30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - P.

Stran: [1] 2 3 ... 8
1
Chápu to správně, že za protistranu tam nikdo nepřišel?

Ano, nedorazil, protistrana se omluvila. V zásadě soudce potvrdil, že pro ně je to prostě byznys a potřebují tahat z lidí prachy. Objíždět soudy pro ně není výdělečný, protože náklady mohou vymoci jen v případě výhry, a místo toho radši obepíšou další tři exzákazníky.

2
Tak, abych to znovuotevřel, resp. uklidnil veřejnost, dneska byl soud a je to WIN. Soudce byl úplně v pohodě, samotný přelíčení i s vysvětlením a poučením trvalo asi tři minuty, následoval tak půlhodinovej neformální pokec jak u piva, že podobný kundy potkává jen on sám několikrát ročně a obvykle teda, pokud na to někdo úplně nemrdá, tak to těm energozmrdům zamítá, protože mu tohle ujednání přijde úplně na palici. Jinak teda u mě prý, že jsem mu to podal spíš jak na zlatým podnose včetně názoru dvou právníků, rozboru OZ a hlavní point je, že jsem se stěhoval, takže vyjádření žaloby, že přišli o prachy nedodávkama je zcestnej, protože nebylo dodávat komu. Jinak samotnýho mě překvapilo, že se soud konal takhle brzo. A teda jelikož šlo o bagatelní částku, odvolání není možný. Pak teda, že občas jsou žaloby, kde už lítají větší částky (obvykle pro firmy nebo když to někdo vypoví hned na začátku smlouvy) a tam se prej odvolají na kraj, kde je to obvykle tak 50/50. Výš už prej s tím nepůjdou, protože tam by hrozilo, že prohrají, vznikne judikát a budou případně muset tu závadnou část ze smlouvy odstranit. Takhle vyhrávají aspoň občas nějakej soudní spor a taky nejspíš násobně víc lidí to penále radši bez keců zaplatí, aby to k soudu vůbec nešlo.

3
Nedopravní tématika / Re:Logika u povinného ručení
« kdy: 06 Srpna 2023, 23:09:12 »
Těch víc aut je jeden aspekt, druhý je nájezd. Já se třeba primárně pohybuju pomocí MHD, auto prakticky jen na větší nákupy, návštěvy rodičů a občas nějaký výlet. Průměr mám za posledních 15 let kolem 8kkm ročně, což i při těch 2kkč za POV zvedne cenu jízdného řádově o 10%. Otec je v důchodu, auto používá prakticky jen na městské pojezdy a můj odhad je, že ty kilometry bude mít možná i poloviční.

Průser hlavně vidím v tom, že nemůžu auto půjčit někomu, o kom si nejsem úplně jistej, že se za problémy postaví, pokud se stanou. Tj. půjčím někomu auto, když něco zboří, tak se zvedne povinný mně, já budu muset nejspíš i řešit papíry a ve finále pro dobrotu...
Třeba tahle pojistná událost mě stála řádově 6 hodin času během pracovní doby, nemohl jsem pracovat, nemohl jsem čas vyfakturovat klientovi a zcela prokazatelně mi ušel zisk, který můžu prokázat. Patrně jediná možnost tady je občanskoprávní žaloba vůči druhé straně, ale právě bych čekal, že todle bude jedna z těch služeb, co ta pojišťovna vyřeší za mě (jakože to zaplatí a po protistraně bude vymáhat).

Jinak kdyby pojištění bylo na dobrovolné bázi, platil bych si ho dál a asi ve stejném obsahu jako je teď, přihodil bych asi nějaké pojištění zavazadel, sebe a spolucestujících. Nemyslim, že existuje někdo, kdo by si byl 100% jistej, že nikdy nezpůsobí nehodu.

Tak mě teď napadá, co kdyby u nehody nebyl viník? Řekněme, že třeba náhodně dvěma autům, které na dálnici pojedou vedle sebe, praskne ve stejný čas guma a pošle je to proti sobě. Nejspíš budou existovat lepší případy, ale .. řeší se tohle nějak z povinnýho nebo tam musí být jasně danej viník, čili tenhle případ by musel jít leda z havárka?

