30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - hm23

Stran: [1] 2 3
1
Přeji hezký den,

řeším situaci, kdy vozidlo vlastní osoba A a výhradně jej užívá osoba B. V RV je zapsaná pouze osoba A. Osoba B bohužel naprosto běžně s tímto vozidlem páchá přestupky, ale všechny Výzvy k úhradě určené částky logicky chodí osobě A, načež osoba B se k řešení/placení přestupků nemá. Faktický stav, kdy osoba B používá vozidlo osoby A musí zůstat tak jak je (není možné jí ho vzít a ani není možné na ni vozidlo přepsat, kvůli riziku exekuce a podobně). Požadovaný cílový stav tedy je, aby vozidlo stále vlastnila osoba A a provozovatelem, tedy tomu komu chodí Výzvy, byla osoba B. Chtěl bych se zeptat, zda-li to takto skutečně může fungovat a nemůže nastat nějaký problém ve vztahu k čemukoliv (osoba B je značně nespolehlivá, zřejmě má na sobě exekuce, dluhy vůči státu a podobně). B je skutečná existující osoba, která s tím autem skutečně jezdí a neměl by být problém ji přimět k právním úkonům souvisejícím s přepisem provozovatele. Ideální by samozřejmě bylo, aby osoba B pouze podepsala ověřenou plnou moc a zbytek zařídila osoba A.

Děkuji za rady a přeji hezký den

2
Rychlost / Re:Předvolání k ústnímu jednání po prekluzi
« kdy: 26 Února 2019, 14:17:37 »
Děkuji za informace,

tohle mi teda uniklo. Vyzkouším tu variantu co napsal opas.

Ještě jednou díky

3
Rychlost / Re:Předvolání k ústnímu jednání po prekluzi
« kdy: 25 Února 2019, 13:19:24 »
Děkuji za odpovědi,

- skutek se stal 13. 8. 2016
- výzva k úhradě určené částky byla odeslána dne 26. 4. 2017
- příkaz o uložení pokuty odeslán 22. 3. 2018
- odpor odeslán 30. 3. 2018
- 19. 4. mi přišlo opravné rozhodnutí, ve kterém opravují příkaz tak, že požadují zaplatit pouze pokutu a ne náklady řízení
- 6. 2. 2019 odesláno Předvolání k ústnímu jednání

Měl jsem (a stále mám) za to, že od 1. 10. 2015 byla prekluze prodloužena na dva roky a až od 1. 8. 2017 došlo k prodloužení na tři, resp. pět let. Pokud vím, tak se zahájením řízení (nebo jiným krokem) se sice lhůta restartuje, ale do maximálního limitu dva, respektive nově tři nebo pět let. Čerpal jsem z vlastní hlavy a svoji paměť jsem si potvrdil zde https://www.epravo.cz/top/clanky/postupne-prodluzovani-promlceci-doby-prestupku-107259.html

4
Rychlost / [?] Předvolání k ústnímu jednání po prekluzi
« kdy: 25 Února 2019, 11:11:03 »
Hezký den,

13. 8. 2016 moje vozidlo údajně překročilo maximální povolenou rychlost v opravovaném úseku D1, načež probíhalo standardní kolečko výzev, až 6. 2. 2019 mi přišlo Předvolání k ústnímu jednání o přestupku, kterého jsem se měl dopustit jako provozovatel vozidla. Pokud se nepletu, tak v roce 2016 to ještě nebyl přestupek ale správní delikt a především prekluzní lhůta byla dva roky, tudíž už dávno uběhla. Předně bych se chtěl ujistit, zda-li se nějak nepletu a taky se zeptat, jaký postoj mám zaujmout. Pan úředník (pokud se tedy nepletu), zřejmě bude takový blbec, co je schopný vydat rozhodnutí i rok po prekluzi a tak si říkám, kdy je vhodná doba mu naznačit, že už je dávno pozdě.

Děkuji

5
Dobře, děkuji za vysvětlení, odvolám se i proti tomu opravnému usnesení.

Co se týče těch obstrukcí, tak kromě nich už je v odůvodnění výše sankce pouze tohle:

V souladu s ust. § 37, 38, 39 a 40 zákona č. 250/2016 Sb. pak přihlédl k závažnosti přestupku,
ke způsobu jeho spáchání a následku, k okolnostem, za nichž byl spáchán, k míře zavinění
a k osobě pachatele a ke skutečnosti, že jednáním shora jmenované osoby byla naplněna
skutková podstata přestupku. Vzhledem k těmto skutečnostem a k zajištění výchovného cíle,
považuje správní orgán druh a výměru správního trestu, tj. pokutu, kterou uložil v polovině
zákonné sazby, za odůvodněný, přiměřený a v plné míře respektující ust. § 37, 38, 39 a 40
zákona č. 250/2016 Sb.


