1
Potřebuji poradit - ostatní / Auto z Anglie v Čechách - výhody/nevýhody
« kdy: 30 Října 2020, 17:06:17 »
Dobrý den,
chtěl bych tu popsat pár poznatků z provozování auta s anglickým původem v Čechách.
Když si v Anglii koupíte auto, odvezete si jej na UK značkách. Dostanete velký techničák s V5C ústřižkem (který slouží jako dočasný malý techničák do kterého se dopíšete) a majitel si na úřadě vyřeší odhlášení auta - export.
Podle věcí co jsem si zjišťoval se takové auto v "polopřevodu" má do 6 měsíců přihlásit. Nemám tušení podle čeho se tato lhůta určuje, ale ve V5C jsem si datum napsal obyč tužkou a na kupní smlouvě datum nemám. Dobu po kterou auto v ČR mám by si mohl někdo zvědavý ověřit podle SPZ a pov. Na pov mám proto u spz drobnou odchylku (vin je stejný pro případ plnění, to vím že jde uhádat, ale podle spz mi nikdo pojistku nedohledá).
Proč něco takového dělat? Jaké to má výhody?
1. Žádná odpovědnost provozovatele vozidla.
2. Žádný záznam o tom komu auto patří - jsem nedohledatelný.
3. Neřeším STK, EK, ČKP.
4. Dokud mě neodtáhnou tak free parking u bytu kde nemám trvalé a kde bych parkovat ani nemohl a to samé u kanclu.
5. Cena za taková auta - BMW530d F10 do 150tis kč, Lexus GS430 do 100tis kč, Audi TT 1.8t do 50tis kč
6. HAV lze, POV lze, ceny normální. (obojí bez problému pojišťovny plní - vyzkoušeno)
7. dobrý stav aut - centrální evidence technických kontrol v UK.
Nevýhody:
1. volant v pravo (týden zvykání si)
2. řazení v levo u manuálu (měsíc zvykání si)
3. telefon a ovládání rádia v levo (nezvyknete si nikdy)
4. hodnota auta na Českém trhu - nulová, jen jako auto na díly
5. pokud mě někdo zastaví a identifikuje, výhoda mizí .. to samé u odtahu
6. pokud mi někdo příjde na to že auto provozuji dýl než 6 měsíců, (nemám fantazii kdo by to mohl řešit), asi nějaký postih (netuším jaký)
taková nevýhoda je, když auto začnete permanentně ničit a dělat s ním prasárny a začne se opotřebovávat. Už jsem v tom za 150 tisíc za servis. 2x převodovka, 1x spojka, 1x turbo, 2x brzdy, 4x olej (miller je drahej), 1x zadní diferenciál, rozvody (prevence), 3x pneu, komplet přední náprava po nehodě o obrubník v zimě a 2 disky... A auto furt má hodnotu dílů. Ale tak to už je moje blbost, pokud si koupíte třeba to zmiňované BMW jako daily, mělo by držet že ..
Dokážete někdo doplnit jak se k tomu staví v Čechách zákony? Co si o takovém autě myslíte? Vidíte v tom výhody jako já a nebo mi uniká nějaký háček?
chtěl bych tu popsat pár poznatků z provozování auta s anglickým původem v Čechách.
Když si v Anglii koupíte auto, odvezete si jej na UK značkách. Dostanete velký techničák s V5C ústřižkem (který slouží jako dočasný malý techničák do kterého se dopíšete) a majitel si na úřadě vyřeší odhlášení auta - export.
Podle věcí co jsem si zjišťoval se takové auto v "polopřevodu" má do 6 měsíců přihlásit. Nemám tušení podle čeho se tato lhůta určuje, ale ve V5C jsem si datum napsal obyč tužkou a na kupní smlouvě datum nemám. Dobu po kterou auto v ČR mám by si mohl někdo zvědavý ověřit podle SPZ a pov. Na pov mám proto u spz drobnou odchylku (vin je stejný pro případ plnění, to vím že jde uhádat, ale podle spz mi nikdo pojistku nedohledá).
Proč něco takového dělat? Jaké to má výhody?
1. Žádná odpovědnost provozovatele vozidla.
2. Žádný záznam o tom komu auto patří - jsem nedohledatelný.
3. Neřeším STK, EK, ČKP.
4. Dokud mě neodtáhnou tak free parking u bytu kde nemám trvalé a kde bych parkovat ani nemohl a to samé u kanclu.
5. Cena za taková auta - BMW530d F10 do 150tis kč, Lexus GS430 do 100tis kč, Audi TT 1.8t do 50tis kč
6. HAV lze, POV lze, ceny normální. (obojí bez problému pojišťovny plní - vyzkoušeno)
7. dobrý stav aut - centrální evidence technických kontrol v UK.
Nevýhody:
1. volant v pravo (týden zvykání si)
2. řazení v levo u manuálu (měsíc zvykání si)
3. telefon a ovládání rádia v levo (nezvyknete si nikdy)
4. hodnota auta na Českém trhu - nulová, jen jako auto na díly
5. pokud mě někdo zastaví a identifikuje, výhoda mizí .. to samé u odtahu
6. pokud mi někdo příjde na to že auto provozuji dýl než 6 měsíců, (nemám fantazii kdo by to mohl řešit), asi nějaký postih (netuším jaký)
taková nevýhoda je, když auto začnete permanentně ničit a dělat s ním prasárny a začne se opotřebovávat. Už jsem v tom za 150 tisíc za servis. 2x převodovka, 1x spojka, 1x turbo, 2x brzdy, 4x olej (miller je drahej), 1x zadní diferenciál, rozvody (prevence), 3x pneu, komplet přední náprava po nehodě o obrubník v zimě a 2 disky... A auto furt má hodnotu dílů. Ale tak to už je moje blbost, pokud si koupíte třeba to zmiňované BMW jako daily, mělo by držet že ..
Dokážete někdo doplnit jak se k tomu staví v Čechách zákony? Co si o takovém autě myslíte? Vidíte v tom výhody jako já a nebo mi uniká nějaký háček?