30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - gilhad

Stran: [1]
1
Mám asi 8 let staré auto (takže mimo záruku) a rád bych si ho vylepšil řadou drobných doplňků, svépomocí.
Ale nerad bych vyloženě porušil zákon, nebo se nechal vyhodit od STK.

Neví někdo, co se podle současných předpisů smí a nesmí - a hlavně kde to nějak přehledně najít (za účelem obrany před mozkovým myšlením)?

Jde mi o věci jako
- zabudovat do palubky na volná místa nějaké "budíky" a jiná ukazovadla (jako třeba řadu LEDek, které budou tlumeně svítit)
- zapojit si měření napětí v rozvodu/na baterce - prostě dráty, spínač (když zmáčku měří, když pustí, nežere proud), měřák takový, nebo makový (https://www.autokelly.cz/Product/DO-STU34530/12164301 https://www.neven.cz/kategorie/elektronicke-soucastky/merici-a-regulacni-pristroje/ampermetry-a-voltmetry/v18d-dc0-100v-0-28-led-digitalni-voltmetr/)
- nějaké Arduino, nebo tak, přez bezkontaktní hallovu sondu snímat otáčky kol, z toho počítat ujetou vzdálenost na zlomky metrů, extrapolací pak na centimetry (a samozřejmě možnost to kalibrovat po libosti - například úsek 1km (na dálnici značený), stisknu knoflík na začátku a na konci a samo dopočte, kolik za této teploty a počasí a vůbec vychází cm / pulz - a jestli se to výrazně liší od předchozí hodnoty (čili zda je to haluz, nebo jen upřesnění))
- - to se snadno dá logovat na nějakou SD kartu, nebo tak a doma pak vyhodnotit na PC
- ze vzdálenosti a času snadno dopočtu rychlost a pak si ji můžu zobrazovat podle svého gusta (například mě až tak moc nezajímá, kolik km/h přibližně jedu (řídím se situací okolo, jestli do zatáčky brzdit, nebo ne), ale jestli jsem pod/nad nějakou magickou hranicí (50 km/h, 80, 90 ...) a jak moc - protože pokuty), takže třeba lajnou, kde bude barveně naznačená nejbližší "zarážka" a v jejím okolí celá lajna bude měnit barvu podle toho, o kolik jsem pod/nad ...
- když přidám senzor vzdálenosti do pravé strany, tak se dá snadno hledat místo na zaparkování v řadě ("sem bych se snad vešel?" vs. "po zaparkování by zbývalo celkem 30cm prostoru - stačí mi to pro manévry?")
- a asi bambilión barších "úžasných" možností, u kterých je nejlepší zábava je vymýšlet a testovat :-D

Samozřejmě je mi jasné, že cokoli si sám naměřím je jen orientační a nezávazné a rozhodnutí je jen na mě.
A samozřejmě si dokážu jednoduše ohlídat, aby se nikde nic nemohlo nějak destruktivně zkratovat.
A nic nebude nijak zasahovat do řízení (nejsem blázen), jen bude decentně zobrazovat něco (a myslím jako fakt decentně - nemám rád diskotéky)


Já mám na mysli cosi, co by si jen bralo elektřinu ze zapalovače (teda spíš uvnitř) a jen okolo sebe různě koukalo a ukazovalo, co vlastně vidí. Veškeré zásahy do řízení by dělal výhradně řidič (a nativní systémy auta) - takže nejhorší, co by se mohlo stát je na úrovní toho, že palubní hodiny budou ukazovat špatný čas (nebo nebudou ukazovat vůbec).

