30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - crazymad

Stran: [1]
1
Ahoj,

nějakou dobu jsem si vyměňoval korespondenci s jedním úřadem. Dostal jsem se do situace kdy jsem podal stížnost a v ní jsem mimo jiné (bylo to primárně o podjatosti) upozornil na to, že nikdo nebyl vyzván k podání vysvětlení a úřad tedy vůbec nezkoumal kdo vozidlo řídil, zda nemělo za následek dopravní nehodu a nenaplnil tak zákonné podmínky k zahájení SprDele (dle spisu klasické turbo ihned projednávané jako SprDel).

Úřad mi na to odpověděl, že institut podání vysvětlení na úseku správního trestání obecně předchází zahájení sankčního správního řízení a neuplatňuje se obligatorně v každém případě, zvláště pokud pro to nejsou objektivně dány důvody. To, že v tomto případě nebyl účastník řízení vyzván k podání vysvětlení, je účastníkovi prokazatelně známo od samého počátku.

Tedy se mi de-facto přiznali že porušují zákon (v případu byl na jaře vydán příkaz na SprDel), je pod tím podepsaný dokonce starosta. Nyní chtějí pokračovat prováděním důkazů mimo ústní jednání.

Má otázka je, zda mám podat trestní oznámení (§ 329 Zneužití pravomoci úřední osoby) ihned, nebo jim dát ještě jednu šanci kdy je svým dalším podáním výslovně upozorním na to že postupují v rozporu se zákonem a z vlastní blbosti se dostali do slepé uličky a nezbývá jim tedy než případ odložit - jinak budu nucen podniknout příslušné právní kroky k obraně svého zmocnitele (nebudu vyhrožovat přímo podáním TO, vím že to se nesmí). Pokud budou i přesto pokračovat, tak opět dvě možnosti - dát trestní oznámení ihned (odvrácení protiprávního jednání) nebo až po rozhodnutí (tedy po jeho dokončení).

TO jsem zatím nikdy nepodával - mohu je podat např. přes datovku nebo je lepší zajít k četníkům osobně?

Samozřejmě pokud jsou mé úvahy naprosto chybné tak budu rád za korekci, nicméně na vědomé porušení zákona (§ 125f Správní delikt provozovatele vozidla) mi přijde TO jako adekvátní reakce - zejména po výslovném upozornění.

Děkuji za náměty ;)

2
Žádosti o spis / Re:Správní žaloba - poskytnutí spisu dle Inf.Z.
« kdy: 19 Července 2016, 14:03:21 »
Děkuji mnohokrát za reakce. Vezmu to tedy pragmaticky a nechám to být. Docela jsem se těšil na nové zkušenosti, tak uvidíme co dalšího život přinese..:)

3
Žádosti o spis / Re:Správní žaloba - poskytnutí spisu dle Inf.Z.
« kdy: 19 Července 2016, 12:39:35 »
Dobrý den,

mnohokrát děkuji za střízlivý pohled na věc. Nastíním tedy jak jsem to chtěl celé vést - mělo jít porušení mých ústavních práv na informace.

Za stěžejní považuji nález Ústavního soudu ÚS 3930/14 ze dne 16. 06. 2015. Ten rozhodoval sice v jiné věci, avšak v část "III
. Hodnocení Ústavního soudu
" je uvedena "A. Obecné principy". Nejsem právník, ale řekl bych že se má jednat o principy které mají platit obecně a ne jen ve vztahu k danému případu. Tímto jsem argumentoval i v žádosti o spis vč. odvolání.

V této části se píše zejména (vyzobávám to nejdůležitější aby tady nevznikala slohová práce):
17. Právo na informace vyplývá přímo z Listiny a podústavní předpisy jej pouze provádí. Podústavní předpis ani jeho výklad nemůže právo omezit nad rámec umožněný Listinou.
...
Ústavní soud ve své judikatuře (srov. např. nález sp. zn. I. ÚS 1885/09 ze dne 5. 5. 2010, N 103/57 SbNU 335) vychází z toho, že pokud Listina  v čl. 17 odst. 1 zaručuje právo na informace, tedy veřejné subjektivní právo, míní se tím automaticky odpovídající povinnost veřejné moci  možnit realizaci tohoto práva.
...
aby každý měl - nikoliv však jen pro tento účel - dostatek informací získaných podle vlastní volby

18. ... Nicméně tam,  kde  není  naplněn  žádný  relevantní  zájem  na  odepření  informace, poskytnutí informace odmítnout nelze. Důvodem, tvořícím bariéru získání informací nemohou být ani procedurální pravidla, vykládaná v neprospěch žadatele o informaci v situaci, kdy se spoléhá na vázanost veřejné moci soudním rozhodnutím.

