30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:


>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit o jaký případ se jedná.Jak na to? Pojďte >>sem<<

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - enzym

Stran: [1] 2 3 ... 99
1
Moje dřívější přibližovadlo (mazda 6 model GY facelift 2005 turbodehet) mělo přímo v návodu k použití uvedeno (obsah, nikoli do písmene): "po nastartování nechte motor několik desítek sekund před vyjetím běžet na volnoběh (v Německu okamžitě vyjeďte)". Aktuální přibližovadlo (mazda 6 model GJ 2012 turbodehet): "jakmile je chod motoru pravidelný, vyjeďte".  Odpověď na buzeraci je tím pádem jednoduchá - zacházím s vozidlem podle návodu k použití.

... nastartovat motor a před vyjetím si v klidu zapnout pás, připnout dashcam, zapojit nabíječku na mobil, napít se, otevřít okno a zapálit si...
Přesně i můj rituál  ;)

2
Úředník nikdy nelže, pouze po prostudování všech podkladů k rozhodnutí mění právní názor.

3
Co je to přesně za výzvy? Motáte dohromady pojmy, kterým asi přesně nerozumíte a jako celek Vaše sdělení nelze bezvadně pochopit. Ve výzvě k zaplacení (určené částky) se exekucí nevyhrožuje. Exekucí se vyhrožuje při nezaplacení pokuty ve výši a termínu, stanovených na základě pravomocného rozhodnutí.
Pokud se na adrese trvalého bydliště nezdržujete, nemáte datovou schránku a do centrálního registru obyvatel jste neudal doručovací adresu, bylo Vám doručováno tzv. fikcí, viz  § 23 + 24 SprŘ.. Do DS jsou povinni doručovat. Že Vás dostihli jinde můžete považovat za mimořádnou kliku, vůbec jste se o ničem nemusel dozvědět před výkonem exekuce třeba na Vaši mzdu či obstavením účtů.
Co na Vás mají zjistíte nahlížením do spisu viz § 38 SprŘ a http://road-fens.cz/fsm-7-spis-a-nahlizeni-do-nej/, povinni Vám poslat nejsou nic.
Pokud prokážete pobyt v zahraničí, můžete to zkusit celé zvrátit na začátek postupem podle § 24 odst. 2 SprŘ.

4
Provedení moc neodpovídá, ale uhrát případ jen na nesrozumitelnost VDZ spíše nepůjde.
Základní otázka zní může být vyhrazené parkoviště pro nikoho vyhrazeným parkovištěm? Z hlediska formální logiky ano (prázdná množina je též množina), z hlediska stanovení a užití DZ bych si nebyl tak úplně jist. Nemám odpověď, za kterou bych se dokázal porvat.
Procesně* by to asi byl vhodný případ pro získání skillu s argumentací "vyhrazené parkoviště bez uvedení pro koho je vyhrazeno nemůže být vyhrazeným parkovištěm, pro tyto účely se je určena ze sortimentu vodorovného dopravního značení V 12d".

*: viz můj podpis

5
Mám obavu, že by si to úřad mohl ustát. Vyjdeme-li z § 3 odst. 7 Vyhl. Platnost informativních značek označujících parkoviště končí 5 m před hranicí nejbližší křižovatky, není-li způsob a uspořádání dovoleného stání vyznačen vodorovnými dopravními značkami nebo není-li platnost informativních značek označujících parkoviště ukončena jiným způsobem a z toho, že u IP 12 není uvedeno, že by ukončovala platnost jiné IP 12 (nebo jakékoli jiné DZ), je výklad MP obhajitelný a patrně správný. IP 12 "2x reservé pro ZŠ" pouze přerušuje platnost IP 12 "pro rezidenty/abonenty".
Výkladu MP svědčí i zcela běžná situace, kdy je uprostřed úseku s nějakou IP 12 korektně vyznačený parkovací box pro vozíčkáře, nikdy se za boxem původní IP 12 neopakuje.

To však neznamená, že se nemůžete pokusit MP/úřad vhodnou demagogií vyšachovat.

EDIT (vím, že je to blbost):
Co takhle hardcore význam dvou míst pro ZŠ - rezervováno pro abonenty/rezidenty ze ZŠ, tedy že IP 12 pro ZŠ předchozí IP nepřerušuje, ale jde o sjednocení významu dvou DZ IP 12.

