30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Viking80

Stran: [1]
1
Co říkáte na tuhle argumentaci, našel jsem pod kamenem... - provozovatelem u fyzických nepodnikajících osob se nemyslí osoba dle registru vozidel ale řidič, který skutečně vozidlo fyzicky provozuje - zákonodárce totiž jednoznačně nekonkretizuje u přestupků fyzických nepodnikajících osob subjekt přestupku jakožto provozovatele vozidla resp. odlišuje zda, je provozovatelem fyzická osoba a nebo na druhé straně podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba (vyšší odpovědnost):

1) Fyzická nepodnikající osoba

Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v rozporu s § 38 odst. 1 písm. e) provozuje na pozemních komunikacích vozidlo, jehož technická způsobilost nebyla ověřena způsobem uvedeným v § 38 odst. 1 písm. e),

2) Právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba

Právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku tím, jako provozovatel silničního vozidla v rozporu s § 38 odst. 1 písm. e) provozuje na pozemních komunikacích silniční vozidlo, jehož technická způsobilost nebyla ověřena způsobem uvedeným v § 38 odst. 1 písm. e),

Tzn. že u fyzických osob je provozovatelem ten, kdo auto řídí a v druhém případě ten, kdo je provozovatelem dle registru vozidel.

EDIT - resp. přesněji - u fyzických osob nepodnikajících přestupek nepáchá provozovatel (zákon o něm vůbec nemluví) ale ten kdo provozuje (řidič). U ostatních může být postihnut i provozovatel.

2
Chápu tu úvahu provozovatel x řidič... Nicméně podat odpor a následně argumentovat stylem - ano, jsem provozovatel, manželku jsem výslovně upozornil na propadlou technickou, ona si přesto vzala svoje klíčky (SJM, každý máme svoje) - nemohl jsem tomu zabránit.

3
Tomu já rozumím a s její pokutou souhlasím. Mně šlo o to, že příkaz teď přišel mně jako provozovateli - jestli jsem tedy mohl nějak objektivně zabránit řízení vozidla jeho spoluvlastníkovi, kterého jsem o chybějící STK informoval. Orgán právě takto vůbec neargumentuje. Provozovatel provozoval auto bez STK. Tečka. Vůbec nic jiného tam není.

V jiným případech se orgán pokouší alespoň uvádět "měl poučit... jízdu zakázat..." - a pokud je to cizí osoba, tak na argumentaci provozovatele "sebral mi klíčky ze skříně" - pohrozit neoprávněným osvojením cizí věci - což v tomhle případě nelze, protože to auto je její i de iure.

4
1. Lístek samozřejmě vyhodila protože policajt jí řekl, že když zaplatí na místě, tak tím to končí a nejde do správního řízení.

2. Naskenovat mohu ale není tam nic konkrétního - pouze že jsem jako provozovatel vozidla provozoval bez STK, ani žádná formulace o tom, že jsem nezabránil provozu a dopustil se tak nedbalostního přestupku.

Moje úvaha je taková, že spolumajitelka vozidla byla už pokutována a toto je defakto její duplicitní potrestání.

5
Manželku zastavila hlídka s propadlou STK cca 3 měsíce. Na místě zaplatila pokutu 500 Kč, auto šlo obratem na technickou. V techničáku jsem uveden jako provozovatel i majitel, nicméně auto jsme nabyli do SJM.

Nyní mi po měsíci přišel příkaz na 3000 Kč - je možná argumentace, že manželka je druhý vlastník resp. nemůže orgán argumentovat neoprávněným používáním cizí věci, když auto je podle práva obou? Nezasahuje dále argumentace orgánu do jejích majetkových práv, když jsem jí nemohl užívání vozidla "zakázat" nebo "zajistit neprovozování"?

Díky

Stran: [1]