4
V pohodě, to už je teď volná diskuze. Jinak všeobecné obchodní podmínky jsem právě prostudoval, ale smluvní podmínky byly (jsou?) právě odděleně a při podpisu skrytě.

5
Nedopravní tématika / Re:Logika u povinného ručení
« kdy: 06 Srpna 2023, 00:41:34 »
Tak pokiaľ nespôsobím nehodu ako ožralý/sfetovaný v aute bez platnej TK a EK alebo nebude škoda prevyšovať maximálny limit môjho POV, tak som v cajku a nebudem doplácať nikdy a je jedno, či mám poistenie u najhoršej alebo najlepšej poisťovne.

Já bych řekl, že tam by mělo být mezi nebo i mezi tím ožralý/zfetovaný. Právě alkohol je často výjimka z pojištění.

Stalo se někdy někomu, že jste způsobili nehodu a poškozený po nějaké době občanskoprávně vymáhal rozdíl mezi tím, co mu zaplatila pojišťovna, a tím, co on vnímal jako škodu?

Tak todle by mě zajímalo taky, v zásadě mě, k mému případu, zajímá, jestli by dávalo smysl to hodit třeba právníkovi, ať se postará o vymožení nákladů při likvidaci/řešení té události.
A taky by mě třeba zajímalo, jak se pojišťovna staví třeba k faktuře za pronájem auta, např. z půjčovny, po dobu opravy? V servisu mi náhradní auto neposkytli, resp. nabídli, ale nakonec se zjistilo, že není žádné dostupné. Zrorvna v té době jsem ho nepotřeboval, navíc auto tam bylo asi tři dny, takže mě to stálo "jen" asi tři hodiny času na transport do/z domu. Ale i tak mi prostě přijde celej ten systém postavenej na hlavu.

Já nepsal, že existují bezproblémové, psal jsem, že problémy mohou být u každé, ale např. Slavia je vyhlášená jako problematická, zároveň má, co si pamatuju, nenižší ceny. Osobně se dívám na Generali, Koop, ČPP, asi Allianz. Je to záruka?

Já bych za sebe přidal Uniqu, resp. mám pojištění sjednané u AXA, kterou koupili. Cena sice není nejnižší, ale vzhledem k mým bonusům a ostatním parametrům jsou rozdíly k ostatním na úrovni desetikorun, ale za skoro minimální příplatek mají celkem dobré asistenční služby, kterých už jsem několikrát využil, takže rozhodně nelituju.

Ze zkušeností musím jen konstatovat, že ofuky dělají všechny pojišťovny, bez ohledu na "tradici", dobu trvání pojištění, nebo výši pojistky. Poslední dobou pouze vidím posun v tom, že někde s vámi vymetají už při sjednávání pojištění, takže máte šanci včas vzít roha.

Můžu potvrdit, v zásadě jsme řešili v rodině několik pojistných událostí a kdykoliv jsme řešili samoopravou (u těch starých aut to jde dobře), pojišťovna vyjebávala jak to šlo, navíc běžně jsme čekali několik týdnů na likvidátora s nepojízdným vrakem před barákem. Od té doby to nechávám na servisu, pokud mají smlouvu s pojišťovnou, ať si to pořeší sami.

Např. Koop, kde jsem snad odešel taky z nasrání u HAV/POV, ale mám tam nějaké úrazové, nebo tak něco, protože v době podpisu smlouvy jsem neměl zdravotní potíže, které by mě teď při přechodu jinam omezily na obsahu nové smlouvy.

Koop je tuším jedna z těch nejstarších pojišťoven, takže chápu, že mají nejvíc zkušeností "s ojebáváním". Měl jsem u nich POV taky, nějaká spoření, ale všechno přestěhované/ukončené po různých změnách podmínek a "sraní klientovi na hlavu".

