30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - Vadym Polyakov

Stran: [1]
1
Určitě jste o této kauze slyšeli...https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/andrej-babis-stret-zajmu-cernosice-stredocesky-kraj_1904041720_tec

Babiš dostal pokutu za střet zájmů, podal si odvolání a kvůli nějaký procesní chybě vyhrál...KÚ Středočeský ale nechtěl svoje rozhodnutí novinářům poskytnout, tak jsem se pokusil to přes 106 získat sám, tj. jak rozhodnutí o pokutě, tak (a předevšímú o tom Babišově odvolání...nejprve bylo zdráhání, ale po odvolání u MSpr mi to poskytli relativně rychle.

Je to celkem zajímavé - zrušili to hlavně na údajném porušení presumpce neviny, protože Černošice si na základě podnětu Transparency International před zahájením řízení nechali udělat stanovisko svým právníkem k tomu, zda Babiš přestupek spáchal, a právník řekl že jo, a Černošice to stanovisko založily do spisu...takže KÚ řekl, že jeho vinu konstatovali předem, takže špatně...no já nevím, je to na zrušení? Já celkem chápu, že se jim nechtělo bez dalšího zahájit řízení proti premiérovi, ale že požádali o stanovisko svýho právníka...přijde mi to trochu jako účelovka :)

2
Pro všechny lidi, co si rádi občas za106kují, je tu lahůdka:

Nález Ústavního soudu ze dne 21. 5. 2019, sp. zn.  I. ÚS 1083/16

25. Lze tedy uzavřít, že z hlediska požadavků čl. 17 odst. 5 a čl. 4 odst. 4 Listiny je přípustné, pokud povinný subjekt odepře poskytnutí (vyhledání) informace v případech šikanózního výkonu práva na přístup k nim, případně stanoví žádanou úhradu (typicky za mimořádně rozsáhlé vyhledávání) kvalifikovaným odhadem, nikoliv na základě definitivního vyhledání žádané informace. Výši úhrady však musí oznámit před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace, tj. nejpozději do 15 či 25 dnů ode dne přijetí žádosti [§ 14 odst. 5 písm. d) a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.], pozdější či dodatečné oznámení není možné (shodně i doktrína, srov. FUREK, A. Op. cit., s. 993).


Překonaná judikatura:

Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 6. 2017, č. j. 7 As 300/2016 - 21

Marným uplynutím patnáctidenní lhůty k poskytnutí informace dle § 14 odst. 5 písm. d) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, nezaniká povinnému oprávnění požadovat úhradu nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli dle § 17 odst. 3 tohoto zákona.

Dále rozsudek NSS ze dne 14. 7. 2017, č. j. 5 As 181/2016 - 23.

3
V nově vyrobených automobilech by měly být zabudovány moderní technologie, které pomohou zachránit lidské životy.

Patří mezi ně inteligentní rychlostní asistence, která upozorní řidiče na překročení povolené rychlosti vibrací plynového pedálu.

Vysoká rychlost nebo nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozovky stála v ČR v roce 2017 za osmnácti procenty dopravních nehod.

Je tam toho více :D

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropsky-parlament/europarlament-chce-snizit-pocet-nehod-prosazuje-povinne-bezp/r~80db6b7846fc11e9b38a0cc47ab5f122/v~sl:a45e62fff6f7fe58321e0d7c1afe08ea/

4
Zdravím, dejme tomu, že jsem někde zaparkoval v zákazu stání v 9 ráno a odparkoval jsem to asi ve 4 odpoledne. Mezitím mi městapo stihlo 3x udělat fotodokumentaci vozidla, takže mi přišla výzva k úhradě určené částky 3x, a to za parkování v 10, ve 12 a v 15. No a mě zajímá, jak byste postupovali? Podle mě mohou požadovat jen jednu určenou částku, protože se jedná o jeden trvající přestupek.

