30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Zefiris

Stran: [1]
1
Mně ještě napadlo - jak je na tom materiální aspekt? Reálně je to tak, že po téměř dokončené rekonstrukci a rozšíření silnice je v předmětném místě - wait for it - parkovací stání.

2
Jako já jsem pro každou legraci, zvlášť v rámci tréninku. Akorát - jaké to má potenciální náklady a podobně?

3
Mezitím došlo opravné rozhodnutí, kde opravovali překlep ve jméně. Podal jsem blanketní odvolání (nevím jaký má vztah běžící odvolání proti původnímu rozhodnutí versus vydání opravného rozhodnutí, ale tak pro jistotu). Jinak ticho po pěšině jak ze strany správního orgánu, tak ze strany odvolacího orgánu.

4
Přemýšlím, zda by na tomto případu nešlo nějak důrazněji napadnout sprdel jako takový. Co už víc může provozovatel udělat? Na výzvu orgána řidiče udal, řidič se dostavil a doznal se. Jen na základě toho, že řidič nevyužil svého práva a nikoli povinnosti se zúčastnit ústního jednání (nemluvě o nevyřešené podjatosti), má být trestán provozovatel? To už je trochu extrém ne?

Ono je to celé divné. Taky se stále drží  § 53 odst. 2, což si myslím že není ve výčtu toho, co vůbec je sprdelizovatelné.

5
Ještě se tak dívám na ten zákon: § 125f odst. 2 písmena a-c musí platit zároveň, je to tak? V tom případě se to snad nevztahuje na § 53 odst. 2, protože ten se netýká zastavení nebo stání (natož automatizovaného prostředku). Rozumím tomu správně, že u § 53 odst. 2 nejde aplikovat sprdel?

6
Ano, je to tak, § 125c odst. 1 písm. k.

Posílám též soukromou zprávu a díky moc za odpovědi.

7
No, nechtěl jsem to pokud možno upřesňovat, ale teda podobných situací je tady v okolí víc, tak tady máte příklad:

https://mapy.cz/s/3lBQE

Dneska je ta žlutá čára výrazně méně zřetelná, pokud vůbec je viditelná. Mého auta se nejspíš týká zhruba situace toho Citigo vpravo. A všimněte si, že černé auto stojící daleko vpředu napříč vlastně taky stojí na chodníku. A naopak bílé auto vlevo sice na chodníku nestojí, nicméně tři metry silnice tam nejsou ani náhodou.

Když zadám do vyhledávače "brno pasport komunikací", dostanu se na stránku, kde je jednak mapa ke stažení (a z ní nejde vyčíst, kde je chodník a kde ne), a jednak tabulka obsahující délky jednotlivých ulic. Kde je řečeno, že právě pasport komunikací je ten oficiální zdroj informace o tom, co vlastně je chodník? A musí takový pasport být veřejný?

Výzva poprvé doporučeně doručena nedávno, zřejmě po pár měsících od "skutku".

Pokud to můžou překvalifikovat, tak skoro ztrácím motivaci do toho jít. Každopádně díky za rady.

8
Dobrý den,

mám dva dotazy:

1) jak se pozná chodník? Našel jsem tady odkaz na ČSN 73 61 10, nicméně normy nejsou právně závazné. V katastru je dané místo jako jedna parcela s přilehlou silnicí (určení: jiná komunikace), přičemž ale obrubník mezi silnicí a jakože chodníkem, který v reálu sice existuje, ale je ve stejné výšce jako ta silnice, je v katastrální mapě nakreslen tenkou čarou. Katastr tedy o nějakém rozdělení té parcely něco tuší.

2) když řidiči kladou za vinu stání na chodníku, a pak se neprokáže, že je to chodník, můžou to ještě nějak překvalifikovat, anebo toto už je game over? Je to jednosměrka, která někde pár zatáček před daným místem má zákaz stání na pravé straně, na které je i ten nezvýšený "chodník". Hrozí překvalifikování na zákaz stání, anebo by to nějak muselo začít odznovu?

Záludnost je v tom, že zvyk je stát tam u levého okraje, a nalevo od toho nezvýšeného obrubníku, který je zhruba uprostřed komunikace, je žlutá čára (místy dosti nevýrazná, jednou nakreslili a pak už neobnovili), ovšem celé to má tak max. osm metrů na šířku. Pokud bych připustil že od obrubníku napravo je chodník, tak by se nesmělo stát ani vlevo, protože by tam nebyly tři metry (možná tak metr). Dosavadní zvyk byl, že přes noc se stávalo i vpravo, pokud nebylo jinde místo. Na průjezd auta (i popelářského) tam místo nějak zbylo. No ale teď to asi někomu začalo vadit.

Je v této fázi (nechci-li aplikovat Helmuta) lepší toto řešit jako správní delikt, nebo nabonzovat řidiče a nechat řidiče řešit to ze své pozice jako přestupek řidiče?

Jen pro zajímavost: výzva se nese zhruba ve smyslu: "Milý provozovateli vozidla, vozidlo stálo tehdy a tehdy na chodníku. Buďto zaplať 500 Kč a zapomeneme na to, nebo nabonzuj řidiče. Pokud ani jedno, budeme to řešit jako správní delikt. Tvůj milovaný úřad.".

9
Dobrý den,

mám podobný případ: provozovateli vozidla došla nějaká takováto výzva, ať zaplatí výpalné nebo nabonzuje řidiče (brutálních 53 km/h v obci). Výzva nedoporučená, tedy v souladu s výše uvedenými doporučeními ignorována. Nedávno ovšem přitvrdili a poslali doporučený dopis s návratkou. Uvnitř dopisu se ovšem překvapivě o výpalném nic nepraví, jde jen o výzvu k nabonzování řidiče do 14 dní. Máte k tomu nějaké doporučení? Nabonzovat řidiče a požádat o kopii spisu? Nevím jestli má provozovatel vozidla úplně žaludek na to nabonzovat pana Babraka Karmala z Afghánistánu nebo tak něco.

Zkoušel jsem sem přidat sken jako přílohu, ale "vaše příloha nemůže být nahrána".

Stran: [1]