Naprosto presne, jak rika predrecnik. Povinne ruceni mit musim, protoze se stat rozhodl, ze ho mit musim. Stat kontroluje pojistovny a ruci za to, ze jim narizeny system funguje. Sorry jako, ale v takovem nastaveni proste sezenu nejlevnejsi (a sam neberu nejlevnejsi, ale levny jakz takz vypadajici) produkt a at se stat stara a slibene sluzby splni.

PS: V zivote jsem asi za 250 kkm neresil za volantem pojistnou udalost, ani jako vinik, ani jako poskozeny. Nejake oderky byly, bud vinik neznamy, nebo to spravilo par storokun.

Tady asi můžu jen pogratulovat a popřát, ať to řešit nemusíš i v budoucnu, protože ta frustrace s nastaveným systémem zůstane v krku fakt dlouho. Stát nekontroluje nic, možná tu fungují nějaké dozorové/reklamační orgány, ale jinak je to spíš dost divočina mi přijde.

6
To není úplně přesné. Souhlas s tou první částí souhlásím, já bych milerád tu smlouvu vypověděl, ale ex post to nejde, a vzhledem k tomu, že jsem to "nestandardním" způsobem řešil v minulosti několikrát a stejným způsobem přešel k nim, opravdu to jejich řešení není proklientské, jak se přesvědčilo i několik lidí v mým okolí. Problém je, že z jejich strany to žádná hra vůbec není, je to prostě ignorace, všechny zprávy prostě propadly sítem, protože neobsahují nic, co by měli vlastně řešit.

S tím doplutím k soudu jsem nemyslel proignorování, s firmou jsem si vyměnil celkem šest zpráv, kde jsme teprve až v druhé polovině zjistili, co že to po mě vlastně chtějí, resp. já zjistil, že existuje nějaké smluvní podmínky na zadní straně podpisového archu, který byl součástí desek, a o kterých jsem neměl do té chvíle ponětí. Následně několik vyjádření od právníka, na které byla z jejich strany odpověď ve smyslu, že je to prostě nezajímá. Vyignoroval jsem cíleně předžalobní výzvu, protože mi unikl důvod na ni jakkoliv reagovat, evidentně u nich to nikdo řešit nechtěl (nebo spíš nemohl, hádám, že to je prostě najatá 3rd party služba typu callcentrum), takže rozhodnout soud mi pořád přijde jako jediné schůdné řešení.

Jinak teda tady nejde o fňukání, já jsem připravenej na variantu, že to nevyjde (resp. spíš ji očekávám), ale pořád tak trochu věřím, že soud se těmi argumenty a srovnáním s konkurencí bude zabývat a třeba to dopadne. A teda měl jsem za to, že jsme tu primárně od toho, abychom naše šance v podobných akcích zvyšovali.

7
Nedopravní tématika / Re:Logika u povinného ručení
« kdy: 04 Srpna 2023, 00:07:09 »
Tak já mám bonusy, že papírově pojištění za 10K mě stojí necelý 3. A teda v případě nehody by se cena měla zvednout o 10%, takže to ve výsledku nemá moc smysl ani přepisovat.

Jinak s tím starým autem je to bohužel tak. Mě třeba u předchozího auta, co mělo snad 12 let, na povinným ručení napsali totálku, a že mi dají asi osm tisíc. Za zlomenej nárazník. Tak jsem je poslal doprdele, že auto je v perfektním stavu, v nejvyšší výbavě a vzácné motorizaci, a jestli mi seženou to stejný za osmičku, tak vezmu rovnou dvě. Likvidátor prej, že to mám hodit teda do servisu, ať to opravim. Ten si za to vzal snad patnáct a tím autem jsem jezdil ještě deset let.

Teď mám něco podobnýho, zase kára, co má přes 13 let, ale málo používaná, udržovaná, papírová hodnota nula, ale pro znalce k nezaplacení. Pojišťováky prostě kopat do prdele na potkání.

