30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - Kubikula

Stran: [1]
1
Na jaře jsem měl 2 menší nehody (ťukance). Nejdříve nedobrždění na vedlejší silnici na zcela zledovatělé vozovce, doklouzání na hlavní, menší náraz do projíždějícího auta, bez zranění osob, vyřešeno v blokovém řízení jako nedání přednosti v jízdě, jsem viník, souhlasil jsem, 4 body, vzhledem k dosavadní absenci bodů jsem to nerozporoval.
Dva měsíce poté kolona kamionů na víceproudé komunikaci, kamiony zcela zablokovaly nájezd vč. prostoru označeného žlutými zkříženými čarami V 12b. Při snaze se zařadit do kolony velmi pomalu stojících kamionů z kolony osobáků v připojovacím pruhu jsem přejel krokem (rychlostí cca 10 kmh) do pravého průběžného pruhu o kousek dříve, kde ještě bylo  vodorovné plné značení V 13a – šikmé rovnoběžné čáry. V té době byla mezi 2 kamiony mezera cca 10 m. Řidič kamionu za mnou se evidentně nevěnoval řízení a po cca 4 sekundách do mě také krokem za cca 4-5 sekund naboural. V okamžiku střetu jsem v průběžném pruhu nebyl úplně srovnaný a stál jsem ještě trochu šikmo, protože jsem se už chtěl opatrně zařadit do prostředního průběžného pruhu, kde už jezdila OA větší rychlostí. Přivolaná hlídka PČR konstatovala, že viníkem jsem já z důvodu přejetí V13a. Zároveň to kvalifikovali jako nedání přednosti v jízdě při zařazování z připojovacího pruhu. Vzhledem ke druhé takové nehodě během 12 měsíců to policista odmítl řešit blokově. Dodatečně jsem předložil kamerový záznam, bohužel tam je jenom pohled dopředu nikoli dozadu, takže jeho vypovídací schopnost je omezená. V doplnění podání s kamerovým záznamem jsem argumentoval, že uznávám nerespektování značky V13a, ale že se domnívám, že se nejednalo o nedání přednosti v jízdě, vzhledem k tomu, že ke střetu došlo až 5 sekund po najetí do průběžného pruhu.
Nyní mi do datovky přišel příkaz - pokuta v rozumné výši a zákaz řízení na 2 měsíce za porušení § 4 odst. c) - povinnost řídit se dopravními značkami a § 21 odst. 1 - při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a tedy za přestupek podle § 125c odst. 1 písm. k) a ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 8 ZPPK - nedání přednosti v jízdě. V příkaze je uvedeno, že trest se ukládá s využitím §41 odst. 1 zákona 250/2016 - projednání 2 přestupků ve společném řízení. Zákonná sazba za 2x nedání přednosti je 1-6 měsíců, takže zákaz jsem dostal na spodní hranici.
Jakou byste volili taktiku - má smysl podávat odpor? Pokud ano, na čem to stavět? Napadá mě jenom rozporovat nedání přednosti v jízdě, kdy ke střetu došlo až po 5 sekundách po najetí do průběžného pruhu. Možná tím, že jsem řidiče za sebou neohrozil. V citaci sankce je menší chyba v odkazu na příslušné ustanovení zákona, ale to mi předpokládám nijak nepomůže.
Nebo odpor nepodávat a po 1 měsící požádat o odpuštění zbytku trestu?

Stran: [1]