30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Hroch

Stran: [1] 2
1
Poslední D-Fensův článek Radarem proti zlodějům... ha ha. mě přivedl na zajímavou myšlenku obhajoby. A to:

V danou dobu jsem vozidlo neřídil a ani nikomu nesvěřil a tudíž  je Vaše fotografie jasným důkazem o krádeži vozidla.

Nutností je samozřejmě nemožnost rozpoznání osoby na fotografii. Pokud by se úředník vyptával proč to provozovatel nehlásil, odpovědí může být
"No víte, já to auto sice další den našel na jinym místě než jsem si myslel že jsem ho zaparkoval. Měl jsem ale za to že jsem se splet. Zámek šel hodně ztuha tak jsem ho vyměnil, taky nebyl z nejnovjejších... No tak proto sem nic nehlásil. Ale teďkon co mi ukazujete tu fotku tak je jasný že to někdo ukrad!"

Vážení diskutující zběhlí v problematice, copak si o takovém počinu a jeho šancích myslíte?

2
Potřebuji poradit - doručování / Otázky fikce doručení
« kdy: 04 Prosince 2014, 22:05:43 »
Dobrý den vespolek,
Poraďte mi prosím s následujícími otázkami.

  • Je možné použít fikci doručení pokud je odesílatel zahraniční úřad?
  • Je možné použít fikci doručení pokud je odesílatel rozhodce a) domácí b) zahraniční?
  • Je možné použít fikci doručení pokud je adresátova adresa mimo ČR?

Všem předem děkuji.

3
Celá judikatura která se týká rozhlasových a televizních stanic je postavená na hlavu. Ten kdo šíří není příjemce (majitel přijímače). Šíří televizní či rozhlasová stanice prostřednictvím svého (či pronajatého) vybavení. O stanici se dá zároveň říci že to dělá za účelem zisku. Proč by měl někdo platit za něco co si nevyžádal. Typickým příkladem nevyžádané služby je klučina který umyje okna autům stojícím na červené a očekává že mu to někdo zaplatí. Představme si že by legislativa přikazovala takovému člověku zaplatit  :x

Omlouvám se za OT, nedělám si iluze že by podobný argument u soudu uspěl.

4
....po provedení úkonů nezbytných ke zjištění totožnosti takové osoby....

Stačí když se například zeptá. Odpověď není povinná. Modelové situace:

Příslušník: Kdo to tady zaparkoval?
Majitel: Nic vám říkat nebudu. Okamžitě odstraňte botičku.

Je samozřejmě pravděpodobné že vidina pokutičky příslušníka natolik emočně excituje že se bude pokoušet o nátlak, výhrůky nebo dokonce nezákonné jednání.

5
Policejní vysírání / Re:Policejní vyčkávání
« kdy: 06 Srpna 2014, 10:19:27 »
Provedeno neplánovaně: Vozím velký šanon s dokumenty k autu. Naposledy jsem začal hledat aktuální povinné ručení. Policista vydržel inventuru složek 2001 - 2008. Pikantní na tom bylo že jsem až posléze zjistil že jsem měl inkriminovaný dokument doma. Nicméně pohled na policistu který sleduje řidiče jak pečlivě skládá dokumenty na každou volnou plochu v autě je k nezaplacení.

6
Odborná literatura / Re:Dräger Alcotest 7510 - návod k obsluze
« kdy: 24 Července 2014, 10:17:06 »
Zajímavé čtení. Už mě napadl první perverzní argument  ::)