Co se těch světýlek týče, mám na mysli decentnější variantu tohohle (link pod obrázkem) - bez těch velkých bílých číslic a údajů okolo, jen tu škálu RPM, co tam je, s tím, že její barva by se měnila před a za magickou hodnotou, jinak by tam byla jen ta škála bez číslic, kde by některé body měly jinou barvu.
Klasický tachometr by samozřejmě fungoval klasicky, ale v případě radarových pastí bych nemusel furt přeostřovat na cosi blízko pod palubkou ve tmě a na cosi daleko na přechodu na světle, ale jen koukat před sebe, kde kdo běhá, a pokud by mi začala zelená čara rudnout, tak ubrat pár metrů za hodinu


https://www.aliexpress.com/item/1005005033824232.html


Normálně se u nás prodávají i v kamených prodejnách různé budíky, třeba na to napětí, pro zastavění do palubky, nebo pro zastrčení do zapalovače, stejně jako nejrůznější kamerky, parkovací senzory vzdálenosti, teploměry, detektory elmag ozáření (aka antiradary) a tak podobně ... takže si myslím, že něco někam se asi dá dávat bez papírování.
Ale myslet znamená houby vědět a kde je ta hranice, co ještě ano a co už ne, to taky neobjasní.

A proto hledám, kde je to upravené v zákoně a co si můžu dovolit a následně obhájit.

2
Co se stalo:

Majitel vozidla dostal dopis s modrým pruhem od Úřadu městské části obsahující Předvolání k "podání nezbytného vysvětlení k prověření oznámení, které by mohlo být důvodem k zahájení řízení o přestupku z moci úřední, neboť rozhodné skutečnosti nelze zjistit jiným úředním způsobem"
Má se dostavit "tehdy a tehdy tam a tam (příští měsic, nedaleko) k podání nezbytného vysvětlení k prověření došlého oznámení o přestupku, ke kterému mělo dojít v den D okolo hodiny H (asi před půl rokem) na místě M, kdy bylo zjštěno, že vozidlo ve parkovalo ve veřejné zeleni"

(Dále má donést občanku či jiný doklad a následuje půlstránkové poučení, včetně toho, že "Podání vysvětlení MŮŽE ODEPŘÍT ten, kdo by jím způsobil sobě nebo osobě blízké (§22 zák 89/2012 Sb. občanský zákoník) nebezpečí stíhání pro trestný čin nebo správní delikt")


Co jsem se nezávazně doslechl:

Majiteli je samozřejmě známa osoba O, která toho dne okolo dotyčné hodiny vozidlo řídila a stejně tak samozřejmě o její totožnosti odepře vypovídat, protože tím mohl způsobit nebezpečí stíhání sobě nebo osobě blízké (bez dalšího určení).

Místo M dle katastru patří městu, je to "ostatní plocha" se způsobem využití "zeleň" a rozlohou okolo několika bloků paneláků, přičemž obsahuje i několik asfaltových cest se značkou "Zákaz vjezdu" a dodatkovou značkou "Mimo dopravní obsluhy". Některé jsou propojeny asfaltovými plochami přecházejícími v parčík, díky dlouhodobé neúdržbě lze místy stěží rozhodnout, kde přesně která část ve kterou přechází.

Je pravděpodobné, že okolo hodiny H osoba O tam vjela, protože v okolí se nedalo zaparkovat, zastavila na asfaltové ploše za účelem vyložení osobních věcí a naložení jiných osobních věci z/do přilehlého paneláku a možná jí balení věcí k odvezení trvalo nějakou kratší dobu. Je si však jista, že při příjezdu anio odjezdu žádné policejní vozidlo neviděla a nikdo s ní o ničem nemluvil. Vozidlo nikomu nepřekáželo a na dotyčném místě běžně stává i více vozidel, i přez noc či podstatnou část dne aniž by komukoli překážely.

Co by měl obeslaný majitel dělat?

IMHO
  • Dojít s občankou na úřad a identifikovat se, že se dostavil
  • prohlásit  něco ve smyslu "s odkazem na §22 z poučení ODEPÍRÁM VYSVĚTLENÍ, děkuji nashledanou" 
  • odejít
  • celou dobu mít v kapse zapnutý záznamník

IMHO toto předvolání jinými slovy říká "někdo něco ohlásil, rozhodné skutečnosti pro zahájení řízení o přestupku chybí a pokud je majitel nedodá (či aspoň něco dalšího, na čem by se dalo stavět), nelze řízení zahájit", nebo se snad mýlím?