1) neplatit nic a pak namítat v řízení o sprdel, že nebyly splněny podmínky řízení, protože nebylo postupováno podle § 125h

2) zaplatit jednu určenou částku a pak namítat v řízení o sprdel, že tím došlo k uhrazení za celý skutek

3) uhradit všechny a po roce (po prekluzi) požadovat zpět s tím, že se jedná o neoprávněně zadržovanou částku, protože úřad mohl vyzvat k úhradě pouze jednou, protože se jedná o jeden přestupek, úřadem pouze uměle rozdělený na tři části, aby mohl požadovat více peněz

4) jiná možnost?

díky a jsem zvědav na vaše nápady a názory :)

5
Zdravím všechny zneužívače práva, obstrukčníky a silniční piráty!

S kamarádem nás napadlo, zda náhodou není potřeba k umístění stacionárního rychloměru vydat stavební povolení, nebo zda stačí ohlášení. Případně zda je potřeba povolení ke zvláštnímu užívání komunikace podle § 25 zákona o pozemních komunikacích?

Snažil jsem se to zjistit, ale v téhle oblasti práva se nevyznám a nejsem si moc jistý. Skoro bych řekl, že rychloměr stavba je, ale jistej si nejsem. Na druhou stranu přijde mi divné, aby si mohla obec nebo obecní policie umistit svévolně rychloměr kam chtěla, aniž by to někdo erudovaný posoudil, zda je to vhodné, bezpečné apod.

Nevíte někdo, nebo co si o tom myslíte? Díky a mějte se fajn :)

6
Aneb trestejme, trestejme, trestejme, rozsudek č. j. 2 As 43/2018 - 27

"Podle názoru soudu nelze třídit zákazníky, byť jen určité státní příslušnosti, podle kritérií jako je (politický) názor, který má každý stejně silné právo projevit jako si jej nechat pro sebe. V krystalické podobě se podařilo stejný společenský problém vystihnout už Jaroslavu Haškovi, který inspiruje v každé době: „Host jako host“, řekl Palivec, „třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika“.

Tak NSS shrnul závěry svého rozsudku, který by se dobře hodil i na semináře o diskriminaci (https://goo.gl/iAemDU). Provozovatelka hotelu totiž na dveře vyvěsila následující upozornění: "„S platností od 24. 3. 2014 neubytováváme občany Ruské federace. Důvodem je anexe Krymu. Služby našeho hotelu mohou využít pouze ti občané RF, kteří se podepíší pod prohlášení, ve kterém vyjádří svůj nesouhlas s okupací Krymu, který odporuje všem normám, které by měly platit v 21. století. Váš hotel Brioni Boutique“. Za to si vysloužila od ČOI pokutu 50 000 Kč, kterou pak Krajský soud v Ostravě moderoval na 5 000 Kč. Podle NSS to bylo ok.

(text vypůjčen od FB stránky Iurium Daily: Ústavní právo - kromě prvního řádku)

7
Pro info i pro pobavení :)

https://zpravy.idnes.cz/mikejepan-youtuber-dopravni-prestupky-trestni-stihani-soud-odskodneni-lhuta-1yk-/domaci.aspx?c=A180702_184016_domaci_iri

Btw myslíte, že pracovní neschopnost advokáta může podržet lhůtu k podání žaloby?

No ale souhlasit musím v tom, že 6 měsíců k nárokování nemajetkovky za nezákonný rozhodnutí nebo nesprávný úřední postup podle 82/1998 je trochu mimo, když např. nemajetkovka podle občanského zákoníku se promlčuje tuším v 10 leté lhůtě.

Proč by zrovna stát měl mít výhodu, že se mu to promlčuje už za 6 měsíců a proč zrovna nemajetkovka, která bývá často daleko závažnější, než majetkovka, čemuž ostatně odpovídá i delší promlčecí lhůta v občanovi pro nemajetkovku než jakou má majetkovka? Ale stěží by protiústavnost té lhůty ÚS konstatoval právě v tomto případě :) Každopádně ta 6 měsíšní lhůta je zcela mimo mísu aspoň podle mě.

8
Výroky a citáty / "Oční kontakt policity" je nadřazen videozáznamu
« kdy: 09 Července 2018, 12:41:02 »
Aneb videozáznam není důkaz, pokud policista tvrdí něco jiného.

