30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - resistor

Stran: [1] 2
1
Nemá smysl dělat ze sebe takového aktivistu, zbytečná práce "házet perly sviním" se u nás říká

Ano, myslím, že to bude win. Já osobně bych je v takto zjevně vyhrané situaci poslal do řiti způsobem na hranici hrubě urážlivého podání, ale na Vašem místě může vlastník zaslat úřadu např.

Č.j. XXXXXX
Sp. zn. XXXX

Věc: podání vysvětlení ve věci oznámení přestupku

V souladu s čl. 37 Listiny základních práv a svobod a poučením obsaženým v rámci předvolání k podání vysvětlení Vám tímto sděluji, že v této věci odpírám podání vysvětlení, neboť by mohlo přivodit přestupkové stíhání mně, či osobě mně blízké. Vemte prosím na vědomí, že toto mé stanovisko je platné i pro případné budoucí předvolání k podání vysvětlení v této věci.

Sbohem,
Jarda Pachatel
narozen, bytem...


2
Soucítím s vámi, také mi párkát nějaký spěchálek projel za zadkem když jsem couval na parkovací místo se směrovkou a couvačkou. Btw. směrovky v tomhle případě fungují pěkně debilně protože po sebemenším otočením volantem po směru zatáčení se páčka vrací co mj. odvádí pozornost od řízení. Což u vás také ukazuje, že tam směrovka nebyla.  Bohužel budete jako viník buď jen vy, nebo oba dva pokud se orgánům druhou stranu podaří uvařit.

3
Potřebuji poradit - technický stav vozidla / Re:přesunuto - Gumy
« kdy: 11 Března 2023, 18:19:57 »
Zkušenost s letními pneu na sněhu Continental jednu sezónu staré, plný vzorek se mi v porovnání se zimákama jevily jako kvalitní sáně, byla potřeba extrémní předvídavost a nechávat distanc na doklouzání.
Na hory bych s tím nechtěl jet.
Zimáky v napadlém sněhu skoro jako v létě. Pokud je to uklouzané, tak jen trochu lepší než na letních.
Od té doby střídám dvě sady kol.
Celoročky mají na autě důchodci a když sněží pokud možno nevyjíždějí. Při opatrné jízdě dokážou částečně nahradit zimáky ale do hor a kopců to není.
Spotřebu vzhledem k nájezdu a účelu nesleduju.

4
Jiné / Re:"Nečitelná" RZ během sněhové kalamity
« kdy: 11 Března 2023, 18:03:06 »
Na podznačce je dobře čitelný nápis, takže značka bude sice zašpiněná, ale stále čitelná.
Připravte se, že na vás otřepaně zkusí zjištěné zašpinění značky jako důkaz že jste před jízdou neprovedl kontrolu a značku jste neočistil.
Může se stát, že i fotoaparát policie bude nastavený tak, aby značku nasnímal méně kontrastně než je viditelná okem.

Pokud vám budou klást jako přitěžující faktor že jse se k věci nevyjádřil, můžete argumentovat usnesesenín NSS o svobodné volbě komunikační strategie přestupce.

5
Jiné / Re:"Nečitelná" RZ během sněhové kalamity
« kdy: 04 Března 2023, 19:45:59 »
Sice asi pozdě, ale pokud máte potřebu do odporu přidávat nějakou rozporující větu, tak něco úředně blbého co nenese informace, třeba  "Uvedený skutek se nestal. Události se staly jinak než je uvedeno v odůvodnění."