8
Dobrej tip, do soudu sedm týdnů, tak si s nima asi pár mejlů vyměním.

9
hh: sorry, ale doufal jsem, že ten nadnesenej tón je z toho zřejmej .. je snad doufám jasný, že jsem to v podobným duchu neposlal oficiálně, takže jestli má někdo zájem, klidně sem tu dvoustránkovou slohovku postnu.

10
Nedopravní tématika / Re:Logika u povinného ručení
« kdy: 03 Srpna 2023, 16:49:16 »
Jenže havarijko se u staršího auta vůbec nevyplatí, tam prakticky jen ty doplňkový služby, co stojí pár stovek navíc. Plus teda si říkám, že (zatim) jsem neměl potřebu z toho havarijka nikdy nic čerpat, ale ve finále, i když bych musel, nejspíš by to vypadalo jako v tomhle případě, tj. že by mě to běhání okolo pojištění stálo víc nervů a času, než to prostě zaplatit ze svýho.

11
Nedopravní tématika / Re:Logika u povinného ručení
« kdy: 03 Srpna 2023, 15:18:41 »
Jasně, ale tak ono povinný občas má i nějaký doplňkový služby jako pojištění skel, zvěř, krádež věcí, různý asistence, takže obecně se komunikaci s pojišťovnou vyhnout úplně nedá.


12
Nedopravní tématika / Logika u povinného ručení
« kdy: 03 Srpna 2023, 13:25:03 »
To, jak u nás funguje mi přijde totálně na palici, že se pojišťuje auto a nikoliv řidič, mě prostě vede k tomu, že auto se jednoduše nepůjčuje.

Druhý problém je, že jsem si vybral pojišťovnu podle toho, aby měla funkční hotline, přehledný web, nabízela rozumné služby. A ve finále, když mi někdo způsobí nehodu, řeším to s nějakou shitoidní pojišťovno dědka, co chtěl ušetřit, takže se nikam nedá dovolat, nic zjistit a pojišťovna klidně týdny nekomunikuje.

A pak teda samotné vyřizování událostí. Vlastně tohle je moje první pojistná událost v životě. Nedávno do mě na parkovišti dědek najel, a i když si toho byl vědom (svědci), urychleně zmizel. Bohužel byl na kamerách a policajti ho dohledali. Odnesl to více méně jen nárazník, auto opraveno a ve finále zlikvidováno. Hodiny telefonování, čekání, papírování a cestování mě ve finále na čase stálo víc, než kdybych z toho parkoviště rovnou odjel a nechal to přestříknout u kámoše v garáži. Pojišťovna nabídla při plnění možnost náhrady ušlého zisku, což mi dávalo perfektní smysl, prostě jsem vzal svoje DP za minulý rok, podělil na pracovní dny a hodiny a vynásobil časem strávením jebačkama okolo. Se k tomu vyjádřili, že "Plnění za náhradu času stráveného s vyřizováním pojistné události nelze poskytnout, neboť tento nárok nespadá pod rozsah náhrady škody."

A já se ptám, k čemu ty pojišťovny kurva jsou? Dodatečně teda, dá se s tím něco dělat? Hledám nějaký precedens, ale nedaří se. Máte případně nějaké vtipné pojišťovací storky?

13
Já myslim, že tohle už je celkem jedno, v zásadě jsem to nechal k soudu doplout cíleně s tím, že jsem doufal, že jim dá přes prsty, vzhledem k tomu, že dělají něco, co ostatní nedělají. Místo toho, aby jednali proklientsky a v momentě, kdy jim přišla žádost o "krádež" odběrného místa, mohli zavolat nebo napsat wtf a řešit to, jak to řeší ostatní poskytovatelé. Místo toho rovnou napsali fakturu a i při pokusech o vysvětlení to rovnou poslali k soudu, protože smlouva a nezájem.
Jestli je zájem, budu informovat, jak jsem dopadl :)