9
Občas mi přijde, že i těm soudcům jde o to právo :)

Rozsudek NSS ze dne 7. 6. 2018, č. j. 10 As 15/2018 - 36
I. Pokud obecní policie provozuje kamerový systém za účelem odhalování přestupků, které jsou ovšem mimo její působnost [§ 2 zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve spojení s dalšími ustanoveními téhož zákona nebo zvláštních zákonů], je takový kamerový systém provozován v rozporu s § 24b odst. 1 zákona o obecní policii. Důkazy z takovéhoto systému vzešlé jsou nezákonné a procesně nepoužitelné.

II. Obecní policie nemohla v době před 1. 7. 2017 provozovat kamerový systém, jehož jediným či hlavní cílem bylo monitorovat dodržování povinnosti zastavit vozidlo na signál červeného světla [§ 125c odst. 1 písm. f) bod 5 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu)].

10
Tak se ke mě právě dostala ze zdroje na Krajském soudě v Ostravě - pobočka v Olomouci informace, že krajský soud klepl Magistrát města Olomouce přes prsty kvůli tomu, že pro placené parkování používali dlouhá léta špatné značky, a to nikoli č. IP 13c, jak vyžaduje vyhláška č. 294/2015 Sb. (dříve 30/2001 Sb.), ale značky č. IP 11c, které mají odlišný význam ("Podélné parkování"). Sice pod tu značku dali dodatkovou tabulku, kde bylo napsáno, že se má platit parkovné atp., ale krajský soud celkem rozumně dovodil, že pokud existuje značka s významem "placené parkování" (tj. IP 13c), má se k označení placeného parkoviště používat tato a ne jiná značka, což ostatně vyplývá už z § 23 zákona o pozemních komunikacích.

Co z toho plyne? Měla by Olomouc všem řidičům vrátit uhrazené parkovné jako bezdůvodné obohacení? :D

Olomouc ostatně svou chybu uznala už asi před rokem tím, že všechny značky najednou zničehonic vyměnila za správné.

Mělo by se jednat o sp. zn. 65 A 108/2016, ale na www.nssoud.cz to ještě není, je to čerstvé, tak do měsíce by to mohlo být online.

Řekl bych, že tohle nebude ojedinělá záležitost.

11
Zdravím vespolek,

protože mi jaksi nepřišla volební kampaň pana Zemana a jeho podporovatelů souladná s volebním zákonem (který např. říká, že volební kampaň musí být vedena poctivě, čestně, nesmí být uváděny lži o jednotlivých kandidátech, financování kampaně má být řádně vykázáno a zveřejněno,...), podával jsem v únoru 2018 k NSS návrh na určení její neplatnosti.

Nicméně, nijak překvapivě to NSS zamítl, a to s celkem špatným odůvodněním, takže jsem si řekl, že má smysl podat ústavní stížnost už jen proto, aby se tím NSS skutečně zabýval a ne aby tam vykopíroval odůvodnění z jiných usnesení, které ještě ani neodpovídají tomu, co jsem namítal atp.

NO A K JÁDRU VĚCI - víc hlav víc ví. Na tomto fóru je vysoká koncentrace lidí s právními znalostmi, kteří si navzájem pomáhají, tak mě napadlo zkusit, zda by někdo nechtěl pomoci mě s tou ústavní stížností? Jde mi zejména o zpětnou vazbu, ale novým nápadům se také nebráním :) Kdybyste měl někdo zájem, pošlu vám poslední verzi stížnosti třeba na mail.

12
A proč? Jsou pro ně moc složité :D Proto podali návrh zákona. Podepsaly se pod to i další kraje.

http://www.ceska-justice.cz/2018/01/pardubicti-zastupitele-chteji-zmenu-spravniho-radu-ma-omezit-namitky-na-podjatost-uredniku/

Co si o tom myslíte? A myslíte, že to projde? A pomůžou si nějak?