Může majitel žádat o nahlédnutí do spisu (resp. existuje vůbec nějaký spis), pokud zatím není žádné řízení zahájeno? (předvolání obsahuje Spisovou značku a Interní označení)

Pokud by spis existoval a majitel tam mohl nahlédnout, tak by se mohlo zjistit, zda oznámení obsahuje i
  • presnější určení místa výskytu vozu - pak by šlo zmínit, že na zeleni roznodně nestojí
  • upřesnění délky doby výskytu, pokud je tam jen jeden časový údaj nelze zpochybňovat "dobu nezbytně nutnou pro naložení a vyložení"

Pomohlo by majiteli toto uvést a prohlásit že šlo jen o naložení/vyložení, pokud by to ve spisu bylo, při té první návštěvě, aby se zvýšila šance na nezahájení řízení, nebo by si tím situaci spíš zkomplikoval, neboť by orgán zavětřil možnost získání více informací a začal vyvýjet aktivnější snahu -  snahou majitele je s tím strávit co nejmíň času a námahy a nic neplatit a vůbec nespouštět nějaká ouřední řízení o přestupcích, u kterých nikdo neví jak se zvrtnou a jen všechny otravují. (a když už se řeší přestupek, tak orgán bude chtít radši najít nějakého viníka, než cokoli jiného)

Předem díky za všechny rady

3
all: Omlovám se za zpoždění, jednání s úřadem je na dlouhé lokte, skenování taky a anonymizace ještě víc.

motoosman: jestli to je či není přestupek je mi celkem jedno, nejde mi o trest pro borce (natož o krmení státní pokladny pokutami), jde mi čistě jen o mě (prokázat svou nevinu, nemít záznam o způsobení nehody, přimět pojišťovnu k platbě (ideálně borcovu, kvůli svým bonusům/malusům/wtf)) - pokud z toho borec vybruslí bez postihu, tím líp pro něj, mě to nevadí. Navíc IMHO vyhrazeným pruhem vůbec nejel, jen do něj zabočil a boural dřív, než stačil stočit kola rovnoběžně s pruhem, natož vozidlo.

PJ: Spis jsem dnes zajistil, v podstatě v pořádku (až na to, že obsahuje dva papíry navíc proti rozpisu - jeden od policie, že to předává správnímu, druhý je legenda k plánku (1 vozidlo Borec, 2 vozidlo gilhad, 3 ulice X, 4 ulice Y, 5 sloup osvětlení, vše z plánku jasné i bez tohoto). Na tom se točit by byl pouhý formalizmus a já to zdržovat nepotřebuju). Ještě ke spisu patří fotodokumentace, ale neměl jsem ssebou flešku (myslel jsem, že mám, většinou 2-3 nosím), takže tam zajdu ještě jednou.

Chlápek na správním v pohodě, profesionální a přátelský, vstřícný (a IMHO mu o nic nejde, ať je viník ten či onen, pokutu někdo zaplatí a jemu je jedno kdo). Mezi řečí, co chci, že se omlouvá, ale měl jednání a tak jsem musel chvíli čekat, jestli si to prostuduju tady, nebo mi to zdarma okopíruje (dal jsem přednost druhému), se zeptal, zda podám odpor, že pokud ano, tak na to mám čas jen do tehdy a tehdy, tak jsem mu řekl, že odpor podám, protože se vinen necítím, on na to, že pak teda bude řízení a může se mi to až o 6k prodražit, když prohraju, já že to mě nezastaví a že asi stejně vyhraju a on na to, že si to spíš nemyslí, protože takových bouraček už viděl dost a zdá se mu to jasné, ale že je zvědavý, s čím příjdu a je ochoten to uvážit. Tak jsem řekl, že to ještě nemám připravené, že musím prostudovat spis a on na to, že jednání bude asi někdy v lednu. Ale v byl klidu a pohodě, a i když jsem s ním mluvil víc, než jsem měl v úmyslu, stejně jsem asi neřekl nic, co bych nechtěl, nebo co by neočekával nebo čím bych nějak víc odkryl karty. (ok, jsem level odrostlejší koloušek s něčím načteným a žádnou praxí, ale myslím OK)

