30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Vadym Polyakov

Stran: [1] 2 3
1
Tak nakonec to fakt zrušili :) Super zpráva, takže sprdele spáchaný před 1. 7. 2017 se promlčují podle zák. č. 250/2016 Sb., to znamená stejně jako současný přestupky (1/3 roky). Myslím že na tom se musí vyhrát velká spousta kauz, ikdyž důvod k obnově to asi nebude, že? Jen na přezkum.

Soudruh Filip a další dva si neodpustili disent. Prý pojem "trestnost" nezahrnuje zánik odpovědnosti a nikdo ani nemá právo očekávat, že nedojde k prodloužení prekluzivní lhůty v době, kdy už běží. Achjo

https://www.usoud.cz/aktualne/ustavni-soud-zrusil-dalsi-cast-prechodneho-ustanoveni-zakona-o-odpovednosti-za-prestupky/

2
Soudruh Filip spolu s dalšími soudruhy bude vyhlašovat nález už 23. 6. 2020. Zruší nebo podrží?

https://www.usoud.cz/program-jednani-soudu/pl-us-420-1/

3
Prekluzi je možné v řízení před soudem uplatnit i po koncentraci řízení, takže je to v pohodě, viz nález Ústavního soudu ze dne 15. 3. 2010, sp. zn. I. ÚS 2082/09 a rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 15. 2. 2012, č. j. 1 Afs 57/2011 - 95.

Jinak z nálezu Pl. ÚS 15/19 plyne, že "trestnost" podle čl. 40 odst. 6 Listiny zahrnuje i otázku prekluze (překonán nález Pl. ÚS 19/93), z čehož plyne, že by § 112 odst. 2 zák. č. 250/2016 Sb. měl být protiústavní i v té větě, která zůstala, tj. že na přestupky spáchané před účinností zák. č. 250/2016 Sb. se tento zákon nepoužije ani tehdy, je-li příznivější.

To znamená, že prekluze správních deliktů spáchaných před 1. 7. 2017 se musí posoudit podle zák. č. 250/2016 Sb., je-li to pro pachatele příznivější (a to je asi vždy), je-li správní delikt stále projednáván před správními orgány nebo soudy (a SO nebo soudy musí k prekluzi přihlédnout z úřední povinnosti, tedy i bez námitky obviněného).

V dohledné době by tedy mělo dojít k tomu, že Ústavní soud zruší i zbytek § 112 odst. 2 zák. č. 250/2016 Sb., takže pokud někdo máte možnost, asi bych soudu navrhl, ať podá ÚS návrh na derogaci.

4
hh: Dík za super doplnění :) za odměnu házím nějaký judikáty

Rozsudek Nejvyššího správního soudu č. j. 2 Ao 3/2008 – 100

Smysl umístění dopravních značek nemůže být samoúčelný či dokonce šikanózní, nýbrž že musí být racionální a opodstatněný některým z uvedených legitimních důvodů. Pokud takový důvod neexistuje, jedná se o dopravní značku umístěnou protizákonně.


Rozsudek NSS ze dne 7. 12. 2017, sp. zn. 2 As 185/2017

Ze zákonné možnosti dopravního omezení je zřejmá jeho přípustnost, pokud se tak stalo zákonem předpokládaným způsobem a ze zákonem předpokládaných důvodů. To plyne z § 78 odst. 2 zákona o silničním provozu, podle něhož lze dopravní značky a jiná zařízení užívat jen v takovém rozsahu a takovým způsobem, jak to nezbytně vyžaduje bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích nebo jiný důležitý veřejný zájem.


5
Já myslím že brojit proti nevhodně umístěné dopravní značce v tzv. incidenčním přezkumu opatření obecné povahy podle zákona 150/2002 Sb., které musí být v podstatě ke každé značce vydáno (§ 77 odst. 5 zákona 361/2000 Sb.). Je na to i nějaká judikátůra, ikdyž souty často tvrdí, že musíš respektovat značku a basta, není to pravda - opatření obecné povahy svědčí presumpce správnosti, pokud se ale v incidenčním přezkumu zjistí, že to OOP bylo nezákonné, nepřezkoumatelné, nesprávné, nebo nebylo vůbec vydáno, tak presumpce správnosti je vyvrácena a nelze tudíž trestat za porušení OOP, které bylo zrušeno (nullum crimen sine lege).