14
Díky za vyčerpávající popis. Vlastně o advokátovi jsem přestal kdysi přemýšlet, ale na tu osobní pozvánku by nejspíš dával smysl. Jinak pro pochopení, resp. spíše ukojení zvědavosti, celý případ je v zásadě o ne úplně korektní výpovědi energetické společnosti. V zásadě jsem se odstěhoval, čím z logiky věci zaniklo odběrné místo, nicméně dodavateli se nelíbí, že místo korektní výpovědi, resp. žádosti o ukonční odběru bylo odběrné místo "ukradeno" tak, že jsem novému nájemníkovi dal plnou moc k přepisu. Vyměnili jsme si několik mejlů a v zásadě po posledním, ve kterém jsem uvedl pár odstavců po konzultaci s právníkem, mi došlo pouze potvrzení o přečtení, ale už reakce žádná.

Následovala předžalobní výzva od jejich právního zástupce (tady už si nejsem jist, jestli to bylo doporučeně s vhozením nebo obyč dopis), který jsem vyignoroval. Více méně protože jsem to považoval za pokus situaci vyřešit alternativně, aniž by se museli zabývat tím posledním mejlem.

Následně dorazil platební rozkaz, na který jsem posílal odpor a vyjádření přes datovku osvč a zároveň zkusil opět kontaktovat původní firmu. Ti se po pár dnech ozvali, že se omlouvají, že došlo k lidské chybě, díky čemuž se zpráva nezprocesovala, nicméně ve zkratce, že je žádné vyjádření nezajímá, jede se podle smlouvy a mám týden na zaplacení (čímž vlastně rozbili celý proces a zajímalo by mě, co by se vlastně stalo, kdybych skutečně zaplatil).

Následovala reakce právníka protistrany na moje vyjádření, což bylo první vhození, na které jsem nijak nereagoval. Moje předchozí reakce byla, že jsem se celou situaci řešit snažil, ale k soudu to dala protistrana, takže by si měla nést náklady. Jejich právník na to reagoval, že tu byla ta vyignorovaná předžalobní výzva, což mi právě úplně nesedí do vlastní argumentace, a sic nemám důkazy, pokud bych konkrétně u tohoto pozdravu prokázal (podepsané potvrzení o převzetí ne mnou), že ten dopis skončil kdoví kde, mohl bych argumentovat, že pošta tady evidentně nefunguje i ta předžalobní výzva skončila kdovíkde.

Smlouva obsahuje dost kostrbaté penále, na které dojelo už i pár lidí z mýho okolí (ti jen slepě zaplatili) a moje argumentace je, že konkrétně toto penále má pokrýt ztrátu způsobenou přepisem odběrného místa, nicméně jelikož jsem se jednoduše odstěhoval, k žádné škodě dojít nemohlo, čili jde pouze o to jakým způsobem byla smlouva ukončena. Dle vyjádření právníka je, po srovnání konkurence, tento způsob ukončení zcela běžný, nicméně k soudu úplně jít nedoporučoval, protože ten výsledek může být neodhadnutelný.

Což vlastně dává smysl, teď mám dva měsíce na to vymyslet, jestli dává smysl tam vůbec jet, případně jestli tam poslat jen právníka, nebo tam být rovnou ve dvou. V zásadě úplně nepočítám s tím, že bych vyhrál, ale kdyby ano, mohl by to být dobrý plivanec korporátním mrdkám.

15
Je to tak, tj. zelený pruh typ III., nicméně nahoře je uvedeno "doporučeně do vlastních rukou, neukládat". Předchozí je stejný, kdežto první byl typ II., ten nebylo možné předat jiné osobě, ani vhodit po dohodě, musel jsem pro něj fyzicky na poštu.

Co se týče strategie, jednou z mi přitěžujících okolností (aspoň myslím) je ignorace předžalobní výzvy, která byla doručena fikcí doručení. V plánu mám argumentovat, že pošťák prostě dopisy házel do koše, tedy až by se začal lámat chleba, k čemuž by ale mohl jít použít už ten předchozí dopis. Ale právě mi teď chybí jak se k tomu korektně postavit. Napadá mě leda, že by prostě předchozí pozdravy omylem hodil do jiné schránky.

Stran: [1] 2 3 ... 8