Takže jestli to správně chápu, je to přesně jak píšete a orgán tím pádem tu sankci vadně určil/odůvodnil. Něco na tento způsob už jsem do odvolání napsal, ale nejspíš to doplním přesně v tom duchu jak píšete.

Ještě jednou vám moc děkuji.

6
Děkuji za odpověď,

udělená sankce je 2000 Kč a v původním odůvodnění se píše, že rozpětí je 1500 Kč až 2000 Kč a orgán se rozhodl udělit sankci ve středu rozpětí, protože jsem prý dělal obstrukce. V opravě se potom uvádí, že rozpětí je správně 1500 Kč až 2500 Kč, díky čemuž pak začíná dávat smysl ten zbytek původního odůvodnění o tom, že sankce je uprostřed. Tohle asi není případ proti kterému by se dalo odvolat, že?

Ještě jednou vám děkuji za výborné odpovědi.

7
Děkuji za odpověď,

odvolávám se proti rozhodnutí a přišlo skutečně opravné usnesení (ve kterém se píše, že orgán "provádí opravu písemného vyhotovení odůvodnění rozhodnutí").

To co opravuje zřejmě napadnutelné není. Jedna z věcí je špatně uvedené rozpětí výše sankce, což jsem v odvolání napadal.

Děkuji

8
Přeji hezký den,

magistrát mě uznal vinným, že jsem nezajistil, aby se s mým vozidlem nepáchaly přestupky. Proti tomu jsem skrz magistrát podal odvolání k MD, načež mi od magistrátu přišel dokument s názvem "Opravné usnesení", kde se orgán vypořádává s některými námitkami, které jsem uvedl v tom odvolání. Forma je taková, že v dokumentu stojí "místo věty A měla být věta B". Dále, v odůvodnění se píše, že orgán vyhotovil "Opravné usnesení", protože "na základě zjištění" (o mém odvolání ani půl slova, tváří se jakoby na to přišel sám) zjistil, že tam napsal nesmysly. Na závěr je uvedena možnost se proti tomu "Opravnému usnesení" odvolat k MD.

Já upřímně nechápu, co to je za sračku. Orgán rozhodl, vydal usnesení a já jsem se odvolal k MD, tedy magistrát do toho nemá teď co "kecat". Navíc mi není jasné, jak s tím odvoláním orgán naložil. Poslal ho vůbec na MD? Mám se odvolávat znova? Vůbec nerozumím tomu, co se děje.

Děkuji předem každému, kdo mi to objasní.

9
Díky za komentáře.

Pro někoho, kdo to tu bude číst mě napadl ještě jeden tip, jak si ověřit (alespoň částečně), zda-li Policie skutečně něco dělala a tím je výpis o využití údajů z registru obyvatel. Požádal jsem si o něj pomocí datové schránky (přes formulář na portal.gov.cz) a historicky v něm je vidět, který úřad a nebo Policie si nějaké informace z tohoto registru prohlížela. V mém výpisu není vidět nic, což spolu s tím, že si nevzali občanku dle mého názoru znamená, že celá věc jejich odjezdem skončila, protože další údaje v potřebné kvalitě a rozsahu pro hlášení na magistrát by dokázali zjistit jenom z registru obyvatel. Pokud se pletu, prosím opravte mě, abych tu nešířil nesmysly.

10
Důvodem, proč jsem tohle téma založil právě bylo vyřešit to kdyby. Je mi jasné, že mi tu nikdo neřekne je to tak a tak a nijak jinak, ale k výsledku "pravděpodobně je to tak" se už myslím dobrat dá, což mi buď pomůže to pustit z hlavy a nebo naopak se začít připravovat na boj. Snažil jsem se popsat jejich chování včetně toho, že opominuli některé povinné kroky (oznámení podezření ze spáchání přestupku, sepsání hlášení a daní možnosti řidiči se k němu vyjádřit) a z těchto indicií jsem čekal jednu z těchto odpovědí:

a) Ano, bohužel se děje, že ti neoznámí nic, nesepíšou hlášení a zmizí, načež předávají správnímu orgánu, ale u toho to je pak snadná obhajoba
b) Ano, bohužel se děje, že ti neoznámí nic, nesepíšou hlášení a zmizí, načež předávají správnímu orgánu, který to bere pouze jako jednu z okolností která má na výsledek řízení malý vliv
c) Ne, pokud mají nějaké důkazy, tak kontrola vypadá úplně jinak. To že nesdělili podezření ani nic nesepsali s velkou pravděpodobností svědčí o tom, že celá věc jejich odjezdem skončila.

EDIT: No, když si to takhle po sobě přečtu, tak by asi museli být padlí na hlavu, aby věc, na kterou mají důkazy, zbytečně hnojili tím, že budou dělat procesní chyby. Za předpokladu teda, že si D-FENSovi články pamatuji správně a sepsání hlášení na místě je skutečně jejich podstatná povinnost, jejíž porušení by velmi oslabovalo jejich pozici ve správním řízení.

