1
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Radary - průmyslová
« kdy: 11 Září 2024, 11:11:42 »
Přesně tak, buďte v klidu a dodržujete jedn úsek z kopce/do kopce, do kopce i na motorce (pokud jete v levém pruhu na vjezdu i výjezdu).
>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.
Ahoj, omlouvám se snad to nebude spam, ale chtěl jsem se dotázat, jestli někdo z Vás neví, jak je to s radary v úseku na průmyslové v Praze, směrem na Letňany, přesněji odsud (obrázek) https://ibb.co/LtP5403Kamery sice fungují, ale ne pro represivní účely, s cílem sankcionovat provozovatele/řidiče vozidla. Fungují pouze jako telematické sčítadlo dopravy, odhalování kradených aut apod. Naproti tomu úsekovka na 70 měří 100% a jsou zde i další featury: na začátku úseku jsou i indukční smyčky ve vozovce (https://www.google.com/maps/@50.0989084,14.5307424,3a,67.4y,62.34h,88.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sIcXH9OKMbrqKjNkRD0eZ3w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D1.3701691965547838%26panoid%3DIcXH9OKMbrqKjNkRD0eZ3w%26yaw%3D62.337862301247604!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D a https://www.google.com/maps/@50.0989593,14.5309571,3a,75y,218.85h,48.76t/data=!3m7!1e1!3m5!1sJRNE1xtW8P2Jb_3lwM6X5Q!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D41.2381573535305%26panoid%3DJRNE1xtW8P2Jb_3lwM6X5Q%26yaw%3D218.85155240582634!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D), které Vám změří okamžitou rychlost (Camea UnicamSPEED) a zároveň jste měřen úsekově (Camea UnicamVELOCITY). Další zajímavostí je, že směrem na Hostivař v levém pruhu dokážou změřit i motorku neboť tam mají kameru, která je otočená po směru a míří na zadní RZ. https://www.google.com/maps/@50.0986417,14.5306285,3a,44.3y,26.46h,82.98t/data=!3m7!1e1!3m5!1s4wY05czBcouyZFIW3ejCRQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.02325154372285%26panoid%3D4wY05czBcouyZFIW3ejCRQ%26yaw%3D26.460337033141155!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
50.0910966, 14.5339184 - fungují tyhle první kamery před tou úsekovkou? Na těch je 50 km/h?
A pak úsekovka 70 km/h to podle mě již měří 100%?
Mockrát díky za pomoc!!
Unlimited Chlístov/UnicamSpeed ..... zajímavé z této technologie jsem fota eště nepotkal. Nebylo by ještě Rozhodnutí apod. k postupu SO ? Metodika by měla být dostupná. Rád bych se přiučil, R10C jsem už docela nastudoval a probojoval. Díky.Pro sprostého provozovatele jsem vyhotovil udání řidiče s reálnou doručovací adresou, kde se vyzvedávala pošta. Tuším, že dotyčnému nebylo ze strany SO1 ani nic doručeno. Pokud ano, po přiznání ticho po pěšině. Stačí si otevřít můj profil a projít mé příspěvky nebo snad i v tomto vlákně to najdete. Vím, že jsem tu odepisoval na dvě témata, která se zabývala měřením v Chlístově/Benešově. Takže easy win bez boje.
200 Kč za malé překročení? Možná by šlo paradoxně použít zpřísnění platného od 01.01.2024:Bohužel nemáte pravdu. Od 1. 1. 2024 se změnily skutkové podstaty přestupků:
§ 125h(2) ZPPK:
Obecní úřad obce s rozšířenou působností určenou částku stanoví ve výši jedné poloviny dolní hranice sazby pokuty, kterou lze uložit příkazem na místě za přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje. ...
Spodní hranice pro pokutu příkazem na místě za tento přestupek je 1500 Kč (§ 125c(7)(b) ZPPK).
Dalo by se tedy argumentovat, že výzva k uhrazení určené částky byla vydána v rozporu se zákonem, je tedy neplatná. A až se pokusí úřední parazit okrást provozovatele ve správním řízení, dalo by se argumentovat, že se vůbec nepokoušeli zjistit totožnost řidiče. To už kdysi také jednou zafungovalo.
Z konzervativnějších postupů lze zkusit:
- zaplatit určenou částku pozdě, následně si ji nechat vrátit
- nahodit návnadu na šach-mat
- udat řidče (spolupracujícího, nebo Helmuta), který navíc nebude na první výzvu k podání vysvětlení reagovat
- a samozřejmě namítat absenci materiálního znaku přestupku
jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až j), nesplní nebo poruší povinnost stanovenou v hlavě II tohoto zákona.
