30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - JJ

Stran: [1] 2 3 ... 17
1
Potřebuji poradit - přestupek mimo ČR / Výzva z NL
« kdy: 06 Února 2019, 10:54:38 »
Dorazila výzva k zaplacení pokuty z NL (kde identita řidiče nikoho nezajímá). Takže jsem se rozhodl zkusit „hnát to vejš“ do oblasti mezinárodního práva následující argumentací:

1. Nezpochybňuju, že došlo k překročení rychlosti a zaznamenání tohoto přestupku na území NL, nicméně:

2. Provozovatel vozidla sídlí na území ČR, auto je registrováno v ČR, provozovatel nemá na území NL provozovnu, nevyvíjí tam činnost a vůbec nemá s NL nic společného. Ke svěření auta konkrétnímu  přestupci také došlo na území ČR. Tedy:

3. Provozovatel se necítí být vázán ustanovením nizozemských zákonů, které ukládají povinnost uhradit pokutu za jednání, ke kterému došlo na nizozemském území.

Kromě toho:
4. Doručením prostřednictvím normální poštovní zásilky (nedoporučené) došlo k pokusu o aplikaci nizozemského práva na území ČR a porušení místně platných ustanovení správního řádu o doručování.

(Navíc je to tuším ještě v rozporu s mezinárodními smlouvami, které ještě donedávna vyžadovaly v takových případech doručování prostřednictvím právní pomoci v cílovém státě či jak se to přesně jmenovalo, ale to jsem jim nepsal).

Jsem zvědav na odpověď. I když co vím, tak pokusů o odpor je tak málo, že je CJIB hází do koše, aby se tím nemuseli zabývat (když mě jednou vyzvali přímo v NL a já jsem chtěl doklad o kalibraci radaru, už jsem o nich neslyšel).

2
Roztomilý dokument. Z mých Helmutů tam není ani jeden. Tak nevím, zda mám být potěšen či naopak uražen ;-)

3
Citace: „Adresát si předvolání nevyzvedl, proto byla písemnost správnímu orgánu zaslána zpět s vyjádřením, že si adresát písemnost v úložní době nevyzvedl“. K tomu správní orgán uvádí, že osoba XY nebyla ztotožněna v centrálním registru osob, proto nemohla být písemnost doručena tzv. fikcí. (Odkaz na ustanovení zákona samozřejmě žádný.)

Bylo to přes svátky, chudák Helmut byl návštěvou ve staré vlasti, no :-) Hovada na úřadě možná čula nějakou levotu, tak se postarala o to, aby zásilka nebyla vhozena do schránky.

4
JJ:
děje se něco, že jste se neozval? Doufal jsem v pomoc.
Jo, jsem nemocnej.

5
Výroky a citáty / Re:Pár perliček
« kdy: 21 Listopadu 2016, 08:34:43 »
... takovou kravinu, že na prvodelikventa je potřeba pohlížet přísněji, nemohl nikdo myslet vážně a spíš jde o omyl.
V Jihlavě? Mohl. Nevím, jaké to má příčiny, ale v Jihlavě jsou koncentrace úředních blbů i úroveň jejich blbosti opravdu výjmečně vysoké. To platí jak pro magistrát, tak pro KÚ

Tamní KÚ rutinně potvrzuje i ta nejblbější rozhodnutí správních orgánů prvního stupně a vymýšlí k tomu tak absurdní podpůrné konstrukce, že úředníky na jiných KÚ by fackovala hanba kdyby něco podobného vylezlo z jejich úřadu.

6
2. Ano, na jednání jim řekněte, že shledáváte nedostatky a vyjádříte se písemně.

3. Protože to nechceme úřadu zjednodušit. V konkrétním případě na rovinu přiznám, že chci naštvat zrmda Uhlíře.

4. Postup je odvolání na kraj -> žaloba ke KS -> kasační stížnost k NSS - nastudujte si základy.

7
Proč by mělo někoho klepat? Existuje spousta úředních nesmyslů, o kterých se ví, že nefungují a přesto v klidu existují dál.

- biopaliva
- solární elektrárny
- daně s výnosem nižším než jsou náklady na správu

8
chápu-li to dobře nebyl jste vyzván k podání vysvětlení správním orgánem v rámci zjišťování pachatele a jedinou výzvou byl lísteček za sklem

1. o papírku za sklem nic nevíte. Auto jste v danou dobu neřídil a řidič se o lístku nezmínil (pokud ho nesebral vítr či děti, že...)

