1
Zajímavé články z internetu / Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« kdy: 19 Března 2019, 14:39:48 »Mysleme i na to, že výrobce se ani nebude snažit to udělat "neprůstřelné", pouze splnit zadání a vyhovět choré legislativě. Šel by proti sobě. Aby mi toto při předjíždění začalo vibrovat a odvádělo pozornost asi taky není žádoucí.Když vidím, jak zprasený je ve většině aut start-stop, tak nevím nevím...
Proč se start-stop vždy znovu aktivuje poté, co ho řidič tlačítkem nebo v menu vypnul? Předně není pravda, že by se vždy a všude aktivoval. Například moje Giulietta má deaktivační tlačítko a po jeho použití zůstane start-stop deaktivovaný tak dlouho, jak dlouho si ho deaktivovaný přejete mít, což je v mém případě již třetí rok nepřetržitě. Mezi lidem se tvrdí, že na to je nějaká „norma“. Nicméně jsem nebyl s to najít, jaká norma by to měla být. Je sice pravda, že výrobce musí vozidlo prodávat v konfiguraci, v jaké ho homologoval, tedy se zapnutým start-stopem, ale tento požadavek je zcela splněn tím, že výrobce prodá vozidlo a start-stop je v okamžiku prodeje aktivovaný. Výrobce také nese odpovědnost za jeho další funkci, ale nenese žádnou odpovědnost za jeho opakované zapínání. Nenašel jsem tedy žádnou „normu“, tedy ISO standard, evropskou směrnici, FMVSS regulaci, prostě nic, co by výslovně stanovilo, že start-stop musí být „non-latched“ a aby se vždy znova aktivoval (třeba ji najdete vy), takže se domnívám, že se jedná o zlovolnost neseriózních výrobců automobilů, jak zákazníkům systém „nanutit“ a přimět je si na něj zvyknout a používat ho.
http://dfens-cz.com/start-stop/
Ad alkotester: Systém, co znemožní použít vozidlo v krajní nouzi, no to teda fakt moc dík...