30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Kubikula

Stran: [1]
1
Tak odpor jsem podal v termínu na konci července. Nyní úředník SO1 zareagoval a poslal mi předvolání k ústnímu jednání.
Teď je otázka taktiky:
1) zda se z nařízeného jednání náležitě omluvit a řízení tak protáhnout?
2) nebo se na jednání dostavit, v takovém případě jak nejlépe argumentovat?
V textu předvolání nic zajímavého není, pouze tam SO1 opakuje obvinění vč. sporné kvalifikace nedání přednosti v jízdě a předvolává mne k ústnímu jednání za účelem zjišt􀄌ní stavu v􀄌ci. Zároveň mne zde již nazývá obviněným :-)
Předem díky za názory.

2
Pro sepsání odporu doporučuji interaktivní formulář ze stránek Frank Bold na https://frankbold.org/poradna/spravni-rizeni/spravni-rizeni/opravne-prostredky-ve-spravnim-rizeni/vzor/odpor-proti-prikazu
Po vyplnění vám to přijde emailem ve wordu spolu s pokyny k vyplnění a můžete finalizovat. Ve formuláři je i kontrola, zda podáváte odpor v řádné lhůtě. Velmi praktické a profesionálně zpracované!

3
Ne od té první nehody žádné body nemám. Ono já jsem celkem slušný řidič. Do té první nehody jsem měl 0 bodů.
Ono dostat ZŘMV za takovouhle kravinu mi přijde fakt přísné, zejména když jsem ještě hlídku PČR zavolal já, protože mi bylo doporučováno, vzhledem k ceně oprav mého auta, mít pro pojišťovnu skoro vždy potvrzení o účasti na nehodě od PČR. V zákoně je ZŘMV za 2 přestupky za sebou formálně takhle uveden, nicméně u druhé nehody to kvalifikovat jako nedání přednosti, když jedu krokem, jako hodně přitažené za vlasy. Kdybych to býval věděl, tak bych to nehlásil a spíš bych riskoval krácení plnění pojišťovny.
Předvolání druhého účastníka je zajímavý nápad. Je to zahraniční kamioňák celkem zdaleka, který navíc vůbec neumí česky.
Zkusím něco sepsat a ještě to sem hodím.

4
Díky za názory. Na tomto odkazu ke stažení anonymizovaná verze příkazu: https://mab.to/tYmp0QE95
Zde původní úřední záznam PČR z data nehody: https://mab.to/5DEujP1qF
Pokud byste se mi na to mohli podívat podrobněji, byl bych moc vděčný.
Je otázka, zda lze napadat kvalifikaci přestupku jako § 125c odst. 1 písm. f) bod 8 ZPPK - nedání přednosti v jízdě?
V odstavci o sankci zákazu řízení je chybný odkaz na §125c odst. 6. písm. a) – ve skutečnosti tam má být zákaz řízení §125c odst. 6. písm. c) bod 1. Ale to je chyba v psaní a asi mi nijak nepomůže?
Jsem připraven na obě varianty:
1. nepodat odpor a po měsíci podat žádost o vrácení.
2. podat odpor a vést řízení dál.
Spíš se mírně kloním k variantě 2. Minimálně ten odečet 4 bodů po 12 měsících je zajímavý.
Mám ještě několik dní na případné podání odporu.
Díky!

5
Na jaře jsem měl 2 menší nehody (ťukance). Nejdříve nedobrždění na vedlejší silnici na zcela zledovatělé vozovce, doklouzání na hlavní, menší náraz do projíždějícího auta, bez zranění osob, vyřešeno v blokovém řízení jako nedání přednosti v jízdě, jsem viník, souhlasil jsem, 4 body, vzhledem k dosavadní absenci bodů jsem to nerozporoval.
Dva měsíce poté kolona kamionů na víceproudé komunikaci, kamiony zcela zablokovaly nájezd vč. prostoru označeného žlutými zkříženými čarami V 12b. Při snaze se zařadit do kolony velmi pomalu stojících kamionů z kolony osobáků v připojovacím pruhu jsem přejel krokem (rychlostí cca 10 kmh) do pravého průběžného pruhu o kousek dříve, kde ještě bylo  vodorovné plné značení V 13a – šikmé rovnoběžné čáry. V té době byla mezi 2 kamiony mezera cca 10 m. Řidič kamionu za mnou se evidentně nevěnoval řízení a po cca 4 sekundách do mě také krokem za cca 4-5 sekund naboural. V okamžiku střetu jsem v průběžném pruhu nebyl úplně srovnaný a stál jsem ještě trochu šikmo, protože jsem se už chtěl opatrně zařadit do prostředního průběžného pruhu, kde už jezdila OA větší rychlostí. Přivolaná hlídka PČR konstatovala, že viníkem jsem já z důvodu přejetí V13a. Zároveň to kvalifikovali jako nedání přednosti v jízdě při zařazování z připojovacího pruhu. Vzhledem ke druhé takové nehodě během 12 měsíců to policista odmítl řešit blokově. Dodatečně jsem předložil kamerový záznam, bohužel tam je jenom pohled dopředu nikoli dozadu, takže jeho vypovídací schopnost je omezená. V doplnění podání s kamerovým záznamem jsem argumentoval, že uznávám nerespektování značky V13a, ale že se domnívám, že se nejednalo o nedání přednosti v jízdě, vzhledem k tomu, že ke střetu došlo až 5 sekund po najetí do průběžného pruhu.
Nyní mi do datovky přišel příkaz - pokuta v rozumné výši a zákaz řízení na 2 měsíce za porušení § 4 odst. c) - povinnost řídit se dopravními značkami a § 21 odst. 1 - při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a tedy za přestupek podle § 125c odst. 1 písm. k) a ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 8 ZPPK - nedání přednosti v jízdě. V příkaze je uvedeno, že trest se ukládá s využitím §41 odst. 1 zákona 250/2016 - projednání 2 přestupků ve společném řízení. Zákonná sazba za 2x nedání přednosti je 1-6 měsíců, takže zákaz jsem dostal na spodní hranici.
Jakou byste volili taktiku - má smysl podávat odpor? Pokud ano, na čem to stavět? Napadá mě jenom rozporovat nedání přednosti v jízdě, kdy ke střetu došlo až po 5 sekundách po najetí do průběžného pruhu. Možná tím, že jsem řidiče za sebou neohrozil. V citaci sankce je menší chyba v odkazu na příslušné ustanovení zákona, ale to mi předpokládám nijak nepomůže.
Nebo odpor nepodávat a po 1 měsící požádat o odpuštění zbytku trestu?

Stran: [1]