6
Tož si podejte žádost o náhradu škody za průtahy v soudním řízení a to na Ministerstvo spravedlnosti. Nárok máte na cca 20 a více tisíc Kč.

Ze Stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ze dne 13. 4. 2011, sp. zn. Cpjn 206/2010, uveřejněném pod R 58/2011, plyne, že pro poměry České republiky je přiměřené, jestliže se základní částka, z níž se při určování výše přiměřeného zadostiučinění vychází, pohybuje v rozmezí mezi 15.000 Kč až 20.000 Kč (cca 600 až 800 EUR) za jeden rok řízení, tj. 1.250 Kč až 1.667 Kč (cca 50 až 67 EUR) za jeden měsíc řízení. Nejvyšší soud přitom ale považuje za nezbytné zohlednit také to, že jakékoliv řízení vždy nějakou dobu trvá. Bylo by proto nesprávné, jestliže by i počáteční doba řízení (kterou by bylo možno považovat ještě za přiměřenou) byla odškodňována ve stejné výši jako doba jí přesahující. Pro účely vypořádání se s touto problematikou tak Nejvyšší soud pokládá za rozumné, jestliže první dva roky řízení (resp. prvních 24 měsíců) budou ohodnoceny částkou o polovinu nižší, než jsou částky uvedené výše; tedy 15.000 Kč až 20.000 Kč za první dva roky řízení dohromady (za jeden rok pak 7.500 Kč až 10.000 Kč).

8
Určitě jste o této kauze slyšeli...https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/andrej-babis-stret-zajmu-cernosice-stredocesky-kraj_1904041720_tec

Babiš dostal pokutu za střet zájmů, podal si odvolání a kvůli nějaký procesní chybě vyhrál...KÚ Středočeský ale nechtěl svoje rozhodnutí novinářům poskytnout, tak jsem se pokusil to přes 106 získat sám, tj. jak rozhodnutí o pokutě, tak (a předevšímú o tom Babišově odvolání...nejprve bylo zdráhání, ale po odvolání u MSpr mi to poskytli relativně rychle.

Je to celkem zajímavé - zrušili to hlavně na údajném porušení presumpce neviny, protože Černošice si na základě podnětu Transparency International před zahájením řízení nechali udělat stanovisko svým právníkem k tomu, zda Babiš přestupek spáchal, a právník řekl že jo, a Černošice to stanovisko založily do spisu...takže KÚ řekl, že jeho vinu konstatovali předem, takže špatně...no já nevím, je to na zrušení? Já celkem chápu, že se jim nechtělo bez dalšího zahájit řízení proti premiérovi, ale že požádali o stanovisko svýho právníka...přijde mi to trochu jako účelovka :)

9
Pro všechny lidi, co si rádi občas za106kují, je tu lahůdka:

Nález Ústavního soudu ze dne 21. 5. 2019, sp. zn.  I. ÚS 1083/16

25. Lze tedy uzavřít, že z hlediska požadavků čl. 17 odst. 5 a čl. 4 odst. 4 Listiny je přípustné, pokud povinný subjekt odepře poskytnutí (vyhledání) informace v případech šikanózního výkonu práva na přístup k nim, případně stanoví žádanou úhradu (typicky za mimořádně rozsáhlé vyhledávání) kvalifikovaným odhadem, nikoliv na základě definitivního vyhledání žádané informace. Výši úhrady však musí oznámit před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace, tj. nejpozději do 15 či 25 dnů ode dne přijetí žádosti [§ 14 odst. 5 písm. d) a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.], pozdější či dodatečné oznámení není možné (shodně i doktrína, srov. FUREK, A. Op. cit., s. 993).


Překonaná judikatura:

Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 6. 2017, č. j. 7 As 300/2016 - 21

Marným uplynutím patnáctidenní lhůty k poskytnutí informace dle § 14 odst. 5 písm. d) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, nezaniká povinnému oprávnění požadovat úhradu nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli dle § 17 odst. 3 tohoto zákona.