6
Nedopravní tématika / Re:Les značek
« kdy: 08 Leden 2019, 21:13:17 »
ad 1: Řekl bych, že spíše toho závažnějšího. DT je také značka "...Značka, na které je uveden symbol zařízení nebo prostoru pro osoby na vozíku, je vždy doplněna vodorovnou dopravní značkou „Vyhrazené parkoviště pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo osobu těžce pohybově postiženou". Spor by se snad dal vést o čmáranici na zemi, která si hraje V 10f.
ad 2: Není placené, průzkum bojem jsem zatím nerealizoval. Dobrý tip, často tam projíždím.

Ad zastávka - nezastávka. Průzkum bojem by mohl mít zajímavý průběh, zejména při při s vyhlášeným zločineckým gangem MP.

7
Zajímavé články z internetu / Re:Self-driving car
« kdy: 08 Leden 2019, 20:08:36 »
Jde o úplně jiné kategorie řízení. Vláček kamionů vede vždy vozidlo s řidičem (zatím v testech policejní, pokud jsem něco nepřehlédl) a je kontrolována komunikace zpětnou vazbou. Při poruše komunikace se dějí nějaká opatření, nevím, přesně jaká, ale řidiči ve všech kamionech dostanou varování. Něco podobného zkoušel i mercedes s osobáky, v jakém je to stadiu nesleduji. V principu jde tedy o maximální nahuštění vozidel za sebe, jedoucích nějakou rozumnou rychlostí bez jakéhokoli vzájemného předjíždění. V takovém nahuštění musí být vozidla řízena vedle lokálního systému (třeba adaptivní tempomat) rovněž něčím, co zná zcela přesně akce vedoucího vozidla. Komunikace mezi vozy by se dala přirovnat ke spřáhlům a brzdovému systému vlaku, lokální řízení k nárazníkům. Pokud vím, tak největší potíže jsou s odpojováním a připojováním vozidel na sjezdech a vjezdech.

Autonomní řízení samostatného vozidla je o několik levelů výš a řekl bych, že jde o jinou disciplínu. Něco jako rybniční liga žáků proti NHL. Namrzlá/kluzká silnice či deštěm zaplavené koleje jsou pro roboty vyšší level (zatím je ani neumí rozpoznat, natož pak adekvátně reagovat - třeba jen testem přilnavosti v momentě, kdy povrch vypadá podezřele a lze s ohledem na okolnosti risknout přípané sklouznutí), zatím se ani nemumí vyrovnat s běžnými jevy, jako mlha, hustý déšť, sněžení, ostré slunce nízko nad obzorem do objektivu kamer, natož pak s podzimní lahůdkou - střídavé chuchvalce mlhy s bílou tmou a jasná obloha.

Jak poznamenal kolega opas, je to běh na dlouho trať a jest otázkou, zda jeho dráha koverguje k cíli.

Mimo rank dopravy po pozemních komunikacích se úspěšně aplikuje autonomní řízení kolejových (přesněji snad koridorových - MAGLEV není až tak moc kolejový) vozidel.


8
Nedopravní tématika / Re:Les značek
« kdy: 08 Leden 2019, 19:26:48 »
Spocklw: Pojem zastávka v rámci ZPPK bych se odvážil považovat za notorietu, který není nutné ani vhodné dále vysvětlovat a definovat, co všechno zastávka přerušuje.
Číkus: Formální znak přestupku naplněn, materiální znak odhaduji na nulu. Je to zralé na buzeraci SSO nejapnými dotazy.

9
Zajímavé články z internetu / Re:Self-driving car
« kdy: 08 Leden 2019, 15:14:38 »
Autonomní (ve smyslu samostatný, tj. něco jako autopilot) systém pro řízení vozidla neexistuje a velmi dlouho existovat nebude. Existují různé stupně úrovně asistentů řízení. Ty které se tváří, že mohou v určitých situacích ovládat vozidlo samy, vozidlo dříve či později přivedou do neřešitelné situace* a pokud to vůbec poznají, požádají řidiče o zásah. Řidič zareaguje nejdříve za 2 s, spíše ještě později, což bude obvykle pozdě či ještě později.
Někde jsem četl, že řidiči takových vozidel nesedí ve vozidle pevně jako při řízení, ale všelijak se vrtí a při zásahu ochranného systému (předepnutí pásů, airbagy) hrozí i při relativně banální nehodě (čelní střet do součtu rychlostí 50 km/h) těžké poranění řidiče. Řidič ve standardním vozidle blížící se nehodu vidí a podvědomě zaujme nejbezpečnější pozici.
A když něco takového bude, tak jak bude autopilot řešit morální dilemata? Populární článek k tomu třeba zde http://www.autoforum.cz/bleskovky/vyberte-koho-zabit-spis-dite-nebo-duchodce-autopiloty-ceka-stejne-dilema/. Dokud nebudu vědět, že autopilot zabije kohokoli jiného jen aby nezabil mě, do takového auta nevlezu.

