30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - mcsoap

Stran: [1] 2 3 ... 41
1
Došel jsem si na úřad v obci, kam jsem se přestěhoval a požádal o zápis trv. pobytu a vydání nového OP. Ustřihli mi roh občanky a dali mi kousek papírku v máslově žluté barvě, kde je propiskou napsáno, že se nějak jmenuju a že někde bydlím a že dřív jsem bydlel jinde, s nadpisem Potvrzení o změně místa trvalého pobytu.

O dva měsíce později už začínám být netrpělivý, protože poliši i úřady to nechtěj uznávat, že to je moc starý a kdesi cosi. Nemůžu v zákoně o občanských průkazech najít nic o tomhle papírku s potvrzením, nebo o platnosti dokladu s ustřiženým rohem. Ten máslovej papírek má svoje vlastní číslo.

V portálu občana už starou občanku nevidím, ale žádnou novou taky ne. Čili nevím, co si mám o tom myslet - stará občanka je zjevně zneplatněná (ustřižený roh a absentující záznam v portálu občana), ale nová občanka nic, v datovce žádné upozornění, žádná zásilka.

Můj dotaz - hrozí mi něco? Při ztrátě nebo pozbytí platnosti dokladu mám nějaké lhůty, ve kterých musím požádat o vydání nových, arci mě se bude těžko prokazovat žádost o vydání OP, jelikož jediné co z toho mám je audio nahrávka z návštěvy úřadu.

2
Tohle jsem řešil teď na STK.

1) Není to špatně zapsané. Z pohledu státu je registr vozidel single source of truth. Vlastnictví vozidla nepřechází kupní smlouvou, ale zápisem v registru. Viz pokuty, které stát rozesílá. Vy a vaše práva jsou nějakej bordel pod stolem, to co je pro stát jediný směrodatný jsou zápisky v registru vozidel. Policie vidí, co je v systému. STK vidí, co je v systému. Váš VTP s ustřiženým rohem je neplatný a nikoho zajímat nebude. Jezdíte nezpůsobilým vozidlem a hrozí vám všechno z toho plynoucí. STK rovněž neuděláte, protože technik to prostě v systému neuvidí, čili neschválenej rozměr kol, špatná barva, a to víte, já jenom dělám svojí práci.

2) Při přepisu vozidla kde probíhá rušení VTP a ORV a vydání nového typu ORV přepisuje pracovník do systému všechno z VTP RUČNĚ a dělá v tom chyby. Třikrát jsem na to úředníka upozorňoval, protože mě bylo úplně jasný, že to je průser a taky že jo, nezapsal mě k autu tažný, ale protože jsem to třikrát zmínil a naposledy ještě po vyřízení, tak to hned opravili. Tak strašně debilní to je.

3) Tady máte k tomu tiskovou zprávu:

Citace
Historicky chybné informace vzniklé ručním zadáváním údajů vám opraví na příslušném úřadě (ORP), anebo budete moci využít novinku: připravujeme žádost zdarma přes Portálu dopravy, pomocí které bude možné zažádat o bezplatné úpravy v registru silničních vozidel. Celý proces bude velmi jednoduchý, žadatel nafotí technický průkaz a úředník nesprávné údaje v registru upraví.

Budete tam prostě muset znova, znova vystát frontu a znova jim ukázat VTP a požádat je o nápravu. A je to jen o náhodě, jestli trefíte někoho, kdo nebude dělat důležitýho a nezačně vám dělat problém.

Dále ze stejného webu:

Citace
Důležitou informací také je, že technický průkaz vám nebude odebrán ani při návštěvě stanice technické kontroly. Naopak doporučujeme na kontroly technický průkaz vozit s sebou s tím, že i když se objeví nesoulad informací s registrem silničních vozidel, technik kontrolu provede, a navíc nafotí technický průkaz do Informačního systému technických prohlídek, a následně dojde zdarma k odstranění nesrovnalostí. Možnosti opravit chyby vzniklé ručním vkládám do systému je tak hned několik; slibujeme si od toho vyčištění dat v Registru silničních vozidel vzniklých ručním zadáváním a migrací dat z různých systémů.