Přikládám snad vše podstatné, fotodokumentaci (10,11)ještě nemám, na té kopii je houby vidět (20 čb miniatur na čtvrt stránky, rozlišení mizivé, celkově to vypadá příčetně, ale asi doplním i nějaké vlastní, které to postaví do nového světla - ďábel se skrývá v detailech)
12 a 13 jsou moje a borcovy nacionále a řidičáky, já 500 v blokovém před 4 lety, řidičák 21 let, on nic, řidičák 3 roky, 15 je souhrn daumů, kdy policajti provedli jednotlivé úkony (ohlodání místa činu, výpovědi, fotodokumentace, vše v den nehody.)

---

borec několikrát změnil svůj popis situace, po bouračce tvrdil, že se vyhýbal překážce v provozu - stojící koloně - a jel už dlouho tím pruhem, postupně se délka té jízdy zkracovala a jeho auto bylo čím dál tím víc vlevo, v zápisu od policie už to je dost jinak, než v první chvíli. Bohužel mám jen ten zápis (ze spisu). čímž se počet nesmyslů v jeho výpovědi snižuje a víc se to blíží pravdě. Na jednu stranu ho tím budu hůř zpochybňovat, na druhou stranu nebudu muset prosazovat tolik svých změn, protože aspis_09-planek v podstatě přesně odpovídá tomu, co mi vychází a kam jsem chtěl směřovat, že nečekaně vybočil z pruhu a rovnou to narval do mých otevřených dveří. Přičemž dle mých doměnek (jak se to správně formuluje před orgánem?) se věnoval pravému zpětnému zrcátku, aby "mohl a měl vědět, zda tím pruhem něco jede, když už minimálně dvě auta jím projela" a bohužel "nevěnoval dostatečnou pozornost řízení a situaci před sebou, ačkoli mohl a měl vědět, že z/do zaparkovaných aut mohou vystupovat/nastupovat lidé a cyklistický pruh nedává prostor k vyhnutí se srážce"
Zároveň v souladu s plánkem (a tím, že jel 40 km/h) dovozuji, že svůj manévr zahájil ve vzdálenosti 1 automobilu za mnou, tedy ve vzdálenosti asi 6m od mých otevřených dveří a tuto vzdálenost překonal přibližně za 0.54s, což je podstatně méně, než mě zabralo otevírání dveří (dle několika pokusů asi 3-4s). Tedy celý manévr zahájil až když dveře byly prakticky zcela otevřené, což vidět jasně měl a mohl, kdyby nekoukal za sebe a nehodu by odvrátil tím, že by manévr prostě nezahájil a jel rovně / zabrzdil v zastavující koloně.
Dále dle fotek do dveří naboural přibližně v rovině těch dveří, což by ze zmíněné pozice a rychlosti nedokázal, kdyby zcela (či skoro zcela) otevřené nebyly.
A přijde mi, že se dá i dovodit z mojich fotek, že auto bylo nárazem posunuto víc do strany než dopředu což podporuje mé tvrzení o nárazu z boku, nikoli zezadu, tudíž opět do otevřených dveří, nikoli otevírajících se.