11
Děkuji za odpovědi. A co ten fakt, že mi nesdělili z jakého přestupku mě podezřívají a ani nesepsali hlášení, které mi logicky nedali k možnosti se vyjádřit a k podpisu, na což mám svědka? Není tohle samo o sobě, i kdyby mě desetkrát změřili, tak velká vada, že správní orgán celou věc shodí ze stolu? A nebo se tohle bohužel běžně děje a správním orgánům je to jedno?

12
No to je právě nevím, jestli ho měli, protože zastavili přede mnou. Pouze vím, že za zadním oknem nebylo nic, ale co bylo ve předu, to nevím...

13
Přeji hezký den,

budu z pochopitelných důvodů maximálně obecný, ale to podstatné by se z příběhu vytratit nemělo.

Vracím se domů a najednou za mnou vidím diskotéku s červený nápisem Policie Stop. Vzhledem k tomu, že typ komunikace není zrovna vhodný pro zastavení, zpomalím a čekám až mě předjedou, aby mě odvedli na lepší místo k zastavení. To se stane a po chvilce stojíme na benzínce. Vystoupí jeden policista, pozdraví a oznámí mi, že se jedná o silniční kontrolu a požádá mě o předložení dokladů potřebných k řízení vozidla, na což dostává řidičák, techničák a zelenou kartu. Po obdržení těchto dokladů začne smršť slov o tom, že už mě sledují delší dobu, ptá se, jestli mám nějaké pokuty za rychlost a že už při vjezdu do města jsem překročil rychlost o více něž 50 km/h. Na což mu odpovídám, že to nebudu komentovat. Potom se spolujezdce ptá, jestli má řidičák, protože já jsem prý o něj právě přišel. Taky bez reakce. Odchází od auta a po chvilce přichází kolega s Dragerem, výsledek negativní. Načež se ho ptám, jestli se jedná stále o kontrolu a nebo jestli jsem z něčeho podezřelý. Na to nedostávám žádnou reakci. Po další chvilce (celá kontrola byla skutečně hrozně krátká) přichází ten původní, vrací mi papíry a velmi rychle mizí pryč ze slovy, že jsem byl ztotožněn v místě a čase a že posílá věc na magistrát.

Pokud se na to podívám racionálně, tak podle průběhu celé kontrolní kontroly se objem jejich důkazního materiálu rovnal přibližně tomu, co jsem dnes ráno nechal na záchodě a pouze zkoušeli, jestli jim náhodou na sebe neřeknu něco sám. Jednalo se o běžnou Octavii II, nevšiml jsem si ani, že by vzadu byla kamera (což auta s radarem mívají) a vzhledem k jejich právnímu povědomí o přestupcích mi přišli spíš jako pořádkoví, než jako dopravní. Lze se s velkou měrou pravděpodobnosti domnívat, že cílem onoho prohlášení o "nahlášení na magistrát" bylo mi pouze zkazit náladu a vyvolat pochybnosti, což se jim samozřejmě povedlo. Nebylo mi sděleno žádné podezření, nevzali si občanku a ani nesepsali žádné hlášení, které by mi dali k vyjádření a podpisu. Podle těchto znaků by tak mělo být jakékoliv hlášení kamkoliv naprosto vyloučené, nicméně mě zajímá, jestli nejsou známy případy, kdy policie takhle odignorovala všechny svoje povinnosti a přesto měla tu drzost hlásit něco na úřad (v tomhle případě by si to oznámení museli skutečně napsat až na stanici).

Děkuji moc za odpovědi.

14
Přeji hezký den,

v celé věci došlo k posunu. Úřad mi poslal poštou dopis, že mě jako zmocněnce vyzývá, abych předložil plnou moc s úředně ověřeným podpisem. Já mám ovšem datovou schránku a dopis jsem si samozřejmě nevyzvedl (čekal jsem, až mi ho pošta vhodí do schránky). Postup se zdá být jasný a sice ten, že jsem žádný dopis nedostal, tudíž není na co reagovat a jakmile bude úřad postupovat dál, hodím mu to celé na hlavu a vrátíme se zase do tohoto bodu, kdy mi dopis doručí správně. Chtěl bych se nicméně ujistit, zda-li v tom ze strany úřadu není nějaký chyták a i když mají de facto nedoručeno, tak pro další průběh řízení to není podstatné a já přijdu o velmi lákavou možnost se ohledně té plné moci odvolat na MD.

Moc vám děkuji.

15
Díky za odpovědi,

ne, nevyloučil doručení do schránky. Kamarád se rozhodl, že se přizná a pro dořešení mě zplnomocní. Tak uvidíme jak to dopadne...

Stran: [1] 2 3