EDIT: Vidím to obdobně jako kolega pk202, nakonec pokusy s "vláčky" kamionů jsou velmi úspěšné, pokud vím, tak tč. se hledá nějaký standard, protože zatím je to co značka, to originál.

*Vybavil se mi muzejní bonmot. Jaký je rozdíl mezi silničním vozidlem a off-roadem? Off-road zapadne v mnohem nepřístupnějším terénu.

10
Jste si jist? Co bylo v té zásilce?
Zdravím po delší době, přináším nové informace do tohoto vtipného případu.
Provozovatel ve lhůtě nahlásil řidiče, který na daném místě zastavil vozidlo (řidič je rovněž provozovatelem vozidla).
Nicméně město je dychtivé a ve schránce nedávno skončila výzva k vyzvednutí zásilky (řidič v moment doručování nepřítomen). Nejlepší taktika je tedy vyčkat do doby, kdy bude končit možnost převzetí si zásilky z pošty?
Díky.

11
Hoďte sem odkaz na stažení záznamu, mrknu na to. Nikoli stream službu, potřebuji si to projít po framech.

12
Jde o to, z jakého důvodu se ptáte.
Pokud jde o akademický dotaz, tak správná odpověď téměř na všechny situace je ta intuitivní. Např. pokud vedete koloběžku, řidičem nejste, pokud jedete na koloběžce, řidičem jste. Pokud přepřaháte povoz, řidičem nejste, pokud si sednete za kozlík a chytnete do rukou opratě, řidičem jste.
Pokud hledáte temná zákoutí ustanovení § 2 písm. d) +e) ZPPK, doporučuji judikaturu NSS.

Pár příkladů pro motorové vozidlo.
Nastartované zaparkované vozidlo,  jste na sedadle spolujezdce: řidičem nejste ani z pohledu ovlinění alkoholem či jinými látkami (dále jen ovlivnění).
Nastartované zaparkované vozidlo,  jste na sedadle řidiče: řidičem z pohledu ovlivnění s velkou pravděpodobností jste*.
Nastartované zastavené vozidlo (ve smyslu § 2 písm. p)): jste řidičem.
Nenastartované zastavené vozidlo: jste řidičem.
Nastartované zaklínované vozidlo nad montážní jamou: nejste řidičem.
Vozidlo tlačíte nenastartované nad montážní jámu: jste řidičem.

Nechápu vaše dotazy, které dávají do souvislosti zákaz používání mobilu a pozici řidiče. Zákaz používání mobilu řidičem se vztahuje (v ČR!) pouze na jízdu.

EDIT *: Má to drobné nuance. Např. mrzne, jste vyhozen namol z hospody, nastartujete a jste za volantem:
- sedíte a spíte; pak se z pozice řidiče snad/moná/asi dokážete vyvléknout, záleží na tom, se sdělíte,
- sedíte a nespíte; pak se z pozice řidiče patrně nedokážete vyvléknout,
- opěradlo sklopené, ležíte, nohy na volantu/palubce; pak se z pozice řidiče patrně dokážete vyvléknout, pokud se sám blbě neudáte.

13
Přišla mi "výzva" - co mám dělat? / Re:rychlost v obci
« kdy: 04 Leden 2019, 23:52:37 »
Jde o pokračování tohoto https://www.30kmh.cz/index.php?topic=7430.0 vlákna?

Normální to není, je to český a pomalu celoevropský silniční fašismus. Zákonné to ovšem je. Vedle populární literatury zde na fóru a webu road-fens http://road-fens.cz/fsm-3-nepodani-vysvetleni/ doporučuji studium odborné literatury, zejména pak § 10 a §§ série 125 zákona 361/2000 + §§ 60 a 66 zákona 250/2016.

14
Není to náhodou zralé do kuchyně?

15
To nerozporuji, naopak s tím souhlasím. Upozorňuji na to, že po ukončení úseku v režimu podle IP 11/IP 12/IP 13 obecně pokračuje platnost B 28.

Stran: [1] 2 3 ... 99