Pokud by na to přišla při ústním řízení řeč, budu tvrdit (po pravdě), že nedával včas znamení o změně směru jízdy, tudíž jeho manévr přišel nečekaně. (Což se doufám stejně řešit nebude a stejně by to zase bylo tvrzení proti tvrzení.) Nemluvě o tom, že pokud se tam pohyboval rychlostí 40 km/h, tak bylo lze předpokládat, že i kdyby ho snad dal, tak proto, že se v souladu s pravidly silničního provozu  chtěl zařadit o 2 vozy (10m, necelou 1s) dále do odbočovacího pruhu, nikoli nabourat do mých otevřených dveří. (A vytáhnout nějaké záběry z kamery jak jiné vozy dávají znamení už kdoví kde a zařazují se až za koncem cyklistického pruhu - takových natočím kolik budu chtít takřka kdykoli, tak se tu lidi normálně chovají.)

---

Má někdo nějaké poznámky k mé argumentační linii? Viditelné nedostatky či rozporovatelné chyby? Ještě něco, co bych měl udělat?
---
Edit: oprava anonymizace

4
Zaparkoval jsem a při vystupování z auta mi borec urazil dveře.
O vině jsme se nedohodli, tudíž nešlo sepsat papír pro pojišťovnu a zavolali jsme policajty (každý zvlášť).Tito přijeli, cosi změřili a vyfotili, zapsali si naše výpovědi (každého zvlášť), řekli, že je to tvrzení proti tvrzení a že to dají rovnou do správního (nenahrával jsem a vypovídal jsem - mea culpa - případ se mi zdál jasný.) Dál se nedělo nic (auto jsem nechal opravit u smluvního partnera pojišťovny, zatím zaplatil ze svého, fakturu mám, abych jezdil, než se věc dořeší), žádné jednání, výslechy atd. až po čase přišlo rozhodnutí ze správního, že jsem vinen - s čímž zásadně nesouhlasím.
---

Situace: Sídliště. Silnice původně dvouproudá v každém směru, směry odděleny křovím s plotem, pravý pruh posléze rozdělen na cyklistický (uprostřed) a parkovací (vpravo). Svislá značka bílý obdélník se dvěma šipkama, pravá překrytá modrým kruhem s byciklem(obdoba IP20a), vodorovně levý pruh 3.3m, V02b, cyklisti 1.5m, V10d, vpravo parkování 2.3m, celkem 7.1m.

Borec řekl, že se vyhýbal překážce (koloně v levém, stojící na červenou), proto jel cyklistickým (a policajti řekli, že za to ho zpokutují a správní úřad zmiňuje, že jím jel neoprávněně a pokutu za to dostal) a já mu neočekávaně zahradil cestu dveřma, IMHO nesmysl, protože to bych ho jednak musel vidět ve zpětném zrcátku (fakt jsem poctivě kontroloval), jednak by to dostal dveřma doprostřed čumáku a ohnul okraj dopředu, zatímco to dostal na blatník a okraj byl ohnutý zpět, čili do dveří musel narazit v podstatě souběžně s nima, nikoli kolmo na ně. Na jeho verzi tam místo není, vejdou se tam tak 3 auta vedle sebe, když nikdo moc nepřečnívá, určitě se nevejdou 3 auta+plně otevřené dveře, čili když je vyvracel, tak by musel projíždět druhým bokem (kde nemá ani škrábanec) tou kolonou. Podle mě prostě vyrazil ze stojící kolony, nevěnoval pozornost tomu KAM jede, (možná koukal dozadu, jestli ještě někdo "neobjíždí překážku"). Stejně tak je vidět, že mi auto odhodil doprava, ale ne dopředu (kde stálo další zaparkované auto a nemělo ani škrábanec na blatníku).