Dále pak již ve vztahu ke konkrétnímu případu (tady uznávám že to nelze aplikovat automaticky, nicméně to ukazuje pohled ÚS na problematiku Inf.Z.):
39. ... Při interpretaci zákona o svobodném přístupu k informacím je třeba zvolit ústavně konformní výklad. Je-li tedy k dispozici více výkladů,  je  třeba  volit  takový,  který  je  příznivější  pro  realizaci práva  na informace. Rovněž není možno judikatorně dotvářet další procedurální překážky k přístupu k informacím.

Věřím, že pokud by to došlo až k ÚS, tak bude rozhodovat v souladu s touto předešlou judikaturou.

Jako bonus úřad spis poskytnul jiné osobě (která nebyla účastníkem řízení) na základě Inf.Z. Tedy má ústavní práva byla omezena účelovým výkladem, jelikož zcela jistě neexistuje žádný relevantní zájem na odepření informace pokud se k ní mohu dostat jiným způsobem. Tedy mi bylo dáno k tíži že jsem účastníkem řízení.

Nevím jestli někdo jiný podobný konstrukt zkoušel, ale laicky mi to připadá že bych to neměl (minimálně na nejvyšší instanci u ÚS) prohrát. Uvítám ale opět střízlivý pohled na věc od lidí se zkušenostmi.

Edit: Ještě dodávám - jsem schopen si základní argumentaci sepsat sám. Nicméně jsem správní žalobu zatím nikdy nepodával a nechci to pohnojit na nějakých formálních věcech a zavřít tím dveře. Beru to ze své strany spíše jako cvičení až mi půjde opravdu o něco důležitého abych se uměl bránit.

4
Žádosti o spis / Správní žaloba - poskytnutí spisu dle Inf.Z.
« kdy: 19 Července 2016, 01:07:57 »
Dobrý den,

hledám právníka, který by mi pomohl se správní žalobou na poskytnutí spisu dle Inf.Z. Nejmenovaný úřad mi spis odmítl poskytnout spis dle Inf.Z. k šetřenému Spr.Del-i na základě judikátu NSS ze dne 13.12.2012, č.j. 7 Ans 18/2012 – 23. Zamítnutí posvětil i kraj. V rámci boje bych rád podal správní žalobu protože věřím, že je to zvůle úředníků a třeba z toho padne nějaký zajímavý judikát který nám příště všem usnadní boj.

V rámci boje jsem ochoten nést přiměřené náklady.

Více info v PM, díky za nabídky.

5
Dobrý den,

děkuji za upozornění že jsem si to celé vyložil špatně. Četl jsem to včera večer, viděl jsem poučení, neseděla mi ta lhůta (pamatoval jsem si 15 dnů z odvolání) a pak jsem se do toho zamotal a hledal odvolací lhůtu.. Podám odpor ve stanoveném termínu a budu se těšit na další korespondenci.

Ještě jednou děkuji.

6
Dobrý den,

dnes mi přišla nevyžádaná pošta s podobným příběhem, akorát snad ještě zábavnější..

Bylo nebylo, před půl rokem jel neuvedený řidič v neuvedeném (firemním autě) kolem fotografického zařízení které snad vytvářelo timelapse. Druhý den(!) orgán odeslal výzvu k zaplacení určené částky za průjezd, ale ta byla jako nevyžádaná pošta ignorována.

Dnes přišel příkaz ke SprDeli u kterého jsem se docela pobavil:
- v seznamu důkazů bod, ve kterém je jako důkaz uveden záznam o odložení věci (v mezičase firmu nikdo nekontaktoval aby zjistil kdo vozidlo řídil - to se to pak odkládá)
- v argumentaci že záznam pořídil automatizovaný fotoaparát chybí obvyklá zmínka že dané jednáné nemělo za následek dopravní nehodu - mám to ustanovení zkrátka rád..
- jsou tak hodní, že vyměřili pokutu na spodní hranici jelikož není pochyb že se povinný SprDele dopustil a věc nebyla vyřízena uhrazením peněžité částky. Plus tedy ještě paušál 1000 Kč, jak jinak, že..?

Ale to nejlepší nakonec:
Poučení účastníků:
Proti tomuto příkazu lze podat do 8 dnů ode dne jeho oznámení odpor odboru dopravy Městského úřadu Prdelákov, který příkaz vydal.
Správní orgán upozorňuje, že u takto vyřešeného přestupku není provozovatel vozidla bodově postižen.
Včasným podáním odporu se příkaz ruší a řízení pokračuje. Lhůty, pro vydání rozhodnutí začínají znovu běžet dnem podání odporu.


Tedy dali mi odvolací lhůtu celých 8 dní a kvůli 7 ušetřeným dnům riskují 82 dnů které ušetří mě. V poučení chybí kdo o odvolání rozhoduje. Tedy postup mám jasný, pošlu odvolání za 90 dnů pokud v mezičase nebude doručeno opravné rozhodnutí.