Na tohle mi na dvouch STK (jedna HK, jedna Praha) odpověděli v podstatě stejně: Helejte my se v tom taky nevyznáme, prostě v systému to neni, já si to na triko nevemu, prostě to nevidim na monitoru tak to neplatí. Nám řekli používejte novej systém, tak to děláme.

Je to prostě v prdeli, tohle je takovej fuckup že to snad není ani možný.

Portálobčana, Portáldopravy, aplikace eTechničák, dataovozidlech.cz - každá obsahuje něco jiného - standardní kocourkovský bordel.

A ještě bych doplnil kontrolatachometru.cz :D

3
V sekci Registr silničních vozidel klikněte na ikonu Filtru (modrý trychtýř) a dál už Vám to bude jasné.

To je ono, děkuji. Vidím, že ta aplikace mívá dost často výpadky, hlavně v době od 1:00 AM do 3:00 AM.

4
V par. 15 odst. 2 se mluví o osobách v množném čísle.

Tamtéž se uvádí, že jsou to osoby oprávněné podle vnitřních předpisů SO nebo pověřené vedoucím. Takže vedoucí může vskutku pověřit kohokoli, čili i sebe.

Podle par. 15 odst. 4 o tom ale musí být záznam ve spisu.

... a spis ti neukážem. Nevím, jestli to vysvětluju správně. Oni nemají čas na to mi ukázat spis, ale mají čas na to mě tahat po kanclech k sepsání toho, že nemají čas mi ukázat spis. A na tohle jednání přijde člověk, který se nějak sám může pověřovat, ale o tom, že je pověřen mi záznam neukážou, protože nemají čas.

5
Skutečně tedy nemáme dodnes na rovno postaveno, kolik může být v řízení oprávněných úředních osob, ani to, jakým způsobem jsou k tomu zmocněny?

6
Úřad je samozřejmě povinen sepsat o tom, že neumožnil nahlédnutí, úřední záznam.

To nejprve nešlo, ale když se metodik postavil na mojí stranu, tak to šlo. Než k sepsání došlo, přišel na jednání nějakej chlap s tim, že "tady jako budu". Trval jsem na tom, že tam nemá co dělat, ale prej je taky "oprávněná úřední osoba." Vyzval jsem Čihala, aby mi tedy ukázal spisový arch, který říká, že nějakej Srch je oprávněná úpřední osoba v tom spisu, a ten se mi vysmál, že "prostě nám budete muset věřit."

Záznam samozřejmě mám. Jenže to není poprvé, co si psychopat Čihal a jeho gaybois vytřeli se správním řádem. Ten magistrát sere na SprŘ z prdele a mě už to nebaví.

7
Mám dlouhodobě problém s MMHK. V podstatě kdykoliv tam přijdu, tak nelze nahlížet do spisu, protože my nemáme čas, my to nemáme připravený, musíte si zavolat předem. Když už jsem se ke spisu dostal, ukázali mě fotky nějaký cizí tatry zaparkovaný u silnice. Nahlížení do spisu probíhalo tak, že na mě pochop otočil monitor a skroloval myší a řval "nahlížejte!" Potom nechtěl pořídit kopii spisu, protože "ste si to fotil" a když jsem ho donutil tu kopii udělat, tak jsem doma zjistil, že mi udělal kopii policejní složky co mu přišla jako podnět, a ne kopii spisu, kterej proti mě vede magistrát. Stížnost kompletně odložena jako nedůvodná.

Metodik na dopravních přestupcích mi potvrdil, že nic jako spisový arch už se nevede, protože to je celé v jejich skvělém systému, a že při pořizování kopie spisu se to ani netiskne. Ale jestli jako chci, tak mi to vytisknout. Korunu tomu nasadili včera, když jsem si tam přišel pro další spis. Nejdřív ho neměli, pak tam nebyl, kdo by to udělal a pak to nešlo. Jejich argumenty:

Vaše právo nahlížet do spisu není bezbřehý. My jako nemusíme tady nic dělat když se vám nemá kdo věnovat.

