka TSK ještě pro rok 2022 vydaná nebyla a beztak i info za rok 2022 může být zastaralé. A jelikož https://dopravniinfo.cz/CR - na což se nejčastěji odkazuje judikatura NSS při vypořádání se námitky o povinnosti zveřejňovat informace o místech, kde se MP měří rychlost, a ani na https://mppraha.cz/doprava/ct-menu-item-49 nic není, tak si myslím, že Waze vyjímečně jednou za 10 let udělal chybu, stejně jako tomu bylo chvilkově na Radlické směřem z centra, na křižovatce s ulicí Puchmajerova (https://www.google.com/maps/@50.0549789,14.3719867,3a,75y,227.42h,78.14t/data=!3m7!1e1!3m5!1sn3O_6bz8MKuJYrbf_S2zuw!2e0!5s20220801T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu) je tam nejspíš strategický dopravní detektor úsekový - chvilkově to ukazovalo okamžité měření na začátku.

    Budu moc rád, když se to tady někomu podaří rozseknout, jinak mi asi nezbyde, než posílat 106ku TSK, MP, PČR, MHMP.

    12
    Pokud je mi známo, tak se to týká ukrajinských RZ - jelikož Ukrajina není v EU. Na většinu evropských se vztahuje EUROCARIS. Správní orgán si dálkově od zahraničních orgánů zjistí identifikační údaje provozovatele vozidla dle jeho RZ a zašle mu výzvu.

    13
    Nedopravní tématika / Re:Má smysl vysírat úřad?
    « kdy: 02 Července 2023, 10:28:21 »
    Jenže pozor s tím troubením... Tím nejspíš nenaserete toho, kdo tam ten radar nechat umístit,ale lidi kteří s tím nemají nic společnýho a třeba ho tam ani vůbec nechtěli. A i když si tito lidi budou stěžovat na zasedání, tak starosta si nejspíš nenechá zavřít kasírku. A nemyslím si, že někde byl radar umístěn na základě žádosti většiny lidí z nějaké obce..( vyjímka samozřejmě v nějaké obci s velkou nehodovostí být asi může).
    Když už restrikce, tak osobně preferuji nějaké stavební úpravy ( ostrůvky, esíčka- tak jako ve vesnicích v Rakousku) před radary. Všechno má vždy 2 úhly pohledu..
    Řidič : proč mám jet v noci obcí 50 když tam nikdo není .. mám svobodné právo jet třeba 130
    Obyvatel obce: proč mě budí v noci hluk z aut, co jedou 130 a omezují moje právo na noční klid
    Právo jednoho končí tam kde začíná právo druhého.

    Je smutný, že umístění radarů nemá podmínku ze zákona jen pro nebezpečné úseky se zvýšenou nehodovostí.
    SIlniční fašismus a to utahování šroubů nemá konce.. Obávám se, že se to v nějakém bodě zlomí a krumpáče v radarech
    a nebo výkonným laserem poškozené čipy v kamerách budou běžné.

    Ono by bohatě stačilo udělat jednu věc - příjem všech pokut i od obecních a městských policií by byl příjmem státního rozpočtu a další odstavec by zněl - prostředky inkasované z těchto pokut mohou jít výhradně na opravu technického stavu povrchu silnic.

    Věřím, že potom by i někteří místní bojovníci platili.  ;D Hlavně jde o to, že by to nedošlo do dnešního stavu, kde má nějakou formu měření rychlosti každá prdel světa.

    14
    Rychlost / Re:Výzva k udání řidiče - Chlístov
    « kdy: 02 Července 2023, 10:20:12 »
    Překročení o 7 km/h nikdo neřeší. Kromě vidlákovů, pro které je to samozřejmě úžasná zlatá žíla.

    Jinak k mých zkušenostem v Chlístově při překročení o 40 km/h a více zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=11949.msg141117#msg141117 . Řešil to rovněž Říha, takže jestli se něco nezměnilo, tak stejná věc u stejného člověka. Ukrajinec je za mě dobrý nápad. V té době když jsem to řešil já, tak bylo před válkou.

    15
    Potřebuji poradit - rychlost / Re:Správko Říčany
    « kdy: 28 Dubna 2023, 11:03:53 »
    A hlavně udat Helmuta

    Stran: [1] 2 3 ... 13