Jen kontrolní otázka - pokud by poučení jinak bylo v pořádku a chyba byla "jen" ve lhůtě, spadne to stále na § 83 a tedy lhůta by i tak byla 90 dnů? Řekl bych že ano, ale nejsem právník..


7
jkraus222: Děkuju za nabídku, poslal jsem soukromou poštu. Následně sem postupně doplním průběh.. :)

8
Ahoj všichni,

právě řeším SprDel s MHMP. Na začátku listopadu 2014 prasil nějaký pirát ve firemním autě 6x Km/h na Spořilovské v Praze. Výzva o výpalné byla ignorována, na konci ledna 2015 přišla výzva k udání řidiče vzhledem k tomu že to byl automatický měřící prostředek a uvedené jednání nemělo za následek dopravní nehodu.

Správní orgán byl informován, že uvedené jednání bohužel mělo za následek dopravní nehodu. Na konci února správní orgán vyzval provozovatele vozidla, aby přesvědčivým způsobem prokázal, že uvedené jednání mělo za následek dopravní nehodu. Byly tedy zaslané fotografie s patrným lehkým poškozením zadních dveří vozidla, navrženo dokazování ohledáním protože k danému dni dveře stále nejsou opravené a uvedeni 2 svědci nehody. Dále stručný popis, že škoda na vozech byla minimální, nebyla způsobená škoda 3. osobě a nedošlo ke zranění. Vypořádání proběhlo na místě bez účasti pojišťovny a policie nebyla na místo přivolána.

Poté úřad bleskurychle rozhodl o vině provozovatele a to tak, že k žádné nehodě nedošlo a hodil to na SprDel. V odůvodnění píše mimo jiné:
- pojišťovna kde je vozidlo pojištěno uvedla že daného dne nebyla nahlášena pojistná událost
- provozovatel věrohodným způsobem nedoložil že porušení pravidel mělo za následek dopravní nehodu
- že provozovatel doložil pouze x ks fotografií ze kterých není patrné kdy byly pořízené, navrhuje výslech svědků a uvádí že došlo k nízké škodě uhrazené na místě
- provozovatel nedokládá např. totožnost řidičů, aby je bylo možné vyzvat k podání vysvětlení, nedokládá společný záznam o dopravní nehodě, prokázání totožnosti účastníků nehody a údaje údaje o druhém vozidle, ani potvrzení či doklad o způsobené škodě, její výši a jejím vyplacení
- provozovatel se ve svých podáních vůbec nevyjadřuje k totožnosti řidiče

Odpor musím podat v pondělí 15.3. Moje otázka je jak postupovat? Psát důvody odporu (a všechny nebo si nějaké nechat do odvolání)? Četl jsem v jiných tématech, že u SprDele odůvodňovat, u klasických přestupků  nikoliv.

Mám už něco sepsáno, zejména že mnou navržené důkazy nebyly vůbec uvažovány a odůvodnění rozhodnutí vlastně potvrzuje mou výpověď - pojišťovně nebylo nic hlášeno atp. Dále pak chci (otázka jestli můžu/mám) odpovědět otázkami typu - zda má výpověď řidiče větší váhu než svědka - že prosím o příslušný zákon a paragraf. Dále pak na základě jakých zákonů bych měl mít společný záznam o dopravní nehodě když nebyla řešena s pojišťovnou, zda je někde předepsáno vystavovat doklady vyrovnání škody, na základě čeho po mě chtějí totožnost řidičů nehody, když se vyšetřuje rychlá jízda atp.

Dále nevyjádření provozovatele k totožnosti řidiče - to bylo zcela záměrně, chci argumentovat, že jsem k tomu nedostal platnou výzvu. Ta první totiž říkala, že dané jednání má znaky přestupku a nemělo za následek dopravní nehodu. Nebyla tedy splněna druhá podmínka a výzvu nepokládám za platnou. K totožnosti se vyjádřím pouze na základě platné výzvy - nejsem udavač.

Dále si chci požádat o kopii spisu, podat námitku podjatosti - osoba která takto rozhodla musí mít osobní zájem, protože tam není jediný rozpor ve vysvětlení situace. Nakonec chci nechat provozovatele zastupovat (zastupovat jej budu já).

Prosím tedy o radu, jak nejlépe zkombinovat/načasovat odpor, žádost o spis, námitku podjatosti (asi by měla jít rovnou s odporem aby to bylo neprodleně - ale možná ji může namítnout zástupce poté co se seznámí se spisem) a zastupování.

Na závěr ještě technická otázka - nerad bych něco podělal - když bude vše zasláno z datové schránky provozovatele, tak tam nemusí být vlastní podpis (na odporu a plné moci k zastupování), správně?

Předem díky.

Stran: [1]