2. jako provozovatel jste nebyl vyzván k podání vysvětlení, pouze byl nabídnut odpustek
 -> orgán neučinil žádné kroky ke zjištění pachatele
 --> odložení přestupku a překlopení na sprdel je v rozporu se zákonem
 ---> celý sprdel je nezákonný, protože nebyly splněny podmínky pro zahájení řízení o něm

Nereagování na výzvu za sklem (postrádající konkrétního adresáta) není to samé jako nereagování na výzvu správního orgánu. To, že Vás MP vyzvala k dostavení se nezbavuje správní orgán povinnosti pokusit se zjistit totožnost pachatele - ať už předvoláním nebo výzvou ke sdělení totožnosti.

Přečtěte si spis, uveďte, že se vyjádříte do jednoho týdne písemně. Do písemného vyjádření pak uveďte výše uvedené.  Pokud to neodpískají, tak k soudu - tyhle věci dělá v HK JUDr. Kumprecht, který je soudí až překvapivě rozumně a zdá se, že na snahy o maximální rejžování a obcházení úředních postupů je trochu alergický.

9
Nejlepší je posílat z jedné díry v Guatemale, kde se podaná pošta vyzvedává jednou za týden :-D

10
Ještě dodám, že pokud je e-mailem poslané podání podepsáno elektronickým podpisem s certifikátem od státem uznávané autority, tak se to už papírovým podáním potvrzovat nemusí.

11
Tak holt nebudu jezdit k moři do Francie ;-) Já jsem dřív jezdil docela rád střílet do Anglie, ale v posledních pár letech se mi ta země zhnusila natolik, že tam jezdím jen není-li zbytí kvůli práci (a účtuju si za to tučný příplatek).

Každopádně to, že státy poskytují informace o svých občanech jiným státům mě štve jako máloco jiného.

12
Zajímavé články z internetu / Re:Mike vs Policie
« kdy: 11 Října 2016, 09:58:27 »
Nutno si ovšem uvědomi to, že zásluhou toho kreténa Kocourka a jeho prefabrikovaných a nesmyslných podání a postupů tu máme:

- prodloužené preklusní lhůty (a dost možná to přispělo i k „objektivní zodpovědnosti“)

- spoustu lidí, kteří zaplatí Kocourkovi, čímž považují silniční buzeraci odbytou a nadále ji neřeší. Když na to potom dojedou, nadávají Kocourkovi, ale proti buzeraci jako takové nebudou zase dělat nic.

- představu, že se vše nějak utáhne na procesních chybách, což odvádí pozornost od silniční buzerace a skutečných problémů bezpečnosti silničního provozu. Ne že bych byl nad procesní vidle zcela povznesen, občas se to u SŘ hodí, ale přece jen většina pokut je udělena na základě nesmyslných rozhodnutí, která je možno (a IMHO záhodno) napadat meritorně.

13
Pokud úřední osoby byly na stavbě z titulu své funkce, nemělo by nálezné směřovat spíše do obecní kasy? ;-)

14
Vidím to podobně jako enzym. Přiznat fakt projetí odbočovacím pruhem. Je možno se „lidsky“ omluvit, že řidič zazmatkoval vinou nejasného dopravního  značení apod. Nadhodit materiální znak a na to konto žádat o nižší pokutu.

Projetí na červenou nelze prokázat, protože ze záznamu nelze spolehlivě doložit rychlost ani přesné vzdálenosti. Takže to „projetí červené“ bych hrál na ustanovení, podle kterého smí řidič pokračovat v jízdě na oranžovou, pokud by nestihl bezpečně zpomalit (tady by navíc omezil či ohrozil toho v modrém autě). U SŘ je též možno šermovat pesimistickými údaji o reakční době.

Rychlost - nebylo schválené měřidlo, nelze řešit. Nevidím důvod k přiznávání.

15
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Návrhová rychlost
« kdy: 11 Října 2016, 09:39:16 »
Tj. po dálnici, navrhované před 50 lety pro tehdejší návrhové vozidlo a rychlost 130 km/hod se dá dnešními auty bez problémů bezpečně jezit třea i 150.

Mohl byste tu myslenku rozvest, na cem stavite?

Viděl jsem to před časem tuším v příloze k nějaké normě - těch vozidel tam bylo definováno víc, např. nákladní auto. U jednotlivých kategorií bylo definováno několik parametrů - vzpomenu si určitě na rychlost a schopnost zrychlovat a brzdit, nějak tam figurovala i hmotnost a výkon.

K návrhu maximální rychlosti se to používá okrajově, ty informace jsou primárně určeny ke stanovení jiných parametrů: maximálních stoupání, budování či nebudování stoupacích pruhů pro pomalá vozidla, k výpočtu propustnosti komunikací apod.

Ještě jedna „drobnost“ mi z toho dokumentu utkvěla v hlavě: opotřebení komunikací provozem lehkých vozidel (teď nevím, zda do 3,5 nebo 7,5 tuny) se při návrhu zcela zanedbává.

Stran: [1] 2 3 ... 17