Výsledek - oprava za 70K u mě, u něj asi taky tak nějak.
---

Teď mi přišel ze správního dopis (PŘÍKAZ O ULOŽENÍ POKUTY), že jsem vinen, protože borec jel sice v rozporu s předpisy, ale za všechno můžu jen a jen já. Body za to nejsou, ale pokuta ano. (A pak asi problémy s pojišťovnama, kdo to bude platit, kolik mě to bude stát a jak mi zvednou pojistné). A samozřejmě záznam o zavinění dopravní nehody (což mě sere nejvíc (hned po tom, že jsem to měl zavinit já, i když jsem udělal vše, co jsem mohl, aby se něco takového nestalo, rozhlížel se, zrcátka kontroloval i během otvírání ... že vyrazí jak splašený z boku zezadu jsem nemohl ani tušit, ani vidět, ani bych tomu už nedokázal zabránit), pak ty pojišťovny a pokuta až na konec)

---
Takže jsem si udělal svou vlastní rekonstrukci a nafotil obě varianty s figuranty (SPZ a obličeje začerním, tý důležité nejsou) kde je vidět, jak se to stát nemohlo, jak se to stát mohlo a co v tu chvíli bylo (mohlo být) vidět jak z mojeho místa, tak z jeho).
---

  • Jako první věc podám ODPOR do 15 dnů od doručení (tedy začátkem příštího týdne) - asi jen tak, bez podrobností, čímž "se příkaz ruší a správní řízení bude pokračovat". (to ještě zvládnu)
  • Dále potřebuju asi "nahlédnout do spisu" s foťákem v ruce a okopírovat vše, co tam je, případně si nechat okopírovat ten zbytek od úřadu (pokud by tam měli třeba nějaké fotky nebo videa, či jiné digitálnosti) - tady mi asi jde spíš o rychlé vyřízení bez obstrukcí, takže se tam vydám osobně (není to tak dlouhá štreka) -

    dotaz - stačí přijít na vrátnici s příkazem (a tudíž spisovou značkou  a číslem jednacím) a žádat přístup v lidskou dobu, nebo mám podniknout ještě něco navíc?

    Hlavně mě zajímá, co podle nich vypověděl borec, ať to můžu rozporovat (IMHO trochu kecal od začátku, aby se vyhnul "neoprávněnému užití jízdního pruhu pro cyklisty", což se mu nepodařilo, ale možná to pak ještě upravil víc, netuším ...). Taky zmiňují fotodokumentaci, ohledání a situační plánek - nic z toho jsem zatím neviděl.
  • Následně předpokládám, že bude nařízeno jednání, kam hodlám přijít hned a až tam uvést další důkazy (svou výpověď, svou "rekonstrukci", rozpory ve spisu a nesmyslnost závěru z toho plynoucí)

    Asi nechci uvádět důkazy předem, abych jim nedal moc času na přípravu a eventuální kličkování (tak nějak očekávám, že nejdřív zkusí snazší cestu typu "stejně jste to udělal" aby měli míň práce, než když to přehodí na borce a ten jim to pak zase začne ve vlastním zájmu rozporovat)
  • V mezičase se chystám udělat informační brožurku "jak to vidím já", kde budou moje fotky z rekonstrukce, možná i nějaké krátké video o místních poměrech, o tom, jak otvírám dveře a že to musel (mohl a měl) vidět a tak - v rozsahu radši kratším, ale dostačujícím k jasnému objasnění a provedení pochopitelném na první pohled (jeden obrázek za tisíc slov)
  • Co mám čekat dál?
    Co mám dělat dál/ještě?
    Dá se někde rozumně získat "morální podpora" co by tam zašla se mnou, měla trochu zkušeností a nestála majlant?
    Mám nějakou zásadní chybu v úvahách?
  • Mojím cílem je
    • rozhodnutí, že nejsem viníkem nehody
    • zrušení pokuty
    Pokud by závěr zněl, že to je prostě zásah vyšší moci, že se to tak blbě sešlo, viníkem je borec ale trestat ho více není třeba, tak budu plně spokojen já i moje pojišťovna a jeho to, ač nerada, zaplatí.

    Víc od toho nechci a trest pro borce mě nijak zvlášť nepotěší, nemyslím, že by to byl udělal schválně. A stát na pokutách vybere i tak dost.

Anonymizovaný PŘÍKAZ O ULOŽENÍ POKUTY přiložím jen co ho zvládnu naskenovat a zanonymizovat (zítra dopoledne)

Stran: [1]