Obecní úřad obce s rozšířenou působností určenou částku stanoví ve výši jedné poloviny dolní hranice sazby pokuty, kterou lze uložit příkazem na místě za přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje. Vykazuje-li porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích znaky přestupku podle § 125c odst. 1 písm. k), obecní úřad obce s rozšířenou působností stanoví určenou částku do 750 Kč; při stanovení výše určené částky přihlédne k závažnosti porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích.- tedy mohou v klidu poslat i výzvu k úhradě určené částky na 200,- Kč.
[/list]
- K překročení nejvyšší povolené rychlost nedošlo podle krajského soudu přímo v městské aglomeraci, nikoliv v blízkosti škol, či přechodů, nýbrž na rovném a přehledném úseku
komunikace v místech těsně před koncem obce Chomutov.- Přestupce překročil rychlost po odečtení odchylky o 2 km.h-1
- Dleargumentace krajského soudu by mohla být za bagatelní považována např. jízda mimo obec rychlostí 100 km/h na přehledném úseku za malého provozu nebo noční jízda v obci rychlostí 70 km/h v situaci, kdy by nebyli na ulici žádní chodci.
- Pokud se k okolnostem jednání, jež naplní formální znaky skutkové podstaty přestupku, přidruží
takové další významné okolnosti, které vylučují, aby takovým jednáním byl porušen nebo
ohrožen právem chráněný zájem společnosti, nedojde k naplnění materiálního znaku
přestupku a takové jednání potom nemůže být označeno za přestupek. Nelze tedy
souhlasit s argumentem stěžovatele, že překročení nejvyšší povolené rychlosti, byť o jediný
kilometr, naplňuje vždy a bez dalšího materiální znak přestupku.- Zákon o přestupcích ani jiný právní předpis nestanoví přesnou hranici rychlosti
jízdy motorovým vozidlem, jejíž překročení způsobí naplnění materiálního znaku
přestupku. Správní orgány jsou povinny zkoumat vždy, když rozhodují, zda určité jednání
je přestupkem či nikoliv, také otázku, jestli došlo k naplnění obou znaků přestupku, tj.
znaku formálního i znaku materiálního (srov. např. rozsudek Nejvyššího správního soudu
ze dne 17. 2. 2005, č. j. 7 As 18/2004 - 48, dostupný na www.nssoud.cz). Okolnostmi, jež
snižují nebezpečnost jednání pro chráněný zájem společnosti pod míru, která je typická
pro běžně se vyskytující případy přestupků, mohou být zejména, avšak nikoliv výlučně,
význam právem chráněného zájmu, který byl přestupkovým jednáním dotčen, způsob jeho
provedení a jeho následky, okolnosti, za kterých byl přestupek spáchán, osoba pachatele,
míra jeho zavinění a jeho pohnutka. Okolnosti, jež vylučují porušení nebo ohrožení zájmu
společnosti, musí být ovšem posuzovány vždy v každém konkrétním případě a nelze, jak
to naznačuje stěžovatel (a z opačného hlediska vlastně i žalobce), vyslovovat žádné paušální
závěry o tom, že např. míra společenské nebezpečnosti překročení nejvyšší povolené
rychlosti o 2 km/h je natolik mizivá, že nedosahuje intenzity přestupku, zatímco u
překročení nejvyšší povolené rychlosti o 10 km/h již tomu tak je. Opačný přístup ze
strany správních orgánů či soudů by vedl k nahrazování role zákonodárce jejich
rozhodovací činností, což by odporovalo principu dělby moci v demokratickém právním
státě (viz čl. 2 odst. 1 Ústavy). Teprve poté, co je zjištěno naplnění materiálního znaku
přestupku, může správní orgán dojít k závěru, že konkrétním jednáním obviněného byl
spáchán přestupek. Pokud naopak správní orgán na základě zjištěného skutkového stavu
dospěje k závěru, že z okolností případu je zřejmé, že jednáním osoby obviněné z
přestupku, jež sice nese formální znaky skutkové podstaty přestupku, nedošlo k porušení
ani k ohrožení právem chráněného zájmu, má povinnost (nikoliv pouze možnost) řízení
zastavit podle § 76 odst. 1 písm. a) zákona o přestupcích.