Asi bych taky stál o postnutí fotky RZ (možná asi spíš nezveřejňovat pokud SO nemá, aby to nezneužil),
protože dle litery zákona "znečištěná tak, že je nečitelná" znamená, že může být znečištěná ale pakliže v celém univerzu existuje alespoň jedna entita (nepodjatá pro objektivitu), která RZ dokáže přečíst nic se nestalo.
Dokonce ta formulace nevylučuje čtení RZ s použitím vhodných pomůcek.
Judikaturu k míře znečištění RZ jsem nenašel, takže docela dobré právní vakuum
A pak je něco jiného čitelnost RZ podle fotce a čitelnost RZ ve skutečnosti. Přístroj může snadno zkreslit realitu, zejména pokud se správně nastaví.
Je zcela běžné, že něco co je viditelné okem na fotce viditelné není, zejména u digitálních přístrojů. Viz. obrázky kdy okem jsou vidět mraky na obloze, na fotce mraky nejsou ale je tam vidět jejich odraz na vodní hladině.
Tam by bylo vhodné požadovat znalečák zaměřený na dynamické podání obrazu použitého přístroje a následného zpracování ve srovnání s lidským okem.
Ta nečitelnost tam zavání prokazováním negativních skutečností, cože je pozitivní informace pro obviněného.

6
Malo konkretnich info...

Kazdopadne je svisle zn. nadrazena vodorovnemu zn.
ZPPK pojem "modra zona nezna", vetsinou se to realizuje jako znacka IP 12(Reserve - vyhrazene stani, s doplnkovou tabulkou PO-PA, od-do), doplnene o modre cary tj. znacku V10g (casove omezene stani).
Pokud tam mate IP13b (s park. hodinama), doplnene o znacku V10g (casove omezene stani), tak je rozhodujici doplnkova tabulka u te IP13b, kterou jste nam jaksi nesdelil.


Pokud na tabulce bylo "max. 1 hodina" plati modra zona i v sobote a v nedeli.
Pokud na tabulce bylo "Po-Pa, od 7 do 17h. max. 1 hodina", v sobotu a v nedeli modra zona neplati.
Pokud tam nebyla zadna tabulka, tak je sance pro chybne znaceni, protoze pak by slo o neco jako bezne parkoviste s casovym omezenim ktere nebylo nijak stanoveno. 

7
Teď nějakou dobu ne, ale co pozoruju jsou právníci na ministerstvech často tak blbí že by je jinde nezaměstnali a směrem dolů jsou to bývalí policajti což implikuje iq na úrovni lehké debility nedá se divit, že zavedenou judikaturu a elementární právní zásady nekvalifikovaně ignorují. Potvrzením pro mě byl poslední případ který se řešil jako tč, kdy jim po roce "práce" od události soud zamítl obžalobu. V opačném případě by vzniknul judikát potvrzující v čr unikátní dopravní pravidlo.

8
Na to neexistuje jednoduchá odpověď
V první řadě je potřeba se podívat na typový štítek auta kde je napsaný homologační předpis včetně edice ve formě roku schválení.
Podle tohohle předpisu bylo auto schválené a je veřejně k dohledání  v eur.lex... EHK/OSN/EHS/ES/EU
V tom předpisu je napsané které části a funkční celky se homologují a jak.
Stran homologace se někdy dělají funkční zkoušky - např. u nádrží a světel, emisní systém, brzdy, všechny věci s vazbou na funkční bezpečnost.
Jindy se homologace uděluje jen na základě kontroly štítkových parametrů - např. baterie, převodovka, různé komfortní řídící jednotky, vypínače.
A jsou věci které homologaci nepodléhají - např. různé gumové špunty, dorazy a šrouby, elektronika která není pevně spojená s autem.
Podle toho se dá usuzovat do čeho je možné zasahovat.
U elektriky se to dá u spousty věcí kromě světel kde jsou předpisy a zkoušky dost striktní.