13
Zdravím,

dovolím si upozornit na rozsudek KS Ostrava ze dne 9. 1. 2018, č. j. 19 A 20/2017 - 22, kde došlo k zajímavé procesní situaci v souvislosti s tím, že správní orgán nesprávně doručoval rozhodnutí prvého stupně jako zprávu neurčenou do vlastních rukou do datové schránky zmocněnce obviněného, v důsledku čehož došlo podle doručenky z DS k doručení rozhodnutí již přihlášením pověřené osoby zmocněnce do datové schránky, která však neměla oprávnění číst zprávy určené do vlastních rukou (podle zákona mj. rozhodnutí). Odvolání tedy bylo podle krajského úřadu podáno opožděně, protože počítal odvolací lhůtu od přihlášení pověřené osoby, zatímco zmocněnec od svého přihlášení do DS, který se přihlásil o den později.

Krajský soud konstatoval, že lhůta k podání odvolání začala běžet až od okamžiku, kdy se do datové schránky přihlásil zmocněnec, a nikoliv od okamžiku, kdy se přihlásila pověřená osoba, neboť sice se jí předmětné rozhodnutí zobrazilo, ale k tomuto došlo pouze v důsledku porušení zákona ze strany správního orgánu, který rozhodnutí v rozporu se správním řádem a zák. č. 300/2008 Sb. nedoručoval jako zprávu do vlastních rukou (pokud by tak učinil, rozhodnutí by se v datové schránce zobrazilo pouze zmocněnci). Odvolání bylo podáno včas.

Podle mě to má celkem hezký potenciál k obstrukcím :)

14
Zdravím,

napadlo mě, že pokud jako provozovatele vozidla zapíšu odštěpný závod, bude správní orgán v rámci sprdelu bezmocný.

Odštěpný závod je pobočka zapsaná do obchodního rejstříku (§ 503/2 NOZ), to však neznamená, že by svým zápisem do OR získal právní subjektivitu, jedná se stále o "non-subjekt", pouhou organizační jednotku "hlavního" závodu. Viz např. komentář k Obchodnímu zákoníku, Wolters Kluwer ČR, a.s., 2009, str. 29 – „zápisem do Obchodního rejstříku nenabývá odštěpný závod právní subjektivitu. Dochází pouze ke konstituování samotné organizační složky podniku, nikoliv nového subjektu práva.“).

Přesto může být odštěpný závod podle zákona 56/2001 Sb. provozovatelem vozidla, a může být zapsán do registru vozidel, to je jasné (§ 4/2/a/3 daného zákona). Pokud však odštěpný závod nemá právní subjektivitu, není ani osobou, a proto nemůže být provozovatelem vozidla PODLE ZÁKONA 361/2000 Sb. (který obsahuje skutkovou podstatu sprdelu), protože podle tohoto zákona může být provozovatelem pouze vlastník nebo jiná OSOBA zapsaná v registru vozidel jako provozovatel. Odštěpný závod však není osoba (viz výše), a tedy není provozovatelem podle zákona 361, tedy ani nemůže spáchat sprdel, který může spáchat pouze provozovatel vozidla ve smyslu zákona 361.

Navíc protože odštěpný závod není fyzickou ani právnickou osobou, nemůže se dopustit přestupku podle nového přestupkového zákona, který se vztahuje i na sprdel, neboť podle tohoto zákona se může přestupku dopustit pouze osoba právnická nebo fyzická podnikající či nepodnikající, žádný odštěpný závod. Odštěpný závod ani nemá procesní způsobilost podle správního řádu, nelze s ním tedy ani vést řízení. No je to prostě zajímavé.

Co myslíte, je to absurdní úvaha, nebo to má logiku, ale správní orgány (nebo soudy) vymyslí nějakou výkladovou kličku?

Ještě pro fajnšmekry doplňuji možná relevantní judikaturu, jedná se o rozsudky Nejvyššího soudu sp. zn. 32 Odo 945/2002, 32 Cdo 895/2011, 21 Cdo 1027/2010, řešící celkem podobnou věc (právní subjektivita odštěpného závodu zahraniční osoby - judikatura potvrzuje, že nikoliv).