7
Díky tomu mě napadá argument pro SPRDEL: Nebylo prokázáno že se jedná o přestupek který je možný projednat v blokovém řízení. Je možné že předmětné vozidlo po projetí prvním měřícím bodem na pár chvil zastavilo aby se následně řítilo rychlostí 100km/h (případně rychleji mimo město). Díky tomu není možné právní delikt projednat, protože jednoznačně nenastali podmínky kdy lze SPRDEL projednat.
Tvrzení, která jsou krajně nepravděpodobná a na první pohled smyšlená, šanci na úspěch příliš nemají. Argumentovali by časem projetí úseku, dobou nutnou k zastavení a následné akceleraci apod. a určitě by nějak spytlíkovali, že se to takto stát nemohlo.
V tomhle případě bych celkově tu situaci nebral v žádném případě jako nepravděpodobnou. Je ji jen zapotřebí upravit vždy pro daný úsek. Může se začít například z druhé strany - Řidič vjel do měřeného úseku rychlostí překračující povolenou o min 50km/h. všiml si ale kamer a začal okamžitě brzdit. Tím pádem se může průměrná rychlost naprosto bez problémů dostat do rozmezí mezi povolenou a povolenou+50. Myslím si že to že někdo po projetí kamer urputně brzdí není zase tak ojedinělý jev. Nebo před projetím druhého měřícího bodu.

8
Buďte zdrávi vespolek,
Dnes mě napadl možný argument který by šel užít v boji proti SPRDEL u úsekových měření. Úsekové měření totiž ze svého principu zaznamená průjezd (čas, SPZ) vozidla místem A a B. A vzdálenost mezi body A a B děleno rozdíl časů nám dávají průměrnou rychlost. To co je na tom důležité je že je průměrná a v žádném případě nesleduje celou cestu vozidla mezi body. Tím pádem se dá řící že je možné že vůz se pohyboval polovinu dráhy rychlostí rychlostí 80km/h a druhou polovinu rychlostí 40km/h - výsledkem bude průměrná rychlost 70km/h. Není pochyb že někde na dráze mezi bodem A a B byla rychlost překročena, nicméně je dohad o kolik.

Díky tomu mě napadá argument pro SPRDEL: Nebylo prokázáno že se jedná o přestupek který je možný projednat v blokovém řízení. Je možné že předmětné vozidlo po projetí prvním měřícím bodem na pár chvil zastavilo aby se následně řítilo rychlostí 100km/h (případně rychleji mimo město). Díky tomu není možné právní delikt projednat, protože jednoznačně nenastali podmínky kdy lze SPRDEL projednat.

Co myslíte, je taková "nejistota" použitelná?

9
Výzva provozovateli - starší případy / Re:Choromyslný Argument
« kdy: 30 Května 2014, 19:10:40 »
Už v titulku jsem varoval že se bude jednat o záležitost hraničící s šílenstvím  ;)

Pokud se ale vrátím k automatu. Pokud jsem správně pochopil podstatu tak v těch slavných automatických vozech Googlu jezdí lidé za volantem čistě z důvodu právní čistoty, protože žádná legislativa zatím nezná. Tyto automatické vozy chápu podobně jako automatické vysavače. Ten někde vysadíte, a ten si pak dělá co chce. Automatickému vozu řeknete kam chcete a ono si taky dělá co chce. V obou dvou případech není řízen ale řídí se sám, na základě pokynů řídící jednotky. Tím pádem je řidiči nejblíže vývojář či technik.

http://vtm.e15.cz/kalifornie-jako-druha-schvalila-provoz-aut-bez-ridice

10
Výzva provozovateli - starší případy / Choromyslný Argument
« kdy: 30 Května 2014, 13:26:17 »
Buďte zdrávi!
Rád bych aby jsme podrobili konstruktivní kritice argument který vyplodila má ztýraná mysl. Díky tomuto argumentu by se celé řízení mohlo velmi zkomplikovat, ba až kompletně zadřít. Mnoho metod se zabývá záměnami osob řidiče nebo provozovatele. Pokud se ale na problém pokusím podívat s odstupem tak primární příčinou všech SPRDEL nebo přestupků je že vozidlo bylo řízeno. Nikdy se ale nikdo nezabývá tím jestli vozidlo bylo řízeno, ale místo toho všechno předpokládají že řízeno bylo ale neví se kým. Proto navrhuji vyžadovat důkaz o tom že
vozidlo bylo řízeno
žijeme totiž v době kdy silnice začínají brázdit automatické automobily. Člověk v takovém případě je pouze ozdobou vezoucí se na tradičním sedadle řidiče - pokud je to vůbec člověk a ně figurína..... Proto bych fotografii toho jak je někdo na sedadle řidiče v jedoucím autě považoval za nedostatečný důkaz o tom že vozidlo bylo řízeno. Protože není osoba řidiče (ne že nění známa, ale není vůbec), tak se nemůže jednat o přestupek a potažmo SPRDEL.