Zcela prakticky na STK u nás snadno narazíš na balkán kdy je zvykem požadovat bakšišný za všechno co se nějak odlišuje pod záminkou že to nesplňuje předpisy.
Takže možnosti jsou:
1) namontovat  tak aby to nebylo vidět, nebo to šlo před STK odmontovat nebo schovat.
2) v případě problému na STK - kontumační varianta rychlá: demontovat a po opravné STK potom zase namontovat.
3)  v případě problému na STK - konfrontační varianta na dlouho: vše nahrávat a požadovat zápis písemného odůvodnění s uvedením konkrétních bodů v konkrétním předpisu který to nesplňuje včetně fotodokumentace čeho se výhrady týkají. Nejlepší otázka "Ukažte mi, kde je napsaný to co říkáte nebo to co po mě chcete".
Pokud odmítnou, stížnost na MDČR protože na základě nekonkrétního popisu závady nelze konkrétně zadat opravu - závadu odstranit a požadovat nápravu + další nakydání špíny  na téma neodbornost a laxnost.
Nestalo by se poprvé, že by hoši posoudili stav podle novějšího či staršího homologačního předpisu, nebo si pletou pojmy s dojmy kdy by chtěli homologaci na součásti kapotáže nekapotovaného motorového vozidla, které ani nejsou uvedené v homologačním předpisu vozidla.
Pokud máš v ruce konkrétní bod:
Tak buď zpytovat svědomí a zjevnou závadu opravit aby seděla podle předpisu a znova na STK.
Pokud není zjevná tak jít na konzultaci za soudním znalcem a podle jeho názoru buď upravit podle předpisu a znova na STK,
nebo pokud má názor, že STK se mýlí, nechat si vypracovat znalecký posudek a stěžovat si na MDČR.
Pak případně další opravné prostředky.

Jeětě dodatek - pokud se dělá dodatečná homologace přes Dekra apod.
Tak úprava jednoho funkčního celku je úprava a jde to udělat poměrně snadno.
Pokud se úpravy týkají více než jednoho funkčního celku jedná se o individuální přestavbu a jde to přes úřad a je to drahé.

9
Teoreticky popsane funguje, v praxi fizlove reknou, ze jste celou dobu jel a "sesednuti" je ucelove tvrzeni...
Označit bez důkazu tvrzení jako účelové -> situace "tvrzení proti tvrzení" -> uplatnění in dubio pro reo -> slušná šance že to odvolací orgán smete ze stolu

10
Svědek by se mohl vyskytnout, protože chlupatý tamtudy jezdí do práce

11
V tomhle mám celkem jasno, když jedu jsem řidič. když tlačím mohu být a jsem podle 2) chodec. Kdy jsem co dokážu vymezit definovaně.

Potenciální problém vidím když jako řidič zastavím na červené, sesednu a jako chodec protlačím přes červenou.
Za červenou nasednu a jsem zase řidič. (Při zahájení jízdy od krajnice a vjíždění na komunikaci taky dávám blinkr a přednost ostatním vozidlům, ale nejsem už imho povinen kontrolovat jestli na semaforu za mnou nesvítí červená)


Vzpoměl jsem si teď na obdobný případ, kdy řidič někam přijel, zaparkoval a šel si dát pivo. V době kdy už seděl u piva a nebyl řidičem dorazily orgány státní pomoci a ochrany, a chtěly po něm řidičák + ov na alkohol v dechu. Nějak to už nemůžu dohledat ale matně si pamatuju rozsudek, měl podle soudu i tak povinnost předložit doklady a podrobit se ov na alkohol.
Přijde mi tedy adekvátní když orgány to posuzují fluidně být také fluidním.

12
Nevím jestli dotaz na téma patří sem, kdyžtak prosím o přesunutí do správného tématu.

Jako úvod - přestupek se nestal, ale pravděpodobně stane, protože níže zmíněné omezení tam má trčet do konce roku a kvůli 400m nehodlám jezdit 10km objížďkou.

Máme úsek silnice s dočasnou značkou B11 (zákaz vjezdu motorových vozidel) s dodatkovou tabulkou "Mimo dopravní obsluhy",
kterou těsně následuje dočasné světelné dopravní značení(tříbarevný semafor), který zajišťuje střídavý provoz na onom úseku.
Dále je tam rychlostní omezení na 50 a značka zúžení.
Fakticky k žádnému zúžení nedošlo, je to jen administrativní opruz ve jménu omezení dopravy, běžně se tam jezdí obousměrně byť je to užší.

Jestli si správně vykládám ZPPK, tak přijedu-li k začátku omezení na malé motorce s objemem válce 49,8 cm3 a sesednu tam z ní.

podle 2) jsem chodec, zákaz uložený značkou B11 se na mě nevztahuje.

podle 4) pro mě jako chodce semafor nemá žádný význam.