To máte 125c f) 17)? Tam je sazba příkazem 2.500-3.500kč.Tam bude nutné prokázat nade vší pochybnost, že tím zastavením nebo stáním vytvořilo vozidlo na zákazu překážku v provozu na pozemních komunikacích. Skoro bych si vsadil, že to nebude časté, mnohem častější bude podle ust. 125c odst. 1 písm. k) - jiným porušením [...] - tam se zlevnila horní sazba o 500,- - jedná se o jediné pravdivé zmírnění systému, které tam vidím - kromě úpravy 7bodových přestupků pod 6bodové a nějaké menší další drobnosti - jako třeba netřeba ŘP mít u sebe - to už dávno mělo platit.
Neměla být nabídka na 1.250?
A není to klasické in dubio pro reo? Tedy pokud je pochybnost o tom, která hodnota z dvou naměřených se povyšuje/ponižuje, tak se ony početní operace uplatní pro hodnotu, která je příznivější pro obviněného?zdravy rozum
anebo napriklad strana 3 metodiky MDČR k měření obsahu alkoholu v dechu
https://www.osbid.cz/wp-content/uploads/metodika3.pdf
Na Zdravý rozum se odkazovat je zbytečné.
V metodice je napsáno doslova: "Aby bylo možné výsledek brát jako akceptovatelný, nesmí mezi výsledky obou měření být rozdíl vetší než 10 %."
Podle mě to, že pak v příkladech je napsáno, že 0,2 a 0,18 se vejdou do limitu 10%, nemusí nutně znamenat, že by nešlo použít jako argument, že to je víc, záleží na tom, z čeho ta procenta počítáme.
Díky moc za názor.Dobrá otázka. Sám jsem byl tak znechucenej, že se mi stáhnul žaludek, a po přečtení jsem to zavřel a už dál nic nechtěl vidět.
Jak bude pyrátovi doručeno oznámení o odebrání "virtuálního" ŘP na místě?
43
(5) Policista zajistí zabránění v jízdě vozidla na náklady řidiče nebo provozovatele
vozidla.
(6) Policie zajistí uvolnění vozidla, jestliže pominuly důvody pro zabránění v jízdě
vozidla. Pokud důvody pro zabránění v jízdě byly na straně řidiče, může s vozidlem pokračovat
v jízdě jiný způsobilý řidič. Došlo-li k zabránění v jízdě podle odstavce 2 písm. c), policie
uvolní vozidlo nejpozději po 48 hodinách. Došlo-li k zabránění v jízdě podle odstavce 2 písm.
d), policie uvolní vozidlo teprve v okamžiku, kdy odpadne nebezpečí jeho dalšího užití v
rozporu s § 47a, nejpozději však po uplynutí 48 hodin od zabránění v jízdě.
(7) Technický prostředek k zabránění v jízdě nelze použít, pokud by vozidlo tvořilo
překážku provozu na pozemních komunikacích.
( Při nesprávném postupu policisty může poškozený postupovat podle zákona
č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím
nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich
činnosti (notářský řád).
Zadržení řidičského průkazu
§ 118b
(1) Policista je oprávněn z důvodů uvedených v § 118a odst. 1 písm. a) až h) zadržet
řidičský průkaz. Po zadržení řidičského průkazu oznámí policista bez zbytečného odkladu
zadržení řidičského průkazu registru řidičů, u zahraničních řidičů příslušnému obecnímu úřadu
obce s rozšířenou působností.
(1) Policista může zadržet řidičský průkaz, je-li řidič podezřelý z přestupku nebo
trestného činu spáchaného tím, že
a) řídil vozidlo bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo po užití jiné návykové
látky nebo v takové době po požití alkoholického nápoje nebo užití jiné návykové látky,
po kterou byl ještě pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky,
b) se přes výzvu podle § 5 odst. 1 písm. f) nebo g) odmítl podrobit vyšetření, zda při řízení
vozidla nebyl ovlivněn alkoholem nebo jinou návykovou látkou,
c) řídil motorové vozidlo, aniž by byl držitelem řidičského oprávnění pro příslušnou
skupinu vozidel,
d) při řízení vozidla překročil nejvyšší dovolenou rychlost v obci o 40 km.h-1 a více nebo
mimo obec o 50 km.h-1 a více, nebo
e) způsobil dopravní nehodu, při které došlo k usmrcení nebo těžké újmě na zdraví jiné
osoby.
(2) Po dobu zadržení řidičského průkazu nesmí držitel řidičského oprávnění řídit
motorové vozidlo.
(3) Policista, který zadržel řidičský průkaz, poučí držitele řidičského průkazu o důsledku
zadržení řidičského průkazu a vydá držiteli řidičského průkazu písemné potvrzení o zadržení
řidičského průkazu.