Podobný scénář:
Zaparkuji auto ve strmé ulici. Ať už mým, či cizím přičiněním se auto rozjede. Projede kolem stacionárního radaru který mu naměří nepovolenou rychlost. Bez jakékoli nehody zastaví v mírném proti kopci a už se nehne. Je to samozřejmě velmi nepravděpodobné ovšem nikoli nemožné. V takovém případě si myslím že by se nejednalo o přestupek proti pravidlům silničního provozu ale o obecné ohrožení pokud by se prokázalo že jsme mohl samovolnému rozjedu vozu zabránit.

Nyní se prosím do mě pusťte!

11
Zdravím, Nejsem sice kovaný odborník. Mám jen dvě želízka v ohni a aplikuji pasivní metodu. Nicméně vidím v grafu na první pohled mnoho nedostatků. Především se jedná o situace kdy řízení končí nebo vůbec nezačíná - například nehoda, nelze řešit v blokovém řízení apod...

12
...
To ale není podstatné, jelikož možnost liberace ze SPRDELE zákon nespojuje se změnou provozovatele, ale právě s podáním žádosti o zápis změny.
...
Můj záměr nebylo využít liberaci, ale poukázat na to jsem nebyl (nebo nemusel být) provozovatelem. Je jasně stanoveno že se člověk mlže způsobit SPRDELe jako provozovatel, tudíž pokud nejsem provozovatelem, vůbec se nejedná o SPRDEL.

Jako další varianta se tedy jeví požádat úřad o změnu provozovatele a nechat si na to vystavit potvrzení. Následně nenechat dojít přepis do konce. Podle zákone jsem od té chvíle "imunn" vůči SPRDEL, protože není určeno jestli se musí jednat o přepis předmětného vozidla (možná to vyplývá z jiných zákonů?) a ani jak dlouho po žádosti o převod došlo k domnělému SPRDEL.
Nevýhodou této metody je že do ní člověk musí investovat čas na pochůzku na úřad a na také peníze, bez kterých si myslím že by nezačali převádět.

13
Výzva provozovateli - starší případy / Změna provozovatele
« kdy: 28 Dubna 2014, 17:16:01 »
Pro začátek musím všechny upozornit že se jedná o šedou teorii.

  • Změna provozovatele musí být oznámena do 10 dnů
  • Musí se změna hlásit i pokud ve lhůtě 10ti dnů dojde k návratu do původního stavu? Např od 5.6.2014 se místo Vomáčky stane provozovatelem Novák (podloženo smlouvou) ale od 10.6.2014 se jím opět stane Vomáčka.
  • Pokud se taková změna hlásit nemusí, stačí taková smlouva k vymanění se ze správního deliktu (v předmětnou dobou jsem nebyl provozovatelem, tudíž jsme nemohl spáchat SPRDEL)
  • Pokud je výše zmíněné aplikovatelné: Je možné použít teoretickou možnost převodu vozidla jako důkazní nouzi pro účely SPRDEL, stejným způsobem jako je nenabonzovaný řidič důkazní nouzí pro Přestupek? (už vás slyším křičet že mě chytá fantas)

14
Napadla mě taková zvláštní věc. Technická výbava je součástí technické způsobilosti vozidla. O technické způsobilosti vozidla vydává STK potvrzení například ve formě samolepky. Myslíte si že by bylo možné policistu odkázat na to že kontrolu technického stavu (včetně povinné výbavy) provede kontrolou samolepky?

Stejným způsobem prokážu svoji totožnost - státem vydaným dokladem (ovčankou).

15
2M: Nene, já tím nemyslím že bych jim součinnost odepřel. Naopak bych ji poskytl ale v co nejnižší možné míře. Tím pádem se moje teorie redukuje na to co udělat MUSÍM. Můj názor je takový že pro kontrolu je nezbytně nutný přístup. Vše ostatní je takříkajíc nadstandardní luxus. Co myslíte?

Stran: [1] 2