Dále rozsudek NSS ze dne 14. 7. 2017, č. j. 5 As 181/2016 - 23.

10
No jo, jenže to by si to musel správní orgán uvědomit již na začátku, že provozovatel je virtuální :D

11
Dále jsou tam věci jako alkozámek - řidič nenastartuje, dokud nedýchne do alkotesteru, nebo černá skříňka - jako je v letadlech, s kamerami, která bude zaznamenávat, co se dělo před nehodou atd.

12
V nově vyrobených automobilech by měly být zabudovány moderní technologie, které pomohou zachránit lidské životy.

Patří mezi ně inteligentní rychlostní asistence, která upozorní řidiče na překročení povolené rychlosti vibrací plynového pedálu.

Vysoká rychlost nebo nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozovky stála v ČR v roce 2017 za osmnácti procenty dopravních nehod.

Je tam toho více :D

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropsky-parlament/europarlament-chce-snizit-pocet-nehod-prosazuje-povinne-bezp/r~80db6b7846fc11e9b38a0cc47ab5f122/v~sl:a45e62fff6f7fe58321e0d7c1afe08ea/

13
Podle mě je nové znění § 14 správního řádu protiústavní, protože nelze plošně říci, že zaměstnanecký vztah úředníka k orgánu nebude nikdy důvodem podjatosti. Prostě někdy tomu tak je a někdy tomu tak není, záleží na okolnostech. I z judikatury NSS vyplývá, že v některých případech je již samostatný zaměstnanecký poměr důvodem podjatosti (nějaká stavební řízení tuším, kde šlo o stavební záměr obce, jejíž stavební úřad o tom měl rozhodovat).

Zákonodárce si navíc nemůže přisvojovat rozhodování konkrétních případů, ale může stanovovat pouze obecná pravidla.

Přitom již z čl. 6 Úmluvy a čl. 36 a násl. Listiny vyplývá, že rozhodovat v právní věci musí nestranný orgán. Pokud si zákonodárce do správního řádu vyblije, že vztah mezi zaměstnancem a úřadem není podjatost, tak je to sice hezkým příkladem toho, jak formalisticky přemýšlí státní právníci (dáme to do zákona a podjatost zmizí mávnutím kouzelného proutku), ale jaksi to pomíjí, že z ústavního pořádku vyplývá jasný zákaz rozhodování osoby, která není nestranná, s čímž podústavní právo musí být jaksi v souladu a blitek v zákoně na fakticitě podjatosti nic nezmění.

Až se mi dostane příležitosti, jakože určitě dostane, dám ústavní stížnost spolu s návrhem na zrušení tohoto blitku.

14
Zdravím, dejme tomu, že jsem někde zaparkoval v zákazu stání v 9 ráno a odparkoval jsem to asi ve 4 odpoledne. Mezitím mi městapo stihlo 3x udělat fotodokumentaci vozidla, takže mi přišla výzva k úhradě určené částky 3x, a to za parkování v 10, ve 12 a v 15. No a mě zajímá, jak byste postupovali? Podle mě mohou požadovat jen jednu určenou částku, protože se jedná o jeden trvající přestupek.

1) neplatit nic a pak namítat v řízení o sprdel, že nebyly splněny podmínky řízení, protože nebylo postupováno podle § 125h

2) zaplatit jednu určenou částku a pak namítat v řízení o sprdel, že tím došlo k uhrazení za celý skutek

3) uhradit všechny a po roce (po prekluzi) požadovat zpět s tím, že se jedná o neoprávněně zadržovanou částku, protože úřad mohl vyzvat k úhradě pouze jednou, protože se jedná o jeden přestupek, úřadem pouze uměle rozdělený na tři části, aby mohl požadovat více peněz

4) jiná možnost?

díky a jsem zvědav na vaše nápady a názory :)

15
To je ale souhlas podle § 79a zák. č. 361/2000 Sb., který je nutný pro měření rychlosti obecní policií, odlišná věc.

Stran: [1] 2 3