Možná to budou zkoušet tak, že pokud není odpovědný odštěpný závod, je odpovědný "hlavní" závod, ten ale zas není v registru zapsán jako provozovatel vozidla, takže jsem opravdu zvědavý, jaké argumenty budou padat :)

15
Zdravím,

moc by mě zajímal váš názor na moje následující úvahy:

1) Skryté měření rychlosti

Měření rychlosti je v ČR prováděno nezákonně, jelikož je v 99 % případů prováděno skrytým způsobem (z vozidla v civilním provedení, "zabukařeným" orgánem nebo rychloměrem). Jsem si vědom § 79a zák. č. 361/2000 Sb. (dále jen "silniční zákon"), podle kterého může státní a obecní policie měřit rychlost, nepodařilo se mi ale nikde dohledat, že by tak mohla činit skrytým (utajeným) způsobem. Vtip je v tom, že podle čl. 2/2 Listiny, čl. 2/3 Ústavy a § 2 správního řádu platí, že veřejná moc může činit pouze to, co je jí výslovně zákonem dovoleno. Skryté měření rychlosti výslovně dovoleno není. Současně lze dovozovat obecný princip, že veřejná moc má být vykonávána transparentně, zejména s vědomím osoby, o jejímž jednání je pořizován veřejnou mocí důkaz - pro srovnání viz výslovné zakotvení pravomoci Policie ČR skrytě sledovat osoby a věci podle § 158d trestního řádu pro účely trestního řízení, kde je až na neodkladné případy nutný souhlas státního zástupce nebo dokonce soudce (u neodkladných případů je nutný následný souhlas). Mám k tomu i judikát, rozsudek NSS ze dne 5. 11. 2009, č. j. 1 Afs 60/2009 - 119: „Judikatura ESLP vychází z předpokladu, že tam, kde je veřejná moc vykonávána v utajení, je riziko svévole zřejmé. Proto musí existovat nejenom závazná právní úprava jako taková, ale musí rovněž poskytovat ochranu proti svévolnému zásahu do práv jednotlivce stanovených v čl. 8 Úmluvy. Právní úprava musí být navíc dostatečně jasná na to, aby jednotlivci poskytovala odpovídající údaje o okolnostech a podmínkách, za nichž se orgány veřejné moci mohou uchýlit k pořízení skrytého videozáznamu. … V českém právním řádu neexistuje žádný právní základ pro utajené pořizování audiovizuálních nahrávek orgány veřejné moci pro účely správního řízení, pokud tyto zasahují do ‚soukromého života‘ fyzických osob." Obávám se, že se budou točit na tom, že snímek z radaru nijak do soukromí nezasahuje, ale zas existuje judikát, že i prostor ve vozidle je soukromým prostorem (nález ÚS ze dne 13. 10. 2016, sp. zn. II. ÚS 1221/16). Navíc mám za to, že v tomhle je ten rozsudek mimo, podle § 51/1 správního řádu platí nepoužitelnost důkazu získaného v rozporu s právem, a tedy není prostor pro další debatu, zda to zasahuje do soukromí nebo ne, je to získané v rozporu se zákonem (bez zákonného podkladu), a proto je to nepoužitelné. NSS tohle ale pokud vím jinde neřešil a judikatura NS je v tomto směru rozporuplná. Co si myslíte vy, je skryté měření rychlosti v souladu se zákonem?

2) Značky č. IP 31a a IP 31b

Dále si myslím, že v případě měření rychlosti obecní policií by měl být úsek měření označen příslušnými značkami č. IP 31a a IP 31b, což dovozuji již z jejich uvedení ve vyhlášce 294/2015 Sb., která provádí silniční zákon. K tomu docházím užitím principu vyloučení redundance, tedy se jedná o úvahu, že nic v právním předpise není zbytečně. Jsem si vědom toho, že dříve bylo v silničním zákoně výslovně uvedeno, že ty značky se mají používat, což už tam teď není, ale možná to smázli právě proto, že to je zbytečné tam uvádět (obdobně i užití jiných značek se výslovně nezakotvuje v zákoně ale užívají se proto, protože jsou v té vyhlášce). V důvodovce novely, která to ze silničního zákona mazala, jsem k tomu nic nenašel (nejsem si ale jistý, jestli jsem našel tu správnou). Nadto pokud má být měření rychlosti prováděno viditelně (viz výše), je nasnadě, že vhodným způsobem upozornění řidičů na to, že zde probíhá měření, je právě užití značek, které Ministerstvo dopravy za tímto účelem vydalo v předmětné vyhlášce. Právě tak lze nejlépe zajistit, aby byli informováni všichni řidiči (kteří dávají pozor na značky). Rovněž viditelné měření rychlosti je schopné daleké více naplnit účel měření rychlosti požadovaný § 79a silničního zákona, a to zvýšení bezpečnosti. Pokud je měření prováděno skrytě, resp. bez příslušných značek, nejspíše dojde k vyššímu zisku z pokut, účelem takového měření je však represe, a nikoliv prevence, kterou požaduje zákon. Co si myslíte vy, musí obecní policie užívat ty značky? Podle mě by to mělo být jak u automatických rychloměrů, které obecní policie provozuje bezobslužně, tak při "klasickém" měření.

