3
« kdy: 06 Ledna 2024, 23:30:04 »
Přestaňte se vztekat a chcete-li přesně zacílené rady, hoďte sem tu "pokutu", která vám údajně za nepřepsání došla. Odpověď na některé dílčí otázky, které zde kladete, pravděpodobně budou přímo vyplývat z toho, co vám přišlo.
Zákonný základ pro pruzení za neprovedení přepisu je v § 8 zákona 56/2001 Sb. (dále jen ZPPPK). Jde o povinnost stanovenou původnímu vlastníkovi, novému vlastníkovi, a společně s nimi i novému provozovateli (jde-li o třetí osobu). Z hlavy nevím, jak řešit situaci, kde nový provozovatel tu nemá sídlo/trvalý pobyt, tedy v tuzemském registru to auto ani přepsat nejde. Logicky by měl následovat vývoz podle § 14 ZPPPK, ale tam na rozdíl od § 8 není žádná lhůta. Je to docela zajímavá otázka, ale jen tak do šuplíku se jejím řešením zabývat nebudu (a vy předpokládám nepotřebujete nějakou hloubkovou analýzu Kocourkovského právního řádu, ale neplatit tu pokutu, k čemuž vede snazší cesta).
Pokud jste skutečně byl (hmotněprávním) vlastníkem auta jen 9 dní a v této době jste žádost nepodal, nic jste neporušil. Z logiky věci, v případě řetězených převodů daná povinnost stíhá jako původního vlastníka toho, kdo je dosud jako vlastník zapsaný v registru a hmotněprávně už vlastníkem není, a jako nového vlastníka toho, kdo aktuálně je vlastníkem, ale není jako vlastník v registru zapsaný. Tedy pokud se vlastnické právo vrátilo tomu, kdo je v registru, a u vás nebylo déle než je ta lhůta, žádný přestupek se nekonal.
Nicméně tohle všechno jsou jen dohady, protože kromě vašeho popisu, který, bez urážky, připomíná spíš blbě napsaný scénář k modrému pornu než realitu, víme prd o tom, čí to auto vlastně bylo, co jste to uzavřeli za smlouvu (bylo-li to myšleno jako jistota, nešlo náhodou o zajišťovací převod práva), proč si myslíte, že vám to auto vůbec někdy patřilo (nabytí vlastnického práva převodem od nevlastníka sice není a priori vyloučeno, ale o to víc by záleželo na detailech celé té značně pochybné transakce).