Opáčil jsem, že zamítnout mojí žádost o nahlédnutí do spisu, protože tomu brání objektivní důvod, je v pořádku, avšak očekávám, že o tomto vznikne zápis, a že rozhodnutí vydá orgán písemně. To nejdřív nešlo, ale pak metodik řekl, že to jde, a tak jsme se odebrali ho sepsat. Do místnosti vstoupil nějakej dědek s tím, že tam bude. Opáčil jsem, že není oprávněnou úřední osobou, a ať vypadne.

My sme tady všichni oprávněný úřední osoby. A já sem vedoucí úseku.

Opáčil jsem, že může bejt třeba vedoucí vesmíru, ale pokud není oprávněná úřední osoba ve spisový značce, tak si dá vodchod.

Na to reagovali oba tak, že oprávněnou úřední osobou je.

Opáčil jsem, že mi teda mohou ukázat spisový arch, kde bude jméno dědka uvedeno.

"To nejde, budete nám muset věřit."

To je pičovina.

"Si stěžujte."

Mám k tomu několik otázek:

  • Za poslední rok jsem v Hradci Králové nemohl nahlédnout do jakéhokoliv spisu, kdykoliv jsem tam přišel. Jejich odpověď je vždy stejná - musíte se objednat dopředu. Zamítnutí žádosti nahlédnout do spisu jsem nikdy nedostal, vždycky se našel důvod, proč ho nejde udělat, nebo proč si myslí, že ho nemusí dělat. Stížnosti jsou zbytečné, jsou odmítány jako nedůvodné. Jak to teda je? Můžu do toho spisu nahlížet nebo ne?
  • Kolik je v řízení oprávněných úředních osob? Nenašel jsem ve správním řádu žádnou zmínku o tom, že by jich mělo být víc a vždy se o nich mluví v jednotném čísle. Můj myšlenkový pochod čerpal z dfensovského FSM - DFens se chvástal, že stejným argumentem vyhodil úředníka z kanceláře, navíc pořád opakuje mantru o "enumerativnosti veřejnoprávních pretenzí," podle které si úřad nemůže jen tak ustavit dvacet oprávněných úředních osob, když SprŘ jasně mluví o jedné.
  • Co to je za kolosální megasračku "musíte nám věřit"? Vždyť ten spisový arch je tam proto, aby bylo postavení stran rovné a důvěryhodné, dokonce vedoucí vnitřního auditu mi to tentýž den potvrdila, když jsem u ní sepisoval další (zbytečnou) stížnost.
  • Ten spisový arch teda už není součástí spisu? Co to je za argument, že "to se netiskne"?

8
Na kontrolatachometru je vidět kdy auto bylo naposled na STK. A platnost by jsi mohl u svého povozu znát.
Bejvá to rok, dva, čtyři. Podle typu.

A nebo může být zkrácená, nebo může být dočasná. Nebo se počítá podle stáří-novoty auta, nebo podle typu. Přitom ten údaj v systému je, policajt vidí na minutu přesně, kdy STK končí. A nebo to může být kombinace všeho možného a zároveň chyb úředních osob - policajt zkrátí platnost při kontrole, neslepí samolepku, ale do systému to zadá a já to potom poznám jak přesně?

Vy nemáte protokol z kontroly?

Ne, auto jsem koupil a předchozí majitel ho vyhodil, protože je to přece v techničáku... a ten mu při přepisu sebrali.

Mám aplikaci eTechničák - je to asi 4 řádek od zhora "Pravidelná technicka kontrola do....".
Rovněž na Portálu dopravy je datum platnosti TK rovnou na základní obrazovce s přehledem vozidel.

Je to idiotsky rostřelené do různých aplikací, ale poskládat se to dá.

Máte pravdu, došel jsem si na CzechPoint, vyrobil identitu a teď to tam vidím. Bohužel to není moc spolehlivé řešení, protože pořád je tady ta situace, že prostě stojím u auta s majitelem, majitel nemá ty podělaný identity, nemá VTP, nemá protokol STK a SME a prostě nezjistíme, do kdy má auto technickou. A v aplikaci když zadám VIN, nebo číslo TP, nebo ORV a není to moje auto, tak aplikace hlásí, že to nenajde.