3) Diskriminace při měření rychlosti

Dále mám za to, že při automatizovaném měření rychlosti (resp. při stíhání sprdelu) často dochází k diskriminaci, a to asi nejčastěji na základě státní příslušnosti provozovatele vozidla. České správní orgány totiž podle mých informací v podstatě nestíhají zahraniční provozovatele vozidel, některé rychloměry asi ani neměří nebo neumí měřit rychlost zahraničních vozidel, resp. zaznamenat zahraniční RZ. Pokud chcete být v ČR beztrestní jakožto provozovatel vozidla, napište si auto v zahraničí.

Další případ je úsekové měření, které je prováděno přes celou obec (např. obce okolo Dvůr Králové nad Labem). Aby došlo ke změření, musí vás to bliknout na začátku a na konci obce, musíte jí tedy celou projet, což může být klidně i 1 km apod. To znamená, že ke změření dochází z drtivé většiny pouze u lidí, kteří nebydlí v dané obci, neboť občané dané obce jezdí pouze v rámci této obce, nebo z ní vyjíždí nebo do ní vjíždí. Málodky jí celou projedou a tedy není šance, aby bylo odhaleno jejich překročení rychlosti, ke kterému ale zcela jistě také dochází. Konečně diskriminační je i nestíhání motorkářů, které ty rychloměry taky asi neměří nebo neumí měřit. Navrhoval jsem ohledně této diskriminace nějaké dokazování u jednoho většího správního orgánu, ale samozřejmě nic dosud provedeno nebylo, protože podle mého názoru mají co skrývat. Argumentuju tak, že jelikož diskriminačně neměří nebo nestíhají motorkáře, občany obce a cizince, nelze sankcionovat ani nás, protože by to bylo diskriminační. Právo má platit pro všechny stejně, viz např. § 2/4 správního řádu či zákaz diskriminace resp. zásadu rovnosti zakotvenou v Listině i Ústavě.

4) RAMET a.s.

Taky jsem si všiml, že RAMET a.s., výrobce asi všech radarových rychloměrů používaných v ČR, svý rychloměry současně i ověřuje podle zákona o metrologii. Podle mě je to v rozporu s § 14 správního řádu (vyloučení osoby, o jejíž nepodjatosti panuje pochybnost), resp. s obecnou právní zásadou nemo iudex in causa sua (nikdo nesmí být soudcem ve své vlastní věci), protože výrobce samozřejmě má přímý ekonomický zájem na tom, aby bylo ověření jeho výrobku uděleno, když bez ověření je rychloměr nepoužitelný a tedy neprodejný. RAMET by si to samozřejmě mohl nechat ověřit od někoho jiného, to by jej ale nevyšlo tak levně, jako když si to udělá sám (v podstatě by asi mohl pouze vystavit ověřovací list a skutečné ověření nemusí být vůbec prováděno). Ověřovací list je podle mě osvědčení podle správního řádu, tedy se na něj § 14 správního řádu vztahuje. Na místě je asi žádat jeho zrušení pro nezákonnost, jeden podnět k přezkumu jsem už Rametu a Českému metrologickému institutu posílal, ale zatím bez odezvy. V podstatě by se to ale mohlo žádat i u správního orgánu a ten by to měl postoupit pro nepříslušnost podle § 12 SŘ. Co si o tom myslíte vy, jsou ověřovací listy vydané Rametem k jeho rychloměrům nezákonné?

Stran: [1]