(4) Policie písemně oznámí zadržení řidičského průkazu obecnímu úřadu obce s
rozšířenou působností, v jehož územním obvodu k zadržení řidičského průkazu došlo
44
příslušnému podle místa spáchání skutku; oznámení odešle spolu se zadrženým řidičským
průkazem bez zbytečného odkladu, nejpozději následující pracovní den po dni zadržení
řidičského průkazu. U řidiče, který nemá na území České republiky bydliště, trvalý pobyt nebo
přechodný pobyt, zašle policie zadržený řidičský průkaz obecnímu úřadu obce s rozšířenou
působností příslušnému podle místa spáchání přestupku skutku, který jej neprodleně zašle
příslušnému orgánu státu, který řidičský průkaz vydal. Zadržení řidičského průkazu oznámí
policie bez zbytečného odkladu rovněž obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností
příslušnému k vedení údajů o řidiči v registru řidičů, který o tom provede v registru
řidičů záznam.
(5) Je-li zadržen řidičský průkaz příslušníku zpravodajské služby, policie písemně
oznámí zadržení řidičského průkazu příslušnému orgánu; oznámení odešle spolu se zadrženým
řidičským průkazem bez zbytečného odkladu, nejpozději následující pracovní den ode dne
zadržení řidičského průkazu.
(6) Je-li dán důvod pro zadržení řidičského průkazu podle odstavce 1 a řidič jej
policistovi nepředložil, může policista tento řidičský průkaz prohlásit za zadržený.
Odstavce 2 až 5 se použijí obdobně s tím, že řidičský průkaz se k oznámení nepřikládá a
jeho držitel má povinnost jej do 5 pracovních dnů ode dne jeho prohlášení za zadržený
odevzdat obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa spáchání
skutku.
(6) (7) Vzor a náležitosti potvrzení o zadržení řidičského průkazu stanoví prováděcí
právní předpis.
§ 118c
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností do 5 pracovních dnů ode dne doručení
oznámení o zadržení řidičského průkazu podle § 118b zahájí řízení, na základě něhož lze
rozhodnout o zadržení řidičského průkazu do doby pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo
o trestném činu; jde-li o podezření ze spáchání trestného činu, zahájí řízení po předchozím
souhlasu státního zástupce. Rozhodl-li obecní úřad obce s rozšířenou působností o zadržení
řidičského průkazu, oznámí to bez zbytečného odkladu obecnímu úřadu obce s rozšířenou
působností příslušnému k vedení registru řidičů držitele řidičského oprávnění a postoupí mu
zadržený řidičský průkaz k úschově.
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností příslušný podle místa spáchání
skutku do 5 pracovních dnů ode dne doručení oznámení o zadržení řidičského průkazu
podle § 118b učiní úkon k zahájení řízení o zadržení řidičského průkazu do doby
pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo o trestném činu; tímto úkonem může být
vydání rozhodnutí. Jde-li o podezření ze spáchání trestného činu, zahájí řízení po
předchozím souhlasu státního zástupce. Obecní úřad obce s rozšířenou působností řízení
podle věty první nezahájí nebo zastaví, pokud by zadržení řidičského průkazu bylo
nepřiměřené vzhledem k okolnostem, za nichž byl zadržen podle § 118b.
(2) Rozhodl-li obecní úřad obce s rozšířenou působností o zadržení řidičského
průkazu, oznámí to bez zbytečného odkladu obecnímu úřadu obce s rozšířenou
působností příslušnému k vedení údajů o řidiči v registru řidičů a postoupí mu zadržený
řidičský průkaz k úschově.
45
(2) (3) Obecní úřad obce s rozšířenou působností vrátí zadržený řidičský průkaz bez
zbytečného odkladu jeho držiteli, jestliže
a) nerozhodne o zadržení řidičského průkazu podle odstavce 1,
a) řízení podle odstavce 1 nebylo zahájeno nebo bylo zastaveno,
b) v pravomocně skončeném řízení o skutku, pro který byl řidičský průkaz zadržen, nebyl
uložen trest nebo správní trest zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel,
nebo
c) nebylo pravomocně skončeno řízení o skutku, pro který byl řidičský průkaz zadržen, a ode
dne zadržení řidičského průkazu uplynula doba, na kterou
1. byl rozhodnutím vydaným v prvním stupni řízení o tomto skutku uložen trest nebo správní
trest zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel, nebo
2. lze uložit trest nebo správní trest zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových
vozidel za tento skutek.
(3) (4) Doba zadržení řidičského průkazu se započítává do doby výkonu správního trestu
nebo trestu zákazu činnosti spočívajícího v zákazu řízení motorových vozidel, pokud byl tento
správní trest nebo trest řidiči uložen za skutek, za který mu byl zadržen řidičský průkaz