9
Vozidlo nemá VTP, protože stát ho zrušil. Portál občana ukazuje pouze přehled technických kontrol a umožňuje proklik do kontrolatachometru.cz, kde je evidence provedených technických kontrol a měření emisí. Nové osvědčení o registraci vozidla tento údaj rovněž neuvádí. Jedinou informaci, kterou tedy provozovatel vozidla má, je červená samolepka na zadní RZ, která ale ukazuje jen rok a měsíc konce platnosti. Jak má tedy provozovatel vědět, do kdy je STK platná?

10
Už dva roky do toho systému nevidím, ale hlídání je dvojí. Dálniční policie a celní správa jsou vybaveny kufrovým kompletem s kamerou, který snímá provoz projíždějící kolem hnípajícího auta a v reálném čase OCR čte značky a vyhodnocuje, jestli má auto dálničku. Dále jsou na vybraných úsecích brány (nejsou společné s mýtnými branami, edálnice má vlastní) na kterých jsou stacionární kamery, které dělají totéž. Obsluha kufrového kompletu se může na tyto kamery napojit a snímat data z nich, v případě, že nemá ze svého místa výhled a jsou poblíž této brány. V té době také platilo, že pokud řidiče nezastaví, tak se nic dalšího neděje, protože systém neumožňoval sběr dat pro užití ve správním řízení. Jestli se to posunulo dál, nevím.

11
Do portálu občana se přihlašuji datovkou - mám dvě datovky, FO a OSVČ. Po přihlášení přes datovku OSVČ vidím v portálu občana auta, která mám napsaná na FO a naopak nevidím auta, která mám napsaná na IČO. To je očekávaný stav?

12
Na základě čeho se tak domníváte? Působí jako Helmut?

Nějak mi nepřipadá, že holohlavý blbeček ve značkovém oblečení je 62 let starý, ale můžu se plést.

Já bych s takovou osobou do nějakých dohod nešel.

Takže postup je tedy se normálně do toho řízení přihlásit? Mě se jedná o to, jakou má poškozený šanci z toho reálně něco dostat, když nemá na opravy žádnou fakturu. Foto bezprostředně po nehodě pořídila PČR a zapsala i rozsah poškozených dílů, ale prostě faktury nejsou.

13
Jak správně postupovat dál?

Domluvit se s prasičem na náhradě škody a následně mu pomoci ve správním řízení, aby z toho vyšel jako vítěz. Zachoval se sice nevhodně, ale je naprosto nemorální, aby se na něm obohacoval nějaký úřední parazit.

Poškozený se domnívá, že prasič dohodil do správka nějakého mukla, aby nedostal flastr za ujetí. Teď jak to čtu tak si říkám, jestli to je indikace, že s ním bude domluva, nebo ne  :)

14
Dostal se ke mě případ, kdy prasič podjížděl provoz na dálnici po krajnici a potřeboval se zařadit zpátky do pruhu a při tom trefil auto, které v tom pruhu jelo. Prasič vylezl, zanadával, pohrozil pěstičkou, posbíral plasty, které se mu rozstříkly z auta, nasednul do auta a ujel. Poškozený přivolal policii a nahlásil škodu. Poškozený se několikrát pokusil kontaktovat policii s dotazem na průběh vyšetřování a s žádostí o sdělení identity provozovatele vozidla, policie ale ani neodpověděla (nijak), přestože všechny písemnosti prokazatelně převzala. Poškozený si auto opravil svépomocí (rovnání plechu, lepení nárazníku, lak, atp.). A teď, po půl roce, se ozval úřad s tím, že někoho identifikovali a proti někomu jedou správko. Jak správně postupovat dál?

https://mega.nz/file/bd0FySRY#3OVIUDyzpSrbT82ojsUPk4MNvl16lGXUKBlUbFK0Nto
https://mega.nz/file/XVVAWChJ#gmLffNIV8HS0v8A3Y3X6xR_cJDzcVveyfr3n9eQQ6tM

15
Nechte si na to vystavit novej techničák s tím, že jde o ztrátu, dojděte si na vrakoviště, které umí dělat potvrzení o ekologické likvidaci s tím, že od nich obratem za 500 kupujete kastli proti paragonu. S potvrzením na dopravku a odhlásit jako zlikvidované.

Stran: [1] 2 3 ... 41