Mohu tedy vejít do místa platnosti zákazu vjezdu (zákaz platí v celé délce za značkou B11). Kdekoli z místa platnosti zákazu už můžu i odjet, protože odjezd z místa(prostoru) zákazu vjezdu nebo jízda v prostoru zákazu je jiný úkon než vjezd do místa zákazu.

Přiměřeným působem mohu využít ustanovení 3) a použiju k chůzi chodník nebo pravý okraj vozovky, nikoli levý.

Vidím trochu právní problém se semaforem
Jako chodec ho můžu brát jako místní světelnou dekoraci, nebo dokonce jako řidič zastavím vozidlo před semaforem a dál pokračuju pěšky vedouce moto, nakráčím do úseku ze kterého vyjedu motorově protože konec je dost do kopce.
A na konci mě odchytí orgán když protisměru svítí zelená, nebo dojde ke kolizi s vozidlem v protisměru.

Pochopitelně mám v úmyslu veškeré prokazování přenechat orgánům a soustředit se na zpochybňování, kritiku a mlácení prázdné slámy.

Napadá mě, že orgán by mohl použít modus operandi, že "vzhledem k okolnostem mohl a měl věděl že v místě je střídavý provoz a byl schopen dovodit že semaforu v okamžiku zahájení jízdy svítila červená tudíž jako řidič nerespektoval signál stůj."

Dále možnost napadnout vchod do zákazu vjezdu a následný odjezd z něj jako "toliko účelové jednání ..."
 
Chtěl bych požádat o zdejší právní názory ohledně potenciálních hrozeb a toho co by bylo vhodné předem právně "vyfutrovat".

Např. obálku s adresou v místě zákazu s tím, že doručím písemnost = dopravní obsluha.

A třeba i podněty ve vztahu k judikatuře které mi mohly uniknout.



1) §76 písm. 6 ZPPK Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.

2) §2 písm. j ZPPK chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm, psa a podobně,

3) §53 odst. 7 ZPPK Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.

4)  §70 odst. 2 ZPPK Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
a) signál s červeným světlem "Stůj!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením,

b) signál se současně svítícím červeným a žlutým světlem "Pozor!" povinnost připravit se k jízdě,

c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. Svítí-li signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,

13

A z čeho zavoláte? Snad ne z té ohrožující věci, kterou máte okamžitě položit. Zejména někde na okresce mimo kamerové systémy a veřejnost bych za ten postup moc nedal.
[/quote]
Těžko budete telefonovat když vám do toho budou řvát výzvy. Počkáte až se to vyklidní. Minimálně jednou odtáhnout musí (pokud vás pro něco nestrčí do klece).

14
"jde mi o situaci, kdy ozbrojená pěst vládnoucí elity vyzve ve jménu zákona, tedy: vyzývám vás ve jménu zákona k odhození záznamového zařízení,,,,,,," mám připraveno v tomto případě odložit ZZ a volat 158 s žádostí o příjezd hlídky pro důvodné podezření, že člen hlídky je pod vlivem omamných a psychotropních látek s pozdějším odůvodněním, že:
1. má ustrašený výraz
2. lesknou se mu oči
3. mluví z cesty a vykazuje nesporné známky zkresleného vnímání skutečnosti (když záznamové zařízení vyhodnocuje jako nebezpečí a vyzývá k plnění nesmyslů)

Což má dobrou šanci, že nebude hodnoceno jako křivé obvinění.

15
Výroky a citáty / Re:Pár perliček
« kdy: 25 Března 2021, 20:49:59 »
Z jednoho rozsudku:
"V daném případě je zřejmé, že obžalovaný byl na místě spolu s dalšími osobami, zúčastnil se výtržnického jednání, které zde probíhalo, a pokud se poškozený v této souvislosti snažil aktéry výtržnictví pacifikovat, byť z pohledu objektivního ne zcela vhodným způsobem, když vytáhl střelby schopnou zbraň, pak však jeho aktivita v této věci, kdy nečekaně polevila, přistoupil zezadu k poškozenému a poměrně silným prknem jej udeřil zezadu do hlavy a poškozený upadl na zem, byla nepřiměřená."

Obraty skoro stylistické  :)

Stran: [1] 2